Kan han stadig lide mig - rigtigt?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Kaffe
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4859

Re: Kan han stadig lide mig - rigtigt?

Indlægaf Kaffe » 29. jan 2018, 05:45

LadyFox skrev:
Kaffe skrev:Jeg tænkte nemlig også, at der ikke er noget, der hedder gratis ferier. Der er masser af udgifter alligevel. Det ville også bekymre mig, hvis min kæreste opfattede det som gratis. Så ville vi se meget forskelligt på det. 10 dage i sommerhus kan også være dyrt.

Det med at spille palystation er en problematik for sig. Man kan være afhængig af spil, og det er noget rigtig skidt. Folk isolerer sig netop og denne gamerverden kommer i første række, hvis det er slemt.

10 dage i sommerhus behøver vel ikke at koste meget mere end at være derhjemme.


Nej, det har du nok ret i. Det kommer an på, om man f.eks spiser mere ude.
1
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Kan han stadig lide mig - rigtigt?

Indlægaf HappyPaww » 29. jan 2018, 09:48

Ærligt? I er så unge og har måske sat jer lidt for fast i for ung en alder. Jeg tror i er ved at vokse fra hinanden...

Du trænger måske også til at komme ud og opleve livet lidt?
1
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Kan han stadig lide mig - rigtigt?

Indlægaf IrmaPigen » 29. jan 2018, 10:50

At dømme efter hans adfærd, så må jeg desværre svare nej til dit spørgsmål.
0
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Kan han stadig lide mig - rigtigt?

Indlægaf Honningprut » 29. jan 2018, 10:52

Det jeg bider mærke i ved dine indlæg er, at du ønsker at han gør alting sammen med dig.
- Det ville gøre DIG ked af det, hvis han ikke vil.
- Det irriterer DIG, at han gør sådan og sådan.

Umiddelbart virker han på mig ikke som om, at han er blevet mentalt yngre, for mig virker det som om, at han ikke kan klare at blive trukket med alle steder hen hele tiden. Selvom der ikke er en stor aldersspredning fra 22 - 26, så oplevede jeg selv at ville nogle andre ting som 26-årige, end jeg umiddelbart havde lyst til som 22-årige. Jeg tror at han er ved at falde til ro, og måske ikke har det samme behov, som du har med hensyn til at skulle opleve.

Måske virker mit indlæg lidt hårdt, det er det ikke. Min kæreste er 24 år gammel, han er en "stor dreng" af sind. Jeg er selv 30 år, og jeg har ikke det samme behov for at komme i byen osv. længere. Han har også en meget fyldt hverdag med sport fx. Ting som han selv tager til, ting som jeg enten ikke interessere mig for, eller som jeg ikke har lyst til. Det handler om at finde mellemvejen. Jeg ville virkelig blive TRÆT med TRÆT på, hvis jeg hele tiden skulle hører på alle de ting, som jeg ikke gad, så som at gå i byen, tage med til sportsting osv. osv. osv. Jeg tænker at det er derfor din kæreste trækker sig i henhold til sin playstation og Ipad spil :) Måske er det rent faktisk en stressfaktor for ham, som han ikke føler at han har økonomisk råderum til, selvom i i perioder er stærke økonomisk. Forskelligt syn på hvad en god økonomi er, kan også være en faktor her. :gruble: Jeg ved i hvert fald selv, at jeg ville blive udmattet psykisk, hvis jeg lige havde været på 2 måneders ophold, og bagefter ikke fik lov til at falde tilbage og være mig selv lidt, fordi at jeg hele tiden skulle "opleve".

Naturligvis skal han ikke være efter dig, som han er, og du skal også kunne være til i jeres relation, det du omtaler at han gør, lyder i mine ører som begyndelse til psykisk vold. Og så skal man virkelig overveje sin relation. Jeg synes parterapi lyder som et klogt og modent valg af dig at foreslår.
0
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Hendedér
Indlæg: 31
Tilmeldt: 28. jan 2018, 19:19
Kort karma: 2
Likede indlæg: 10

Re: Kan han stadig lide mig - rigtigt?

Indlægaf Hendedér » 29. jan 2018, 11:09

Sommerhuset for os koster kun benzinen ekstra. Det er langt ude på landet, så at gå ud og spise og den slags er ikke en mulighed. Til gengæld er der mange naturmuligheder i området der er frie for alle. Vores gratis rejse er også helt gratis; vi rejser med min far som giver det hele, mad, musicals, hele molevitten. Jeg ved godt hvad gratis er og at en rejse hurtigt løber op - men ikke i disse tilfælde.

