August 2017 - Fællestråd

avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 13. aug 2017, 19:47

Takke være min nyerhvervede fitbit, ser næste uges mål lidt anderledes ud:
  • 20.000 skridt om dagen (jeg har hund...)
  • 120 min aktivitet hver dag (gåture over 15 min tæller også med her)
  • Energiforbrug på mindst 2500 kcal
  • Kalorieunderskud på 750 kcal per dag
  • Stadigvæk spise nogenlunde fornuftigt
  • Stadigvæk ikke grovæde slik
  • Tabe 200g*. Vægt i dag: 66,7 kg
*Egentlig er målet 600g pr uge, men da jeg har tabt et kilo i den her uge, og har på fornemmelsen af en del af det kilo skyldes midlertidig tømning af energidepoterne, har jeg valgt at de 600g skal være gennemsnittet per uge
Senest rettet af avdotja 20. aug 2017, 14:22, rettet i alt 2 gange.
0
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf superboa » 13. aug 2017, 19:57

Målet for næste uge bliver:
3 x træning ( 1 x Cross Dance, 1 x yoga og 1 x fitness)
Få vasket samtlige skabe i køkkenet af :D
0
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Nomnom » 14. aug 2017, 17:41

Øv. Sidste uges mål er overhovedet ikke blevet nået. Jeg begyndte på job og nåede at træne de første par dage. Så skulle vi rykke rundt i klasseværelset og bum! Så fik jeg lavet en bevægelse med mit håndled, som gjorde at den har gjort møgondt siden. Efter jeg fik min søn har jeg on and off haft seneskedehindebetændelse i det håndled, men de sidste par måneder er det ellers gået godt, og jeg har ikke kunnet mærke det ifm. træning. Men det kan jeg da love for jeg kan nu. Av! Derudover er min lænd begyndt at drille igen.

Målet i denne uge er simpelt og til at overskue;

Gå over 10.000 skridt hver dag, drikke vand, spise min medbragte madpakke.

Har pt. gået 12143 skridt.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12374

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 14. aug 2017, 19:45

Jeg fik ikke trænet i weekenden. Der gik husholdning og sofa i den lørdag, og i går var vi i Djurs Sommerland hele dagen.
Jeg gik på vægten i morges og har sørme tabt 700 gram. Endelig under 66 kg igen :)

I dag startede jeg på job for alvor med min 9. klasse, og 8 lektioner om mandagen bliver en hård én at komme igennem! Men det giver godt på vivofitten - jeg er i dag nået op på 18308 skridt.

Men jeg er edderbroderemig også færdig som gårdsanger nu! Så jeg tror bare, jeg kravler i seng og ser frem til onsdag, hvor jeg kan komme ned i fitness.

Mål for denne uge:
* begrænse indtaget udover morgenmad, madpakke og en enkelt portion aftensmad.
* bibeholde de 2 L vand om dagen
* træne 1-2 gange
* finde arbejdsrytmen igen og få struktur på mit nye skema og forberedelsestid.
1
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf superboa » 14. aug 2017, 19:54

1 times Cross Dance i hus + halvdelen af køkkenets skabe er blevet tømt og vasket :D
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 14. aug 2017, 19:58

Jeg er lige kommet hjem efter min 12 km tur. Det er lidt pudsigt, jeg har to ruter der begge er lige lange (6 km). Den ene - landturen - føles enoooormt lang! Mens byturen bare er hyggelig :forvirret: Jeg cykler så derfor byturen og kan som regel klare 2 runder - der går lidt sport i den.

Jeg måtte opgive min MTB og den er afleveret tilbage i dag :( Jeg mangler noget mobilitet i benene og at skulle skræve over tværstangen var mere end de kunne klare - jeg vidste godt jeg havde lidt problemer, men ikke at det var så grelt. Jeg er pisseskuffet, fordi jeg havde virkelig set frem til at kunne drøne rundt på den her nye cykel, og nu må jeg så fortsætte på den gamle :( På et tidspunkt skal den skiftes ud, den er ved at være lidt smårusten, men jeg tror jeg venter til Black Friday/januarudsalget. Jeg skal have en cykel med meget lav indstigningshøjde, og de er en smule smådyre, så kan lige så godt vente og se om der ikke kommer nogle gode rabatter.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 15. aug 2017, 11:18

Næste uge
- Drikke vand Tjek!
- Grøn Madlog Abonnementet udløb i løbet af ugen og jeg har valgt ikke at fornye det. Måske senere.
- 3 x træning i FW 2 x træning i FW og 1 x gåtur på 1½ time
- 1 x slik/chokolade/kage-indtag[/quote] Næh!


