En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 7. jun 2017, 06:27

IrmaPigen skrev:
Akehurst2 skrev:Det går ikke godt. Kan simpelthen ikke få vægten til at stabilisere sig og slet ikke falde - den bliver ved at hoppe op på 65,noget og intens kamp med kost kan snige den tilbage på 64,noget, men kun i en dag eller to.

Når jeg kigger på min liste over vægten de seneste måneder har jeg basically bare overhovedet ikke flyttet mig.

Og det kan da være, min krop mener, den skal veje sådan circa 64-65 kg. og det er derfor, den nægter at give slip, men jeg synes bare det er for meget i forhold til min højde og BMI. Det er virkelig tæt på overvægt. Og jeg er stadig alt for rund om maven - selvom vægt bare er et tal, så er det jo usundt at have for meget fedt på maven og i taljen. Og det har jeg...

Suk. Prøver virkelig ikke at give helt fortabt og ikke mindst slip på alle gode vaner, jeg trods alt har fået tilegnet mig og holdt fast i.


Vejer du din havregrynsportion?

Selvom havregryn er sundt er der faktisk en del kalorier i.

Måske en mindre portion og så et par gode store gulerødder til.


Ja, det har jeg gjort fra start. Jeg spiser 30 gram hver morgen.

Jeg spiser sjældent havregryn om aftenen efter at jeg er flyttet, fordi jeg ikke længere får varm mad til frokost.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 14. jun 2017, 07:30

Tja, så rykkede vægten pænt ned på 64,1 kg og holdt sig der i tre dage, så jeg var lige med at tro, at nu havde den fundet et leje, hvor den måske kunne begynde at bevæge sig yderligere ned, men efter at have været knivskarp på kost og træning de dage, uden at øge styrketræningen, men faktisk holde mig til cardio, drikke nok vand, sove fornuftigt, have fin gang i toiletbesøgene og i det hele taget gøre alt rigtigt, siger vægten så til morgen 65,1 kg.

Er virkelig træt af min krop i øjeblikket.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf ManicNinja » 18. jun 2017, 14:13

Akehurst2 skrev:Det går ikke godt. Kan simpelthen ikke få vægten til at stabilisere sig og slet ikke falde - den bliver ved at hoppe op på 65,noget og intens kamp med kost kan snige den tilbage på 64,noget, men kun i en dag eller to.

Når jeg kigger på min liste over vægten de seneste måneder har jeg basically bare overhovedet ikke flyttet mig.

Og det kan da være, min krop mener, den skal veje sådan circa 64-65 kg. og det er derfor, den nægter at give slip, men jeg synes bare det er for meget i forhold til min højde og BMI. Det er virkelig tæt på overvægt. Og jeg er stadig alt for rund om maven - selvom vægt bare er et tal, så er det jo usundt at have for meget fedt på maven og i taljen. Og det har jeg...

Suk. Prøver virkelig ikke at give helt fortabt og ikke mindst slip på alle gode vaner, jeg trods alt har fået tilegnet mig og holdt fast i.


Godt være, du har nævnt det, Akehurst. Men hvor høj er du?
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 18. jun 2017, 18:15

ManicNinja skrev:
Akehurst2 skrev:Det går ikke godt. Kan simpelthen ikke få vægten til at stabilisere sig og slet ikke falde - den bliver ved at hoppe op på 65,noget og intens kamp med kost kan snige den tilbage på 64,noget, men kun i en dag eller to.

Når jeg kigger på min liste over vægten de seneste måneder har jeg basically bare overhovedet ikke flyttet mig.

Og det kan da være, min krop mener, den skal veje sådan circa 64-65 kg. og det er derfor, den nægter at give slip, men jeg synes bare det er for meget i forhold til min højde og BMI. Det er virkelig tæt på overvægt. Og jeg er stadig alt for rund om maven - selvom vægt bare er et tal, så er det jo usundt at have for meget fedt på maven og i taljen. Og det har jeg...

Suk. Prøver virkelig ikke at give helt fortabt og ikke mindst slip på alle gode vaner, jeg trods alt har fået tilegnet mig og holdt fast i.


Godt være, du har nævnt det, Akehurst. Men hvor høj er du?


Jeg kan heller ikke selv huske om jeg har nævnt det :-D Men jeg er 1,67 m.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf ManicNinja » 18. jun 2017, 18:27

Akehurst2 skrev:
ManicNinja skrev:
Akehurst2 skrev:Det går ikke godt. Kan simpelthen ikke få vægten til at stabilisere sig og slet ikke falde - den bliver ved at hoppe op på 65,noget og intens kamp med kost kan snige den tilbage på 64,noget, men kun i en dag eller to.