Jeg synes også vi laver mange ting hver for sig, især gør jeg. Vi deler ikke meget andet end hjemmet i hverdagene, men jeg ville synes det var rigtigt ærgeligt hvis vi ikke kunne dele ferier og mere specielle oplevelser. For hvad er der så i forholdet, hvis vi kun er sammen i hjemmet?

Jeg tror dog du har ret ift. alder (Honningprut). Jeg ved at han har stresset lidt over at hans venner er færdiguddannede, forlovede og taler om børn, mens han kun er på fjerde semester af sin bachelor. Samtidig virker det dog heller ikke som om han er klar til at gå videre på andre fronter i sit liv, selvom han taler om vores fremtid.

Når jeg taler med ham om det føler jeg dog ikke at han tager mig seriøst og at han ikke ser samme problemer. Vi har i flere år talt om at han skælder mig meget ud og det er til stadighed blevet værre og værre. Jeg tror dog at jeg vil gøre hvad der blev rådet her og trække en streg i sandet; enten går vi til parterapi her i februar, eller også stopper vi... Tanken om at stoppe med at være sammen med ham er bare nok til at få mig til at græde.
0
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Kan han stadig lide mig - rigtigt?

Indlægaf Honningprut » 29. jan 2018, 11:15

Hendedér skrev:Sommerhuset for os koster kun benzinen ekstra. Det er langt ude på landet, så at gå ud og spise og den slags er ikke en mulighed. Til gengæld er der mange naturmuligheder i området der er frie for alle. Vores gratis rejse er også helt gratis; vi rejser med min far som giver det hele, mad, musicals, hele molevitten. Jeg ved godt hvad gratis er og at en rejse hurtigt løber op - men ikke i disse tilfælde.

Jeg synes også vi laver mange ting hver for sig, især gør jeg. Vi deler ikke meget andet end hjemmet i hverdagene, men jeg ville synes det var rigtigt ærgeligt hvis vi ikke kunne dele ferier og mere specielle oplevelser. For hvad er der så i forholdet, hvis vi kun er sammen i hjemmet?

Jeg tror dog du har ret ift. alder (Honningprut). Jeg ved at han har stresset lidt over at hans venner er færdiguddannede, forlovede og taler om børn, mens han kun er på fjerde semester af sin bachelor. Samtidig virker det dog heller ikke som om han er klar til at gå videre på andre fronter i sit liv, selvom han taler om vores fremtid.

Når jeg taler med ham om det føler jeg dog ikke at han tager mig seriøst og at han ikke ser samme problemer. Vi har i flere år talt om at han skælder mig meget ud og det er til stadighed blevet værre og værre. Jeg tror dog at jeg vil gøre hvad der blev rådet her og trække en streg i sandet; enten går vi til parterapi her i februar, eller også stopper vi... Tanken om at stoppe med at være sammen med ham er bare nok til at få mig til at græde.


Kunne muligheden være at det kan være, at han har fået en depression? Altså hvis han normalt er udadgående og har lyst til at opleve en masse, men trækker sig grundet stress, og måske ikke rigtig ved, hvad han egentlig vil - så er det egentlig meget naturligt at man kommer i en periode, hvor man bliver depressiv?

Jeg forstår godt at det er rigtig hårdt at skulle gå fra nogen man elsker. Jeg har selv været i et meget langt forhold, hvor psykisk vold (fysisk vold tilsidst) var hverdag, det er super hårdt og det ødelægger en fuldstændigt. Han var heller ikke interesseret i nogen som helst former for behandlinger af hverken ham selv, mig, eller vores forhold. Jeg blev i for lang tid, alt for lang tid faktisk. Det tog mig dag, uger og år at blive hel igen, fordi jeg ikke magtede at trække en streg i sandet overfor ham, og fordi jeg ikke turde.
0
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Kan han stadig lide mig - rigtigt?

Indlægaf Krølle » 29. jan 2018, 11:17

^
Men du er jo også ked af det i dit forhold, som det er nu. Det er bare en anden form for sorg end den akutte "jeg går i stykker og græder"-sorg over et brud.

Du har fortjent at være glad og føle dig værdsat. Det bedste er selvsagt, hvis I sammen kan få jeres forhold hen til et sted, vor I begge er glade, men sker det ikke, er det værre at gå rundt og være grundtrist i et forhold, hvor man bliver bebrejdet alle mulige åndssvage småting og i øvrigt ikke er grundglad.

