Er cheerleaders sexisme?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2389

Re: Er cheerleaders sexisme?

Indlægaf Thomas31 » 1. feb 2018, 19:44

dgd2007 skrev:
Juki skrev:Jeg måtte lige google hvad de piger egentlig laver/gør, da det er nyt for mig, men jeg blev ikke meget klogere.

Jeg fandt nogle forskellige videoer hvor to piger bare går ned af en trappe og så nogle andre videoer hvor de vist går med en dartspiller(hedder det det?) når han træder ind, som var det en boksekamp.

Jeg er dog ikke helt sikker på formålet eller ideen med deres funktion, hvis de ikke rigtig laver andet :gruble:

Det er en ret præcis beskrivelse, du giver :)

Der er sådan et helt ritual med en sprechstallmeister (staveplade ...), der råbende præsenterer spillerne en ad gangen. Så er der stor fanfare og lysshow og der bliver spillet en kendingsmelodi for spilleren. De kommer ind fra den anden ende af salen og går high-five'ende gennem publikum op til scenen. Her følger deres "malkeko" så med hele vejen, og når de kommer op på scenen stiller hun sig til side og står og står.
Så kommer den anden på samme måde ... og når spillerne er ved at være færdige med deres opvarmningspile, tager de hinanden i hånden og går ned ad trappen.


Ja det er den moderne feminisme. Det er helt ok at kalde kvinder for malkekøer og fejre deres fyring. Det er alligevel forkerte kvinder. De tæller ikke, og vi skal i hvert fald ikke spørge dem, hvad de selv synes. De er alligevel for dumme til at forstå, hvad de skal mene. Godt der findes feminister til at redde dem.
Tåbelige små malkekøer, selvfølgelig skal de fyres. Women liberation. Fyr alle der ikke retter ind.
0
Kaffe
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4859

Re: Er cheerleaders sexisme?

Indlægaf Kaffe » 1. feb 2018, 20:44

Jeg kan ikke finde rundt i det. Hvis det er sexisme at kvinder har små dragter på til sportsbegivenheder, så er det også sexisme, at kvinder går rundt i bybilledet eller i nattelivet med små dragter på (småt tøj). Men det vil man jo nok ikke mene, at det er. Men altså i begge tilfælde er det jo noget, kvinden selv har bestemt. I begge tilfælde er kvinden et subjekt.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2389

Re: Er cheerleaders sexisme?

Indlægaf Thomas31 » 1. feb 2018, 23:30

Kaffe skrev:Jeg kan ikke finde rundt i det. Hvis det er sexisme at kvinder har små dragter på til sportsbegivenheder, så er det også sexisme, at kvinder går rundt i bybilledet eller i nattelivet med små dragter på (småt tøj). Men det vil man jo nok ikke mene, at det er. Men altså i begge tilfælde er det jo noget, kvinden selv har bestemt. I begge tilfælde er kvinden et subjekt.


Det handler om samfundsklasser. En skuespiller i hollywood må gerne posere halvnøgen i minimalistiske kjoler, men hvis hendes husholderskes datter bidrager til en dart-turnering, så er det ulækkert. Pøblen skal rette ind.
0
libertá
Indlæg: 854
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 346

Re: Er cheerleaders sexisme?

Indlægaf libertá » 2. feb 2018, 00:07

Ja, det er det på sin vis.

Men jeg mener bare, at i stedet for at brokke sig, så kunne kvinderne da bare selv finde nogle unge fyre til at danse for DEM, når DE dyrker sport.

Hvorfor ser man aldrig letpåklædte unge mænd danse, når der er kvindehåndbold f.eks.?
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Er cheerleaders sexisme?

Indlægaf Juki » 2. feb 2018, 00:24

libertá skrev:Ja, det er det på sin vis.

Men jeg mener bare, at i stedet for at brokke sig, så kunne kvinderne da bare selv finde nogle unge fyre til at danse for DEM, når DE dyrker sport.

Hvorfor ser man aldrig letpåklædte unge mænd danse, når der er kvindehåndbold f.eks.?

