Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 190
Likede indlæg: 2657

Re: Partråden

Indlægaf Stitch » 5. dec 2018, 11:02

Jeg hører ikke til her mere :trist:
0
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 366
Likede indlæg: 4584

Indlægaf Æble » 5. dec 2018, 11:26

Stitch skrev:Jeg hører ikke til her mere :trist:

:ae: Hvad er der sket?
0
Brugeravatar
MissDitte
Kort karma: 91
Likede indlæg: 628

Indlægaf MissDitte » 5. dec 2018, 11:47

:ae:
0
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 190
Likede indlæg: 2657

Indlægaf Stitch » 5. dec 2018, 12:34

Æble skrev:

Han vil ikke mere. Af flere personlige årsager. Han siger det er det rigtige valg. Jeg er ikke enig. Overhovedet.
0
LaMariposa
Kort karma: 394
Likede indlæg: 6419

Indlægaf LaMariposa » 5. dec 2018, 12:47

Stitch skrev:
Æble skrev:

Han vil ikke mere. Af flere personlige årsager. Han siger det er det rigtige valg. Jeg er ikke enig. Overhovedet.

Årh, av! :ae: Føler med dig. Det gør ondt og er herrenederen at blive forladt.
0
:lun:

"I am brave, I am bruised
I am who I'm meant to be, this is me"
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 381
Likede indlæg: 3816

Indlægaf Marioneta » 5. dec 2018, 19:58

Contrast skrev:Det bliver han jo nødt til. Tænker også, med alle de gange du har drøftet dine tanker herinde om et barn mere, men uden at have haft en snak med ham om det... man skal virkelig slå knuder på sig selv for konsekvent at kunne gøre det så længe, når det er så stort et ønske. Hvorfor venter du først til det nye år med at snakke om det? Synes jeg ser, at du giver en deadline, så venter du et par måneder, så en ny deadline, så et par måneder igen. Tiden er værdifuld for dig lige nu, så jeg kan ikke se hvorfor du skal vente til næste år. Det er jo bare en snak, hvor I i det mindste kan få noget konkret på bordet, det er ikke ensbetydende med at det skal ske her og nu.

Jeg synes godt, at man må sige i en periode, at der ikke er sket noget nyt på afklaringsfronten og derfor vil man ikke snakke om det. Men dog også kun i en periode. Hvis jeg selv skal i gang med behandling, så er det tidligst til april, så derfor har jeg godt kunne afvente samtalen lidt. Men det er rigtigt, at det ikke er nemt at gå og tænke over og jeg har snart brug for afklaring.
1
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 5. dec 2018, 20:02

LaMariposa skrev:Marioneta, hvis det at få et barn mere er et stort ønske for dig, så kan jeg simpelthen ikke forstå, at du tør vente?

Undskyld, at jeg er så direkte, jeg synes, det er en stor ting at gamble med?

Jeg har jo været i behandling tidligere og desværre for mig, så er det svært for mig at blive gravid i behandling, da min krop ikke reagerer på ægløsningssprøjten, som de fleste, og derfor er timing ved insemination ret svært. Jeg valgte så at stoppe for at starte en ny uddannelse og skal jeg starte igen bliver det tidligst til april. Det er en risiko at vente, men det valg tog jeg jo sidste år.
1
Brugeravatar
Ladysparrow
Kort karma: 119
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 1934

Indlægaf Ladysparrow » 6. dec 2018, 08:00

Jeg stod op en time tidligere her i morges og min kæreste blev oppe til jeg skulle afsted på arbejde. Vi fik brugt tiden på at lave en "todo" liste på hvad som vi skal bruge vores aften på i morgen, samt lørdag og søndag. Jeg nyder vores morgner og vores planlægning. Jeg kan slet ikke vente med at få fri i morgen og så ellers hjem for at holde weekend.
4
Lykke
Kort karma: 160
Likede indlæg: 3615

Indlægaf Lykke » 6. dec 2018, 08:09

I dag har vi 7 års kærestedag. Det er sgu lidt vildt hvordan tiden bare er fløjet afsted på mange måder.
14
Brugeravatar
Contrast
Kort karma: 20
Likede indlæg: 549

Indlægaf Contrast » 6. dec 2018, 10:38

Marioneta skrev:
Contrast skrev:Det bliver han jo nødt til. Tænker også, med alle de gange du har drøftet dine tanker herinde om et barn mere, men uden at have haft en snak med ham om det... man skal virkelig slå knuder på sig selv for konsekvent at kunne gøre det så længe, når det er så stort et ønske. Hvorfor venter du først til det nye år med at snakke om det? Synes jeg ser, at du giver en deadline, så venter du et par måneder, så en ny deadline, så et par måneder igen. Tiden er værdifuld for dig lige nu, så jeg kan ikke se hvorfor du skal vente til næste år. Det er jo bare en snak, hvor I i det mindste kan få noget konkret på bordet, det er ikke ensbetydende med at det skal ske her og nu.

