En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf IrmaPigen » 6. jul 2017, 09:46

Off topic: jeg vil anbefale dig at hoppe på toget til Gent. Det er en superhyggelig og charmerende by med masser af gode spisesteder (ups :-D). Vi spiste bla. en helt vild lækker menu på Karel de Stoute. Man kan få vinmenu med halve glas vin, så der sparer du lidt på kalorierne :-D
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 6. jul 2017, 10:42

IrmaPigen skrev:Off topic: jeg vil anbefale dig at hoppe på toget til Gent. Det er en superhyggelig og charmerende by med masser af gode spisesteder (ups :-D). Vi spiste bla. en helt vild lækker menu på Karel de Stoute. Man kan få vinmenu med halve glas vin, så der sparer du lidt på kalorierne :-D


Tusind tak for tip! Gent er kommet på listen over steder at udforske.

(I øvrigt er vinmenu med halve glas selvfølgelig godt for kalorieindtaget, men for mig personligt er det også meget godt i forhold til graden af fuldskab. Sådan en vinmenu med 7-8 glas, især med en apéritif og en lille avec til kaffen oveni, gør mig simpelthen så fuld :genert:)
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf IrmaPigen » 6. jul 2017, 12:24

Akehurst2 skrev:
IrmaPigen skrev:Off topic: jeg vil anbefale dig at hoppe på toget til Gent. Det er en superhyggelig og charmerende by med masser af gode spisesteder (ups :-D). Vi spiste bla. en helt vild lækker menu på Karel de Stoute. Man kan få vinmenu med halve glas vin, så der sparer du lidt på kalorierne :-D


Tusind tak for tip! Gent er kommet på listen over steder at udforske.

(I øvrigt er vinmenu med halve glas selvfølgelig godt for kalorieindtaget, men for mig personligt er det også meget godt i forhold til graden af fuldskab. Sådan en vinmenu med 7-8 glas, især med en apéritif og en lille avec til kaffen oveni, gør mig simpelthen så fuld :genert:)


Vi startede med et glas champagne, så jeg tog også halvglas-vinmenuen. Ellers sover jeg dårligt og er simpelt hen også for bustet næste dag
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 1. sep 2017, 09:50

Nå, men det går sådan ca. af helvede til med mit vægttab. Ferie og weekendtur fulgt af rigtig meget arbejde i august har gjort, at jeg ikke har fået trænet nok, ikke spist fornuftigt nok og derfor har taget ca. 2 kg. på. Fra midt-juli har vægten ligget stanbeil over 65 kg, de seneste uger over 66 kg.

Og jeg er så træt af det, og så træt af mig selv, men samtidig kan jeg simpelthen ikke finde ud af, hvordan jeg får stoppet det. Det værste er mine "så kan det også bare være ligemeget"-tanker, som jeg slet ikke kan få under kontrol i øjeblikket.

Det er mere besværligt at få træningen passet ind efter at jeg er flyttet, for mine arbejdstider er helt anderledes og mine weekender er så bookede af enten besøg hjemmefra eller at jeg selv rejser hjem, men det bør jeg jo kunne få styr på. Det duer ikke, hvis jeg ikke får trænet - jeg bliver slap og trist og fed af manglende træning.

Jeg går og overvejer, om jeg mon skal investere i noget personlig træning i mit fitnesscenter hernede. Samtidig er jeg rigtig træt af, at jeg ikke bare fucking kan finde ud af at tage mig sammen. I det mindste til ikke at smide det opnåede over styr. Jeg er SÅ tæt på at være overvægtig igen og det gør mig så ked af det, men åbenbart ikke nok til at jeg gør noget ved det.

Suk!
0
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf jeanett88 » 5. sep 2017, 12:52

:ae: Det er altid svært at rådgive li sådanne situationer, da man jo skal finde ud af hvad der virker for en selv.
Derfor vil jeg nøjes med at give et kram og sige at jeg godt kender følelsen.
Tro på dig selv! Du skal nok komme efter det, når du lige er faldet til i alt det uvante.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf FruKuk » 9. sep 2017, 07:08

Håber, at du finder motivationen igen - du er uden tvivl MARKANT bedre til at holde fast end mig - jeg har jo som nævnt i min tråd taget 10,5 kg af mine tabte 12 kg på igen siden vi startede cirka samtidigt med vores vægttab - så du er jo så PISSE sej.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 18. sep 2017, 16:00

Tusind tak for jeres søde indlæg! Det er virkelig rart med noget opmuntring.