Hvordan løser det problematikken omkring mulig sexisme?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
libertá
Indlæg: 854
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 346

Re: Er cheerleaders sexisme?

Indlægaf libertá » 2. feb 2018, 00:27

Juki skrev:
libertá skrev:Ja, det er det på sin vis.

Men jeg mener bare, at i stedet for at brokke sig, så kunne kvinderne da bare selv finde nogle unge fyre til at danse for DEM, når DE dyrker sport.

Hvorfor ser man aldrig letpåklædte unge mænd danse, når der er kvindehåndbold f.eks.?

Hvordan løser det problematikken omkring mulig sexisme?


Det gør det måske heller ikke. Men i det mindste er der da så ligestilling.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Er cheerleaders sexisme?

Indlægaf dgd2007 » 2. feb 2018, 06:18

Juki skrev:[...] Det er en helt ny verden for mig. Jeg var slet ikke klar over introduktionen af dartspillere var så omfattende.[...]

Jo jo, og det er på alle måder kæmpe folkefester ovre i Britannien, de store dart-begivenheder! Gerne i haller med mindst 4-5.000 tilskuere, som hujer og synger og drikker fadøl.
Og mange af dem er udklædt, ikke kun med hat og næse, men du ser fx en hel vennekreds møde frem i komplette, hjemmelavede dragter - som sørøvere eller bananer i pyjamas! :lol:
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Er cheerleaders sexisme?

Indlægaf dgd2007 » 2. feb 2018, 06:26

Thomas31 skrev:Ja det er den moderne feminisme. Det er helt ok at kalde kvinder for malkekøer og fejre deres fyring. Det er alligevel forkerte kvinder. De tæller ikke, og vi skal i hvert fald ikke spørge dem, hvad de selv synes. De er alligevel for dumme til at forstå, hvad de skal mene. Godt der findes feminister til at redde dem.
Tåbelige små malkekøer, selvfølgelig skal de fyres. Women liberation. Fyr alle der ikke retter ind.

Det er selvfølgelig helt legitimt, hvis du støtter, at et par kvinder trækkes op på scenen som kvæg til et dyrskue uden anden funktion end at "se ud", med henvisning til at det skaffer lejlighedsvis deltidsbeskæftigelse til et par piger med store bryster.
Lidt sært argument måske, men by all means legitimt. Og også legitimt at kritisere mig for at mene det modsatte.

Men eftersom jeg er en mandlig dartseer, er det måske lidt unfair at kritisere de arme feminister for mine synspunkter i dette spørgsmål. :)
2
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Er cheerleaders sexisme?

Indlægaf Wizzze » 1. mar 2018, 21:45

0
Do as I say! :whip:
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: Er cheerleaders sexisme?

Indlægaf Petrix » 2. mar 2018, 07:38




Ja tiden er vel nok løbet fra den slags ting.
0
27102021
Liou
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15. jul 2017, 15:49
Kort karma: 42
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 362

Re: Er cheerleaders sexisme?

Indlægaf Liou » 2. mar 2018, 16:21

Synes ikke det er sexistisk. Nok mere bare fuldkommen unødvendigt. Det er så meget ikke derfor, at jeg tager ud og ser en fodboldkamp. Jeg vil bare se noget læder blive sparket rundt, have en ristet med det hele og måske en øl.

Mht. diskussionen om mandlige cheerleaders elller mangel på samme. Jeg er med på at en stor del af publikum i dag er kvinder, men de glor jo så på de mandlige atleter i stedet, så der er vel reelt ligestilling haha.
0
Sweet Felicity Arkwright
Indlæg: 29
Tilmeldt: 27. nov 2017, 13:24
Kort karma: 7
Likede indlæg: 83

Re: Er cheerleaders sexisme?

Indlægaf Sweet Felicity Arkwright » 2. mar 2018, 16:35

Traditionen er sexistisk på den måde, at det dækker over en tankegang, hvor smukke kvindekroppe er en premie for at klare sig godt f.eks. ved en sportsbegivenhed. Altså i bund og grund en objektivisering af kvinden. I dag tænker de fleste nok ikke på det på den måde, fordi det er blevet en tradition, og noget, der bare hører til for mange. Men det er jo der, traditionen har oprindelse: Når en mand har været dygtig, så har han gjort sig fortjent til store patter.
3
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Er cheerleaders sexisme?

