En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf IrmaPigen » 7. apr 2017, 04:49

Total off topic, så du er kvinde, bor i Bruxelles(?) og går i jakkesæt på jobbet...

Nu er jeg da virkelig nysgerrig på hvad du laver :blush:

For mig ville problemet ved at bo i Bruxelles nok bestå i velsmagende belgisk øl.
1
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf JoyNips » 9. apr 2017, 07:07

Akehurst2 skrev:Det var ikke min egen hest, så den er bare blevet i Danmark. Der er også kommet sådan en uheldig klang over arbejdsgiverbetalt hestetransport til udstationeringer :-D

Men jeg kan nok godt komme og ride, når jeg indimellem er hjemme på weekend :)


Høhø, jeg havde faktisk fået aftalt arbejdsgiverbetalt hestetransport i forbindelse med udflytningen :D men så kom der jo så lige en baby i vejen.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 87
Likede indlæg: 886

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Jydepigen » 24. apr 2017, 12:57

Synes at det er mega sejt at du har formået at tabe de mange kilo, og ikke mindst holde dem af :)
Specielt når man bor i udlandet kan jeg godt forestille mig, at det kan give udfordringer.
Går det stadig godt?
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 26. apr 2017, 11:02

Akehurst2 skrev:Nå, det går vel fint nok. Vægten har siden seneste indlæg holdt sig på at starte med 64 kg., i morges 64,4 kg., med menstruation og det hele. Jeg har fået trænet pænt og gået en hel del.

Så nu vil jeg godt tilfreds tage på påskeferie, hvor jeg har pakket lidt træningstøj og prøver at huske den sunde fornuft ift. pandekager til morgenmad og alkohol :-D


Nå, pakkede træningstøjet og lod det ligge i kufferten hele ferien sammen med den sunde fornuft :tie:

Ej, fik svømmet nogle gange og gået mange, mange skridt i varmen, men egentlig træning blev det ikke til. Og der blev spist lige lovlig meget igennem, alt for mange lækre morgenbuffeter og selvom vietnamesisk mad ikke i sig selv er så galt, så er der mange ris og nudler, en hel del friturestegt mad og ikke mindst kaffe med kondenseret, sødet mælk og så masser af vin og cocktails (det er jo ferie...)

Så jeg tænkte at vægten nok ikke ligefrem var gået ned, men var dog ikke forberedt på at der ville stå 66,9 kg. som der gjorde :panik: Huskede dog på, at modsat andre mennesker, der rejser til Sydøstasien og er forsigtige med isterninger og gadekøkkener og alligevel får gennemtræk i maven, så er jeg belagt med teflon indvendigt, så bakterier bider ikke på mig. Tværtimod giver rejsedage med manglende motion og færre fuldkorn og grøntsager end vanligt lidt småforstoppelse, så da jeg efter to dage havde fået gang i systemet igen (sorry for detaljerne, men #sharingiscaring :-D) stod vægten i morgen på 65,2 kg. Og det lyder jo mere rigtigt.

Nu venter jeg bare på at min kuffert på et eller andet tidspunkt kommer frem, for det har jo kun taget tre døgn indtil videre :sarkasme: så jeg kan få fat i træningstøjet igen. Og så kører jeg videre.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Wizzze » 26. apr 2017, 11:13

Akehurst2 skrev:
Akehurst2 skrev:Nå, det går vel fint nok. Vægten har siden seneste indlæg holdt sig på at starte med 64 kg., i morges 64,4 kg., med menstruation og det hele. Jeg har fået trænet pænt og gået en hel del.

Så nu vil jeg godt tilfreds tage på påskeferie, hvor jeg har pakket lidt træningstøj og prøver at huske den sunde fornuft ift. pandekager til morgenmad og alkohol :-D


Nå, pakkede træningstøjet og lod det ligge i kufferten hele ferien sammen med den sunde fornuft :tie:

Ej, fik svømmet nogle gange og gået mange, mange skridt i varmen, men egentlig træning blev det ikke til. Og der blev spist lige lovlig meget igennem, alt for mange lækre morgenbuffeter og selvom vietnamesisk mad ikke i sig selv er så galt, så er der mange ris og nudler, en hel del friturestegt mad og ikke mindst kaffe med kondenseret, sødet mælk og så masser af vin og cocktails (det er jo ferie...)

