Dealbreakers - har I nogle?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17185
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41765

Re: Dealbreakers - har I nogle?

Indlægaf LaMariposa » 17. mar 2018, 23:14

Wizzze skrev:
Holder mig til den gennemprøvede model

Billede

Det må vel også snart være tid til at finde sandalerne frem igen :gruble:


Det minder mig om noget. Jeg arbejdede på et tidspunkt i en ingeniørvirksomhed, hvor HR på et tidspunkt lige måtte gå over og bede engineering om at skrue lidt ned for shorts/tennissokker/sandaler-kombien i kantinen af hensyn til de eksterne gæster..
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dealbreakers - har I nogle?

Indlægaf Juki » 17. mar 2018, 23:56

Kaffe skrev:Jeg har vist ikke så mange dealbreakers, fordi der er noget, som kommer før alt det andet, og det er kemi. Så hvis der er god kemi, så er der krav, der falder bort. Eller krav som jeg forestillede mig at have. På den anden side, så vil der jo nok ikke være en kemi, hvis personen havde væsentlige ting i minus. Hmm.....lidt som hønen og ægget. Jeg er i tvivl om, hvad der kommer først. Men måske ved I, hvad jeg mener.
Jeg har en veninde, som i udgangspunktet meget godt kan lide et nydeligt ydre. Pænt tøj, stylet hår, de rigtige sko osv. Og det omvendte ville hun nok betegne som dealbreakers. Men ham, som er far til hendes datter, han gik altså med træsko og skovmandsskjorte - og havde lidt skæve tænker - og hår på ryggen. Ting hun aldrig ville tro, at hun kunne falde for. Men der var en tiltrækning, og de var sgu gode sammen. Lidt pudsigt.

Sådan synes jeg tit det er når folk har krav til udseendet. En god partner sidder ikke i hårfarven eller er afgjort af en bestemt højde.

Jeg synes i hvert fald der er forskel på at have ønsker/præferencer, og måske også krav, til udseendet og så på at have nogle krav/forventninger til vedkommendes person. Krav til hårfarve, frisure, øjenfarve osv. virker noget mere overfladisk og ligegyldigt. Hvorimod krav til personlighed og opførsel vel nærmere er et udtryk for standarder, erfaringer og ting man derfor ikke vil gå på kompromis med :gruble:

Jeg kunne fx aldrig forestille mig at falde for en jeg vidste var dybt kriminel, da vores værdier og opfattelse af god opførsel er vidt forskellige. Alt for trænede og pumpede fyre siger mig heller ikke noget, så det er ikke noget/nogle jeg opsøger bevidst, men jeg er samtidig heller ikke afvisende overfor at der kan være en dejlig, trænet fyr der passer perfekt til mig.

Der er nogle ting jeg ikke kan eller vil gå på kompromis med, hverken nu eller i fremtiden, uanset hvordan andre så ser på det. Samtidig er jeg heller ikke mere fastlåst i mine dealbreakers end at jeg ved de bare er et øjebliks billede af hvor jeg er i mit liv og hvad der er vigtigt her og nu. Da jeg var yngre havde jeg helt sikkert nogle krav og forventninger jeg vil ryste på hovedet af hvis jeg læste dem i dag :genert:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dealbreakers - har I nogle?

Indlægaf Juki » 18. mar 2018, 00:00

LaMariposa skrev:
Wizzze skrev:
Holder mig til den gennemprøvede model

Billede

Det må vel også snart være tid til at finde sandalerne frem igen :gruble:


Det minder mig om noget. Jeg arbejdede på et tidspunkt i en ingeniørvirksomhed, hvor HR på et tidspunkt lige måtte gå over og bede engineering om at skrue lidt ned for shorts/tennissokker/sandaler-kombien i kantinen af hensyn til de eksterne gæster..

Ej, det lyder jo helt vanvittigt at det skulle være et så stort problem der generede andre :lol2: Eller misforstår jeg? :genert:
3
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17185
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41765

Re: Dealbreakers - har I nogle?

