September 2017 - Fællestråd

Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 21. sep 2017, 18:49

Det går slet ikke som håbet med kosten og træningen, så jeg ser egentlig lidt frem til, at ugen snart er slut. Med lidt held er der færre aftaler og mere overskud i næste uge, så jeg kan vende tilbage til de gode, positive rutiner, som før har været så nemme for mig.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf Muspel » 21. sep 2017, 22:22

Mulan skrev:
Muspel skrev:evaluering; kan ikke lige overskue at ændre farve ...

Mine mål er;
75 km gå ... mangler stadig 48, så får lidt travlt den sidste halvdel af måneden
Træne mindst 2 gange pr uge - tjek
Ingen formiddagsbrød - tjek
Kun sukker en gang i hverdagen (eller en gang formiddagsbrød) ... det blev til to...
Weekend: maks tre usunde ting i alt :.. hmm måske 4. Men nogenlunde.

god uge!

Hej Muspel
Det her indlæg er skrevet på baggrund af oprigtig bekymring og du må gerne bede mig om at klappe gællerne i. Du skrev for kort tid siden, at du vejer 48kg. Det er en meget lav vægt. Meget. Jeg kan se, at du fortsætter dit træningsregi. Måske kunne du overveje om der bør skæres ned på det og op på kalorieindtag? Igen, du ved sikkert bedst, det ser blot lidt bekymrende ud udefra.



Jeg tror bestemt du forveksler mig med en anden. Jeg vejer 74 :nerve:
Og jeg har trænet ...5 gange siden juni. Så jeg tror det går. Og altså. Når jeg ikke spiser usunde ting. Så LOVER jeg, at jeg spiser andre ting.

Men tak for omsorgen. Det er sødt af dig at skrive det. Men der må være en anden du forveksler mig med :)
4
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 22. sep 2017, 05:49

Vejedag var heldigvis positiv, -600g i forhold til i fredags. Og så har jeg været ude på en knap 14 km cykeltur her til morgen, det er med at nyde at det stadig er +10 grader udendørs på det tidspunkt :)
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf FrøkenM » 22. sep 2017, 13:42

Jeg var lige inde og prøve en kjole i dag. Jeg synes egentlig den sad virkelig godt og følte mig så pæn :love:

Ville så prøve en anden bare lige for at være sikker på, at den var rigtig. Den anden sad... uheldigt, det vidste jeg godt men ekspedienten følte lige et behov for at fortælle mig at kjole 2 var helt forkert. "Når man ikke er så høj så er der jo INGEN grund til at gøre dig selv lavere og den får dig også til at se tyk ud."

Jamen tak da. Jeg gik uden at købe den kjole jeg virkelig følte mig pæn i. Nu håber jeg så bare at det var en engangsoplevelse og at jeg kan finde den pæne kjole et andet sted eller gå tilbage på et tidspunkt hvor der forhåbentlig er en anden ekspedient, Øv altså!
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf ManicNinja » 22. sep 2017, 15:22

Orv! Dér var sgu lige en ninja, som blev rigtig glad og overrasket:

Pga bøvl med mit knæ holdt jeg for et års tid siden op med at løbe og gik over til cykling og roning. Især cykling er jeg siden da heldigvis blevet rigtigt glad for.

I dag fik jeg så spontant lyst til en løbetur, oooog: Ingen smerter i knæet overhovedet. :pompom: Og næsten endnu bedre: Roligt, jævnt åndedræt og absolut ingen problemer med at løbe tre km (I know, det bør man heller ikke have problemer med, men jeg var sgu glædeligt overrasket alligevel). Og det tog da kun omkring 18 minutter. Ikke fantastisk. Men heller ikke en helt dum start. :dance:

At jeg så gispede lystigt derudad og svedte (endnu mere) som et svin, da jeg umiddelbart efter cyklede ti km om kap med mig selv (tog 16 minutter) er en anden historie ... :D

Og vægten ... Jeg står liiige på nippet til at tabe mig et "nyt" kilo. Mit liv er ren suspense og spænding ...! :D
5
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 22. sep 2017, 15:25

