August 2017 - Fællestråd

HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf HappyHippo » 30. aug 2017, 22:15

Jeg har intet lavet i dag, før jeg fandt ud af, der er kommet mælkefri ben&jerry i 7/11 :genert:

Synes min hud var blevet mega pæn for en uges tid siden, men det er som om det er på vej retur nu desværre.

Mht august er status fin. Har ikke indtaget mælk heller ikke skummetmælkspulver, mælkefedt, whey og andre produkter med mælk. Har squattet 60kg, men squatter stadig kun 55kg når jeg kører mine normale sæt.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 31. aug 2017, 06:59

avdotja skrev:
Pandesteg skrev:Jeg fik både løbet og dyrket crossfit i går. Vejret var jo perfekt til løbetur (selvom jeg altid synes, at det er en lille smule grænseoverskridende at tage mine mini-løbeshorts på - men det var sgu for varmt til andet). Desværre har jeg et eller andet lidt mærkeligt med min fod/tæer. Når jeg har løbet får jeg efterfølgende sygt ondt i nogle af mine tæer, men en underlig diffus smerter og kan faktisk ikke rigtig lokalisere hvor det kommer fra :forvirret: Mine løbesko er ikke nye og jeg gør ikke "noget nyt", så forstår det ikke rigtigt. Pisseirriterende, men vil prøve at løbe i nogle af mine andre løbesko og se, om det gør en forskel.

Du kan slet ikke præcisere det? Om det er neglene, under tæerne, siden eller helt inde ved foden?

En af de ting jeg har været glad for har været mit specialstøbte indlæg fra Kaisersport (400+1400 kr mener jeg det kostede). Jeg snakkede oprindeligt med både en ortopædkirurg og fysioterapeut og har åbenbart glæde af både ekstra svangstøtte og et lille forfodsløft - noget der i øvrigt skulle være ret udbredt blandt kvinder.


Jo altså det er nærmest hele "ring"-tåen (hvad hedder den egentlig :lol:) og så ligesom lidt med udstråling til de andre tæer/ned i foden. Mærker det mest når jeg flekser i floden. Kan fint gå uden at mærke det.
Min mors kæreste er læge og spurgte ham lige hurtigt i går hvad han tænkte, og han sagde, at det lød som om foden/tæerne blev trykket for meget sammen nede i skoen. Men det er jo bare lidt underligt, når det ikke er nye-nye sko (tror de er fra foråret og har løbet i dem lige siden...).
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 31. aug 2017, 14:51

Tirsdag var jeg i svømmehallen, onsdag i FW og i eftermiddag har jeg været i svømmehallen igen. Jeg har allerede besluttet, at jeg skal i FW i morgen - for jeg har modtaget de lækre træningstights fra Reebok, jeg vandt i en konkurrence - og de skal da indvies! :pompom:
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 31. aug 2017, 16:40

Min uge er ikke gået overvældende godt, jeg har været syg 2 1/2 dag, det lykkes mig dog kun at skippe én gang træning :D Der gik ynk og kage i den i går, men er på ret køl igen i dag - 12 km på cykel og let aftensmad. Glæder mig allerede til næste måned.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4864

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Patience » 31. aug 2017, 19:07

Status på august måned for mit vedkommende.
Det har været lidt blandet. Jeg synes jeg i det store og hele har haft ret godt styr på både træning og kosten. Men der var så lige en miniferie der "kostede" lidt og så sygdom her til sidst.
Jeg har fået gennemført min 30 day butt challenge og starter så i morgen på næste level - nummer 4 af i alt 6 challenges jeg har sat mig for at gennemføre.
Vægtmæssigt har det været et skridt frem og et tilbage i denne måned - men jeg fornemmede faktisk positive tendenser lige inden jeg blev syg, så forhåbentlig kommer det tilbage nu hvor jeg er nogenlunde frisk igen.
Jeg var til træning i FW i går og det gik okay selvom jeg var noget flad ovenpå sygdom.
Jeg har lang vagt på arbejde i morgen, men hvis jeg på nogen måde orker det, vil jeg tage til træning på vej hjem. Hvis jeg er helt smadret efter arbejde må FW vente til søndag.
2
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 31. aug 2017, 19:33

Daine skrev:Jeg prøver at være med i denne måned. Det er første gang, jeg håber jeg kan holde mig selv i nakken med dette :)

Jeg har et mål om at cykle en tur mindst 20 min hver dag (gerne mere på fridage) - alternativt gå en tur på mindst 1/2 time, hvis bagenden er for øm efter cykelture :genert:

Derudover vil jeg gerne skære ned på slik/chips/kage indtaget, som det sidste halve år har taget totalt overhånd. Jeg skal forsøge at lade være med at spise, når jeg sidder stille (hyggespise). Eller som minimum spise noget der ikke er alt for usundt!