Når jeg kigger på min liste over vægten de seneste måneder har jeg basically bare overhovedet ikke flyttet mig.

Og det kan da være, min krop mener, den skal veje sådan circa 64-65 kg. og det er derfor, den nægter at give slip, men jeg synes bare det er for meget i forhold til min højde og BMI. Det er virkelig tæt på overvægt. Og jeg er stadig alt for rund om maven - selvom vægt bare er et tal, så er det jo usundt at have for meget fedt på maven og i taljen. Og det har jeg...

Suk. Prøver virkelig ikke at give helt fortabt og ikke mindst slip på alle gode vaner, jeg trods alt har fået tilegnet mig og holdt fast i.


Godt være, du har nævnt det, Akehurst. Men hvor høj er du?


Jeg kan heller ikke selv huske om jeg har nævnt det :-D Men jeg er 1,67 m.


Jeg ved godt, at man altid har "sit eget syn" på, hvilken vægt der klæder én bedst. Og så kan folk nok så meget komme og sige: "Dit BMI er jo helt normalt nu!" Hvis ikke man selv er tilfreds med spejlbilledet, virker det lidt ligegyldigt. Da jeg selv kun vejede et par kilo over normalt BMI, og mange sagde: "Nu skal du altså ikke tabe dig mere, Ninja, så bliver du afpillet at se på", kan jeg huske, at jeg tænkte: "Det synes I sgu kun, fordi I altid har set mig i tyk version! Get used to the new version, peops!"

Med ovenstående in mente siger jeg det altså lige alligevel: Hvis du er 167 cm høj, og du vejer 65 kg, er du jo aldeles normalvægtig med et BMI på 23,31.
Du "må" veje op til 69,7, så der er jo en fin-fin margin at tage af. Du ligger med andre ord perfekt på skalaen.

Mon ikke du snarere skal arbejde på at få strammet op og opbygget muskler, end på at tabe dig yderligere? Jeg tænker på den dér lille topmave, du nævnte ... :)
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf milisa » 18. jun 2017, 18:39

Jeg har pt en bmi på 20.6. Det må siges at være ganske fornemt på papiret. Det ændrer sådan set bare ikke ved, at jeg vejer 3 kg "for meget", hvilket giver mig bildæk og muffinform med mindre, jeg går et nummer op i buksestørrelse. Og det nægter jeg.

Så jeg kan nu godt forstå dig. Jeg kæmper lige nu med omtalte 3 kg og alt det, der plejer at virke, virker ikke. Jeg har en kraftig mistanke om, at jeg ganske enkelt spiser for lidt med den træningsmængde, jeg kører. Kan det være det samme for dig? Måske en session ved den personlige træner kunne være en idé?
1
Tally-ho
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf ManicNinja » 18. jun 2017, 18:43

milisa skrev:Jeg har pt en bmi på 20.6. Det må siges at være ganske fornemt på papiret. Det ændrer sådan set bare ikke ved, at jeg vejer 3 kg "for meget", hvilket giver mig bildæk og muffinform med mindre, jeg går et nummer op i buksestørrelse. Og det nægter jeg.

Så jeg kan nu godt forstå dig. Jeg kæmper lige nu med omtalte 3 kg og alt det, der plejer at virke, virker ikke. Jeg har en kraftig mistanke om, at jeg ganske enkelt spiser for lidt med den træningsmængde, jeg kører. Kan det være det samme for dig? Måske en session ved den personlige træner kunne være en idé?


Det er som sagt heller ikke, fordi jeg ikke kan sætte mig ind i at være lidt utilfreds, selv om man på papiret har normalt BMI. Og jeg er også med på, at mange af os nok har en bestemt vægt, hvor vi selv synes, vi er pænest. :) Jeg prøvede blot at sige at sige, at i nogle tilfælde er det faktisk en bedring løsning at træne opstramning/opbygge lidt mere muskelmasse end at tabe sig. Også fordi man jo ikke kan punktslanke sig.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 19. jun 2017, 07:26

ManicNinja skrev:Jeg ved godt, at man altid har "sit eget syn" på, hvilken vægt der klæder én bedst. Og så kan folk nok så meget komme og sige: "Dit BMI er jo helt normalt nu!" Hvis ikke man selv er tilfreds med spejlbilledet, virker det lidt ligegyldigt. Da jeg selv kun vejede et par kilo over normalt BMI, og mange sagde: "Nu skal du altså ikke tabe dig mere, Ninja, så bliver du afpillet at se på", kan jeg huske, at jeg tænkte: "Det synes I sgu kun, fordi I altid har set mig i tyk version! Get used to the new version, peops!"

