Monogami og den eneste ene

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 264
Likede indlæg: 2154

Re: Monogami og den eneste ene

Indlægaf Artem » 8. jul 2019, 22:31

For mig som mand falder det ikke naturligt for mig at flirte og på den måde få tilbud fra kvinder. Det er noget jeg skal gøre en aktiv indsats for, og noget jeg synes der kræver arbejde, og som følge der af helst er fri for at gøre.
På den måde er jeg meget monogam, da jeg er for doven til at være andet.
Har rigeligt i at give en kvinde opmærksomhed. Ja og hvis hun opfylder mine behov på alle planer, så kan jeg ikke se hvorfor jeg skal bruge tid og energi på at lede efter andre.
1
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
paint
Kort karma: 400
Likede indlæg: 17990

Indlægaf paint » 8. jul 2019, 23:08

Jeg skal ikke forsøge at kloge mig på, hvad der er hele menneskehedens mest naturlige samlivs/sexualitetsform set i lyset af én eller anden evolutionsteori. Dén slags gik jeg mere op i før i tiden. På et tidspunkt gik det op for mig, at det andre gør eller ikke gør, er deres problem eller glæde – ikke min/mit.

Jeg lever ud fra det som jeg selv føler er rigtigst for mig. Det som gør at jeg føler mig mest harmonisk og glad for tilværelsen. Jeg lever ud fra devisen 'rene linjer' – det vil i parforholdsregi sige: ærlighed og gennemskuelighed. Det er for mig at se, den største form for respekt man kan udvise overfor et andet menneske.

Jeg tvivler nok på eksistensen af 'den eneste ene', og hælder mere til den éne af mange andre 'enere', som jeg bare ikke er sammen med, men måske kunne have været sammen med, hvis jeg havde mødt dem (på et passende tidspunkt), i stedet for min kæreste. Jeg kunne ikke drømme om at være utro, bl.a fordi vi har en indgået aftale om, at skulle dén slags komme på tale/friste, så meddeles det til den anden, at det er der man står. Og så tages hele forholdet op til overvejelse.
Ingen af os, er til åbne forhold, ud over den åbenhed vi har overfor hinandens også mere ukendte sider.

Der er højt til loftet og langt hen til døren, i vores forhold.
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Kort karma: 33
Likede indlæg: 970

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 9. jul 2019, 03:57

Jeg er polygam, så jeg hører også ind under LGBT+ paraplyen. Des flere unge smukke piger des bedre. :lun: Desværre må jeg holde mig til en ad gangen, hvilket naturligvis er meget bedrøveligt.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 819
Likede indlæg: 7760
Kontakt:

Indlægaf Annione » 9. jul 2019, 06:59

Jeg behøver ingen dybe følelser for at dyrke god sex - en god ven kan sagtens klare den opgave.
Men jeg bliver hurtigt forelsket, hvis jeg har virkelig god sex med én, som jeg også kan hygge mig med. Det kan være svært at navigere i - fordi den slags forelskelser er nogle gange forbigående for mig. Den ene dag er jeg forelsket, den næste er jeg ikke. Og sådan har det altid været - jeg har gjort det siden jeg var 6 år. Ind til jeg var i starten af 20’erne var det bare uden sex-delen.

Jeg har været forelsket i mange - men har elsket ganske få.

Pt elsker jeg én, der ikke vil have mig - og jeg er ved at forelske mig i en anden, som måske rent faktisk gerne vil have mig. Og her er forvirringen komplet - for... forsvinder følelserne for den anden så, hvis jeg bliver fullblown forelsket? - jeg ved det ikke.

Jeg tror ikke på den eneste ene. Jeg tror på der er virkelig mange, som man kan passe sammen med.
Jeg ved ikke, om jeg tror på monogami - jeg er simpelthen ikke blevet voksen nok til at beslutte mig endnu. Måske et “don’t ask - don’t tell” slags forhold?!
1
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 310
Likede indlæg: 4976

Indlægaf TinaW » 9. jul 2019, 08:17

Jeg tror heller ikke på den eneste ene. Det skulle da være spøjst, om man kun kunne have en tæt relation, med et eneste andet menneske.
Jeg er monogam, utroskab ligger mig meget fjernt, men jeg kan sagtens få et crush på en anden, selv om jeg er i et forhold.
Det er dog ikke noget jeg agerer på.
Hvordan andre vælger at leve, blander jeg mig ikke i. Så længe de involverede parter er enig om præmisserne, så kan jeg ikke se, hvad det vedkommer andre.
3
senitra80
Kort karma: 1
Likede indlæg: 17

Indlægaf senitra80 » 10. jul 2019, 22:56

Før i tiden troede jeg på den eneste ene - og troede også, at det var en, jeg skulle blive gammel med - meeen virkeligheden viste sig at være en anden. Jeg er monogam - det der utroskab ligger ikke til mig. Jeg er heller ikke typen, der dater flere på en gang - det synes jeg er urimelig for vedkommende, man virkelig er interesseret i. Blev engang mødt med - jamen du søger vel også flere jobs på en gang - synes ikke helt de to ting kan sammenlignes. På nogle punkter er jeg vist ret sippet og gammeldags :gammel:
Senest rettet af senitra80 15. jul 2019, 20:03, rettet i alt 3 gange.
0
Petrix
Kort karma: 62
Likede indlæg: 657

Indlægaf Petrix » 11. jul 2019, 10:29

Jeg er monogam når det gælder de romantiske følelser, og jeg kan kun elske én af gangen. Når jeg først elsker personen, kan jeg være ret svær at slippe af med igen.
Seksuelt er det anderledes, men jeg respekterer min partner, som er det sidste menneske jeg vil såre.
0
OberstNasig
Kort karma: 86
Likede indlæg: 975

Indlægaf OberstNasig » 11. jul 2019, 20:57

Min psykolog spurgte på et tidspunkt, om jeg overhovedet ønskede et monogamt forhold. Nok fordi jeg tit føler mig fristet, men jeg har aldrig handlet på det. Jeg elsker det særlige ved monogami, fordi det er et tilvalg, på trods af dyriske instinkter, som jeg bestemt mener er en naturlig del af seksualiteten.
Det er en måde at gøre sit forhold til noget meget fint og smukt, synes jeg. Fordi man deler noget helt særligt med hinanden, som andre aldrig får adgang til.
0
IrmaPigen
Kort karma: 530
Likede indlæg: 6122

Indlægaf IrmaPigen » 11. jul 2019, 21:22

Altså, jeg har vel haft en 8 kærester i mit liv. Så jeg kan jo næppe påstå, at der kun er en for mig derude.

Men ham jeg har nu, tror jeg nu er rimelig langtidsholdbar. Også selvom jeg er lidt mentalt fraværende pga nyt job og de udfordringer det medfører.

Jeg har altid været seriemonogam, så når jeg er i et forhold, roder jeg ikke rundt med andre.
0

Tilbage til "Forhold og sex"