Så jeg tænkte at vægten nok ikke ligefrem var gået ned, men var dog ikke forberedt på at der ville stå 66,9 kg. som der gjorde :panik: Huskede dog på, at modsat andre mennesker, der rejser til Sydøstasien og er forsigtige med isterninger og gadekøkkener og alligevel får gennemtræk i maven, så er jeg belagt med teflon indvendigt, så bakterier bider ikke på mig. Tværtimod giver rejsedage med manglende motion og færre fuldkorn og grøntsager end vanligt lidt småforstoppelse, så da jeg efter to dage havde fået gang i systemet igen (sorry for detaljerne, men #sharingiscaring :-D) stod vægten i morgen på 65,2 kg. Og det lyder jo mere rigtigt.

Nu venter jeg bare på at min kuffert på et eller andet tidspunkt kommer frem, for det har jo kun taget tre døgn indtil videre :sarkasme: så jeg kan få fat i træningstøjet igen. Og så kører jeg videre.


:ae: Men så har du vel fået udbetalt forsikringen for udeblevet bagage? = shoppetur :devil: :D
Hvordan er havregrynssituationen i EU land? det vælter vel ikke ligefrem med OTA pakker på hylderne? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 26. apr 2017, 20:45

Wizzze skrev::ae: Men så har du vel fået udbetalt forsikringen for udeblevet bagage? = shoppetur :devil: :D
Hvordan er havregrynssituationen i EU land? det vælter vel ikke ligefrem med OTA pakker på hylderne? :gruble:


Man får ikke en dyt på hjemturen :sur: Og nu er kufferten heldigvis også kommet :)

Og man kan skam sagtens få havregryn i Bruxelles. Flocons d'avoine hedder de og fås både grovvalsede og økologiske. Er jo faktisk en slags civiliseret land, jeg bor i :-D
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 8. maj 2017, 07:39

Vaegt paent nede paa 64,5 kg. fredag morgen - mandag morgen efter weekend hjemme hed den saa 65,5 kg. Det dur simpelthen ikke, at jeg skal tage et kg. paa paa en weekend, hvor jeg endda har redet, cyklet en del og vaeret i haven og faelde traer. Godt nok er der selvfoelgelig blevet spist anderledes end naa jeg er alene i ugens loeb, men det skal ikke betyde saa meget, synes jeg.

Haaber det ekstra kg. forsvinder hurtigt igen. Det er virkelig et skridt frem og to tilbage med forsoeg paa vaegttab pt.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf IrmaPigen » 8. maj 2017, 19:01

Akehurst2 skrev:Vaegt paent nede paa 64,5 kg. fredag morgen - mandag morgen efter weekend hjemme hed den saa 65,5 kg. Det dur simpelthen ikke, at jeg skal tage et kg. paa paa en weekend, hvor jeg endda har redet, cyklet en del og vaeret i haven og faelde traer. Godt nok er der selvfoelgelig blevet spist anderledes end naa jeg er alene i ugens loeb, men det skal ikke betyde saa meget, synes jeg.

Haaber det ekstra kg. forsvinder hurtigt igen. Det er virkelig et skridt frem og to tilbage med forsoeg paa vaegttab pt.


Nu er jeg total off topic her - men jeg tillader mig at spørge alligevel nu du jobber i Bruxelles :blush:

Men har du været i Gent?
Og i bekræftende fald kan det anbefales til en weekendtur på 3 dage?
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 8. maj 2017, 19:48

IrmaPigen skrev:
Akehurst2 skrev:Vaegt paent nede paa 64,5 kg. fredag morgen - mandag morgen efter weekend hjemme hed den saa 65,5 kg. Det dur simpelthen ikke, at jeg skal tage et kg. paa paa en weekend, hvor jeg endda har redet, cyklet en del og vaeret i haven og faelde traer. Godt nok er der selvfoelgelig blevet spist anderledes end naa jeg er alene i ugens loeb, men det skal ikke betyde saa meget, synes jeg.

Haaber det ekstra kg. forsvinder hurtigt igen. Det er virkelig et skridt frem og to tilbage med forsoeg paa vaegttab pt.


Nu er jeg total off topic her - men jeg tillader mig at spørge alligevel nu du jobber i Bruxelles :blush:

Men har du været i Gent?
Og i bekræftende fald kan det anbefales til en weekendtur på 3 dage?


Du skal bare spørge :) Men jeg har desværre ikke rigtig bevæget mig ret langt uden for selve Bruxelles endnu, men har brugt tiden på at arbejde og lære selve byen at kende. Men hvis du finder ud af noget hører jeg det meget gerne.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 15. maj 2017, 07:14

Vægt fredag morgen 64,6 kg. - og mandag morgen 64,6 kg. Hurra :pompom:

Er virkelig glad for at jeg ikke igen-igen blev ramt af weekendkilo, selvom jeg har haft mande-besøg og drukket vin og spist dessert. Men vi har også leget turister og gik over 18 km. lørdag. Så er der trods alt plads til en lillebitte eclair eller to lørdag aften.