Det går stadig skidt. Vægten på 66,noget de seneste par uger og uden umiddelbare tegn på at den har tænkt sig at bevæge sig ned af.

Jeg tror, en hel del af mine issues er det med at mit liv ikke er så reglemæssigt og nemt som derhjemme og at det hele svinger en del, med dage, jeg er alene og arbejder meget og så hjemmeweekender/weekender med mand, der føles alt for meget som ferie og ingen regler. Men det skal jo ikke være en undskyldning og jeg kan ikke bare sidde her som en forkælet femårig og vræle over at tingene er mere besværlige end vanligt.

Pt. forsøger jeg at undgå at give helt slip og tage mere på. Så må jeg samtidig lede videre efter motivationen til i hvert fald at komme under 65 kg. igen. Babysteps!
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 24. okt 2017, 09:34

Nå, jeg har faktisk fået rusket lidt op i mig selv.

Vægten var godt oppe over 67 kg. og jeg syntes det hele var noget møg og var rigtig tæt på at give totalt slip, men så forærede min søde, dejlige mand mig ti timers personlig træning i fødselsdagsgave. Meget forsigtigt og "nu må du virkelig ikke tage det her som nogen form for kritik, men du har jo talt så meget om, at du savner en træner og du var så glad, da du havde en" :love: Har haft første time og er allerede bedre til så at komme derned ud over vores ugentlige aftale, fordi jeg ellers synes, det er for pinligt.

Samtidig læste jeg i Politiken om at spise "kompromisløst blodsukkerstabilt" og følte mig inspireret til at prøve. Indledningsvist ikke så kompromisløst, for der var jo mad i køleskabet, der skulle udryddes først, men mere og mere. Har også købt bogen Sandheden om sukker og en form, så jeg kan bage stenalderbrød. Og bagt et - mig, der ellers ikke kan bage, men der er åbenbart noget, der er nemt nok selv til mig.

Har også genoptaget perlesystemet, så jeg får presset mig selv lidt til at holde kosten og få rørt mig, og købt lidt ekstra træningstøj, så jeg ikke skal undskylde mig med (jeg er sindssygt god til undskyldninger :genert: ) at det er mere besværligt at få vasket hernede og at jeg jo ikke har noget med lange ærmer til at løbe uden for om efteråret.

Og vægten har nu den seneste uge og lidt til holdt sig omkring 65 kg. Så nu går det i det mindste ikke den forkerte vej længere, og forhåbentligt snart den rigtige vej :)
7
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf FruKuk » 24. okt 2017, 14:44

Hvor er du sej, at du ikke nåede at give helt slip!! Jeg hepper
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 24. okt 2017, 14:46

FruKuk skrev:Hvor er du sej, at du ikke nåede at give helt slip!! Jeg hepper


Tusind tak!

Men ved ikke, hvor sej jeg er... var i hvert fald virkelig tiltrængt med gaven fra min mand :genert:
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 19. jan 2018, 09:31

Det er længe siden jeg har skrevet - og det er desværre fordi jeg har leget en struds med hovedet begravet i sandet. Eller begravet i rødvin, chokolade, pasta med flødesovs og Netflix, more likely.

November og december var helt skrækkelige. Rejser, arbejde, fester, sygdom, jul. Ikke noget, der hang spor godt sammen med ønske om sund mad, træning, fornuftig søvn.

Forsøgte så lidt at være den der struds, men vægten lyver ikke. Selvom jeg forsøgte at i det mindste få gået nogle skridt og trænede med den personlige træner en gang om ugen, så har vægten i over en måned ligget solidt plantet mellem 67 og 68 kg, og det er bare overhovedet ikke spor godt. Det er begyndt at være sådan, at jeg kan mærke tøjet strammer og det skal stoppe. Men af en eller anden grund, så er jeg helt umotiveret, selvom jeg burde være det modsatte.