På arbejdet, som jeg er ubeskriveligt glad for, hvilket jeg også fornemmer, at andre kan "mærke", nævnte en kollega i dag, at han skulle på en dagstur med sin klasse i løbet af efteråret. Samme klasse har jeg også og vi blev ret hurtigt enige om, at det var en god idé, at jeg skulle med på turen. Men idet jeg er "til lån" i afdelingen, er der ikke budgetteret med, at jeg skal med på ture. Når jeg tager de rationelle briller på giver det fin mening, men set i forhold til formålet med turen og at danne relationer med elever, så forstår jeg det ikke helt og blev lidt trist.

Det samt følelsen af at være single og sikkert aldrig finder en ny kæreste (jaja, jeg er lige en anelse pessimistisk), så er det lidt en lorte-fredag :lol: Alt imens pigerne ser Disney Sjov i aften, svælger jeg i selvmedlidenhed, fredagssnolder og chips. Jeg kan godt mærke, at det gode humør er lidt ikke-eksisterende i dag, men jeg har, trods alt, besluttet, at fra mandag skal jeg tilbage i de gode, positive rutiner.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf ManicNinja » 22. sep 2017, 15:32

Ally skrev:På arbejdet, som jeg er ubeskriveligt glad for, hvilket jeg også fornemmer, at andre kan "mærke", nævnte en kollega i dag, at han skulle på en dagstur med sin klasse i løbet af efteråret. Samme klasse har jeg også og vi blev ret hurtigt enige om, at det var en god idé, at jeg skulle med på turen. Men idet jeg er "til lån" i afdelingen, er der ikke budgetteret med, at jeg skal med på ture. Når jeg tager de rationelle briller på giver det fin mening, men set i forhold til formålet med turen og at danne relationer med elever, så forstår jeg det ikke helt og blev lidt trist.

Det samt følelsen af at være single og sikkert aldrig finder en ny kæreste (jaja, jeg er lige en anelse pessimistisk), så er det lidt en lorte-fredag :lol: Alt imens pigerne ser Disney Sjov i aften, svælger jeg i selvmedlidenhed, fredagssnolder og chips. Jeg kan godt mærke, at det gode humør er lidt ikke-eksisterende i dag, men jeg har, trods alt, besluttet, at fra mandag skal jeg tilbage i de gode, positive rutiner.


Ih! Jeg er tit blevet i godt humør af alle dine hyggelige og på med vanten-agtige kommentarer herinde - så nu får jeg lyst at hive DIG op. Sender en ordentlig krammer!

Og du? Selv om du måske ærgerligt nok ikke kommer med på den tur, så husk lige at holde fast i, at der er en (sikkert rar) kollega, som gerne vil have dig med. Ja, ja - lidt har også ret på de dér dage, hvor man er sådan lidt: "Øv, der er heller ikke ret mange i verden, jeg er vigtig for". Jeg tror i øvrigt, de fleste af os kender de dage ...

Jeg er også alene i aften. Og jeg glæder mig til lidt tiltrængt alenetid - og så står den på sushi og bobler. Når jeg altså lige har fået mig et bad efter den dérsens drukneulykke på land aka træning. :)
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf FrøkenM » 22. sep 2017, 15:35

Dagens positive indlæg herfra omhandler desværre hverken træning, særligt fokus på kost eller andet. Jeg er desværre ramt af smerter pga. mit handicap og lidt let sygdom hvilket irriterer mig grænseløst.

