Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Singletråden

Indlægaf Annione » 18. okt 2018, 08:54

Tilly skrev:Nu har jeg bemærket at der er en del københavnske singlekvinder her i tråden, så tillader mig lige at stille et spørgsmål der falder lidt udenfor trådens emne.

Har I nogle gode forslag til gratis/billige alenefornøjelser i København? :) Jeg smutter på en lidt impulsiv alenetur til København fra torsdag til søndag. Jeg kan låne min storebrors hus i Vanløse, mens han og familien selv er afsted på ferie.

Jeg er sådan set i København relativt ofte, men som regel er det eneste jeg laver faktisk at være sammen med min storebror, svigerinde og nevø, og så måske en hurtig tur på strøget. Men nu hvor jeg kommer til at have så mange dage på egen hånd, så synes jeg at jeg skal udnytte det bedre end bare at hænge ud i Vanløse :D

Så har I nogle gode forslag til hvad der er sjovt/spændende at lave alene i København? Og som er billigt, da jeg er en fattigrøv :ninja:

Det eneste jeg har planlagt er en tur til Specialkøbmanden i Hvidovre for at købe bageudstyr :lol:


Jeg kan komme og “lukke dig ind” på Glyptoteket. Jeg har årskort + one, hvis du vil se det?
5
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Singletråden

Indlægaf FrøkenM » 18. okt 2018, 12:12

Madam Pomfrey skrev:Hvor lyder det skønt FrøkenM! - det lyder som en ideel bolig for dig her og nu, og skønt med lille have - der er altså noget over at have de ekstra kvm der er ens eget, allermest om sommeren. At kunne sidde ude og nye sol og varme :lun:
Læn du dig bare tilbage i, at det er sådan noget forældre meget gerne gør for deres børn, hvis tingene hænger sammen og det kan lade sig gør! :kys:

Det vil jeg gøre :kys: Men jeg synes nu stadig det er en ret vild ting at gøre "bare fordi jeg har lyst" som hun sagde.

Men ja, det er en perfekt lejlighed i et roligt kvarter. Jeg glæder mig til at flytte fra 140 andre unge studerende, for der er godt nok meget larm, ævl og brok herude :tie:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 18. okt 2018, 12:56

Krølle skrev:Jeg er sådan lidt i limboland, uden at det generer mig. Det er i sig selv mærkeligt, eftersom mit indre kontrolgen normalt ville have forsøgt at få STYR på tingene - selvom det ikke er noget, der kan styres.

At jeg er i stand til bare at være i det og løbende mærke efter, om jeg er på rette vej, er hamrende mærkeligt men samtidig enormt befriende. Paradoksalt nok giver den tilgang faktisk præcis den ro og tryghed, jeg tidligere har prøvet at skabe gennem kontrol og mærkater - her er der konstant tale om et aktivt tilvalg, fordi man reelt gerne vil den anden og ikke “fordi vi plejer”.

Det er på samme tid sært og skønt, men det gør også, at jeg bliver ved med at hænge ud med jer herinde, selvom jeg måske i nogens øjne ikke hører til - ellers ville jeg jo være hjemløs :genert:

Nu har jeg ikke lige haft overskud til at følge detaljeret med, men har I snakket om, hvorvidt det er dig og ham og kærestetid? Altså, der er jo ikke noget galt I gerne at ville det, selvom du forsøger at slippe dit tidligere kontrolbehov? :)
2
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Singletråden

Indlægaf RavenClaw » 18. okt 2018, 15:58

Jeg har haft et meget uventet, men utrolig glædeligt gensyn med et menneske, som for en kort stund var en del af mit liv for et par år tilbage, og som jeg har tænkt lidt på fornyligt, hvordan det mon gik med ham. Pludselig stod han bare foran mig, og nu har vi brugt dagen på at catche up med hinandens liv. Dejlig dag!
8
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 18. okt 2018, 17:36

Planten skrev:
Krølle skrev:Jeg er sådan lidt i limboland, uden at det generer mig. Det er i sig selv mærkeligt, eftersom mit indre kontrolgen normalt ville have forsøgt at få STYR på tingene - selvom det ikke er noget, der kan styres.

