Juli 2017 - Fællestråd

Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf ManicNinja » 21. jul 2017, 18:39

superboa skrev:Shit - Annie & Sally ser ud til at være nogle kæmpe kællinger! :gisp: Jeg er på ingen måde stærk nok til at kunne gennemføre den slags - måske det kommer :D

Jeg har været i centeret og træne 1½ times cardio/styrke. Da det der med at gå i center trods alt stadig er lidt nyt for mig, kan jeg stadig blive vildt stolt over, at jeg drible derover i stedet for at smide mig på sofaen. Når man har et aktivt arbejde, føler man hurtigt man har fortjent bare at slappe af når man kommer hjem ;)


Haha - fuldkommen enig! :D

Og jeg er også lige kommet fra en en omgang kombineret styrke og cardio. Den dér yogaserie for maven var i øvrigt ved at tage livet af mig - vær I bare glade for, i har mig endnu :P
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf superboa » 21. jul 2017, 21:15

ManicNinja skrev:
superboa skrev:Shit - Annie & Sally ser ud til at være nogle kæmpe kællinger! :gisp: Jeg er på ingen måde stærk nok til at kunne gennemføre den slags - måske det kommer :D

Jeg har været i centeret og træne 1½ times cardio/styrke. Da det der med at gå i center trods alt stadig er lidt nyt for mig, kan jeg stadig blive vildt stolt over, at jeg drible derover i stedet for at smide mig på sofaen. Når man har et aktivt arbejde, føler man hurtigt man har fortjent bare at slappe af når man kommer hjem ;)


Haha - fuldkommen enig! :D

Og jeg er også lige kommet fra en en omgang kombineret styrke og cardio. Den dér yogaserie for maven var i øvrigt ved at tage livet af mig - vær I bare glade for, i har mig endnu :P


:lol2: Man skal ikke kimse af yoga :klap: :D
0
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf jeanett88 » 22. jul 2017, 18:24

Så er førte halvdel af vores ferie overstået. Vi var 5 dage i København og vi spiste kage hver dag :genert:
Til gengæld kom jeg i fitness to gange derovre. Min kæreste var så sød, at holde skansen, mens vores datter sov. Og da vi tilfældigvis var nabo til en FW, kunne jeg jo passende smutter derover. Udover fitness så gik vi i alt 62 km på de 5 dage.

Jeg var meget nervøs for hvor meget jeg havde taget på, på de dage. Sidst jeg vejede mig var onsdag (Om morgnen, på tom mave) inden ferien. Da sagde vægten 65,6 og da jeg vejede mig i går middags sagde vægten 65,9 :banan:
Det er så fedt!

Jeg tror ikke at jeg når mit mål for juli på 65 kg, men så længe jeg ikke har taget en masse på, går det nok også :)
4
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf ManicNinja » 22. jul 2017, 18:25

Er stolt af mig selv: Har som cardiotræning/opvarmning i nogen tid kørt min faste kondicykeltur, som varer 25 minutter. Jeg plejer at kunne nå 16 km. I dag tænkte jeg: "Gad vide, hvor langt jeg når, hvis jeg kører i en halv time?" 19 km, sgu! Og nej, det er ikke åndssvagt hårdt, som det var i starten (hvor jeg kørte 14-15 stykker). Selvfølgelig skal man lige tage højde for, at jeg i dag ikke har lavet noget som helst andet fysisk, og at det nok vil være hårdere efter en arbejdsdag. Men alligevel.

Det er en superlækker og nem måde at træne cardio på for utålmodige sjæle som mig. :love:
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf superboa » 22. jul 2017, 20:51

ManicNinja skrev:Er stolt af mig selv: Har som cardiotræning/opvarmning i nogen tid kørt min faste kondicykeltur, som varer 25 minutter. Jeg plejer at kunne nå 16 km. I dag tænkte jeg: "Gad vide, hvor langt jeg når, hvis jeg kører i en halv time?" 19 km, sgu! Og nej, det er ikke åndssvagt hårdt, som det var i starten (hvor jeg kørte 14-15 stykker). Selvfølgelig skal man lige tage højde for, at jeg i dag ikke har lavet noget som helst andet fysisk, og at det nok vil være hårdere efter en arbejdsdag. Men alligevel.

Det er en superlækker og nem måde at træne cardio på for utålmodige sjæle som mig. :love:


Det er super godt! Det tager mig 40 min. at cykle 20 km. på min kondicykel - i et pænt tempo, men uden at blive flad :genert:
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf ManicNinja » 22. jul 2017, 20:56

superboa skrev:
ManicNinja skrev:Er stolt af mig selv: Har som cardiotræning/opvarmning i nogen tid kørt min faste kondicykeltur, som varer 25 minutter. Jeg plejer at kunne nå 16 km. I dag tænkte jeg: "Gad vide, hvor langt jeg når, hvis jeg kører i en halv time?" 19 km, sgu! Og nej, det er ikke åndssvagt hårdt, som det var i starten (hvor jeg kørte 14-15 stykker). Selvfølgelig skal man lige tage højde for, at jeg i dag ikke har lavet noget som helst andet fysisk, og at det nok vil være hårdere efter en arbejdsdag. Men alligevel.