Ikke at gøre noget er også at tage en beslutning. Det føles bare nemmere i situationen men gør sjældent noget godt i det lange løb.
1
Hendedér
Indlæg: 31
Tilmeldt: 28. jan 2018, 19:19
Kort karma: 2
Likede indlæg: 10

Re: Kan han stadig lide mig - rigtigt?

Indlægaf Hendedér » 29. jan 2018, 11:20

Honningprut skrev:
Kunne muligheden være at det kan være, at han har fået en depression? Altså hvis han normalt er udadgående og har lyst til at opleve en masse, men trækker sig grundet stress, og måske ikke rigtig ved, hvad han egentlig vil - så er det egentlig meget naturligt at man kommer i en periode, hvor man bliver depressiv?

Jeg forstår godt at det er rigtig hårdt at skulle gå fra nogen man elsker. Jeg har selv været i et meget langt forhold, hvor psykisk vold (fysisk vold tilsidst) var hverdag, det er super hårdt og det ødelægger en fuldstændigt. Han var heller ikke interesseret i nogen som helst former for behandlinger af hverken ham selv, mig, eller vores forhold. Jeg blev i for lang tid, alt for lang tid faktisk. Det tog mig dag, uger og år at blive hel igen, fordi jeg ikke magtede at trække en streg i sandet overfor ham, og fordi jeg ikke turde.


Min far forslog faktisk om han havde en depression for et års tid siden. Jeg har forsøgt at tale med ham om han er ked af det og hver gang siger han at han er stresset over at have for meget at lave - hvis det er en travl studieperiode, eller for lidt at lave hvis ikke. Jeg har også forslået ham at gå til en psykolog, tror faktisk engang jeg sagde at jeg ikke troede vi kunne være sammen hvis ikke han fik hjælp til at komme igennem det.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, for hvis ikke jeg kan få ham til at søge hjælp, enten alene eller sammen med mig, så ved jeg ikke hvad skal gøre som det næste. Jeg kan slet ikke forestille mig at være uden ham. Dengang jeg mødte ham var jeg 18 og flyttede direkte hjemmefra og ind hos ham. I dag er han en så stor del af mit liv - på trods af alle de her ting, at jeg har svært ved at forestille mig en hverdag uden ham og bliver ked af det ved tanken. Giver det mening?
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Kan han stadig lide mig - rigtigt?

Indlægaf Krølle » 29. jan 2018, 11:29

Hendedér skrev:
Honningprut skrev:
Kunne muligheden være at det kan være, at han har fået en depression? Altså hvis han normalt er udadgående og har lyst til at opleve en masse, men trækker sig grundet stress, og måske ikke rigtig ved, hvad han egentlig vil - så er det egentlig meget naturligt at man kommer i en periode, hvor man bliver depressiv?

Jeg forstår godt at det er rigtig hårdt at skulle gå fra nogen man elsker. Jeg har selv været i et meget langt forhold, hvor psykisk vold (fysisk vold tilsidst) var hverdag, det er super hårdt og det ødelægger en fuldstændigt. Han var heller ikke interesseret i nogen som helst former for behandlinger af hverken ham selv, mig, eller vores forhold. Jeg blev i for lang tid, alt for lang tid faktisk. Det tog mig dag, uger og år at blive hel igen, fordi jeg ikke magtede at trække en streg i sandet overfor ham, og fordi jeg ikke turde.


Min far forslog faktisk om han havde en depression for et års tid siden. Jeg har forsøgt at tale med ham om han er ked af det og hver gang siger han at han er stresset over at have for meget at lave - hvis det er en travl studieperiode, eller for lidt at lave hvis ikke. Jeg har også forslået ham at gå til en psykolog, tror faktisk engang jeg sagde at jeg ikke troede vi kunne være sammen hvis ikke han fik hjælp til at komme igennem det.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, for hvis ikke jeg kan få ham til at søge hjælp, enten alene eller sammen med mig, så ved jeg ikke hvad skal gøre som det næste. Jeg kan slet ikke forestille mig at være uden ham. Dengang jeg mødte ham var jeg 18 og flyttede direkte hjemmefra og ind hos ham. I dag er han en så stor del af mit liv - på trods af alle de her ting, at jeg har svært ved at forestille mig en hverdag uden ham og bliver ked af det ved tanken. Giver det mening?


Det giver rigtig god mening. Navnlig at du nærmet ikke kan forestille dig et liv uden ham - det liv er jo alt, du kender som voksenliv.