Indlægaf LaMariposa » 18. mar 2018, 06:08

Juki skrev:
LaMariposa skrev:
Wizzze skrev:
Holder mig til den gennemprøvede model

Billede

Det må vel også snart være tid til at finde sandalerne frem igen :gruble:


Det minder mig om noget. Jeg arbejdede på et tidspunkt i en ingeniørvirksomhed, hvor HR på et tidspunkt lige måtte gå over og bede engineering om at skrue lidt ned for shorts/tennissokker/sandaler-kombien i kantinen af hensyn til de eksterne gæster..

Ej, det lyder jo helt vanvittigt at det skulle være et så stort problem der generede andre :lol2: Eller misforstår jeg? :genert:


Tænker ikke, at det for alvor har generet nogen. Jeg tror nu mest, at det var ledelsen, der havde fået en fiks ide om, at man ikke skulle gå sådan klædt på den arbejdsplads. Så det var nok mest et spørgsmål om virksomhedens image.
1
:lun: Be brave
Kaffe
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 358
Likede indlæg: 4916

Re: Dealbreakers - har I nogle?

Indlægaf Kaffe » 18. mar 2018, 10:50

Juki skrev:
Kaffe skrev:Jeg har vist ikke så mange dealbreakers, fordi der er noget, som kommer før alt det andet, og det er kemi. Så hvis der er god kemi, så er der krav, der falder bort. Eller krav som jeg forestillede mig at have. På den anden side, så vil der jo nok ikke være en kemi, hvis personen havde væsentlige ting i minus. Hmm.....lidt som hønen og ægget. Jeg er i tvivl om, hvad der kommer først. Men måske ved I, hvad jeg mener.
Jeg har en veninde, som i udgangspunktet meget godt kan lide et nydeligt ydre. Pænt tøj, stylet hår, de rigtige sko osv. Og det omvendte ville hun nok betegne som dealbreakers. Men ham, som er far til hendes datter, han gik altså med træsko og skovmandsskjorte - og havde lidt skæve tænker - og hår på ryggen. Ting hun aldrig ville tro, at hun kunne falde for. Men der var en tiltrækning, og de var sgu gode sammen. Lidt pudsigt.

Sådan synes jeg tit det er når folk har krav til udseendet. En god partner sidder ikke i hårfarven eller er afgjort af en bestemt højde.

Jeg synes i hvert fald der er forskel på at have ønsker/præferencer, og måske også krav, til udseendet og så på at have nogle krav/forventninger til vedkommendes person. Krav til hårfarve, frisure, øjenfarve osv. virker noget mere overfladisk og ligegyldigt. Hvorimod krav til personlighed og opførsel vel nærmere er et udtryk for standarder, erfaringer og ting man derfor ikke vil gå på kompromis med :gruble:

Jeg kunne fx aldrig forestille mig at falde for en jeg vidste var dybt kriminel, da vores værdier og opfattelse af god opførsel er vidt forskellige. Alt for trænede og pumpede fyre siger mig heller ikke noget, så det er ikke noget/nogle jeg opsøger bevidst, men jeg er samtidig heller ikke afvisende overfor at der kan være en dejlig, trænet fyr der passer perfekt til mig.

Der er nogle ting jeg ikke kan eller vil gå på kompromis med, hverken nu eller i fremtiden, uanset hvordan andre så ser på det. Samtidig er jeg heller ikke mere fastlåst i mine dealbreakers end at jeg ved de bare er et øjebliks billede af hvor jeg er i mit liv og hvad der er vigtigt her og nu. Da jeg var yngre havde jeg helt sikkert nogle krav og forventninger jeg vil ryste på hovedet af hvis jeg læste dem i dag :genert:[/quote



I min optik kan dealbreakers godt handle om ydre fremtoning, selvom der indenfor adfærd sikkert er ting, der mere definitivt udgør en dealbreaker.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.

Tilbage til "Forhold og sex"