Juli 2017 - Fællestråd

Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf ManicNinja » 16. jul 2017, 19:21

superboa skrev:
ManicNinja skrev:
superboa skrev:1½ times yoga i hus - er blevet virkeligt glad for den motionsform :lun:


Ved virkelig ikke, hvad jeg havde forestillet mig :lol: Troede vist, at yoga lidt var noget pjat for velbjergede designertyper, der gerne vil "mærke sig selv" og husmødre, der ikke kan lide at få sved på panden. Jeg er eddermame blevet klogere! Det er jo megahårdt på den absolut fede måde! :nerve:

1½ time ... wauw! :) Går du på hold i et fitnesscenter eller?


Haha, jeg forestillede mig også det bare var sådanne noget med at sidde i skrædderstilling med lukkede øjne, og lave et par enkelte stræk - jeg blev den onde fløjtende også klogere! :nerve: Men er sgu blevet pjattet med det :dåne:
Jep jeg går på hold i fitnesscenteret - og ret skal være ret, det sidste kvarter er ren afspænding :genert:


Præcis! :D

Jeg synes stadig, det er godt gået :gogo:
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf superboa » 16. jul 2017, 19:24

ManicNinja skrev:
superboa skrev:
ManicNinja skrev:
superboa skrev:1½ times yoga i hus - er blevet virkeligt glad for den motionsform :lun:


Ved virkelig ikke, hvad jeg havde forestillet mig :lol: Troede vist, at yoga lidt var noget pjat for velbjergede designertyper, der gerne vil "mærke sig selv" og husmødre, der ikke kan lide at få sved på panden. Jeg er eddermame blevet klogere! Det er jo megahårdt på den absolut fede måde! :nerve:

1½ time ... wauw! :) Går du på hold i et fitnesscenter eller?


Haha, jeg forestillede mig også det bare var sådanne noget med at sidde i skrædderstilling med lukkede øjne, og lave et par enkelte stræk - jeg blev den onde fløjtende også klogere! :nerve: Men er sgu blevet pjattet med det :dåne:
Jep jeg går på hold i fitnesscenteret - og ret skal være ret, det sidste kvarter er ren afspænding :genert:


Præcis! :D

Jeg synes stadig, det er godt gået :gogo:


Tak :blomst:
0
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf superboa » 17. jul 2017, 20:14

Ballademager skrev:
ManicNinja skrev:
superboa skrev:1½ times yoga i hus - er blevet virkeligt glad for den motionsform :lun:


Ved virkelig ikke, hvad jeg havde forestillet mig :lol: Troede vist, at yoga lidt var noget pjat for velbjergede designertyper, der gerne vil "mærke sig selv" og husmødre, der ikke kan lide at få sved på panden. Jeg er eddermame blevet klogere! Det er jo megahårdt på den absolut fede måde! :nerve:

1½ time ... wauw! :) Går du på hold i et fitnesscenter eller?


Min beskedne erfaring med yoga siger mig, at det er ret krævende i forhold til styrke og smidighed, og at det derfor giver en rigtig god base for stort set alt andet træning. Man burde faktisk dyrke yoga et par gange om ugen sammen med det andet, man træner.

For mig kan det bare ikke rigtigt stå alene. Der skal noget andet til.


Jeg synes yoga er fedt - netop fordi det giver en god base, som gør én stærkere i ens anden træning :gogo:

I dag stod den på 1 times cross dance :banan: Jeg havde fået lokket 2 veninder med, der begge havde deres første time. Tror ikke helt de troede på mig, når jeg fortalte hvor hårdt det var - altså før de selv stod med sveden trillende :lol:
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12719
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12451

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 18. jul 2017, 18:11

Det er eddermugme hårdt at spille badminton med sin søn! Især, når fjerbolden er af plastik, og det blæser. Og han rammer ikke sååå godt...
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 20. jul 2017, 18:46

Hjemme igen efter nogle hyggelige dage i Hamborg med pigerne og eksmanden :) Jeg nød kvalitetstiden sammen med pigerne, men kunne mærke, at der skulle sluges kameler og jeg fik også knurret af ham. Ikke just min mening, men ja, det skete altså...

I formiddag trænede jeg - den slags træning, hvor benene bagefter eksede under mig og hvor det gjorde ondt i armene, da jeg skulle vaske hår :love: :lol: Eftermiddagen bød på cafébesøg og lidt shopping - og nu er der dømt sofahygge :love:

De næste dage skal jeg nyde mit eget selskab og fra på søndag holder jeg en uges ferie med pigerne. Dét glæder jeg mig til. Både fordi jeg elsker de to skabninger højt, men også fordi jeg tror, at de har brug for kvalitetstid med mor. Skilsmissen er hård for dem; de er naturligvis klar over, at deres far og jeg ikke er sammen mere, men savnet til mig er stort, hvorfor jeg også tror og håber, at en uges ferie sammen vil gøre underværker for os alle tre.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf ManicNinja » 20. jul 2017, 19:23

Her er jeg nu på sidste nattevagt ud af fire, og vægtmæssigt er der sket det ret uventede, at jeg har tabt mig. Og nu er på den laveste vægt siden allerførste vejning grundlovsdag. Gør mig glad! Fortsætter jeg som nu, vil jeg kunne være normalvægtig foråret '18.

