Jeg kan ikke finde ud af at være en god kæreste...

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Jeg kan ikke finde ud af at være en god kæreste...

Indlægaf billiebean » 16. mar 2018, 11:04

Ja, altså immigrationsprocessen er nok til at splitte selv det mest harmoniske forhold ad i atomer. Så er det sagt! Så allerede der skal I lige give jer selv lidt credit. Det er en HELT anden verden man lever i ifht. andre par, når man lige skal køre verdens mest nederen proces - som i øvrigt har indflydelse på hele ens liv - på sidelinjen. Men jeg kan da sige, at I vores proces (min mand er fra et ikke-EU land og vi har både skullet søge om studieophold, arbejdsophold, arbejdsophold til USA og nu snart permanent ophold i DK) har det været min mand, der har styr på papirerne og processen. Jeg har assisteret og oversat og undersøgt osv. Men han har haft teten. Og det har været en god ansvarsfordeling so far.

Men måske skal du prøve at lade være med at forvente umiddelbar respons fra ham (og han dig!) i de der pressede situationer? Det er altid rart at blive trøstet, men i tilspidsede situationer er det nok lidt svært at afgøre, hvem der har ret til hvad fra hvem først, og det gør bare situationen dobbelt så nederen, hvis det lag også kommer oven i konflikten.
Så måske lige trække vejret og bruge et lille stykke tid hver for sig på at gå fra at være 100% emotionel og følelsesstyret til at kunne se situationen og egen rolle lidt udefra.
4

Tilbage til "Forhold og sex"