Indlægaf Slettet bruger » 2. mar 2018, 16:45

milisa skrev:Det er sjovt nok aldrig mænd, der bliver sendt på banen i pauserne. Det er aldrig mandlige gymnaster, der jo i øvrigt kan lave særdeles spektakulære shows med masser af underholdningsværdi. Det er altid kvinder. Og ofte i særdeles lidt tøj. Seriøst, hvordan kan I sige, det ikke er sexisme?


Det kommer jo fra mænds og kvinders interesseforskelle. Stripklubber med kvinder er særdeles almindelige fordi mænd er rimelig tossede med at se på letpåklædte kvinder. Mig bekendt er der ikke i nærheden af så mange stripklubber med mænd, for kvinder er bare ikke nær så interesserede i letpåklædte mænd. Hvis I kvinder havde samme interesse for os mænd i sparsom påklædning som vi har for jer kvinder i sparsom påklædning, tør jeg godt garantere at letpåklædte mænd ville dukke op overalt.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: Er cheerleaders sexisme?

Indlægaf milisa » 2. mar 2018, 18:19

abcd skrev:
milisa skrev:Det er sjovt nok aldrig mænd, der bliver sendt på banen i pauserne. Det er aldrig mandlige gymnaster, der jo i øvrigt kan lave særdeles spektakulære shows med masser af underholdningsværdi. Det er altid kvinder. Og ofte i særdeles lidt tøj. Seriøst, hvordan kan I sige, det ikke er sexisme?


Det kommer jo fra mænds og kvinders interesseforskelle. Stripklubber med kvinder er særdeles almindelige fordi mænd er rimelig tossede med at se på letpåklædte kvinder. Mig bekendt er der ikke i nærheden af så mange stripklubber med mænd, for kvinder er bare ikke nær så interesserede i letpåklædte mænd. Hvis I kvinder havde samme interesse for os mænd i sparsom påklædning som vi har for jer kvinder i sparsom påklædning, tør jeg godt garantere at letpåklædte mænd ville dukke op overalt.


Hvorfor skal mænds interesse i at kigge på letpåklædte kvinder tilgodeses i sportssammenhænge? Der er lige så mange kvindelige tilskuer, og om end jeg ikke kender nogle officielle undersøgelser om emnet, så tænker jeg ikke, at der er ret mange kvindelige tilskuere, der efterspørger letpåklædte damer.
1
Tally-ho
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Er cheerleaders sexisme?

Indlægaf paint » 2. mar 2018, 18:23

milisa skrev:
abcd skrev:
milisa skrev:Det er sjovt nok aldrig mænd, der bliver sendt på banen i pauserne. Det er aldrig mandlige gymnaster, der jo i øvrigt kan lave særdeles spektakulære shows med masser af underholdningsværdi. Det er altid kvinder. Og ofte i særdeles lidt tøj. Seriøst, hvordan kan I sige, det ikke er sexisme?


Det kommer jo fra mænds og kvinders interesseforskelle. Stripklubber med kvinder er særdeles almindelige fordi mænd er rimelig tossede med at se på letpåklædte kvinder. Mig bekendt er der ikke i nærheden af så mange stripklubber med mænd, for kvinder er bare ikke nær så interesserede i letpåklædte mænd. Hvis I kvinder havde samme interesse for os mænd i sparsom påklædning som vi har for jer kvinder i sparsom påklædning, tør jeg godt garantere at letpåklædte mænd ville dukke op overalt.


Hvorfor skal mænds interesse i at kigge på letpåklædte kvinder tilgodeses i sportssammenhænge? Der er lige så mange kvindelige tilskuer, og om end jeg ikke kender nogle officielle undersøgelser om emnet, så tænker jeg ikke, at der er ret mange kvindelige tilskuere, der efterspørger letpåklædte damer.


Er der kvindelig efterspørgsel på letpåklædte mænd?

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Forhold og sex"