Fællestråd - juni 2017

Chungodongowongo
Indlæg: 182
Tilmeldt: 15. aug 2015, 09:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 447

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf Chungodongowongo » 28. jun 2017, 10:28

Pandesteg skrev:
Chungodongowongo skrev:Nu er der kommet noget konkret, tæt på at træne op til. Jeg skal løbe halvmarathon igen i september :-)


En af min mands venner har også spurgt mig, om vi skal løbe CPH Half til næste år. Er godt nok voldsomt fristet!


Jeg napper en tur i Aalborg. CPH Half skulle være et glimrende løb :-). Men det er selvfølgelig vigtigt ikke at overbelaste sig.
0
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf superboa » 28. jun 2017, 19:11

Jeg har prøvet yoga for første gang i dag - er ved at finde ud af hvad jeg egentlig synes om det :gruble:
1
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf ManicNinja » 29. jun 2017, 08:39

Synes i den grad, jeg får understreget, at jeg egentlig ikke behøver at spise vildt magert: I går var der igen lidt hjemmebagt kringle om eftermiddagen. Og om aftenen fik jeg udover edamame og grøntsager en portion brasekartofler som tilbehør til min middagsmad. Uhm! :genert:

Min vægt følger stadig planen om at tabe 500 gram om ugen.

Pointen er, at for mig er det især portionsstørrelse/-antal samt dét at fordele måltiderne ud over dagen, som virker. Både mht vægttab og generelt velbefindende. Og egentlig er det ikke så overraskende, eftersom min udfordring netop lå i "for mange portioner aftensmad", hvorimod slik, chips og sodavand aldrig rigtigt har interesseret mig. :)

Dét og så daglig motion, som træningen så helst skal være et supplement til (IKKE en erstatning for).

Jeg håber virkelig, det bliver ved at køre sådan her - og så holder jeg foreløbig fast i vejning hver eller hver anden dag. Det fungerer rigtigt godt og giver mig uanset resultat en god følelse af "hånd i hanke" med det her.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf Guilded_Lily » 29. jun 2017, 10:05

Jeg har ikke fået trænet én eneste gang i juni måned. Og jeg er nødt til at nå ned i centeret, inden manden tager af sted i morgen og skrive på en seddel, at jeg holder ferie hele juli, ellers lukker de min nøglebrik.

Det er dog positivt, at den manglende træning ikke har givet udsving på vægten. Jeg ligger stadig og svinger mellem 64,5 og 65,3. Det virker som om, kroppen har bestemt, at jeg skal blive her. Jeg er ikke tilfreds, men lige nu er mit primære fokus at få krop og hoved til at glemme den sidste måned på både arbejde og hjemmefronten og komme helt ned i gear, også rent følelsesmæssigt.I løbet af de sidste fjorten dage af skoleåret valgte seks af mine drenge, at de pludselig ville på efterskole, så jeg mister 10 elever i alt - og det er flest af de dygtige elever, der rejser. Det gør, at flere elever er kede af det og i tvivl om, om de har lyst til at blive også. Samtidig får jeg to helt nyuddannede lærere ind som primære funktioner, hvilket jeg også har lidt svært ved at acceptere med de problemer, jeg står tilbage med. Men det må blive, som det bliver.

Manden rejser 17 dage til Mexico i weekenden, og ungerne er allerede begyndt at moane over, der er 16 dage, til vi tager i sommerhus. Men jeg glæder mig over, de glæder sig lige så meget som mig. Hunden og jeg taber os gerne lidt på klitturene (hunden i hvert fald to-fire kilo, mens jeg får fastere lår og baller :-D ) Jeg vil i ventetiden forsøge at få støvet kettlebells af og få gang i noget af det der hjemmetræning, der aldrig har vundet indpas her. Kosten kører relativt godt, selvom jeg ikke får fastet.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf Ally » 29. jun 2017, 10:54

I går, da jeg trænede, syntes jeg, at jeg kunne se en positiv ændring på min bagdel, men kan det virkelig passe? Allerede?