Ovenstående er OK, men alligevel tænker jeg, at der stadig er plads til nogle små forbedringer. Om det bliver denne uge, ved jeg ikke, da jeg synes, at der er nok at se til, men jeg vil forsøge. Dog kan jeg mærke, at motivationen til træning i FW er lidt væk; mangler energien til at komme af sted og der er også noget personligt, der gør, at tankerne er lidt andre steder.

Ikke desto mindre har jeg følgende ugemål:
- Drikke vand
- 1 x slik/chokolade/kage-indtag
- 2 x motion (FW, svømning, gåtur - det er ikke så vigtigt)
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Nomnom » 15. aug 2017, 17:38

Dagen i dag er gået ok. Jeg er oppe på 12400 skridt. Jeg har drukket vand og spist min madpakke. Jeg har ikke snacket til vores eftermiddagsmøde i dag. Klapper mig selv på skulderen. Håndledet gør stadig ondt, men har i dag købt et støttebind til det. Det er så svært for mig ikke at bruge det håndled når jeg er på arbede, også selvom det gør ondt. I morgen skal jeg undervise i idræt og her er det bare vigtigt at jeg har håndleddet så stabilt som muligt.
1
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 15. aug 2017, 18:35

Normalt så siger man at hvis man skal tabe sig, så er det først og fremmest maden man skal kigge på; rent vægtmæssigt er motion/træning af mindre betydning. Men hvorfor er det egentlig sådan?

Er det fordi man antager at folk ikke træner hver dag? Sådan at 500 kcal færre kalorier indtaget hver dag, giver 3.500 kcal i overskud, mens tre gange ekstra træning om ugen kun giver 3x500 = 1.500 kcal i overskud? Eller går man ud fra at folk overkompenserer og vil have tendens til at indtage flere kalorier efter en træning?

Rent logisk ville jeg mene at det er lige meget hvordan overskuddet skabes; sådan at 7 ekstra træningspas (a 500 kcal) om ugen (og uden øget madindtag) burde resultere i det samme vægttab som det at indtage 500 kcal mindre per dag (mindst - der er trods alt også noget muskelopbygning og andre ekstragevinster ved træning) .

Og ja, indlægget er temmelig meget inspireret af at jeg ikke en eneste dag har indtaget under 2.500 kcal, siden jeg begyndte at tælle :rulle:
0
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf HappyHippo » 15. aug 2017, 22:16

Jeg holder ferie fra i morgen og eb uge frem, så fik lige tævet mine ben igennem i dag.

Og vi har fået svar fra lægen om, min søn ikke har fødevareallergi :banan: så skal vi bare finde ud af, hvad det så er :gruble:
1
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf HappyHippo » 15. aug 2017, 22:19

avdotja skrev:Normalt så siger man at hvis man skal tabe sig, så er det først og fremmest maden man skal kigge på; rent vægtmæssigt er motion/træning af mindre betydning. Men hvorfor er det egentlig sådan?

Er det fordi man antager at folk ikke træner hver dag? Sådan at 500 kcal færre kalorier indtaget hver dag, giver 3.500 kcal i overskud, mens tre gange ekstra træning om ugen kun giver 3x500 = 1.500 kcal i overskud? Eller går man ud fra at folk overkompenserer og vil have tendens til at indtage flere kalorier efter en træning?

Rent logisk ville jeg mene at det er lige meget hvordan overskuddet skabes; sådan at 7 ekstra træningspas (a 500 kcal) om ugen (og uden øget madindtag) burde resultere i det samme vægttab som det at indtage 500 kcal mindre per dag (mindst - der er trods alt også noget muskelopbygning og andre ekstragevinster ved træning) .