Det ændrer dog ikke på mit tidligere indlæg: du har fortjent at være glad og værdsat. Der er selvfølgelig hårde periode i alle forhold, og jeg har stor respekt for, at du ikke bare har givet op, men det lyder som om, I er ude over det punkt, hvor det bare handler om at "ride stormen af". Der er nogle grundlæggende ting, du ikke trives med, og som gør dig ked af det. Det holder ikke i længden, så hvis I ikke får adresseret de ting, ender det alligevel galt en dag, og du vil potentielt have fået skader på sjælen, som det vil tage lang tid at rette op på.

Når først man har erkendt, at der er problemer, er der aldrig et bedre tidspunkt end nu at tage fat på dem.
2
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Kan han stadig lide mig - rigtigt?

Indlægaf Krølle » 29. jan 2018, 11:32

Jeg er lige gået ud af et tiårigt forhold og har haft de seneste år haft mange af de samme tanker, som du går og tumler med.

Nu er jeg 35 og skal finde mig selv til rette i et helt andet liv end det, der har været mit, siden jeg var 25. Det er på nogle punkter vildt og skræmmende, men som det ofte er, har det allerede vist sig, at mine forestillinger om det var meget værre end virkeligheden.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Kan han stadig lide mig - rigtigt?

Indlægaf billiebean » 29. jan 2018, 13:07

Det lyder som om han er kørt lidt sur i jeres forhold, og hans reaktion virker lidt som noget jeg har hørt om fra andre mænd: Tvær, kritisk, opfarende og bruger en masse tid foran computeren og kan/magter ikke at tale om problemerne.

Det er også muligt, som flere andre er inde på, at han føler, at han konstant skuffer dig, fordi han ikke er så tændt på de her outgoing oplevelser, som du er. Hvis jeg var dig, ville jeg simpelthen gøre tingene selv! Lad ham se, at du er selvstændig, passer på dig selv og har rygrad nok til at gøre det, der skal til for at du får noget glæde ud af dit liv. Lad ham sejle sin egen sure sø i et stykke tid, og se om han ikke kommer på bedre tanker, når en del af presset for at han skal matche dig på de nævnte områder forsvinder.

Og måske er det også noget med at revurdere ideen om hvad et forhold er. Du skriver om forholdet kun skal være det, der er derhjemme. Måske skal du vende den om, og sige at det er skønt at I svinger så godt sammen derhjemme - og at ude har I så forskellige interesser. Det er der intet i vejen med.
1
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7319
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23119

Re: Kan han stadig lide mig - rigtigt?

Indlægaf Aragorn » 29. jan 2018, 13:14

Nej, han elsker dig ikke længere. Men det er okay - du elsker heller ikke ham. Det skal nok gå.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Kan han stadig lide mig - rigtigt?

Indlægaf Honningprut » 29. jan 2018, 13:19

Hendedér skrev:
Honningprut skrev:
Kunne muligheden være at det kan være, at han har fået en depression? Altså hvis han normalt er udadgående og har lyst til at opleve en masse, men trækker sig grundet stress, og måske ikke rigtig ved, hvad han egentlig vil - så er det egentlig meget naturligt at man kommer i en periode, hvor man bliver depressiv?

Jeg forstår godt at det er rigtig hårdt at skulle gå fra nogen man elsker. Jeg har selv været i et meget langt forhold, hvor psykisk vold (fysisk vold tilsidst) var hverdag, det er super hårdt og det ødelægger en fuldstændigt. Han var heller ikke interesseret i nogen som helst former for behandlinger af hverken ham selv, mig, eller vores forhold. Jeg blev i for lang tid, alt for lang tid faktisk. Det tog mig dag, uger og år at blive hel igen, fordi jeg ikke magtede at trække en streg i sandet overfor ham, og fordi jeg ikke turde.


Min far forslog faktisk om han havde en depression for et års tid siden. Jeg har forsøgt at tale med ham om han er ked af det og hver gang siger han at han er stresset over at have for meget at lave - hvis det er en travl studieperiode, eller for lidt at lave hvis ikke. Jeg har også forslået ham at gå til en psykolog, tror faktisk engang jeg sagde at jeg ikke troede vi kunne være sammen hvis ikke han fik hjælp til at komme igennem det.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, for hvis ikke jeg kan få ham til at søge hjælp, enten alene eller sammen med mig, så ved jeg ikke hvad skal gøre som det næste. Jeg kan slet ikke forestille mig at være uden ham. Dengang jeg mødte ham var jeg 18 og flyttede direkte hjemmefra og ind hos ham. I dag er han en så stor del af mit liv - på trods af alle de her ting, at jeg har svært ved at forestille mig en hverdag uden ham og bliver ked af det ved tanken. Giver det mening?