Jeg har været i gang med PT'eren i snart fire uger - og i den tid har jeg, i snit, styrketrænet tre gange om ugen samt logget min mad på Madlog.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf FrøkenM » 29. jun 2017, 13:04

Jeg er vredet om, så har ikke trænet. Havde planer om at gøre det i dag men vågnede med smerter. Maden er relativt fornuftig med plads til forbedring men jeg drikker dog mindre sodavand i denne uge end tidligere :banan:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
musel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. jan 2016, 19:43
Kort karma: 37
Likede indlæg: 352

Re: Fællestråd - juni 2017.

Indlægaf musel » 29. jun 2017, 20:52

I klarer det så godt alle sammen! Og tillykke til jer der er blevet færdige med uddannelser og jeres flotte karakterer!

Jeg har været lidt stille i tråden, men det er såmænd ikke fordi det har stået stille med vægten. Jeg er nu nede på 50.9 kg. Mit mål var egentlig 50 kg, men efter at have tænkt meget over det i dag, har jeg besluttet, at jeg ikke vil tabe mere. Jeg har lige nu et bmi på 20, og jeg er slank men uden at have mistet formerne. Når jeg kigger mig i spejlet, er jeg rigtig glad for det jeg ser, og der er ingen grund til at gå længere ned :)

Nu står den på nogle uger hvor jeg stadig tæller kalorier, men på mit ligevægtsindtag (også fordi, jeg faktisk ikke er helt sikker på, hvad det er). Derefter vil jeg langsomt prøve at give slip på tællingen, og se hvordan min egen fornemmelse for hvor meget og hvad jeg skal spise, er. Forhåbentlig kommer det let, men er også forberedt på trial and error og på at det netop er noget jeg skal lære.

Jeg synes faktisk det har været rigtig spændende det her med at skulle tabe mig. Jeg har lært en masse om kost, ernæring, kroppen og ikke mindst mig selv! Om hvor mange følelser, jeg let kan komme til at lægge i mad.
6
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf Pyjamas » 30. jun 2017, 04:41

Godmorgen :)
Sidste dag i juni, og jeg har tabt mig 400 g i alt. Jeg ville gerne have tabt mig mere, men jeg har ikke gjort så stor en indsats for det den sidste halvanden uge her. Jeg farer dog som sædvanlig rundt på mit arbejde, og i går gik jeg 24000 skridt på de 11 timers vagt :rock: Jeg skal arbejde det samme i dag og håber på lige så mange skridt.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf Ally » 30. jun 2017, 06:38

Ugens 3. træning er i hus! :banan: Jeg er stolt af mig selv; har mulighed for at sove længe, men mandag, onsdag og fredag er jeg stået op ved 05-tiden - bare for at kunne træne inden arbejde.

Weekenden skal tilbringes sammen med mine to yndlingspiger - og søndag eftermiddag skal jeg til baby shower hos en veninde, der har termin om et par uger.
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf jeanett88 » 30. jun 2017, 11:09

Nå sidste dag i juni betyder status herfra :)

Da juni måned startede vejede jeg 67,4 kg

Mine mål for juni måned var:

- Bibeholde min gode træningsrutine
- Kun spise slik/kage om lørdagen
- Komme ned på 66kg
- Drikke min. 1 1/2L vand om dagen

Jeg har bibeholdt min gode træningsrutine. Har trænet godt i juni, på trods af bachelorskrivning og eksamener. Jeg kan mærke en klar forbedring i både kondition og styrke, hvilket motivere mig rigtig godt.

Jeg har snydt med kosten en lille smule her sidst i juni, primært fordi jeg har fejret, at jeg er blevet færdiguddannet.

Jeg har været nede på præcis 66 kg i juni, men er desværre endt på 66,4 pga overstående snyd :boo:

Jeg har drukket min. 1 1/2 næsten hver dag. Det er jeg virkelig glad og stolt over.