Og ja, indlægget er temmelig meget inspireret af at jeg ikke en eneste dag har indtaget under 2.500 kcal, siden jeg begyndte at tælle :rulle:


Fordi det er lettere at spise mindre end at træne mere. Fx kan jeg spise 1000kcal ret hurtigt, men det er langt hårdere og mere tidskrævende at forbrænde. Så en på youtube som den ene dag spiste 10.000kcal (kunne han nemt) og næste dag ville forbrænde det (kunne han ikke, han nåede vist 8.000kcal og han er ret sej)
3
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4864

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 16. aug 2017, 05:05

Jeg fik ikke lige evalueret på sidste uge, så det kommer her: jeg havde en okay uge - dog blev det kun til én gang træning i FW, men så trænede jeg til gengæld en hel del hjemme. Kosten var fornuftig. Resultatet var da også at vægten mandag morgen sagde 81,9 :banan: 400 g tabt og endelig under 82 kg.
Det har jeg så effektivt spoleret med 2 dages kæreste tur til København, hvor der ikke er blevet sparet p god mad og vin. Så her til morgen stod vægten på 83,4. Men det er nu nok til dels noget der forsvinder af sig selv igen.
I dag er det så tilbage til hverdagen med sund mad og træning i FW.
Ugens mål : 2-3 gange træning i FW og hjemmetræning de øvrige dage.
Maks 1300 kcal alle dage resten af ugen
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 16. aug 2017, 05:58

Min midtugevejning i dag var god :banan:

1,6 kg tabt siden lørdag og siden 1. august er der i alt røget 3,2 kg. Jeg har rigeligt at tabe af, så jeg kan ikke rigtig mærke/se det endnu, men det at det går støt nedad er bare fantastisk :gogo:
6
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Akehurst2 » 16. aug 2017, 08:26

HappyHippo skrev:
avdotja skrev:Normalt så siger man at hvis man skal tabe sig, så er det først og fremmest maden man skal kigge på; rent vægtmæssigt er motion/træning af mindre betydning. Men hvorfor er det egentlig sådan?

Er det fordi man antager at folk ikke træner hver dag? Sådan at 500 kcal færre kalorier indtaget hver dag, giver 3.500 kcal i overskud, mens tre gange ekstra træning om ugen kun giver 3x500 = 1.500 kcal i overskud? Eller går man ud fra at folk overkompenserer og vil have tendens til at indtage flere kalorier efter en træning?

Rent logisk ville jeg mene at det er lige meget hvordan overskuddet skabes; sådan at 7 ekstra træningspas (a 500 kcal) om ugen (og uden øget madindtag) burde resultere i det samme vægttab som det at indtage 500 kcal mindre per dag (mindst - der er trods alt også noget muskelopbygning og andre ekstragevinster ved træning) .

Og ja, indlægget er temmelig meget inspireret af at jeg ikke en eneste dag har indtaget under 2.500 kcal, siden jeg begyndte at tælle :rulle:


Fordi det er lettere at spise mindre end at træne mere. Fx kan jeg spise 1000kcal ret hurtigt, men det er langt hårdere og mere tidskrævende at forbrænde. Så en på youtube som den ene dag spiste 10.000kcal (kunne han nemt) og næste dag ville forbrænde det (kunne han ikke, han nåede vist 8.000kcal og han er ret sej)


Her er en meget god liste over, hvor meget man taber ved en times motion: https://www.b.dk/livsstil/sadan-taber-d ... rferiekilo

Det er virkelig ikke ret meget i forhold til hvor mange kalorier man sparer ved at droppe tre håndfulde peanuts og en Aperol Spritz før maden, to glas vin til maden og 50 gram fyldt chokolade efter maden (ca. 810 kalorier) - for nu at tage et meget realistisk eksempel på en ferievane, jeg har dyrket lidt rigeligt de seneste uger.
1
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9549

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf FrøkenM » 16. aug 2017, 09:57

Får ikke trænet, overhovedet lige i tiden hvilket til dels skyldes at jeg er rigtig meget hos min mor, som nu for alvor er mærket af behandlingen der kører på tredje uge ud af seks.

Jeg havde ikke satset på det var nu jeg kunne få ordentligt styr på min kost og snackvaner men det ser ud til at lykkedes, hvilket jeg synes er rigtig dejligt positivt :)

Jeg har siden den 7. august tabt 1,1 kg så det synes jeg egentlig er fint :banan:
2
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:

Tilbage til "Sund og/eller slank"