Det er en superlækker og nem måde at træne cardio på for utålmodige sjæle som mig. :love:


Det er super godt! Det tager mig 40 min. at cykle 20 km. på min kondicykel - i et pænt tempo, men uden at blive flad :genert:


Mange tak - der er niveauer fra ét til tyve på de kondicykler, jeg bruger. Og jeg kører i alle mulige forskellige niveauer mellem ti og tyve, sådan at min krop overraskes/presses mest muligt. Skifter niveau, hver gang der er gået et minut. Og jeg tilstår: JEG er ret færdig bagefter :D Men det er skønt at få "afreageret" og mærke, at kroppen bliver brugt.

Jeg tænker for resten, at jeg må se at få testet af, hvor hårdt det føles at køre 10-20 km på en rigtig cykel ude i vind og vejr :)
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 23. jul 2017, 10:25

Ballademager skrev:Min pt sluttede i øvrigt træningen af med at sige, at han godt bare snart ville se nogle resultater. Flab :-D


Hvor tit træner du med PT? Og er det én, du har via dit træningscenter?
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 23. jul 2017, 19:37

2 x træning på een weekend, det er længe siden det er sket.
Kan også godt mærke det... Men, lige nu sætter jeg baren lidt lavt så jeg ikke kører sur i det.
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf Little_Woman » 23. jul 2017, 20:20

Jeg nåede lige at afslutte 2. uge af mit løbeprogram i fin stil, med god motivation og glæde - og så forstuver jeg min ene fod. Ved noget så udramatisk som en gåtur :rulle:

Det var i mandags, her søndag aften er den stadig virkelig øm og jeg kan på INGEN måde begynde at løbe igen lige med det første. Vildt irriterende, nu jeg faktisk var blevet rigtig glad og stolt igen, over at jeg kom afsted og ikke døde af det.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf superboa » 23. jul 2017, 22:48

Little_Woman skrev:Jeg nåede lige at afslutte 2. uge af mit løbeprogram i fin stil, med god motivation og glæde - og så forstuver jeg min ene fod. Ved noget så udramatisk som en gåtur :rulle:

Det var i mandags, her søndag aften er den stadig virkelig øm og jeg kan på INGEN måde begynde at løbe igen lige med det første. Vildt irriterende, nu jeg faktisk var blevet rigtig glad og stolt igen, over at jeg kom afsted og ikke døde af det.


Øv hvor ærgerligt :( God bedring med fussen :ae:
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf Little_Woman » 24. jul 2017, 08:21

I know :rulle: så meget jeg nu kan, når der er ting der skal ordnes, mennesker der skal ses og den slags. Men gåture og løbeture er på hold. Kan heldigvis cykle uden problemer!

Hvor længe har man effekt af RICE - rest, ice, compression, elevation? Giver det stadig mening, her en uge efter?
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 24. jul 2017, 16:37

Little_Woman skrev:I know :rulle: så meget jeg nu kan, når der er ting der skal ordnes, mennesker der skal ses og den slags. Men gåture og løbeture er på hold. Kan heldigvis cykle uden problemer!

Hvor længe har man effekt af RICE - rest, ice, compression, elevation? Giver det stadig mening, her en uge efter?

Desværre ikke, det skal gøres lige efter (altså: "rest" er jo altid godt :))
1
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf superboa » 24. jul 2017, 20:14

1 times cross dance i hus - damn det var lummervarmt i træningslokalet i dag!
1
Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf Chungodongowongo » 25. jul 2017, 13:29

Der har været stilstand i træningen her. Jeg har fået et nyt træningsprogram af min træner, men har været ramt af sygdom, så der har været nul løb fredag, lørdag og i går :-).

Jeg kom ud i dag med en kammerat, der er startet op med regelmæssig motion igen. Det gav 4,6k på kontoen.
1
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Juli 2017 - Fællestråd

Indlægaf ManicNinja » 25. jul 2017, 13:51

Var til Jul i juli på Bakken i søndags. Lagde ud med 10 kilometers gåtur. Og SÅ det store kolde bord og øl, Irish og fortsatte minsandten med en decideret bytur, dansede og drak masser af drinks en god del af natten med og spiste to (!) gange tømmermandssnacks.

I går var jeg så tilbage på normal kost - var dog fysisk helt inaktiv. Havde tømmermænd i en grad jeg ikke har oplevet i årevis. De kom snigende i løbet af dagen.

I dag turde jeg så næsten ikke gå på vægten. Men no worries: Jeg havde tabt mig et par hundrede gram. Jeg bliver altså aldrig klog på det dér - synes virkelig tit, jeg bliver overrasket. :lol:

Har for én gangs skyld ikke lyst til træning. Men Brormand og jeg går en lang tur efter aftensmaden: Trænger til frisk luft!
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill

Tilbage til "Sund og/eller slank"