På fredag fylder jeg 24 år og min far har lige sendt en SMS "Jeg ved godt du ikke er ret glad for brunsviger, men kagemand skal vi have så jeg har bestilt en med hindbærsnitter. Håber det er en okay erstatning :)"

Jeg elsker min far lidt lige nu :love:

Hindbærsnitter er gode :dåne:
9
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4865

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 22. sep 2017, 17:32

Jeg har faktisk haft en god uge indtil nu. Jeg har trænet tirsdag og i dag i FW og begge gange har jeg presset mig selv virkelig meget på crosstraineren og det er så skønt at mærke, hvor meget jeg faktisk har forbedret mig næsten uden at lægge mærke til det. I alt for lang tid har jeg nok bare kørt lidt på rutinen men nu hvor jeg så udfordrer mig selv, så kan jeg meget mere end jeg troede - det er super dejligt!
Tl gengæld er jeg godt nok kørt lidt sur i min 30 day butt challenge - de samme øvelser hver dag og fordi jeg nu er på level 4 så er der mange gentagelser - og det er altså lidt drænende og kedeligt. Nogle af øvelserne er gået igen igennem alle 4 levels så det er 4 mdr snart at jeg har lavet de samme øvelser dagligt. Jeg glæder mig usigeligt til at nå level 5 og få nye øvelser.
Kosten kører okay - der sniger sig stadig lidt unoder ind hist og pist, men ikke noget virkelig dumt- det er mere bare en ekstra knækbrød og lidt lækkert frugt og den slags. Og det er jo sådan set okay rent ernæringsmæssigt - jeg taber mig bare ikke rigtig desværre.
Men jeg tror på at jeg snart får overskud til at køre kosten endnu strammere. Lige nu glæder jeg mig bare over at jeg træner så godt og forhåbentlig får dannet godt med muskelmasse
2
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 22. sep 2017, 17:42

ManicNinja skrev:Ih! Jeg er tit blevet i godt humør af alle dine hyggelige og på med vanten-agtige kommentarer herinde - så nu får jeg lyst at hive DIG op. Sender en ordentlig krammer!

Og du? Selv om du måske ærgerligt nok ikke kommer med på den tur, så husk lige at holde fast i, at der er en (sikkert rar) kollega, som gerne vil have dig med. Ja, ja - lidt har også ret på de dér dage, hvor man er sådan lidt: "Øv, der er heller ikke ret mange i verden, jeg er vigtig for". Jeg tror i øvrigt, de fleste af os kender de dage ...

Jeg er også alene i aften. Og jeg glæder mig til lidt tiltrængt alenetid - og så står den på sushi og bobler. Når jeg altså lige har fået mig et bad efter den dérsens drukneulykke på land aka træning. :)

Tusind tak, Ninja :kys:

Det er ærgerligt, at jeg ikke kommer med på turen, men der hersker ingen tvivl om, at det er rigtig rar kollega, der gerne ville have mig med. Og ve' du hva'? Dine søde ord virker trøstende. Jeg er som regel god til at hive mig selv op, men det varmer så ubeskriveligt meget, når andre viser omsorg og hjælper med at komme op af det sorte hul.

Åhr, sushi og bobler? Det lyder virkelig lækkert! Det må jeg næsten gøre på et tidspunkt. Næste gang, jeg er alene. I aften bliver det snolder, chips og yndlingspigernes selskab :love:
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 24. sep 2017, 17:47

Opdatering
- Neglepleje, hvis negleprodukterne kommer i løbet af ugen Tjek!
- Drikke vand Tjek!
- Motion - og helst hver anden dag Nej...
- Én ugentlig cheat day (det bliver lørdag pga. Yngstebarnets fødselsdag) Nej...
- Intet brød, pasta, ris og kartofler Næsten...

Ugen har været lidt la-la. Både fordi humøret har drillet mig lidt; det samme med tankerne omkring min "status" som single og fraskilt, men også pga. manglende motivation til at fokusere på sund mad og motion. MEN - jeg forsøger at acceptere det (hele) og komme videre. Derfor nedenstående mål for den kommende uge.

