Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
IrmaPigen
Kort karma: 554
Likede indlæg: 6679

Re: Partråden

Indlægaf IrmaPigen » 8. okt 2019, 13:42

Kerrigan skrev:Min mands venner har svært ved at forstå at jeg lader ham tage af sted på alenetur i et par dage.
Er det virkelig så usædvanligt? Det er det åbenbart i Indien, men hvad med her i Danmark?

Det er meget normalt hos os.

Kæresten tager som regel på ski med venner og deres børn. Han har lige været på et ugelang ophold med hans familie. Jeg var en uges tid i London for et år siden.

Vi har faktisk faktisk typisk kun en tur sammen forår og vinter. Men han er også bundet lidt op på han har børn.
0
Brugeravatar
San.Dee
Kort karma: 28
Likede indlæg: 843

Indlægaf San.Dee » 8. okt 2019, 16:30

Kerrigan skrev:Min mands venner har svært ved at forstå at jeg lader ham tage af sted på alenetur i et par dage.
Er det virkelig så usædvanligt? Det er det åbenbart i Indien, men hvad med her i Danmark?

Vi spørger hinanden for at finde ud af om vi har planer som en af os måske har glemt. Vi lader ikke hinanden gøre noget eller ikke gøre noget.
0
Aragorn
Kort karma: 576
Likede indlæg: 6573

Indlægaf Aragorn » 9. okt 2019, 17:04

Hun kan tage 3 - 4 puder og lægge sig i sengen op ad muren og så ligge godt. Hun rører sig ikke hele aftenen. Hun ligger bare godt.

Jeg kan prøve at bygge et ryglæn af 5 - 7 forskellige puder, forskellig størrelse, form og fasthed og jeg ligger ad helvede til efter et kvarter. Jeg blander dem som et spil kort, men ingen logik som jeg anvender kan få må mig til at regne ud hvordan jeg laver noget der er godt.

Hun har fortalt mig hvordan man skal stable dem og så bakke ind i dem og holde sig i ro. Jeg fatter det ikke. Men hun må være et geni!
10

A wise person would attend to the dictates of his conscience
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 424
Likede indlæg: 4417

Indlægaf FruKuk » 9. okt 2019, 17:13

Aragorn skrev:Hun kan tage 3 - 4 puder og lægge sig i sengen op ad muren og så ligge godt. Hun rører sig ikke hele aftenen. Hun ligger bare godt.

Jeg kan prøve at bygge et ryglæn af 5 - 7 forskellige puder, forskellig størrelse, form og fasthed og jeg ligger ad helvede til efter et kvarter. Jeg blander dem som et spil kort, men ingen logik som jeg anvender kan få må mig til at regne ud hvordan jeg laver noget der er godt.

Hun har fortalt mig hvordan man skal stable dem og så bakke ind i dem og holde sig i ro. Jeg fatter det ikke. Men hun må være et geni!

Det må være en magisk evne nogle mennesker har fået. Min mand kan samme trick. Og endda med sine 3 forvaskede, slaskede dunhovedpuder. Det er faktisk passivt provokerende. De burde skamme sig
10
Aragorn
Kort karma: 576
Likede indlæg: 6573

Indlægaf Aragorn » 9. okt 2019, 17:27

FruKuk skrev:
Aragorn skrev:Hun kan tage 3 - 4 puder og lægge sig i sengen op ad muren og så ligge godt. Hun rører sig ikke hele aftenen. Hun ligger bare godt.

Det må være en magisk evne nogle mennesker har fået. Min mand kan samme trick. Og endda med sine 3 forvaskede, slaskede dunhovedpuder. Det er faktisk passivt provokerende. De burde skamme sig

lNUh0uV.gif
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5

A wise person would attend to the dictates of his conscience
Brugeravatar
Ladysparrow
Kort karma: 209
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 3944

Indlægaf Ladysparrow » 10. okt 2019, 14:13

Vi skal hjem til Danmark i morgen og ses med min familie og venner. Jeg glæder mig til en mini roadtrip og så have fri sammen en forlænget weekend.
5
Brugeravatar
LaScrooge
Kort karma: 1111
Likede indlæg: 13481