Med ovenstående in mente siger jeg det altså lige alligevel: Hvis du er 167 cm høj, og du vejer 65 kg, er du jo aldeles normalvægtig med et BMI på 23,31.
Du "må" veje op til 69,7, så der er jo en fin-fin margin at tage af. Du ligger med andre ord perfekt på skalaen.

Mon ikke du snarere skal arbejde på at få strammet op og opbygget muskler, end på at tabe dig yderligere? Jeg tænker på den dér lille topmave, du nævnte ... :)


Præcis - der er er kun 4 kg. op til overvægt og 14 kg. ned til undervægt, så jeg ligger i den grad i den høje ende. Og i og med, jeg især har fedt på maven og i taljen er det jo også usundt - havde jeg bare en rodentlig bagdel ville det ikke bekymre mig så meget, men mavefedt er noget skidt.

Og efter regelmæssig træning i to år er jeg jo netop strammet op. Der er nogle rigtig gode mavemuskler inde bag flæsket. Og som du selv skriver længere nede, så kan man ikke punktslanke sig, så jeg skal ganske enkelt tabe mig mere generelt.
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 19. jun 2017, 07:29

milisa skrev:Jeg har pt en bmi på 20.6. Det må siges at være ganske fornemt på papiret. Det ændrer sådan set bare ikke ved, at jeg vejer 3 kg "for meget", hvilket giver mig bildæk og muffinform med mindre, jeg går et nummer op i buksestørrelse. Og det nægter jeg.

Så jeg kan nu godt forstå dig. Jeg kæmper lige nu med omtalte 3 kg og alt det, der plejer at virke, virker ikke. Jeg har en kraftig mistanke om, at jeg ganske enkelt spiser for lidt med den træningsmængde, jeg kører. Kan det være det samme for dig? Måske en session ved den personlige træner kunne være en idé?


Det er lige præcis det med muffinform og bildæk, jeg gerne vil af med! Hvorfor kunne mit fedt ikke bare sætte sig på lår og baller? Så meget pænere og sundere.

Jeg har jo desværre ikke den personlige træner længere efter at jeg er flyttet ud af landet, men jeg mener nu ikke, jeg er i fare for at spise for lidt. Jeg passer mine måltider, får fedt og protein og fuldkorn og det hele, så jeg har virkelig svært ved at se, at det er det.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 19. jun 2017, 07:55

Og tak for jeres indlæg, milisa og ManicNinja - jeg sætter pris på andre vinkler, selvom jeg virker lidt hurtig til at slå dem ned :)
2
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf ManicNinja » 19. jun 2017, 09:00

Akehurst2 skrev:Og tak for jeres indlæg, milisa og ManicNinja - jeg sætter pris på andre vinkler, selvom jeg virker lidt hurtig til at slå dem ned :)


Det er helt fint, Akehurst :)
Med din uddybning fremstår det lidt klarere, hvorfor du ønsker at tabe dig yderligere. Har ikke fulgt fast med i din tråd og var derfor - indrømmet - ikke helt klar over, hvor meget fokus du har haft på opstramning og muskelmasse.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf milisa » 19. jun 2017, 12:34

Akehurst2 skrev:
milisa skrev:Jeg har pt en bmi på 20.6. Det må siges at være ganske fornemt på papiret. Det ændrer sådan set bare ikke ved, at jeg vejer 3 kg "for meget", hvilket giver mig bildæk og muffinform med mindre, jeg går et nummer op i buksestørrelse. Og det nægter jeg.

Så jeg kan nu godt forstå dig. Jeg kæmper lige nu med omtalte 3 kg og alt det, der plejer at virke, virker ikke. Jeg har en kraftig mistanke om, at jeg ganske enkelt spiser for lidt med den træningsmængde, jeg kører. Kan det være det samme for dig? Måske en session ved den personlige træner kunne være en idé?


Det er lige præcis det med muffinform og bildæk, jeg gerne vil af med! Hvorfor kunne mit fedt ikke bare sætte sig på lår og baller? Så meget pænere og sundere.

Jeg har jo desværre ikke den personlige træner længere efter at jeg er flyttet ud af landet, men jeg mener nu ikke, jeg er i fare for at spise for lidt. Jeg passer mine måltider, får fedt og protein og fuldkorn og det hele, så jeg har virkelig svært ved at se, at det er det.