At jeg er i stand til bare at være i det og løbende mærke efter, om jeg er på rette vej, er hamrende mærkeligt men samtidig enormt befriende. Paradoksalt nok giver den tilgang faktisk præcis den ro og tryghed, jeg tidligere har prøvet at skabe gennem kontrol og mærkater - her er der konstant tale om et aktivt tilvalg, fordi man reelt gerne vil den anden og ikke “fordi vi plejer”.

Det er på samme tid sært og skønt, men det gør også, at jeg bliver ved med at hænge ud med jer herinde, selvom jeg måske i nogens øjne ikke hører til - ellers ville jeg jo være hjemløs :genert:

Nu har jeg ikke lige haft overskud til at følge detaljeret med, men har I snakket om, hvorvidt det er dig og ham og kærestetid? Altså, der er jo ikke noget galt I gerne at ville det, selvom du forsøger at slippe dit tidligere kontrolbehov? :)


Jeg vil ham rigtig gerne - og kun ham - men jeg er ikke klar til at kalde det kærester, selvom det for mange nok ville være naturligt ift at vi har set hinanden et stykke tid, ikke ser andre etc etc. For mig er det åbenbart blevet en stor ting, og selvom jeg kan se det udvikle sig derhen på sigt, er det ikke aktuelt endnu - der sker konstant noget med relationen, tror jeg, så det er ikke fordi, vi står i stampe, men det er tilsyneladende fint for os begge at tage det stille og roligt og ikke italesætte det. Det er paradoksalt, fordi jeg selvfølgelig bliver ramt af usikkerhed ift hvor vi ender, men det er jo naturligt i opstartsfaser, hvor man lærer hinanden at kende, og det vil et prædikat jo ikke ændre på. Man lærer jo ikke hinanden hurtigere eller bedre at kende af det, og jeg tror, den anden måde fungerer for os, fordi vi begge nok er individualister, der pga bagage er sygeligt bange for at gøre sig emotionelt afhængig af et andet menneske. Babysteps og manglende italesættelse gør det på en mystisk måde mindre farligt at lade det ske :genert:
3
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 18. okt 2018, 17:53

HVIS det da er det, der sker. Jeg er helt bevidst om, at jeg allerede har krydset den magiske grænse til “this can hurt you - big time”, men det er ok. Går det i stykker, er det fordi, vi ikke er kompatible og ikke fordi, jeg er forkert eller vi har presset noget igennem. Jeg er meget mere bange for at ende med (på papiret) at være kæreste med en, jeg skal gå fra, fordi det var uovervejet, end ikke at være kæreste med en, jeg aktivt tilvælger hver gang, vi ses.

Tal om at gøre tingene bagvendt ift tidligere mønstre :lol:
2
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Singletråden

Indlægaf Annione » 18. okt 2018, 18:03

Har sammen med Krølle mødt en sød fyr ved 3 arrangementer. I går tog jeg mig sammen og spurgte, hvornår man kunne se ham igen. Han ledte febrilsk efter datoer, så det ud til. “Det behøver ikke være et arrangement” sagde jeg så. Han kiggede mig i øjnene, grinte og sagde “Nå, det behøver det ikke?! Så skal vi måske være FB venner?” hvorefter han tilføjede mig.
Vi skrev så lidt i formiddags - jeg stillede er (imo) sjovt spørgsmål, og har ikke hørt et pip mere fra ham :sarkasme: han HAR set min besked og han HAR været online flere gange.
Altså. Det var ham, der var mest på. *suk*


Måske man bare skulle få sig en kat :gruble:
3
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 18. okt 2018, 21:07

Annione skrev:Vi skrev så lidt i formiddags - jeg stillede er (imo) sjovt spørgsmål, og har ikke hørt et pip mere fra ham :sarkasme: han HAR set min besked og han HAR været online flere gange.
Altså. Det var ham, der var mest på. *suk*


Måske man bare skulle få sig en kat :gruble:


