August 2017 - Fællestråd

avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 20. aug 2017, 14:31

ManicNinja skrev:En melding fra én af dem, som ikke har vist sig så meget i tråden. :wave: Ja, jeg napper lige noget plads - har brug for at få lidt orden på tankerne ...

I mandags startede jeg på arbejde igen efter tre ugers sommerferie. De sidste ti dage af ferien var jeg snothamrende forkølet, havde så ondt i halsen, det gjorde ondt at synke, var feberplaget og hostende. Nej, hvor var jeg frustreret! Flere hyggelige aftaler måtte aflyses, og træning var der da slet ikke overskud til. Første del af ferien havde været fyldt med småudflugter og hygge med venner og familie. Inden ferien var jeg startet i nyt job med benhård oplæring, masser af tests og udenadslære.
Kort sagt: Forkølelsen og den halsbetændelse, den udviklede sig til, var sgu nok egentlig min krops måde at sige: "Nu er det nok! Du har knoklet rundt i måneder og holdt heller ingen pause mellem de to jobs - bliv så liggende, dame!" Og dér lå jeg så. Og kunne knap nok slæbe mig i bad. Til gengæld havde jeg så tid til at tænke over, om jeg er glad for mit nye job, hvad der er kompliceret, og hvad Helvede det egentlig er, jeg laver. I tilværelsen. Generelt. Det var ikke lige sjovt alt sammen, kan jeg afsløre - ind imellem faktisk smådeprimerende. Hånden på hjertet kunne jeg godt mærke, det havde en indflydelse på, hvad og ind imellem hvor meget jeg spiste ...
...

Velkommen tilbage :)

Er det nye job ikke som forventet eller drejer det sig hovedsaligt om en hård indkøringsperiode?
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf ManicNinja » 20. aug 2017, 14:48

Tak, Avdotja.

Jeg tror, det meste af det handler om en hård indkøring. Jobbet er heller ikke som forventet, nej. Men kommer til at holde mere og mere af det. :)

De ikke så muntre dele af mine overvejelser handlede mindst lige så meget om andre dele af mit liv end jobbet. Meeen de fleste kender nok det dér med, at alt kan se sortere ud, når man er syg. Der er ting, jeg gerne vil ændre på, jo. Men jeg er langt mere fortrøstningsfuld end mens jeg var syg :)
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 20. aug 2017, 15:14

Denne uge
- Drikke vand Det går godt på arbejdet, men ikke rigtig hjemme. Fokus på det, tak!
- 1 x slik/chokolade/kage-indtag Ikke helt...
- 2 x motion (FW, svømning, gåtur - det er ikke så vigtigt) 1 x træning i FW og 1 x gåtur med pigerne

Næste uge
- Drikke vand (på job og hjemme)
- 3 x træning i FW
- Gerne ekstra motion udover FW
- 1 x slik/chokolade/kage-indtag

Humøret er godt. Mine piger er glade. Jeg er glad. Jeg ser frem til den kommende uge med undervisning, træning og masser af tid sammen med mine piger. Derudover er der ikke så meget at opdatere, så det vil jeg undlade.
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14699

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 20. aug 2017, 15:30

I næste uge skal jeg i gang med træning igen. Så mine mål hedder:

- I fitness minimum 3 gange.
- I stalden minimum 1 gang.

Derudover skal jeg lave i en rutine med at lave ordentlig, sund frokost til jeg skal på arbejde, så jeg ikke ender med at bruge penge på usund mad i min frokostpause.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41314

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 20. aug 2017, 15:58

ManicNinja skrev:
LaMariposa skrev:Min ferie slutter i morgen...

Ved ikke helt, HVEM jeg prøvede at narre, da jeg satsede på sund kost her i ferien. Det har været en katastrofe, og jeg har spist præcist, hvad jeg havde lyst til. Har fået løbet, roet, gået lange ture og været rigtig meget i haven, så motionsmæssigt har det været helt ok. Men kosten... :tie:

I morgen er det tilbage på sporet, og så må vi se, hvornår jeg tør gå på vægten igen :-D Kommer til at lægge hårdt ud med en to-tre timers træning i morgen. Det bliver smertefuldt og rart på samme tid.


2-3 TIMER? Du gode gud! Tak for alt vi havde sammen :D Og god træning!


Jeps... :-D Sådan er det af og til.
0
:lun: Be brave
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf superboa » 20. aug 2017, 17:29

Så fik jeg ugens 3. træning i hus, med 1½ time i centeret (cardio + styrke) :banan:
3
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Chungodongowongo » 20. aug 2017, 19:27

Dagens program sagde 1 timer og 10 minutters løb. Det udmøntede sig i 11,5 km. Halvmarathon kommer godt nok tæt på. Det hjælper på det hele, at jeg ikke har det store tidskrav. Jeg regner med at løbe efter pacerne på 2:20. Det giver en kilometertid på 6:38. Det bør være realistisk. Dagens tur blev løbet i 6:02.

