Din kones/søster, mands/bror

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Ville du gifte dig med en søster/bror til din afdøde kone/mand?

Min kones søster - jeps
5
10%
Min kones søster - nope nope nope
4
8%
Min mands bror - jeps
2
4%
Min mands bror - nope nope nope
41
79%
 
Afgivne stemmer: 52
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4144
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3741

Din kones/søster, mands/bror

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 30. apr 2024, 05:04

Når man kigger lidt i historiske familier syntes det at have været ganske alm. for en mand at gifte sig med en søster til en afdød kone. Ikke så meget for en kone, at gifte sig med en bror til sin afdøde mand. Men måske det også skete (det skete for Hunter Biden lol).
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6453
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 768
Likede indlæg: 15247

Re: Din kones/søster, mands/bror

Indlægaf Ata » 30. apr 2024, 05:28

Nej tak!
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2889
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 234
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5637

Re: Din kones/søster, mands/bror

Indlægaf Luffegås » 30. apr 2024, 05:44

Min mand har ikke en bror, sp det er svært at sætte sig ind i, for min mand er virkelig dejlig.

Jeg har haft kærester med brødre. Min seneste eks havde en skøn bror der var meget af det modsatte af min ekses dårlige sider, og jeg tænkte tit på hvis jeg faldt for broderen, hvordan vi kunne være sammen. Så der havde tanken ikke været fjern, og jeg følte også at kemien var gengældt.

Tidligere har jeg også datet en der havde en enægget tvilling, men personligheden var slet ikke lignende min kæreste, så det havde været mærkeligt at gifte en med næsten samme udseende, men ikke samme personlighed
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2889
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 234
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5637

Re: Din kones/søster, mands/bror

Indlægaf Luffegås » 30. apr 2024, 05:46

Vlad Kalashnikov skrev:Når man kigger lidt i historiske familier syntes det at have været ganske alm. for en mand at gifte sig med en søster til en afdød kone. Ikke så meget for en kone, at gifte sig med en bror til sin afdøde mand. Men måske det også skete (det skete for Hunter Biden lol).

Omvendt i min familie, der er brødre der har overtaget familien og fået flere børn. Et særligt eksempel er så et af de nye børn fik navn efter afdøde mand. Den historie gad jeg godt have hørt fra dem. Jeg mener man på den tid sagde at man gav børn navn efter afdøde for at bære noget videre
3
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
abcd
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 295
Likede indlæg: 10448

Re: Din kones/søster, mands/bror

Indlægaf abcd » 30. apr 2024, 05:53

Det tror jeg ikke, men jeg vil ikke kategorisk afvise det. Altså på et teoretisk plan, jeg har ikke nogen konkrete søstre i tankerne.

Jeg kan mere kategorisk afvise den anden vej - altså at jeg ville gå efter min brors kone. Det kan jeg slet ikke forestille mig at jeg ville have lyst til. Og igen generelt, ikke med nogen specifik kone i tankerne.
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4144
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3741

Re: Din kones/søster, mands/bror

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 30. apr 2024, 05:54

Luffegås skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Når man kigger lidt i historiske familier syntes det at have været ganske alm. for en mand at gifte sig med en søster til en afdød kone. Ikke så meget for en kone, at gifte sig med en bror til sin afdøde mand. Men måske det også skete (det skete for Hunter Biden lol).

Omvendt i min familie, der er brødre der har overtaget familien og fået flere børn. Et særligt eksempel er så et af de nye børn fik navn efter afdøde mand. Den historie gad jeg godt have hørt fra dem. Jeg mener man på den tid sagde at man gav børn navn efter afdøde for at bære noget videre
Jeg har en forfader (der var sørøver) der giftede sig med en dansk pige. Hun valgte at lade sig skille og anklagede ham for voldtægt. Så krævede hendes familie at han giftede sig med hendes lillesøster. Lidt tvivlsom af hendes familie, men jeg er glad for det. For de fik børn og uden dem, ingen mig.'

En anden ting man ser, er at hvis de fik et barn og det døde, og de efterfølgende fik et mere. Så gav de det rask det samme navn som den afdøde. Det ville vist blive set på med meget negative øjne i dag.

Jeg tager gerne en (eller flere) af min kones søstre hvis ulykken skulle være ude.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
LittleLemon
Indlæg: 641
Tilmeldt: 17. maj 2023, 20:55
Kort karma: 32
Likede indlæg: 1292

Re: Din kones/søster, mands/bror

Indlægaf LittleLemon » 30. apr 2024, 06:11

Jeg kunne aldrig falde for min mands bror. Han er en flot mand, men vores personligheder matcher overhovedet ikke. Han er meget modsat min mand på rigtig mange punkter. Han har også valgt en kone, som er meget meget forskellig fra mig, så det siger jo lidt om at vi ville være et dårligt par.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16494
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1421
Likede indlæg: 30820

Re: Din kones/søster, mands/bror

Indlægaf TinaW » 30. apr 2024, 06:22

Min mands lillebror er en flink fyr, men ikke ligefrem den skarpeste kniv i skuffen.
Så det ville være et stort nej tak, herfra.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8776
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7229

Re: Din kones/søster, mands/bror

Indlægaf Artem » 30. apr 2024, 06:27

Må sige ja tak... Måske... Nu har jeg jo lært hende bedre at kende.

