Rejse 2 måneder uden kæreste

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Hendedér
Indlæg: 31
Tilmeldt: 28. jan 2018, 19:19
Kort karma: 2
Likede indlæg: 10

Rejse 2 måneder uden kæreste

Indlægaf Hendedér » 18. feb 2018, 21:38

Hej alle!

Jeg skrev for en måneds tid siden dette indlæg: viewtopic.php?f=7&t=10412
Til det har jeg en lille update: Vi er stadig sammen, har talt meget sammen omkring det hele. Han kan stadig ikke sige ja til parterapi, men efter at jeg igår pakkede hans ting hjemme hos min far, hvor vi for tiden er (fordi det er koldt hjemme i vores fælles bolig) og sagde at han skulle tage hjem har vi endnu en gang talt. Jeg fortalte at jeg ikke kunne overholde vores aftale om ikke at rejse før alt gæld var udbetalt fordi jeg følte mig fanget af det, og at jeg ikke ville nå at opleve mens jeg er ung og ikke forpligtet til børn, hus, osv. Jeg fortalte også at jeg overvejede at rejse til Indonesien og tage en divemaster på 2 måneder til sommer og at jeg godt vidste at det ikke var ham og han ikke ville være enig i min beslutning.

Overraskende nok så mente han at det ville være godt for os og specielt for mig. Min store skræk er jo at vi ikke holder igennem det, og der har han været helt chill og sagt at "sker det så er det nok det bedste for os begge", han har ligefrem sagt at vi kan tage en pause undervejs hvis det er og at han vil være glad for at kunne bruge penge på de ting som han gerne vil (renovering af hus) fremfor rejse som er mere min ting. Han har også sagt at han aldrig tror at vi ikke ville ses selvom vi slog op, men at vi stadig ville være venner efterfølgende. Han har dog også sagt at han aldrig vil slå op med mig og at vores begges skræk er om jeg slår op med ham. Han virker dog ikke synderlig bange, men det er muligvis fordi han ikke tror at jeg ville gøre det.

Jeg er bange for om jeg vil kunne klare at være to måneder foruden ham eller om jeg får voldsom hjemve efter ham (vi rejste to måneder sidste år til samme sted og der fik jeg slet ikke hjemve - næsten græd da vi rejste derfra ;) . Det lyder måske cheasy, men han er virkeligt mit hjem).

Jeg kommer til at lyde virkeligt forvirret nu, men jeg kommer alligevel med det: Jeg vil slet slet slet ikke slå op med ham - bare de tre timer igår hvor jeg havde besluttet mig for det var så forfærdeligt slemme. På samme måde er jeg også rigtigt bange for at føle mig indskrænket af at være i et forhold mens jeg er dernede - ikke af ham, men af mig selv og af dårlig samvittighed over f.eks. at komme til at flirte mens han ikke er der eller noget. Har I oplevet noget lignende? Rejst fra jeres kærester mens jeres forhold var i et dårligt stadie?
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Rejse 2 måneder uden kæreste

Indlægaf Æble » 18. feb 2018, 21:47

Tror det vil være rigtig godt og sundt for dig at komme væk fra ham og mærke dig selv.
1
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Rejse 2 måneder uden kæreste

Indlægaf avdotja » 19. feb 2018, 10:56

Jeg er enig med Æble, det vil være rigtig sundt for dig at komme lidt væk fra ham, så du kan mærke dig selv :) Du nævnte i den anden tråd at du var flyttet direkte hjemmefra og ind hos ham og at I siden da, aldrig har været fra hinanden mere end 4 dage; han har med andre ord været en meget stor del af hele dit voksne liv (også mere end hvad jeg personlig finder sundt, men det er i høj grad en smagssag).

En længere rejse, vil måske gøre dig i stand til at mærke efter om det reelt er ham du savner/vil eller om din angst snarere skyldtes at du ikke er i stand til at forestille dig hvordan et liv kan se ud, uden ham.