Håber at få mere tid til træning i denne uge og komme lidt længere ned. Det er i hvert fald motiverende ikke at skulle starte med at smide et ekstra kilo fra weekenden.
5
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 30. maj 2017, 12:13

Det går ikke godt. Kan simpelthen ikke få vægten til at stabilisere sig og slet ikke falde - den bliver ved at hoppe op på 65,noget og intens kamp med kost kan snige den tilbage på 64,noget, men kun i en dag eller to.

Når jeg kigger på min liste over vægten de seneste måneder har jeg basically bare overhovedet ikke flyttet mig.

Og det kan da være, min krop mener, den skal veje sådan circa 64-65 kg. og det er derfor, den nægter at give slip, men jeg synes bare det er for meget i forhold til min højde og BMI. Det er virkelig tæt på overvægt. Og jeg er stadig alt for rund om maven - selvom vægt bare er et tal, så er det jo usundt at have for meget fedt på maven og i taljen. Og det har jeg...

Suk. Prøver virkelig ikke at give helt fortabt og ikke mindst slip på alle gode vaner, jeg trods alt har fået tilegnet mig og holdt fast i.
0
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4864

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Patience » 30. maj 2017, 14:15

Det er simpelthen så ekstremt frustrerende når man véd man gør alt det rigtige og vægten alligevel ikke går ned. Jeg har prøvet det mange gange, og det eneste der er at gøre, er at blive ved. Det jeg har rigtig dårlig erfaring med er at blive ved med at skære ned på sit kcal indtag selvom det kan synes som den indlysende løsning. Jeg fuckede mit system helt op på den måde engang.
3
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Akehurst2 » 30. maj 2017, 14:18

Patience skrev:Det er simpelthen så ekstremt frustrerende når man véd man gør alt det rigtige og vægten alligevel ikke går ned. Jeg har prøvet det mange gange, og det eneste der er at gøre, er at blive ved. Det jeg har rigtig dårlig erfaring med er at blive ved med at skære ned på sit kcal indtag selvom det kan synes som den indlysende løsning. Jeg fuckede mit system helt op på den måde engang.


Det er faktisk rart, du siger det, for jeg kan virkelig mærke, hvor fristet jeg er til at spise mindre og mindre og mindre. Så det er godt blive husket på, at jeg skal holde fast i det fornuftige og ikke hverken give op eller gå til yderligheder.

Tak :kys:
0
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4864

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf Patience » 30. maj 2017, 14:21

Akehurst2 skrev:
Patience skrev:Det er simpelthen så ekstremt frustrerende når man véd man gør alt det rigtige og vægten alligevel ikke går ned. Jeg har prøvet det mange gange, og det eneste der er at gøre, er at blive ved. Det jeg har rigtig dårlig erfaring med er at blive ved med at skære ned på sit kcal indtag selvom det kan synes som den indlysende løsning. Jeg fuckede mit system helt op på den måde engang.


Det er faktisk rart, du siger det, for jeg kan virkelig mærke, hvor fristet jeg er til at spise mindre og mindre og mindre. Så det er godt blive husket på, at jeg skal holde fast i det fornuftige og ikke hverken give op eller gå til yderligheder.

Tak :kys:


Selv tak - det ér nemlig virkelig fristende når man står midt i det der irriterende vadested.
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: En havregrynskur, en personlig træner og et alt for lille jakkesæt

Indlægaf IrmaPigen » 7. jun 2017, 05:42

Akehurst2 skrev:Det går ikke godt. Kan simpelthen ikke få vægten til at stabilisere sig og slet ikke falde - den bliver ved at hoppe op på 65,noget og intens kamp med kost kan snige den tilbage på 64,noget, men kun i en dag eller to.

Når jeg kigger på min liste over vægten de seneste måneder har jeg basically bare overhovedet ikke flyttet mig.

Og det kan da være, min krop mener, den skal veje sådan circa 64-65 kg. og det er derfor, den nægter at give slip, men jeg synes bare det er for meget i forhold til min højde og BMI. Det er virkelig tæt på overvægt. Og jeg er stadig alt for rund om maven - selvom vægt bare er et tal, så er det jo usundt at have for meget fedt på maven og i taljen. Og det har jeg...

Suk. Prøver virkelig ikke at give helt fortabt og ikke mindst slip på alle gode vaner, jeg trods alt har fået tilegnet mig og holdt fast i.


Vejer du din havregrynsportion?

Selvom havregryn er sundt er der faktisk en del kalorier i.

Måske en mindre portion og så et par gode store gulerødder til.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"