Nye mål
- Neglepleje
- Drikke vand
- Motion (svømning, gåture og FW)
- Minimere brød, pasta, ris og kartofler (MEN virkelig forsøge at undvære det)
- Minimere slik, kage og chips (MEN virkelig forsøge at undvære det)

Jeg VIL tilbage til de gode, positive rutiner, der tidligere har været fantastiske for mig. For mit sind og krop. Ha, det lyder helligt! I'm so sorry :lol: Vejen frem er at acceptere, at jeg i nogle uger måske ikke har været 100% motiveret, og ikke slå mig selv i hovedet. Move on, pretty girl! Jaja, jeg peptalker lige mig selv :lol:
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41318

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 25. sep 2017, 06:50

Træning seks ud af syv dage i sidste uge... Denne uge bliver endnu mere carzy :lol:
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14700

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 25. sep 2017, 14:04

TakeAChanceOnMe skrev:Status på sidste uge:

- Komme af sted i fitness fredag efter Uni eller søndag efter arbejde (optimalt begge!).
- Planlægge min ridning torsdag eftermiddag.
- Lave sunde madpakker til Uni og arbejde, så jeg ikke bruger penge på usunde alternativer.
- Lave en madplan og holde mig til den, og selvom overskuddet er ikke-eksisterende og det kun er mig der skal have mad.


Kom overhovedet ikke af sted i fitness. Fredag passede det ikke ind og så glemte jeg det simpelthen søndag. Jeg er så dårlig til at komme af sted, det halve kunne være nok. Overvejer at opgradere mit medlemsskab til at inkludere klasser også, for tror egentlig det ville få mig af sted, men jeg tør sgu ikke alligevel ...

Ridningen blev planlagt og fik igen en ganske god træning - fik ros af ejer fordi hesten føltes skøn at komme på. Så kæmpe hak til den!
Madpakke blev ordnet, men undervurderede alligevel min sult et par dage og endte med at bruge penge på snolder. Oops. Madplan kom heller ikke til at ske ...

Mål for denne uge:

- Komme af sted i fitness min. 1 gang.
- Sunde madpakker og snacks til både arbejde og uni.
- Planlægge min ridning og gå ind til min første undervisning med åbent sind.
- Holde linjen med sund aftensmad.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41318

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 25. sep 2017, 14:12

TakeAChanceOnMe skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Status på sidste uge:

- Komme af sted i fitness fredag efter Uni eller søndag efter arbejde (optimalt begge!).
- Planlægge min ridning torsdag eftermiddag.
- Lave sunde madpakker til Uni og arbejde, så jeg ikke bruger penge på usunde alternativer.
- Lave en madplan og holde mig til den, og selvom overskuddet er ikke-eksisterende og det kun er mig der skal have mad.


Kom overhovedet ikke af sted i fitness. Fredag passede det ikke ind og så glemte jeg det simpelthen søndag. Jeg er så dårlig til at komme af sted, det halve kunne være nok. Overvejer at opgradere mit medlemsskab til at inkludere klasser også, for tror egentlig det ville få mig af sted, men jeg tør sgu ikke alligevel ...

Ridningen blev planlagt og fik igen en ganske god træning - fik ros af ejer fordi hesten føltes skøn at komme på. Så kæmpe hak til den!
Madpakke blev ordnet, men undervurderede alligevel min sult et par dage og endte med at bruge penge på snolder. Oops. Madplan kom heller ikke til at ske ...

Mål for denne uge:

- Komme af sted i fitness min. 1 gang.
- Sunde madpakker og snacks til både arbejde og uni.
- Planlægge min ridning og gå ind til min første undervisning med åbent sind.
- Holde linjen med sund aftensmad.


Hvad er grunden til, at du ikke tør tage på hold? Føler du dig skidt tilpas eller hvordan?
0
:lun: Be brave
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: September 2017 - Fællestråd

Indlægaf Muspel » 25. sep 2017, 18:12

evaluering; kan ikke lige overskue at ændre farve ...

Mine mål er;
75 km gå på hele måneden ... mangler stadig 26, så får lidt travlt de sidste dage
Træne mindst 2 gange pr uge - kun en gang
Ingen formiddagsbrød - tjek
Kun sukker en gang i hverdagen (eller en gang formiddagsbrød) ... det blev til to...
Weekend: maks tre usunde ting i alt :.. slet ikke opnået. Alt for meget alkohol og Chips. Men ok mad ellers.

Ok uge. Særligt er det fedt at sukkeret er blevet sat væsentligt ned i hverdagen.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"