Messsenger er altså en bitch hvad det angår... Pisse irreterrende at man kan se at den anden har læst, samt været online flere gange.
Eller ens besked ligger ulæst selvom der løbende er aktivitet... :genert:
3
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Singletråden

Indlægaf FrøkenM » 19. okt 2018, 08:33

Jeg skal flytte :banan: :banan: :banan:

Bestyrelsen godkendte både min mor og jeg, kontrakten er udfærdiget og i løbet af weekenden sætter min mor sin underskrift. Hendes advokat er også ved at udarbejde en lejekontrakt til mig :)

Måske jeg opretter en boligtråd så I kan følge lidt med hvis det har interesse? Åh, det bliver så fint altså :love:
32
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 19. okt 2018, 10:49

Tillykke med din kommende bolig FrøkenM, hvor er det skønt. Jeg har aldrig boet på den måde du gør nu, bog bare tanken om det... :/
Er sikker på du får det fantastisk dit nye sted, og kommer til at trives rigtig godt der.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Singletråden

Indlægaf MOGA » 19. okt 2018, 12:44

FrøkenM skrev:Jeg skal flytte :banan: :banan: :banan:

Bestyrelsen godkendte både min mor og jeg, kontrakten er udfærdiget og i løbet af weekenden sætter min mor sin underskrift. Hendes advokat er også ved at udarbejde en lejekontrakt til mig :)

Måske jeg opretter en boligtråd så I kan følge lidt med hvis det har interesse? Åh, det bliver så fint altså :love:


Tillykke :)
1
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Singletråden

Indlægaf MOGA » 19. okt 2018, 12:46

Jeg har fri i dag, uden alle mulige praktiske planer. Jeg har sovet længe, spist brunch med to veninder, shoppet lidt - blandt andet den flotteste cardigan- og i aften skal jeg i byen med en anden veninde. Fredag er et dejligt dyr :love:
5
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Singletråden

Indlægaf FrøkenM » 19. okt 2018, 13:08

Madam Pomfrey skrev:Tillykke med din kommende bolig FrøkenM, hvor er det skønt. Jeg har aldrig boet på den måde du gør nu, bog bare tanken om det... :/
Er sikker på du får det fantastisk dit nye sted, og kommer til at trives rigtig godt der.

Tak :)

Jeg glæder mig så meget! Ikke at ungdomsbolig ikke har været lækkert. Det har det. Jeg bor nyt og billigt, men efterhånden er det trættende med morgenfester :lol:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Singletråden

Indlægaf FrøkenM » 19. okt 2018, 13:09

MOGA skrev:
FrøkenM skrev:Jeg skal flytte :banan: :banan: :banan:

Bestyrelsen godkendte både min mor og jeg, kontrakten er udfærdiget og i løbet af weekenden sætter min mor sin underskrift. Hendes advokat er også ved at udarbejde en lejekontrakt til mig :)

Måske jeg opretter en boligtråd så I kan følge lidt med hvis det har interesse? Åh, det bliver så fint altså :love:


Tillykke :)

Tak :) Nu kan det kun gå for langsomt!
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 19. okt 2018, 13:33

Jeg er simpelthen skidesur og indebrændt. Har i knap en måned gået og ventet på at modtage tilbud pånær bad. Alt har været på stand-by, fordi projektet ville medføre en totalt omrokering af lejlighedens rum, og det derfor ikke gav mening at arbejde videre, før jeg vidste, hvad der skulle ske.

Nu har jeg så - tre uger forsinket - fået et tilbud, der udover at være fejlbehæftet, lyder på det dobbelte af det overslag, jeg fik under besigtigelsen. Argh! En måned spildt og en indebrændthed på størrelse med Rundetårn. Jeg gider ikke engang tage en dialog med dem, eftersom det virker så håbløst uprofessionelt, at jeg aldrig ville bruge dem til noget uanset prisen :tie:

Jeg er simpelthen done med håndværkere! Beholder den nuværende plantegning, rykker evt en dør så badet kan udnyttes bedre, og laver en billig, åben, hjemmebygget køkkenløsning som erstatning for det nuværende skodkøkken. For fucks sake. Jeg er SUR!
1

Tilbage til "Forhold og sex"