Og der må gerne ryge et par kilo i løbet af måneden.

Jeg har haft 5 træningsfri dage i løbet af måneden, alle andre dage har jeg cyklet eller gået en tur på min. 30 min. Så det er godkendt.

Jeg har fået godt fat om hyggespisningsproblemet. Det er ikke elimineret, men jeg spiser væsentlig færre usunde ting end tidligere. Jeg kan også sagtens nøjes med lidt af gangen, skal jeg endelig have noget. Det er godkendt.

Jeg skal på vægten i morgen, men pt har jeg tabt 3-3 1/2 kilo. Det er godkendt.

Glæder mig til nye mål i næste måned :)
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Chungodongowongo » 1. sep 2017, 06:35

Ugens undervisning lakker så småt mod enden. Jeg har løbet de to planlagte ture i mit program. 40 minutter mandag og 40 minutter onsdag. I dag skal jeg løbe 25 minutter, og så er der faktisk kun restitution og søvn tilbage.

Søndag skal formen stå sin prøve. Jeg har rettet lidt til i samarbejde med min træner. Jeg løber med i 2:10-gruppen og så skal vi se, hvor langt vingerne kan bære. Forhåbentlig hele vejen i mål. Min træner tror i hvert fald på projektet. Jeg skal også tro på det. Det er vildt, men ikke umuligt.
2
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Mulan » 2. sep 2017, 07:22

Status på august måned:
Har 3x træningspas hver uge
tænker økonomi ind over kost, så jeg får fornuftig frokost/snacks i løbet af dagen og ikke henfalder til stupide hovsa-løsninger
Har haft cyklet ca. 450km hen over måneden
Jeg vil gerne supplere træning med klatring igen. Det bliver dog først i oktober.
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 2. sep 2017, 10:33

Pandesteg skrev:
avdotja skrev:
Pandesteg skrev:Jeg fik både løbet og dyrket crossfit i går. Vejret var jo perfekt til løbetur (selvom jeg altid synes, at det er en lille smule grænseoverskridende at tage mine mini-løbeshorts på - men det var sgu for varmt til andet). Desværre har jeg et eller andet lidt mærkeligt med min fod/tæer. Når jeg har løbet får jeg efterfølgende sygt ondt i nogle af mine tæer, men en underlig diffus smerter og kan faktisk ikke rigtig lokalisere hvor det kommer fra :forvirret: Mine løbesko er ikke nye og jeg gør ikke "noget nyt", så forstår det ikke rigtigt. Pisseirriterende, men vil prøve at løbe i nogle af mine andre løbesko og se, om det gør en forskel.

Du kan slet ikke præcisere det? Om det er neglene, under tæerne, siden eller helt inde ved foden?

En af de ting jeg har været glad for har været mit specialstøbte indlæg fra Kaisersport (400+1400 kr mener jeg det kostede). Jeg snakkede oprindeligt med både en ortopædkirurg og fysioterapeut og har åbenbart glæde af både ekstra svangstøtte og et lille forfodsløft - noget der i øvrigt skulle være ret udbredt blandt kvinder.


Jo altså det er nærmest hele "ring"-tåen (hvad hedder den egentlig :lol:) og så ligesom lidt med udstråling til de andre tæer/ned i foden. Mærker det mest når jeg flekser i floden. Kan fint gå uden at mærke det.
Min mors kæreste er læge og spurgte ham lige hurtigt i går hvad han tænkte, og han sagde, at det lød som om foden/tæerne blev trykket for meget sammen nede i skoen. Men det er jo bare lidt underligt, når det ikke er nye-nye sko (tror de er fra foråret og har løbet i dem lige siden...).

Er du begyndt at løbe længere eller hurtigere? Det kan godt ændre belastningen. I de perioder hvor jeg "bare" løber ture, ser mine negle nogenlunde ud. Træner jeg tempo og/eller rigtige lange ture, er det derimod helt standard med minimum 3 blå negle på tæerne, hvoraf en af dem gerne også bliver helt deform/tyk... Gik en gang ind for at få en pedicure; har sjældent set nogen se så lettet ud, da jeg forklarede at jeg ikke ville have lak på :lol:
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 2. sep 2017, 10:41

avdotja skrev:Som sagt så gjort - i tilgift til mine aktivitetsmål er der nu en økonomisk begrænsning som tvinger mig til at have frokost med på arbejdet og afstå fra take-away. Jeg har lagt kontanterne frem og fjernet dankortet fra pungen :).

  • 20.000 skridt om dagen 4/6
  • 120 min aktivitet hver dag 4/6
  • Energiforbrug på mindst 2500 kcal 4/6
  • Ikke bruge mere end 150 kr (både mad og andet) denne uge Øhm...nej
  • Gå fra 67,9 til 67 kg 68,4 kg...


Jeg tror bare at jeg skynder mig over i næste tråd...
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"