Jeg har aldrig rejst mens jeg var i et dårligt forhold, men har både taget længere ferier (2-4 uger) samt arbejde i udlandet (3-4 måneder) mens jeg har været i et godt forhold. Kun at have været væk fra en seriøs partner i op til 4 dage, lyder helt vildt i mine øre.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Rejse 2 måneder uden kæreste

Indlægaf Rapfisk » 19. feb 2018, 11:55

Jeg er også fuldstændig enig med Æble. Det vil være rigtig godt for dig.

Det vil for det første være godt for dig at komme helt væk og gøre noget godt for dig selv. Det skal du også lære at gøre, når du kommer hjem, tror jeg.

Derudover kan du se, hvor meget i kommunikerer, når I er væk fra hinanden. Min kæreste var væk fra mig på en længere ferie i november, og det, at han prioriterede at sende billeder fra sin tur og at ringe hjem, og at jeg gjorde det samme, var faktisk med til at styrke vores forhold. Jeg tror på, at det kan være en stor styrke at være væk fra hinanden, fordi man tvinges til at tale sammen og at gøre en indsats, hvis man vil have kontakt. Det kan selvfølgelig også vise nogle svagheder i forholdet, men jeg synes ikke, det er argument for at blive hjemme.
1
Livslinjen: 70 201 201
Indomie
Indlæg: 207
Tilmeldt: 31. jul 2016, 18:44
Kort karma: 6
Likede indlæg: 166

Re: Rejse 2 måneder uden kæreste

Indlægaf Indomie » 19. feb 2018, 20:52

Jeg tog et semester i udlandet og det var ovenpå en periode, hvor det ikke kørte så godt mellem os.
Opholdet fik mig mere overbevist om at det skulle være os, vi er nu gift og sidder med hus og børn.
3
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Rejse 2 måneder uden kæreste

Indlægaf Tanten » 20. feb 2018, 00:39

Er I ikke bare vokset fra hinanden, måske fordi I har siddet lårene af hinanden, og du har meget svært ved at erkende det? Det lyder som om, din kæreste har det på samme måde og nærmest er lettet ved tanken om at få lidt alenetid?

Jeres forhold lyder lidt umodent og dramapræget, når I bor hos din far, fordi I har et hjem, der ikke kan opvarmes - og du så pakker hans ting og beder ham flytte hjem for at fremprovokere en snak, du mener er nødvendig.

Prøv at spørge dig selv, hvad der er godt ved jeres nuværende forhold - ikke hvad der var godt, da I fandt sammen, eller hvad du ønsker, der skal blive godt i fremtiden. Hvad er godt lige nu?
7
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Rejse 2 måneder uden kæreste

Indlægaf Honningprut » 20. feb 2018, 15:15

Som jeg skrev i din tidligere tråd så mener jeg til stadighed, at det hele meget handler om det DU gerne vil. DU vil gerne have at han accepterer og DU vil gerne ud og rejse. DU vil gerne have at han går på kompromis. Men går du egentlig selv på kompromis? Han har ikke lyst til at tage med dig ud at rejse, hvilken han gentagende gange egentlig har sagt fra overfor nu. Som andre er inde på så virker han nærmest lettet over at du gerne vil afsted. Ikke dermed sagt at du ikke skal tage afsted, men spørg dig selv om du egentlig ser hans behov? Eller om du kun ser dine egne? For mig lyder det ud fra dine indlæg som om at i ikke ser hinanden, og forholdet står i stampe fordi ingen er voksen og tør at gå.

Jeg synes ligesom Tanten at du skal se på hvad der egentlig er godt ved jeres nuværende forhold. For hvis det hele skal være præget af drama, pakning af ting og "Nu-skal-du-tage-hjem!". Så bliver det sgu tvært at være i et forhold for alle parter.

Jeg husker at du tidligere skrev, at han var grov i munden overfor dig, og at du var nervøs for hans reaktioner når i kørte i bil sammen osv. Er det blevet bedre?
4
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Rejse 2 måneder uden kæreste

Indlægaf Code71 » 20. feb 2018, 15:46

Jeg ville godt nok også blive tvær og på tværs, hvis min kæreste til stadighed ikke lytter til hvad JEG gerne vil og bare trumfer egne ønsker igennem hele tiden
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt

Tilbage til "Forhold og sex"