August 2017 - Fællestråd

avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 21. aug 2017, 19:12

og jeg har droppet kalorietælling; det kan jo trække livsglæden ud af selv en labrador...
5
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 23. aug 2017, 06:37

Jeg havde intentionerne om at træne i FW til morgen, men faldt i søvn efter jeg havde slået alarmen fra. DOG har jeg allerede planlagt, at jeg tager i svømmehallen i morgen tidlig - og med lidt held kan jeg nå den planlagte tur i FW i løbet af ugen.

I løbet af natten har jeg ligget forkert; har fået en nerve eller noget i klemme i nakken. Det gør ondt! :whine:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4865

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 23. aug 2017, 08:15

Og så blev alle mine gode intentioner for denne uge ellers grundigt smadret - jeg er nemlig blevet voldsomt forkølet. Øv det er irriterende, men der er jo ikke så meget at gøre ved det. Jeg må bare være så fornuftig som muligt mens det står pr mht kosten og så må jeg vente med at træne til jeg er frisk igen.
Det værste er at jeg altid bliver voldsomt sulten når jeg er syg. Andre mennesker mister appetitten, men ikke mig - min krop vil bare have en masse Kcal. Og det er jo egentlig en fin og sund reaktion, for ordentlig mad under sygdom er vigtig for kroppens evne til at hele, men det er bare irriterende når jeg faktisk har brug for at tabe mig.
Jeg forsøger at spise sundt - det bliver bare i lidt større mængder end normalt. Feks købte jeg nektariner i går for at have noget sundt at spise som snack - jeg spiste alle 6 :blush:
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 23. aug 2017, 19:25

Fik taget mig sammen til at løbe 15 km efter arbejde i dag - dejligt :) (og så snakker vi ikke om hvad jeg lavede - eller rettere: ikke lavede mandag-tirsdag)

og så ved man at man ikke har griset nok i ugens løb, når ens rengøringsdame ikke bare har fundet tid til at tage opvasken, men også pudset samtlige vinduer og givet alle træflader olie :klap:
3
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 23. aug 2017, 19:27

Ally skrev:Jeg havde intentionerne om at træne i FW til morgen, men faldt i søvn efter jeg havde slået alarmen fra. DOG har jeg allerede planlagt, at jeg tager i svømmehallen i morgen tidlig - og med lidt held kan jeg nå den planlagte tur i FW i løbet af ugen.

I løbet af natten har jeg ligget forkert; har fået en nerve eller noget i klemme i nakken. Det gør ondt! :whine:

Det sker ret tit for mig :fløjt: Er jævnt imponeret over hvor tit du normalt kommer til morgentræning før arbejde :gogo:
1
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14700

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 23. aug 2017, 20:15

Har været i stalden og ude at prøve part = rent faktisk redet ordentligt. Var såååå skønt og føler jeg har fået ordentlig motion nu.

Plus skal jeg i gang med at ride igen, så kommer lysten til fitness tilbage igen - for hvordan skal jeg forvente at hesten giver 100% og er i form, når jeg ikke er? Og jeg er bestemt ikke lige pt haha!
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 24. aug 2017, 08:24

Jeg er vist nødt til at slække lidt på ambitionerne om træning denne og muligvis også næste uge. Jeg har simpelthen så monstertravlt på arbejde, og de seneste to dage er jeg først kommet hjem kl. 15.30/17, og aftenerne er gået med min nevøs 2-års fødselsdag tirsdag og spontan running sushi-tur i går i anledning af et kort visit af min søster og svoger fra UK. I weekenden skal vi til 30-års fødselsdag. Jeg trænger til at slappe af og sooooooove.... I dag er jeg også først hjemme ved 17-tiden.

Jeg overvejer at åbne min madlog igen. Jeg holder mig inden for kaloriegrænsen, men jeg trænger til et overblik over næringsfordelingen. Den er vist ikke lige så smart, når hovedet og kroppen mangler rigtig, sund energi :fløjt:
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 24. aug 2017, 08:59

avdotja skrev:Det sker ret tit for mig :fløjt: Er jævnt imponeret over hvor tit du normalt kommer til morgentræning før arbejde :gogo:

Tak :kys: I morges stod jeg op, da uret ringede kl. 05; pakkede svømmetøj, smurte madpakke og gjorde mig klar. 50 minutter senere var jeg i bassinet og svømmede 20 baner. Ikke meget, men absolut bedre end ingenting.

I indeværende uge ser jeg pigerne rigtig meget; det er naturligvis dejligt, men lige i aften er "friaften". Jeg tænker, at jeg skal fordrive aftenen med et par afsnit af "Game of Thrones" og tidligt i seng. Jeg har en plan om at ramme FW i morgen tidlig inden jeg tager på arbejde.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf ManicNinja » 24. aug 2017, 14:47

Jeg er som nævnt tilbage i træningsmode og nyder det. I dag droppede jeg det dog for én gangs skyld: Kunne bare mærke, at jeg trængte til en fridagseftermiddag, hvor jeg lavede absolut ingenting. Nu skal jeg snart mødes på Nørrebro med min veninde. Og så kunne jeg jo gå de 6 km hjem bagefter. Med mindre det pisser ned. Kunne være hyggeligt med travetur. Er et par uger siden, at jeg gik lidt længere end bare 2-3 km sidst.