Hvis han generelt er i en stresset periode over studiet, tror jeg at du skal holde lidt igen med at inkludere ham i for mange aktiviteter. Vi har jo allesammen forskellige stress-niveauer og oplevelse af sammenhæng i vores hverdagsliv.

Du kan ikke tvinge ham til hjælp. Nogle gange så hjælper det faktisk parten der har det rigtig skidt, at få en konsekvens af deres handling. Naturligvis er det svært at forstille sig en hverdag uden et menneske som man elsker og har delt stort og småt med, det vigtigste er dog at man også ved med sig selv, at den der periode hvor det hele er svært, hvor man græder og er i sorg over at have mistet stopper igen. :kram:
0
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7319
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23119

Re: Kan han stadig lide mig - rigtigt?

Indlægaf Aragorn » 29. jan 2018, 13:41

Emma The Mermaid skrev:
Aragorn skrev:Nej, han elsker dig ikke længere. Men det er okay - du elsker heller ikke ham. Det skal nok gå.

Hvor læser du at hun ikke elsker ham?


Det gør jeg ikke. Det er det jeg netop ikke læser, om grinen, om samtale og om sex der får mig til at konkludere det.

Jeg mener ikke noget ondt, og jeg ønsker ikke TS noget dårligt - jeg tror bare ikke hun er klar over det endnu, selv. At hun ikke elsker sin kæreste som man normalt elsker en kæreste, men at det er som en bror eller en ven.

Så det er selvfølgelig et udmærket spørgsmål hun stiller her - om han stadig kan lide hende rigtigt. men altså - kan hun selv lide ham, rigtigt? Det er måske mere relevant, at spørge om. Jeg tror det nemlig ikke.

Så må vi jo se hvad det ender med, men jeg er sikker på at et eventuelt brud for TS ikke ender med en personlig katastrofe for hende. Hun virker ærligt talt mere solid end sin kæreste, og hun er et begavet menneske - det skal nok gå hende godt.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Hendedér
Indlæg: 31
Tilmeldt: 28. jan 2018, 19:19
Kort karma: 2
Likede indlæg: 10

Re: Kan han stadig lide mig - rigtigt?

Indlægaf Hendedér » 29. jan 2018, 14:12

Aragorn skrev:
Emma The Mermaid skrev:
Aragorn skrev:Nej, han elsker dig ikke længere. Men det er okay - du elsker heller ikke ham. Det skal nok gå.

Hvor læser du at hun ikke elsker ham?


Det gør jeg ikke. Det er det jeg netop ikke læser, om grinen, om samtale og om sex der får mig til at konkludere det.

Jeg mener ikke noget ondt, og jeg ønsker ikke TS noget dårligt - jeg tror bare ikke hun er klar over det endnu, selv. At hun ikke elsker sin kæreste som man normalt elsker en kæreste, men at det er som en bror eller en ven.

Så det er selvfølgelig et udmærket spørgsmål hun stiller her - om han stadig kan lide hende rigtigt. men altså - kan hun selv lide ham, rigtigt? Det er måske mere relevant, at spørge om. Jeg tror det nemlig ikke.

Så må vi jo se hvad det ender med, men jeg er sikker på at et eventuelt brud for TS ikke ender med en personlig katastrofe for hende. Hun virker ærligt talt mere solid end sin kæreste, og hun er et begavet menneske - det skal nok gå hende godt.


Tak, men jeg elsker ham så højt at bare tanken om ikke at være med ham gør mig ulykkelig. Jeg skriver ikke om sex fordi jeg ikke finder det relevant. Vi griner og fjoller langt fra så meget som vi gjorde før, det er også et af problemerne... At jeg ikke føler at jeg kan få lov at være pjattet som før uden at han bliver irriteret på mig.

Jeg tror dog at du har delvist ret i noget du siger - der er ingen tvivl om at jeg elsker ham så højt at det næsten skræmmer mig, men der er mange ting som jeg elsker der er forsvundet ud af vores forhold. Som at lave sjov, opleve ting og følelsen af at vi begge vil hinanden og vil gøre hinanden glade. Hvad der er tilbage i forholdet er en stabil grund, en kæreste jeg altid kan læne mig opad og regne med nok skal stå ved min side, og som jeg ikke er i tvivl om elsker mig - det gør bare ikke forholdet sjovt og måske heller ikke helt tilfredsstillende når kun grundlaget er der? Og det ville jeg virkeligt gerne løse...
0

Tilbage til "Forhold og sex"