Men i sin tid da jeg bare var løbevenner med min kæreste, der havde hun en gang sin søster med, og efterfølgende skrev jeg til min løbeveninde for at høre om hendes søster var single osv...

Så var faktisk først interesseret i søsteren. :gruble:
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11718
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 923
Likede indlæg: 18918

Re: Din kones/søster, mands/bror

Indlægaf PaleSeptember » 30. apr 2024, 06:27

Bare nej.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
JoyNips
Indlæg: 12128
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34135

Re: Din kones/søster, mands/bror

Indlægaf JoyNips » 30. apr 2024, 06:35

Nej, det ville være mærkeligt.

Men altså, i mine yngre dage har jeg da været sammen med brødre. Men der var den første bror også bare en kortvarig fling og den næste bror et mere seriøst forhold. Jeg ville ikke kunne forestille mig at have haft et seriøst forhold med én bror og møde familien som kæreste/hustru til ham for så at rykke videre til den næste bror. Det ville være for mærkeligt for alle.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
fisken80
Indlæg: 22617
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1145
Likede indlæg: 53177

Re: Din kones/søster, mands/bror

Indlægaf fisken80 » 30. apr 2024, 06:44

Den historie har jeg læst i et Familie Journal engang...
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Marengs
Indlæg: 234
Tilmeldt: 23. feb 2024, 09:22
Kort karma: 16
Likede indlæg: 339

Re: Din kones/søster, mands/bror

Indlægaf Marengs » 30. apr 2024, 08:26

Er vi ikke ude i den slags historie, hvor det er fjollet at spørge nogen om, hvad de selv ønsker?

Det sagt. Så kender jeg selv til følgende konstillationer:
Mor finder sammen med barnebarns far
Ekskone finder sammen med bror

Så det kan ikke være helt uhørt, heller i nyere tid
0
libertá
Indlæg: 884
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 357

Re: Din kones/søster, mands/bror

Indlægaf libertá » 30. apr 2024, 08:46

Jeg har slægtsforsket en del og synes nu ikke, at jeg er stødt på eksempler, hvor en afdød persons bror eller søster har giftet sig med den afdødes ægtefælle. Ved ikke hvor almindeligt det er?

Men i min egen familie er der da en lidt sjov historie. Min far har én bror tilbage, men oprindeligt var de fire plus en søster. Og to af min fars brødre var gift med hver sin søster fra en anden familie. Ja, min nulevende onkel er stadig gift med den ene søster, mens en af mine nu afdøde onkler var gift med hendes søster. Det synes jeg er lidt spøjst. Men når jeg har slægtsforsket, har jeg opdaget at det slet ikke var unormalt i gamle dage, at hvis to familier var på god fod, så var der 2-3 søskende fra hver sin side, der blev gift med hinanden.

Jo mindre samfundet har været, jo større har chancen været for en sådan konstellation. F.eks. nedstammer jeg fra den såkaldte Hollænderby på Amager. Og tilbage i 1600- og 1700-tallet var det helt almindeligt, at de hollandske familier på Amager giftede sig med hinanden på kryds og tværs konstant, så man kunne have flere søskende, der var gift med en anden families søskendeflok. Derfor har jeg f.eks. en del anesammenfald med Dirch Passer´s slægt - fordi når vi går tilbage til mine 5 x tipoldeforældre, var der flere af dem, som blev gift med nogle af Passers´aner. Så derfor deler jeg faktisk 3-4 par 5x tipoldeforældre med Dirch Passer. Dirch var i øvrigt af både hollandsk og svensk afstamning. Deraf det lidt spøjse navn. I øvrigt blev min oldefars søster også gift med en fætter til A.P. Møller. Det var også på Amager. Jeg er også beslægtet med A.P. Møller nogle generationer tilbage, da jeg også har et par anesammenfald med ham.
1
ajnaM
Indlæg: 10107
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1058
Likede indlæg: 27664

Re: Din kones/søster, mands/bror

Indlægaf ajnaM » 1. maj 2024, 16:27

Kæmpe nej tak. :lol:


Tror nu også, de ville betakke sig - de er begge gift og har børn, og derudover har vi kendt hinanden i snart 20 år uden den mindste tiltrækning, så mon ikke, alle bare har lyst til at lade den ligge dér…
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…

Tilbage til "Forhold og sex"