Helt vidunderligt er der sket det, at jeg faktisk ikke tænker ret meget over det madmæssige: Flere af de sunde valg er blevet ren rutine. Men jeg under rask væk mig selv noget mindre sundt - i går stod den fx på italienerpizzaer og rødvin med min mutti.

Tricket - hvis man kan kalde det dét - er for mig at spise lidt mindre mængder, når det er kalorietungt. Og tadaaa! Jeg taber mig sgu! Endda p.t. rimeligt nemt. Faktisk nemmere, end da jeg gik i gang og var væsentligt mere konsekvent med fedtfattighed. Jeg har det langt bedre mentalt med den her løsning. Alt i alt virkelig en winwin.

Er nu igennem den første fjerdedel af mit vægttab.
Senest rettet af ManicNinja 24. aug 2017, 14:51, rettet i alt 1 gang.
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6446

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Mulan » 24. aug 2017, 14:51

Patience skrev:Og så blev alle mine gode intentioner for denne uge ellers grundigt smadret - jeg er nemlig blevet voldsomt forkølet. Øv det er irriterende, men der er jo ikke så meget at gøre ved det. Jeg må bare være så fornuftig som muligt mens det står pr mht kosten og så må jeg vente med at træne til jeg er frisk igen.
Det værste er at jeg altid bliver voldsomt sulten når jeg er syg. Andre mennesker mister appetitten, men ikke mig - min krop vil bare have en masse Kcal. Og det er jo egentlig en fin og sund reaktion, for ordentlig mad under sygdom er vigtig for kroppens evne til at hele, men det er bare irriterende når jeg faktisk har brug for at tabe mig.
Jeg forsøger at spise sundt - det bliver bare i lidt større mængder end normalt. Feks købte jeg nektariner i går for at have noget sundt at spise som snack - jeg spiste alle 6 :blush:

Mit krop reagerer typisk på den måde, hvis jeg har kørt mig selv for hårdt træningsmæssigt. Er du startet lidt for voldsomt ift. dit normale aktivitetsniveau? SÅ kan det være, at du skal skrue lidt ned for ambitionerne i de følgende uger. Så vidt jeg ved, så er de bedste, og mest vedvarende rresultater, der hvor man er startet i små portioner.
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4865

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 24. aug 2017, 16:52

Mulan skrev:
Patience skrev:Og så blev alle mine gode intentioner for denne uge ellers grundigt smadret - jeg er nemlig blevet voldsomt forkølet. Øv det er irriterende, men der er jo ikke så meget at gøre ved det. Jeg må bare være så fornuftig som muligt mens det står pr mht kosten og så må jeg vente med at træne til jeg er frisk igen.
Det værste er at jeg altid bliver voldsomt sulten når jeg er syg. Andre mennesker mister appetitten, men ikke mig - min krop vil bare have en masse Kcal. Og det er jo egentlig en fin og sund reaktion, for ordentlig mad under sygdom er vigtig for kroppens evne til at hele, men det er bare irriterende når jeg faktisk har brug for at tabe mig.
Jeg forsøger at spise sundt - det bliver bare i lidt større mængder end normalt. Feks købte jeg nektariner i går for at have noget sundt at spise som snack - jeg spiste alle 6 :blush:

Mit krop reagerer typisk på den måde, hvis jeg har kørt mig selv for hårdt træningsmæssigt. Er du startet lidt for voldsomt ift. dit normale aktivitetsniveau? SÅ kan det være, at du skal skrue lidt ned for ambitionerne i de følgende uger. Så vidt jeg ved, så er de bedste, og mest vedvarende rresultater, der hvor man er startet i små portioner.


Nej det har jeg bestemt ikke. Jeg har trænet på stort set samme niveau i knap 2 år - altså selvfølgelig med gradvist øget intensitet/træningsmængde erfterhånden som jeg er kommet i bedre form, men det har været en meget jævn og meget roligt stigende kurve. Men det var et godt bud ellers.

Jeg har til gengæld haft en rigtig hård sommer på arbejde, og jeg er ret sikker på at det er medvirkende årsag til, at jeg er blevet syg - det er nemlig et meget typisk mønster for mig.
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6446

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Mulan » 24. aug 2017, 16:55

Patience skrev:
Mulan skrev:
Patience skrev:Og så blev alle mine gode intentioner for denne uge ellers grundigt smadret - jeg er nemlig blevet voldsomt forkølet. Øv det er irriterende, men der er jo ikke så meget at gøre ved det. Jeg må bare være så fornuftig som muligt mens det står pr mht kosten og så må jeg vente med at træne til jeg er frisk igen.
Det værste er at jeg altid bliver voldsomt sulten når jeg er syg. Andre mennesker mister appetitten, men ikke mig - min krop vil bare have en masse Kcal. Og det er jo egentlig en fin og sund reaktion, for ordentlig mad under sygdom er vigtig for kroppens evne til at hele, men det er bare irriterende når jeg faktisk har brug for at tabe mig.
Jeg forsøger at spise sundt - det bliver bare i lidt større mængder end normalt. Feks købte jeg nektariner i går for at have noget sundt at spise som snack - jeg spiste alle 6 :blush:

Mit krop reagerer typisk på den måde, hvis jeg har kørt mig selv for hårdt træningsmæssigt. Er du startet lidt for voldsomt ift. dit normale aktivitetsniveau? SÅ kan det være, at du skal skrue lidt ned for ambitionerne i de følgende uger. Så vidt jeg ved, så er de bedste, og mest vedvarende rresultater, der hvor man er startet i små portioner.