Pudsigt - for jeg havde jo forventet, at nattevagter ville have den stikmodsatte effekt. Jeg har indset, at det ganske enkelt handler om, at jeg har været sindssygt opmærksom på min kost (fordi jeg frygtede, det ville gå helt galt). Og om at jeg ikke har været så træt, at jeg har givet efter for dumme fristelser.

Er meget oplivet over både min egen indsats og over resultatet: Havde helt ærligt ikke forventet at have overskud til at træne. Men ork jo! Der er blevet gået til den. Og sagde nej til alleryndlingskage fra kollega, der gik på ferie i går. Ikke at det var svært. Men små ting tæller også.

Fra i morgen tidlig har jeg ferie - hvem sagde udfordring? Jeg er sådan én, der normalt synes, at der skal lækker mad og vin på bordet, og at NU skal vi rigtigt hygge os, for nu holder jeg fri ...

Jeg går og tænker lidt i, hvordan jeg orkestrerer det dér.
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 21. jul 2017, 08:25

^God ferie! Det er altid en udfordring med madindtaget i ferien. I weekenderne gør jeg tit det, at jeg spiser sen morgenmad/brunch med æg, skinke/pølser, noget grønt, lidt ost osv. - altså et stort måltid, så er jeg ofte ikke sulten igen før om aftenen og så er der plads til lidt ekstra god mad eller snacks om aftenen. Plejer at holde min vægt weekenden over med den strategi i hvert fald.
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 21. jul 2017, 08:29

Jeg er SÅ fucking smadret i dag :lol:

Vi var til crossfit i går og første del af timen var 5-10 pull ups every minute on the minute i 10 minutter. Da vi var færdige kunne jeg knap nok mærke mine arme. Næste del var en workout ved navn "Annie What?" og Annie er åbenbart en værre kælling. 50-40-30-20-10 gentagelser af hhv. double unders, overhead lunges og atomic sit ups. Jeg nåede til og med næstsidste sæt med 20 gentagelser, så var tiden (20 minutter gået) og jeg var FÆRDIG! :lol:
Kunne knap nok komme ud af sengen i morges - godt jeg har kontorarbejde og kan hvile mine arme på bordet, mens jeg arbejder. Mine rygmuskler er så ømme, at de værker, når jeg trækker vejret og mave og røv/lår er føles som om de har fået tæsk hele natten.

I love it :D
5
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 21. jul 2017, 09:03

Pandesteg skrev:Jeg er SÅ fucking smadret i dag :lol:


:love: :love: Det er simpelthen en fantastisk følelse, når man kan mærke, at man har tæsket kroppen igennem :lol:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 21. jul 2017, 09:13

Ally skrev:
Pandesteg skrev:Jeg er SÅ fucking smadret i dag :lol:


:love: :love: Det er simpelthen en fantastisk følelse, når man kan mærke, at man har tæsket kroppen igennem :lol:


Ja det er virkelig fantastisk. :klap: :klap:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6504
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14436

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf Mangoness » 21. jul 2017, 09:45

Pandesteg skrev:Jeg er SÅ fucking smadret i dag :lol:

Vi var til crossfit i går og første del af timen var 5-10 pull ups every minute on the minute i 10 minutter. Da vi var færdige kunne jeg knap nok mærke mine arme. Næste del var en workout ved navn "Annie What?" og Annie er åbenbart en værre kælling. 50-40-30-20-10 gentagelser af hhv. double unders, overhead lunges og atomic sit ups. Jeg nåede til og med næstsidste sæt med 20 gentagelser, så var tiden (20 minutter gået) og jeg var FÆRDIG! :lol:
Kunne knap nok komme ud af sengen i morges - godt jeg har kontorarbejde og kan hvile mine arme på bordet, mens jeg arbejder. Mine rygmuskler er så ømme, at de værker, når jeg trækker vejret og mave og røv/lår er føles som om de har fået tæsk hele natten.

I love it :D


Jeg har kun prøvet "Bring Sally up". Sally er også en kælling :lol:





1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 21. jul 2017, 09:56

Mangoness skrev:
Pandesteg skrev:Jeg er SÅ fucking smadret i dag :lol:

Vi var til crossfit i går og første del af timen var 5-10 pull ups every minute on the minute i 10 minutter. Da vi var færdige kunne jeg knap nok mærke mine arme. Næste del var en workout ved navn "Annie What?" og Annie er åbenbart en værre kælling. 50-40-30-20-10 gentagelser af hhv. double unders, overhead lunges og atomic sit ups. Jeg nåede til og med næstsidste sæt med 20 gentagelser, så var tiden (20 minutter gået) og jeg var FÆRDIG! :lol:
Kunne knap nok komme ud af sengen i morges - godt jeg har kontorarbejde og kan hvile mine arme på bordet, mens jeg arbejder. Mine rygmuskler er så ømme, at de værker, når jeg trækker vejret og mave og røv/lår er føles som om de har fået tæsk hele natten.