Alt i alt er jeg tilfreds med min indsats i juni. Jeg har tabt et kilo, bibeholdt min træning og drukket en masse vand. Det er da ret godt gået, når jeg samtidig har afsluttet min uddannelse.
3
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf Guilded_Lily » 30. jun 2017, 13:12

Yay. Jeg har fået min tilstedeværelsesplan, og selvom jeg er virkelig træt af, jeg har så sent fri mandag, tirsdag, torsdag og fredag, at jeg skal piske hjem for at hente datteren i børnehaven, har jeg så tidligt fri om onsdagen, at jeg vil kunne nå at træne. Så onsdag og en dag i weekenden vil jeg kunne træne det næste år. To gange må jeg stille mig tilfreds med - hellere det end slet ikke. Jeg er blevet ekstremt tung og doven i det de seneste to måneder, hvor jeg ikke har trænet - og taljemålet er nu through the roof :(
1
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf FrøkenM » 30. jun 2017, 13:23

I morgen VIL jeg ned og træne så i aften inden jeg går i seng gør jeg træningstøjet klar og så skal jeg bare ud af døren når jeg vågner. Jeg er i virkelig skidt humør i de her dage. Klokken er 15.20 og det eneste jeg har formået i dag er at komme i bad. Ellers har jeg stenet Friends. Og jeg ved træning gør mig i bedre humør og jeg trænger til at komme afsted.

Nu vil jeg gå ned i Rema og få handlet ind til aftensmad så jeg ikke falder i junk-fælden og måske købe jordbær med hjem hvis de ellers er noget værd.
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf Pandesteg » 30. jun 2017, 15:22

Her går det OK - har fået trænet en del her i ferien. Senest var vi nede og træne i formiddag - fik roet 5 km og lavet en del tung styrketræning, dejligt.
Kosten er gået lidt op i hat og briller, men sådan er det. Men det ser ud som om, at jeg nogenlunde formår at holde vægten foreløbigt :gogo:
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf Ally » 30. jun 2017, 15:42

FrøkenM skrev:I morgen VIL jeg ned og træne så i aften inden jeg går i seng gør jeg træningstøjet klar og så skal jeg bare ud af døren når jeg vågner. Jeg er i virkelig skidt humør i de her dage. Klokken er 15.20 og det eneste jeg har formået i dag er at komme i bad. Ellers har jeg stenet Friends. Og jeg ved træning gør mig i bedre humør og jeg trænger til at komme afsted.

Nu vil jeg gå ned i Rema og få handlet ind til aftensmad så jeg ikke falder i junk-fælden og måske købe jordbær med hjem hvis de ellers er noget værd.

Det kan altså anbefales det der med at lægge træningstøjet frem aftenen før :gogo: Og shitty dage har vi alle; dem må man godt have - det skal du ikke have dårlig samvittighed over :kys:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Fællestråd - juni 2017

Indlægaf FrøkenM » 30. jun 2017, 16:49

Ally skrev:
FrøkenM skrev:I morgen VIL jeg ned og træne så i aften inden jeg går i seng gør jeg træningstøjet klar og så skal jeg bare ud af døren når jeg vågner. Jeg er i virkelig skidt humør i de her dage. Klokken er 15.20 og det eneste jeg har formået i dag er at komme i bad. Ellers har jeg stenet Friends. Og jeg ved træning gør mig i bedre humør og jeg trænger til at komme afsted.

Nu vil jeg gå ned i Rema og få handlet ind til aftensmad så jeg ikke falder i junk-fælden og måske købe jordbær med hjem hvis de ellers er noget værd.

Det kan altså anbefales det der med at lægge træningstøjet frem aftenen før :gogo: Og shitty dage har vi alle; dem må man godt have - det skal du ikke have dårlig samvittighed over :kys:

Det er i hvert fald en taktik der har virket før :)

Og tak :kys:
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:

Tilbage til "Sund og/eller slank"