Nej det har jeg bestemt ikke. Jeg har trænet på stort set samme niveau i knap 2 år - altså selvfølgelig med gradvist øget intensitet/træningsmængde erfterhånden som jeg er kommet i bedre form, men det har været en meget jævn og meget roligt stigende kurve. Men det var et godt bud ellers.

Jeg har til gengæld haft en rigtig hård sommer på arbejde, og jeg er ret sikker på at det er medvirkende årsag til, at jeg er blevet syg - det er nemlig et meget typisk mønster for mig.

Åhr, ja det tror jeg, at vi er flere der kender. :fløjt:
Pas godt på dig selv så.
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf HappyHippo » 24. aug 2017, 19:51

Patience skrev:
Mulan skrev:
Patience skrev:Og så blev alle mine gode intentioner for denne uge ellers grundigt smadret - jeg er nemlig blevet voldsomt forkølet. Øv det er irriterende, men der er jo ikke så meget at gøre ved det. Jeg må bare være så fornuftig som muligt mens det står pr mht kosten og så må jeg vente med at træne til jeg er frisk igen.
Det værste er at jeg altid bliver voldsomt sulten når jeg er syg. Andre mennesker mister appetitten, men ikke mig - min krop vil bare have en masse Kcal. Og det er jo egentlig en fin og sund reaktion, for ordentlig mad under sygdom er vigtig for kroppens evne til at hele, men det er bare irriterende når jeg faktisk har brug for at tabe mig.
Jeg forsøger at spise sundt - det bliver bare i lidt større mængder end normalt. Feks købte jeg nektariner i går for at have noget sundt at spise som snack - jeg spiste alle 6 :blush:

Mit krop reagerer typisk på den måde, hvis jeg har kørt mig selv for hårdt træningsmæssigt. Er du startet lidt for voldsomt ift. dit normale aktivitetsniveau? SÅ kan det være, at du skal skrue lidt ned for ambitionerne i de følgende uger. Så vidt jeg ved, så er de bedste, og mest vedvarende rresultater, der hvor man er startet i små portioner.


Nej det har jeg bestemt ikke. Jeg har trænet på stort set samme niveau i knap 2 år - altså selvfølgelig med gradvist øget intensitet/træningsmængde erfterhånden som jeg er kommet i bedre form, men det har været en meget jævn og meget roligt stigende kurve. Men det var et godt bud ellers.

Jeg har til gengæld haft en rigtig hård sommer på arbejde, og jeg er ret sikker på at det er medvirkende årsag til, at jeg er blevet syg - det er nemlig et meget typisk mønster for mig.


Hvis du har ligget i for stort kcal-underskud længe, kan kroppen også reagere sådan. Eller hvis du mangler vitaminer/mineraler. Fx jern eller D-vitamin.
Hvis jeg har haft en hård periode, fx eksamen, bliver jeg altid syg, når jeg slapper af igen, så der han også være sådan noget. God bedring :kram:
1
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf HappyHippo » 24. aug 2017, 19:56

Jeg har haft en uge uden træning og med en masse mad, og der trængte jeg til. Har haft noget med det ene håndled, men jeg bruger dem jo hver gang jeg træner, så det har nok været lidt overbelastning/inflammation, som er gået over. Så skal jeg bare lade være med at starte for hårdt ud...

trænede ryg i går og ben i dag, stille og roligt med lav intensitet. Jeg vil gerne løbe et ocr-løb på et tidspunkt, men min overkrop er så svag og især mit greb. Er mega træt af det, så har hængt min gamle pullup-bar op herhjemme og tager et par stykker om dagen
2
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf FrøkenM » 25. aug 2017, 12:37

Jeg træner ikke meget pt. men har god fokus på maden så der er røget 2,2 kg siden 7. august, hvilket jeg ikke kan være andet end tilfreds med trods lidt udskejelser hist og her :)

I aften står den på drinks, cafe og Gulddreng med en sød veninde og jeg glæder mig, selvom jeg godt ved det kommer til at koste. Desuden får jeg mens i næste uge såå...

I formiddag ville jeg prøve at finde en bluse eller andet til i aften fordi jeg egentlig altid ender i det samme når jeg skal ud i byen. Det lykkedes ikke for selvom jeg ikke er stor, stor, så har jeg altså nogle issues der gør, at alting ender med at sidde for tæt over mave og bryst. Øv :whine:
3
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:

Tilbage til "Sund og/eller slank"