I love it :D


Jeg har kun prøvet "Bring Sally up". Sally er også en kælling :lol:







Ja den laver jeg også derhjemme engang i mellem med en 16 kg kettlebell - der kan man også godt mærke sine musker dagen efter :tie:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf ManicNinja » 21. jul 2017, 16:50

Pandesteg skrev:^God ferie! Det er altid en udfordring med madindtaget i ferien. I weekenderne gør jeg tit det, at jeg spiser sen morgenmad/brunch med æg, skinke/pølser, noget grønt, lidt ost osv. - altså et stort måltid, så er jeg ofte ikke sulten igen før om aftenen og så er der plads til lidt ekstra god mad eller snacks om aftenen. Plejer at holde min vægt weekenden over med den strategi i hvert fald.


Tak for rådet, søde Pande. :) Jeg er dog ikke ret god til så store måltider tidligt på dagen - både fordi jeg bliver sindssygt træt og uoplagt bagefter, og så fordi jeg ganske enkelt ikke er sulten.
Bare dét at jeg hver evig eneste dag spiser morgenmad (en skål mager yoghurt med müsli, mandler og frisk frugt), uanset hvornår jeg vågner, har været lidt af en kamp at indarbejde. :) Men jeg holder godt fast, da jeg tydeligt kan mærke, at koncentrationsevnen og blodsukkeret dagen igennem har det SÅ meget bedre. Spiser dog først, når jeg reelt er sulten, fordi jeg synes, det er vigtigt for mig at lære at være opmærksom på min krops signaler og ikke bare køre på "autopilot" og spise, fordi jeg bør. Så det er som regel først to timer efter at jeg er vågnet, at ovennævnte måltid ryger indenbords. Det har fungeret fint. Tit tager jeg det med på arbejde og spiser så dér.

Jeg har til gengæld opdaget "ægge-tricket": Føler jeg mig stadig sulten oven på min aftensmad, så napper jeg et hårdkogt æg eller to. Det sikrer, at jeg ikke render rundt med skrigende tarme og har svært ved at sove om natten. Det er nemt = jeg behøver ikke træffe nogen valg eller tage stilling. Og jeg lader mig ikke friste af alt muligt. Jeg er ellers typen, der sagtens kan finde på at finde potter og pander frem og kokkerere bare til mig selv, også selv om det er blevet sent. Og pludselig står jeg så med en hel festmenu til én person en tirsdag aften kl. 23 :stoned: :lol: Aj, overdrivelse fremmer ... Men du ved.

Jeg tror, vejen frem i ferien for mig bliver at give mig selv lov at spise lidt mere usundt/drikke alkohol, når jeg er sammen med venner/ude, men stadig være ret bevidst om MÆNGDEN af mad og så ellers at holde mit hidtidige skarpe fokus resten af tiden. Når jeg skal på smuttur til Aarhus i næste uge, og når jeg skal ud at sejle med andre venner senere i ferien, skal der da helt sikkert frådses med nogle drinks og god mad. Meeeen så kan man jo fx sagtens sørge for at vælge sundere til morgenmaden. Eller vælge dessert fra (fordi dessert alligevel sjældent siger mig noget) osv.. Derudover er der jo heldigvis stadig gode muligheder for at træne, og i Aarhus kommer jeg helt sikkert til at trave en masse rundt hver dag!
Jeg er spændt på, hvordan det går og vil se det lidt som et eksperiment. :)
Senest rettet af ManicNinja 21. jul 2017, 17:04, rettet i alt 1 gang.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf ManicNinja » 21. jul 2017, 17:02

Pandesteg skrev:Jeg er SÅ fucking smadret i dag :lol:

Vi var til crossfit i går og første del af timen var 5-10 pull ups every minute on the minute i 10 minutter. Da vi var færdige kunne jeg knap nok mærke mine arme. Næste del var en workout ved navn "Annie What?" og Annie er åbenbart en værre kælling. 50-40-30-20-10 gentagelser af hhv. double unders, overhead lunges og atomic sit ups. Jeg nåede til og med næstsidste sæt med 20 gentagelser, så var tiden (20 minutter gået) og jeg var FÆRDIG! :lol:
Kunne knap nok komme ud af sengen i morges - godt jeg har kontorarbejde og kan hvile mine arme på bordet, mens jeg arbejder. Mine rygmuskler er så ømme, at de værker, når jeg trækker vejret og mave og røv/lår er føles som om de har fået tæsk hele natten.

I love it :D


Lyder sindssygt hårdt - men også VILDT fedt! :rock:
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf superboa » 21. jul 2017, 18:12

Shit - Annie & Sally ser ud til at være nogle kæmpe kællinger! :gisp: Jeg er på ingen måde stærk nok til at kunne gennemføre den slags - måske det kommer :D

Jeg har været i centeret og træne 1½ times cardio/styrke. Da det der med at gå i center trods alt stadig er lidt nyt for mig, kan jeg stadig blive vildt stolt over, at jeg drible derover i stedet for at smide mig på sofaen. Når man har et aktivt arbejde, føler man hurtigt man har fortjent bare at slappe af når man kommer hjem ;)
4

Tilbage til "Sund og/eller slank"