Tror, det lidt hænger sammen med, at jeg pt. er ret træt af være udstationeret. Jeg vil egentlig gerne bare hjem til min mand, mit hus, mit "rigtige" arbejde, min familie, mine venner. Og have et let liv, hvor det hele ikke er så besværligt med planægning og tælle dage og rejse hele tiden. Og når jeg har ondt af mig selv, så er jeg verdensmester i at dyrke den ondt af mig selv i voldsom grad, så jeg rigtig kan svælge i, hvor meget jeg har fortjent chokolade. Og en sandwich på lyst brød. Og endnu et afsnit af the Good Wife i stedet for en svømmetur.

Så nu skriver jeg her, så nogle andre kan slå mig i hovedet og sige, at det da simpelthen er for dumt at smide det på gulvet igen. Jeg har været normalvægtig i næsten to år nu. Vil jeg virkelig blive overvægtig igen? Og som jeg så en skrive herinde: Jeg har tabt de samme to kg. rigtig mange gange. Det er helt vildt, hvad jeg har tabt de seneste par år uden at jeg faktisk er der, hvor jeg vil være.

Har nu bestilt en ekstra time hos den personlige træner i næste uge og har egentlig besluttet mig for at få så mange timer, som jeg overhovedet kan få presset ind i skemaet. Så må jeg bare prioritere det økonomisk, for det er næsten det eneste, der lykkedes på sundhedfronten.

Aaaaaaaaaaargh, altså!

(Men er glad for min tråd. Føler virkelig, jeg står til regnskab og uden den ville det være endnu værre.)
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf milisa » 19. jan 2018, 23:17

Nyt år, nye havregryn, nye mål! Op på hesten igen. :) Det gode ved at have tabt de samme kilo flere gange er jo, at du ved, du kan gøre det!
1
Tally-ho
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14696

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 20. jan 2018, 00:00

Bare et lille pip fra mig - jeg har ikke læst tråden, så jeg ved ikke om det er nævnt før, men ...

Har du fået lavet en full body scan i stedet for bare den normale badevægt?

Altså så du får muskelmasse, fedt procent, vand i kroppen osv.. Forholdet mellem muskler og fedt kan godt ændre sig uden at vægten går ned ad og det er alt andet lige mere motiverende at vide at det går den rigtige vej selvom vægten ikke ændres, end at stirre på en badevægt hvor tallene forbliver det samme :) .
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Flora » 20. jan 2018, 00:05

Hvor længe skal du være udstationeret? Jeg tænker, at hvis der er tale om en overskuelig kort periode, så kunne du måske fokusere på bare at holde vægten indtil du kommer hjem og så give den en skalle, når du er hjemme igen og det er nemmere?

Ellers kunne du prøve at ændre de der "det er synd for mig"-belønninger til noget, der ikke påvirker vægten. Få en gang massage, en ansigtsbehandling, tag en tur i biografen eller hvad du nu kan lide. Så får du stadig lidt selvforkælelse uden at det kan ses på vægten.

Og klap så lige dig selv på skulderen over at du trods alt holder fint fast i træningen. Så skal resten af de gode vaner også nok komme tilbage hen ad vejen :)
4
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 22. jan 2018, 10:47

TakeAChanceOnMe skrev:Bare et lille pip fra mig - jeg har ikke læst tråden, så jeg ved ikke om det er nævnt før, men ...

Har du fået lavet en full body scan i stedet for bare den normale badevægt?

Altså så du får muskelmasse, fedt procent, vand i kroppen osv.. Forholdet mellem muskler og fedt kan godt ændre sig uden at vægten går ned ad og det er alt andet lige mere motiverende at vide at det går den rigtige vej selvom vægten ikke ændres, end at stirre på en badevægt hvor tallene forbliver det samme :) .


Det har jeg ikke nej, men jeg ved desværre at kombinationen af manglende træning og forkert kost betyder, at når vægten stiger og tøjet strammer, så er der kun en grund. Som ikke er øget muskelmasse :genert:

Det er selvfølgelig rigtig relevant, hvis man er der i processen, hvor man ikke skal tabe ret meget og giver den god gas med træningen. Det er bare ikke der, jeg er lige nu...
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"