Jeg glææææder mig til, at jeg skal hente min baby i morgen :-D. Baby being Garmin Fenix 3.
7
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41314

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 21. aug 2017, 05:45

Back in business i fitness. Puha :nerve: Det er nu også lidt rart, selvom det er hårdt :-D
4
:lun: Be brave
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Mulan » 21. aug 2017, 09:55

Det blev kun 2x træning i sidste uge. Jeg fik sat ny milepæl i løb, hvor jeg klarede længere tid end nogensinde før og hurtigere end før op af bakke. Jeg er sygt dårlig til at løbe, men kæresten har nu hjulpet med løbeteknik, så det skal afprøves i aften.
Mål for denne uge:
Cykle til/fra arbejde 1-3 gange - hvis det ikke regner
1x kampsport som assistent (det lyder way sejere end det reelt er - her kan man se den mest kluntede TykkeTruntetm (mig)forsøge sig med vejrmøller og cirkelspark. Smukt er det ikke.)
3x styrketræning, inkl. løb og fysio-øvelser.
4
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4864

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 21. aug 2017, 10:31

Jeg synes, jeg har haft en lidt slap uge. Jeg har godt nok fået trænet pænt - 2 gange i FW og ellers de andre dage herhjemme, men jeg synes minkost har været lidt for udisciplineret uden dog - heldigvis - at kamme helt over. Det er bare de der små dumme ting der sniger sig ind i hverdagen, når jeg ikke er fuldstændig fokuseret.
Men vægten sagde 82,1 til morgen, så jeg har kun taget 200 g på til trods for miniferie i København først på ugen - det anser jeg som en succes.
Og om lidt tager jeg i FW og får på den måde en rigtig god start på denne uge
4
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 21. aug 2017, 15:10

Jeg er taknemmelig for at være omgivet af mekanikerkolleger. Jeg havde fået en indkaldelse til syn af min bil og sendte en mail rundt til kollegerne, om det var muligt, at der var én af dem, der ville tjekke bilen igennem. I dag siger en kollega så, at han får nogle elever til det (under vejledning og opsyn, naturligvis) - han får mine nøgler og kommer senere tilbage med kvittering for syn af bilen. 'Amen, det er sgu da service! Jeg har lovet, at jeg kvitterer med evig taknemmelighed - og lidt lækkert til maven :lol:

Nu ved jeg så ikke, om det kun skal være til den ene kollega eller om jeg skal give til alle kolleger, da jeg ikke er i tvivl om, at de andre også gerne ville have hjulpet mig...
5
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 21. aug 2017, 17:45

Ally skrev:Jeg er taknemmelig for at være omgivet af mekanikerkolleger. Jeg havde fået en indkaldelse til syn af min bil og sendte en mail rundt til kollegerne, om det var muligt, at der var én af dem, der ville tjekke bilen igennem. I dag siger en kollega så, at han får nogle elever til det (under vejledning og opsyn, naturligvis) - han får mine nøgler og kommer senere tilbage med kvittering for syn af bilen. 'Amen, det er sgu da service! Jeg har lovet, at jeg kvitterer med evig taknemmelighed - og lidt lækkert til maven :lol:

Nu ved jeg så ikke, om det kun skal være til den ene kollega eller om jeg skal give til alle kolleger, da jeg ikke er i tvivl om, at de andre også gerne ville have hjulpet mig...


Ej hvor nice! Jeg ville tage lidt med til alle, som nemt kunnne deles ud, feks. nogle poser slik/guldkarameller eller lignende.

Jeg er hjemme fra ferie igen og har rent faktisk fået grøntsager til aftensmad :love: :-D i morgen skal det tæskes igennem til crossfit. Der er dødløft, løb, KB swings og KB goblet squats på programmet så det skal nok blive godt. :banan:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf ManicNinja » 21. aug 2017, 18:00

Jeg sidder igen og nyder velværet efter 20 km på cyklen - og i dag fik jeg så også støvet mine kettlebells af. Er ikke i tvivl om, jeg kommer til at kunne mærke mine balder i morgen ... Men ih, hvor er det skønt at være i gang igen! :love:
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Chungodongowongo » 21. aug 2017, 18:48

Min lille baby er blevet hentet, og jeg har løbet første tur :love:. Det er sgu et lækkert ur, jeg har fået købt mig :).
2
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 21. aug 2017, 19:10

Ally skrev:Jeg er taknemmelig for at være omgivet af mekanikerkolleger. Jeg havde fået en indkaldelse til syn af min bil og sendte en mail rundt til kollegerne, om det var muligt, at der var én af dem, der ville tjekke bilen igennem. I dag siger en kollega så, at han får nogle elever til det (under vejledning og opsyn, naturligvis) - han får mine nøgler og kommer senere tilbage med kvittering for syn af bilen. 'Amen, det er sgu da service! Jeg har lovet, at jeg kvitterer med evig taknemmelighed - og lidt lækkert til maven :lol:

Nu ved jeg så ikke, om det kun skal være til den ene kollega eller om jeg skal give til alle kolleger, da jeg ikke er i tvivl om, at de andre også gerne ville have hjulpet mig...

Hvis det er et helt hold der har været i gang, ville jeg bage en lækker kage eller tage noget morgenbrød med som læreren + holdet kunne nyde sammen :)
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"