Indlægaf LaScrooge » 10. okt 2019, 14:51

FruKuk skrev:Nogle gange ville det altså klæde HrKuk at stå lidt før op. Mest for min skyld naturligvis. Men jeg får sgu stress af at se ham klaske madpakker sammen med lynets hast, mens jeg lige prøver at nyde min kaffe

Sæt dig med ryggen til :-D
6
And we both know: I will be delicious
Smiling_Goat
Kort karma: 892
Likede indlæg: 15988

Indlægaf Smiling_Goat » 11. okt 2019, 06:28

Vi er ved at købe hus sammen, og jeg har uforvarende været ved at drive ham til vanvid :D

Nu siger jeg lige noget stereotypt, fordi det forklarer min pointe nemmest:
Min kæreste er sjællænder og jeg er tilsyneladende mere jysk, end han lige havde troet, så hvor jeg har opfattet mig selv som en "sindig jyde," der lige skulle have undersøgt ting og i det hele taget ikke udtalte mig med store armbevægelser, har han været i tvivl om jeg havde fået kolde fødder.

Jeg blev ved med at sige til ham, at jeg stadig var med på at købe hus (efterfulgt af en lang liste med ting vi lige skulle have styr på) og den lange liste har han så hørt som årsager til, at jeg egentligt ikke havde lyst, men ikke turde indrømme det. Det har været sådan nogle tåbelige samtaler, og det er først gået op for mig i går, at det åbenbart er min "jyskhed" han har fået galt i halsen. Det er altså også lidt sjovt, synes jeg.

Jeg har virkelig hele tiden været lige så meget "på" som ham, men hvor han har været vildt begejstret og talt om alle mulighederne, har jeg talt mere om alle faldgruberne (som jeg synes er vigtigst.)

Jeg tror først han helt troede på, at jeg er lige så meget "på", da jeg bad vores mægler om at få udfærdiget købsaftalen :lol:

Det er sjovt, man kan kende hinanden så lang tid og så alligevel blive så overrasket over hinanden.

And also - vi er tæt på at have købt et hus :banan:
33
Brugeravatar
LaScrooge
Kort karma: 1111
Likede indlæg: 13481

Indlægaf LaScrooge » 11. okt 2019, 08:46

Smiling_Goat skrev:Vi er ved at købe hus sammen, og jeg har uforvarende været ved at drive ham til vanvid :D

Nu siger jeg lige noget stereotypt, fordi det forklarer min pointe nemmest:
Min kæreste er sjællænder og jeg er tilsyneladende mere jysk, end han lige havde troet, så hvor jeg har opfattet mig selv som en "sindig jyde," der lige skulle have undersøgt ting og i det hele taget ikke udtalte mig med store armbevægelser, har han været i tvivl om jeg havde fået kolde fødder.

Jeg blev ved med at sige til ham, at jeg stadig var med på at købe hus (efterfulgt af en lang liste med ting vi lige skulle have styr på) og den lange liste har han så hørt som årsager til, at jeg egentligt ikke havde lyst, men ikke turde indrømme det. Det har været sådan nogle tåbelige samtaler, og det er først gået op for mig i går, at det åbenbart er min "jyskhed" han har fået galt i halsen. Det er altså også lidt sjovt, synes jeg.

Jeg har virkelig hele tiden været lige så meget "på" som ham, men hvor han har været vildt begejstret og talt om alle mulighederne, har jeg talt mere om alle faldgruberne (som jeg synes er vigtigst.)

Jeg tror først han helt troede på, at jeg er lige så meget "på", da jeg bad vores mægler om at få udfærdiget købsaftalen :lol:

Det er sjovt, man kan kende hinanden så lang tid og så alligevel blive så overrasket over hinanden.

And also - vi er tæt på at have købt et hus :banan:

Tillykke! :banan:

Jeg har selv været kæreste med en nordjyde og jeg var ved at få spat, fordi han var indbegrebet af en nej-siger. "Skal vi ikke male den ene væg i en anden farve" kunne udmønte sig i en uendelig opremsning af alle de barrierer og problemer der ville være med det, alt fra: Så skal vi flytte bogreolen, til Hvad hvis vi ikke kan lide farven. En lang liste af - i mine øjne - åbenlyse ikke-problemer :-D

Nu spekulerer jeg over, om han mon bare var sådan, fordi han er nordjyde, og ikke fordi han var irriterende, modvillig og manglende basale evner ifht problemløsning :lol:
6
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 457
Likede indlæg: 5634