Ja, sådan har jeg det også. Synes altså, jeg har RET godt styr på mine kalorier, men jeg taber mig ikke en disse. Så kom jeg til at tænke på, at jeg har øget min træningsmængde, og om det mon var der, hunden lå begravet. Jeg tror det nu ikke. Omvendt, så kan det jo ikke passe, at de sk.... 3 kg ikke bare vil pakke sydfrugterne og skride!
1
Tally-ho
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 19. jun 2017, 13:08

milisa skrev:
Ja, sådan har jeg det også. Synes altså, jeg har RET godt styr på mine kalorier, men jeg taber mig ikke en disse. Så kom jeg til at tænke på, at jeg har øget min træningsmængde, og om det mon var der, hunden lå begravet. Jeg tror det nu ikke. Omvendt, så kan det jo ikke passe, at de sk.... 3 kg ikke bare vil pakke sydfrugterne og skride!


I øjeblikket prøver jeg bare at se det positive i, at jeg har holdt vægten så længe. For en som mig, der har været på et utal af slankekure og tabt en hel masse kilo og taget dem allesammen på igen + lidt ekstra, så er stabil vægt jo en sejr i sig selv. Det viser, at jeg faktisk har lykkedes med at omlægge min livsstil og ikke bare være på kur.

(Meg jeg gad herregodt have at der skete bare lidt - bare et enkelt kilo eller to, så jeg ligesom kunne føle, det gik i den rigtige retning).
2
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf milisa » 19. jun 2017, 14:40

Akehurst2 skrev:
milisa skrev:
Ja, sådan har jeg det også. Synes altså, jeg har RET godt styr på mine kalorier, men jeg taber mig ikke en disse. Så kom jeg til at tænke på, at jeg har øget min træningsmængde, og om det mon var der, hunden lå begravet. Jeg tror det nu ikke. Omvendt, så kan det jo ikke passe, at de sk.... 3 kg ikke bare vil pakke sydfrugterne og skride!


I øjeblikket prøver jeg bare at se det positive i, at jeg har holdt vægten så længe. For en som mig, der har været på et utal af slankekure og tabt en hel masse kilo og taget dem allesammen på igen + lidt ekstra, så er stabil vægt jo en sejr i sig selv. Det viser, at jeg faktisk har lykkedes med at omlægge min livsstil og ikke bare være på kur.

(Meg jeg gad herregodt have at der skete bare lidt - bare et enkelt kilo eller to, så jeg ligesom kunne føle, det gik i den rigtige retning).


Det skal du dælme heller ikke negligere!! Prøv at undersøge statistikkerne, ift hvor mange der rent faktisk overholder deres vægttab. Det er IKKE mange! Så det er da mega godt!

Min vægt har altid svinget med de her +3 kg, når jeg lå på den lade side. Men efter jeg har født, skal jeg da love for, de er blevet noget kun mere stædige. Det sjove er, at jeg smed dem sidste sommer. Det krævede lang tid, bevares, men det gik. Så kom jul + en træls periode psykisk = velkommen tilbage kære 3 kg.... Nu har jeg forsøgt siden april og nada. Nix. Rien. Nope. Nichts. Absolut intet sker der!!
1
Tally-ho
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 6. jul 2017, 08:10

Nå, den seneste uges tid har vægten ligget mellem 63,noget og 64,noget, hvilket jo faktisk er en forbedring fra de seneste mange uger, hvor den har ligget mellem 64,noget og 65,noget. En ganske lille-bitte forbedring, men dog en forbedring.

Og jeg kan mærke, at det er en virkelig god motivation for at holde fast i det fornuftige. Jeg har ellers kæmpet noget med nogle "så kan det også bare være ligemeget"-tanker, så selv den her lille opmuntring er god til at minde mig om, at det skal nok komme, selvom det går laaaaaangsomt.

Og så befinder jeg mig pludselig igen i samme situation, som da tråden startede: Med et for lille jakkesæt :-D Har købt et nyt jakkesæt, der er lidt for lille. Har i forvejen et sæt fra samme mærke i UK str. 12, der passer, men er lige ved at være en anelse til den store side. Så da jeg faldt over et sæt fra samme mærke købte jeg det i UK str. 10, selvom det anede mig, at det ville være til den lille side. Og det er det også - jeg er lige midt mellem de to størrelser. Så nu håber jeg, det fine jakkesæt kan være min motivation til at holde ud et par kg. endnu. Det er kun lidt for lille, så det må være muligt. Og det er SÅ fint, så jeg vil virkelig gerne have det på :)
2

Tilbage til "Sund og/eller slank"