Jeg synes godt, at man må sige i en periode, at der ikke er sket noget nyt på afklaringsfronten og derfor vil man ikke snakke om det. Men dog også kun i en periode. Hvis jeg selv skal i gang med behandling, så er det tidligst til april, så derfor har jeg godt kunne afvente samtalen lidt. Men det er rigtigt, at det ikke er nemt at gå og tænke over og jeg har snart brug for afklaring.

Tidligst, ja, men det er vel heller ikke en god idé at have en buffer på mere end få måneder efter det pga. din alder, og dertil skal du jo også lægge den tid, der går fra I har snakken, måske flere snakke, til at I tager aktion af det I aftaler. Derfor virker det bare for risikabelt at vente igen, i stedet for bare at tage snakken nu. Du skal nok alligevel ikke regne med, at han ændrer sig synderligt på få måneder ved bare at "gå og lade som ingenting", så derfor tror jeg, du gør dig selv en bjørnetjeneste ved at vente, fordi du tror, at han så bliver klar af sig selv.
2
Brugeravatar
Marioneta

Indlægaf Marioneta » 6. dec 2018, 13:54

Contrast skrev:
Marioneta skrev:

Tidligst, ja, men det er vel heller ikke en god idé at have en buffer på mere end få måneder efter det pga. din alder, og dertil skal du jo også lægge den tid, der går fra I har snakken, måske flere snakke, til at I tager aktion af det I aftaler. Derfor virker det bare for risikabelt at vente igen, i stedet for bare at tage snakken nu. Du skal nok alligevel ikke regne med, at han ændrer sig synderligt på få måneder ved bare at "gå og lade som ingenting", så derfor tror jeg, du gør dig selv en bjørnetjeneste ved at vente, fordi du tror, at han så bliver klar af sig selv.

Snakken har potentiale til at ødelægge vores forhold, så jeg vil ikke her i december. Der vil jeg bare hygge med ham og nyde vores forhold og så må realiteterne komme i januar. Jeg tror ikke, at han bliver klar af sig selv, men jeg får heller ikke noget ud af at presse på i tide og utide. Det er en umulig situation og der er ingen gode løsninger.
6
Brugeravatar
Contrast

Indlægaf Contrast » 6. dec 2018, 14:11

Marioneta skrev:...

Nej, jeg kan også godt forstå at det er et virkelig træls dilemma. Du er jo også glad for det, I har, og det kan jeg sagtens forstå du ikke vil ødelægge. Det afhænger jo også af ens energiniveau og om man ellers har udfordringer i forholdet, om man lige har overskud til at tage den snak. Du har bare tiden imod dig, hvilket gør det ekstra svært i den her situation.

Det er nok bare vigtigt at du ikke i fremtiden bebrejder dig selv for de valg, du tager nu. Der er ikke nogen grund til at påføre sig selv den ekstra smerte, når man i situationen bare har gjort det bedste man kunne med de muligheder, man havde til rådighed.
3
IrmaPigen
Kort karma: 397
Likede indlæg: 4706

Indlægaf IrmaPigen » 6. dec 2018, 16:02

Min kæreste har haft fri i dag. Han har brugt noget af tiden på at fjerne tapet i min lejlighed.

Jeg har opdraget ham godt :-D
6
1234
Kort karma: 82
Likede indlæg: 2163

Indlægaf 1234 » 6. dec 2018, 16:13

Jeg tror så heller ikke på, at den ene part bliver mener klar af at den anden hele tiden vil snakke om det. Hvis min mand regelmæssigt mindede mig om, at han snart gerne ville have børn, ville jeg fuldstændig få et flip, fordi jeg ville føle mig helt vildt presset. Jeg tror det er meget vigtigt at give plads til, at den anden kan tænke over det og selv bringe det op, når man har nogle ting man gerne vil vende.
3
Brugeravatar
Contrast

Indlægaf Contrast » 6. dec 2018, 18:07

1234 skrev:Jeg tror så heller ikke på, at den ene part bliver mener klar af at den anden hele tiden vil snakke om det. Hvis min mand regelmæssigt mindede mig om, at han snart gerne ville have børn, ville jeg fuldstændig få et flip, fordi jeg ville føle mig helt vildt presset. Jeg tror det er meget vigtigt at give plads til, at den anden kan tænke over det og selv bringe det op, når man har nogle ting man gerne vil vende.

Enig, det er bare en anderledes situation med Marioneta, som virkelig ønsker et barn mere, men i allerhøjeste grad har tiden imod sig.
Men ja, i generelle tilfælde er det en fornuftig tilgang.
1

Tilbage til "Forhold og sex"