Indlægaf lillebjoern » 11. okt 2019, 09:08

Tillykke, Smiling_Goat :dance:

Vi kigger også på hus for tiden. Men det er godt nok noget af et stort spring! Lige nu bor vi i en lille lejlighed på Nørrebro til 2700,- om måneden i alt, og lige pludselig skal vi lægge +10.000 hver måned :tie: Det er godt nok svært at springe ud i det og pludselig skulle være så afhængig af to relativt store indkomster. Plus jeg er bange for, at jeg kommer til at miste den ugentlige kontakt med mine venner og min omgangskreds, hvis vi kommer for langt væk.

Sådan generelt til alle her i tråden: Hvornår besluttede I jer for at købe hus sammen? Og hvilke overvejelser gjorde I jer? Er der noget I har fortrudt/ville have gjort anderledes? :D
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 813
Likede indlæg: 9120

Indlægaf Pandesteg » 11. okt 2019, 09:13

lillebjoern skrev:Tillykke, Smiling_Goat :dance:

Vi kigger også på hus for tiden. Men det er godt nok noget af et stort spring! Lige nu bor vi i en lille lejlighed på Nørrebro til 2700,- om måneden i alt, og lige pludselig skal vi lægge +10.000 hver måned :tie: Det er godt nok svært at springe ud i det og pludselig skulle være så afhængig af to relativt store indkomster. Plus jeg er bange for, at jeg kommer til at miste den ugentlige kontakt med mine venner og min omgangskreds, hvis vi kommer for langt væk.

Sådan generelt til alle her i tråden: Hvornår besluttede I jer for at købe hus sammen? Og hvilke overvejelser gjorde I jer? Er der noget I har fortrudt/ville have gjort anderledes? :D

Det kom faktisk meget pludseligt. Vi boede i en 2-værelses på Amager og havde ikke planer om at flytte i hus, men min søster og svoger havde købt sommerhus på Falster, som vi var nede at se. Min mand blev voldsomt misundelig over alle de gørdetselv-projekter min svoger skulle lave i det hus og det snakkede vi så lidt om. Et par uger efter begyndte han at sende mig salgsopstillinger til nedlagte landbrug rundt omkring på sjælland, nok mest for sjov og hygge. Men da han så salgsopstillingen til det hus vi endte med at købe var han bare solgt. Det var på mange måder virkelig ikke særlig praktisk eller fornuftigt, da det langt fra vores jobs, havde virkelig mange ting der skulle laves, dyre udskrivninger i det lange løb (stråtag, gammelt fyr og tusind andre ting), men vi måtte bare eje det. Så vi tog ud og så det og købte det uden at have set andre huse. Mavefornemmelsen var der bare. Jeg tror faktisk ikke at nogen i vores familie eller omgangskreds havde nogen som helst idé om at vi gik i hustanker. Hvilket vi jo egentlig heller ikke gjorde :lol:
5
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Kakadu
Kort karma: 20
Likede indlæg: 664

Indlægaf Kakadu » 11. okt 2019, 09:22

Vores overvejelser har været at købe noget, der kan sælges igen, så vi ikke bliver stavnsbundne. Og til en pris, der ikke er afhængig af, at vi begge tjener mange penge, så vi kan stå af og på hamsterhjulet, som vi har behov for.
3
I didn’t come from your rib
you came from my vagina
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 388
Likede indlæg: 4263

Indlægaf Neenah » 11. okt 2019, 09:33

Vi havde boet sammen i knap 3 år og havde et lille barn. Vores købsbeslutning blev rigtig meget truffet pga. geografi, fordi vi havde besluttet at vi gerne ville slå os ned i en helt anden landsdel, og vi ville gerne rykke inden vores barn skulle starte i dagpleje. Så vi købte imens jeg var på barsel, med åbne øjne om at det for mig ville kræve et jobskifte, og muligvis ville koste nogle måneder på dagpenge.

I starten havde vi egentlig lagt os fast på en max pris på 2 mio, så vi tog ud og kiggede på en håndfuld huse efter den overbevisning. Men ingen af os er specielt kyndige udi håndværk, og det var tydeligt at vi ikke kunne få noget, der ikke skulle gennemrenoveres for de penge. Så vi sadlede om og begyndte at kigge efter nyere huse til et max på 2,8, som er det banken havde godkendt.

Vi blev ret forelskede med det samme i vores hus, som var sat til 2,8 mio. Vi bød 2,55, men endte på 2,75. Det er i den høje ende, men vi er rigtig glade for beliggenheden på vores hus - det er helt ideelle rammer. Vi købte i januar og flyttede ind i maj i år.

Hvis vi skulle gøre noget om, tror jeg dog at vi ville have haft en uvildig med ude at kigge, og prøvet at se om vi kunne slå koldt vand i blodet. Efter vi er flyttet ind har vi opdaget en del mangler, og vi har skulle trækkes med en sælger, som bare slet ikke har vedligeholdt sit hus særligt godt, og i øvrigt har været mega tung og tumpet at danse med i al kommunikation. Vi havde masser af tid til at købe hus, så jeg ville ønske vi havde ventet med at købe til vi var mere sikre på at der ikke ville dukke noget bedre op. Jeg tror det ville have gjort en forskel for min følelse af at eje det nu.

Økonomisk kan vi godt klare os, men igen, så ville jeg gerne have ventet lidt længere for at se om vi kunne have fundet noget, der ikke endte helt oppe omkring vores maxbeløb.

Edit: Med nedenstående indlæg in mente vil jeg så til gengæld sige at jeg er glad for at vi ikke har købt et hus, som har krævet stor vedligeholdelse eller store forbedringer. Vi har brugt tid på at male hele hytten, og brugt forholdsvist meget tid på at lave en have, som vi har nemt ved at holde, og så regner vi ikke med at der kommer nogle store ting vi skal forholde os til det næste lange stykke tid. Hvis vi skal have noget ordnet, så bruger vi håndværkere.
Senest rettet af Neenah 11. okt 2019, 10:00, rettet i alt 1 gang.
2
Lykke
Kort karma: 175
Likede indlæg: 4382

Indlægaf Lykke » 11. okt 2019, 09:39

Vi har besluttet os for at have så lave faste udgifter som muligt. Så vi ønsker ikke at eje, men at kunne bruge vores penge på oplevelser og god mad fx.
Jeg oplever at alle i omgangskredsen, får børn, bliver gift og køber et stort hus - hvor der er mange projekter. Vi kan ikke lave sådan nogle husrenoveringsting, og ønsker at bruge weekender og ferier med zoobesøg, teater, afslapning og sådan, og ikke med arbejdsprojekter. Men sådan er vi jo så forskellige, og mange vil gerne fortælle os at vi er dumme, fordi vi smider penge væk på husleje. Men dem om det, jeg skriver en mail til varmemesteren når der er noget som skal fikset, og det passer perfekt til mit overskud i hverdagen.
5
JoyNips
Kort karma: 737
Likede indlæg: 14501

Indlægaf JoyNips » 11. okt 2019, 10:10

Jeg havde været klar til at rykke ud af byen et stykke tid, men helt konkret besluttede vi det da vi voksede ud af vores lejlighed. 2v på 4. sal uden elevator var bare drøntræls med et lille barn, der havde færdigudforsket lejligheden senest en time efter at han var stået op og derefter bare begyndte at tonse. Så stod man der kl 7.30 lørdag morgen og skulle i tøjet og pakke barn og sig selv og alt muligt sammen for at gå i gården at lege eller på nærmeste legeplads. Det blev vi trætte af...
Så vi begyndte så småt at kigge. Og så en weekend var vi ude ved en af mine veninder i Nordsjælland og syntes at deres villakvarter virkede nice og det passede på vores krav om max distance til København. Derefter kiggede vi annoncer og tog til et par åbne huse og pludselig var huset der og vi skrev under efter at det havde været en uge på markedet.

Vi har købt til knap 5 mio og hvis ikke jeg elskede vores hus så meget som jeg gør, så ville jeg gerne have købt billigere. Selvom vi er to relativt vellønnede jurister, så er der ikke mange penge til overs når jeg også har hest.

Jeg synes ikke det er et problem at holde kontakt. Vi er jo begge i byen 5 dage ugentligt og længere væk bor vi heller ikke. Vores venner har intet imod at komme her ud. Og vi har rigeligt plads til at de bare kan crashe hos os.
2

Tilbage til "Forhold og sex"