Fællestråd - maj 2017

Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12723
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12456

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Guilded_Lily » 12. maj 2017, 10:33

jeanett88 skrev:Tak for dit svar DSL, det lyder egentlig meget plausibelt. Jeg styrketræner max hver anden dag, så synes kroppen får tid til at hvile.


Blodvolumen stiger også, når man begynder at træne, så det kan også have noget at sige.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12723
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12456

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Guilded_Lily » 12. maj 2017, 10:57

Nu er det 12 dage siden, jeg gik i gang med "kom-tilbage-på-sporet"-rutinen, og det går faktisk fint. Madlog fik genåbnet mine øjne, jeg får spist lidt mere på spisedagene og fastedagene kører efter en snor. Jeg har ikke fået trænet mere end én gang, men jeg har ferie i næste uge, så jeg håber at få tid til at komme af sted der.

Resultat: -2,2 kg og -12,5 cm.

Det overrasker mig positivt, for jeg var på italiensk restaurant i onsdags og fik en ret stor pizza med friske tomater, parmaskinke og rucola, og jeg spiser normalt en pizza over to dage, og denne var større og det hele røg ned. Samtidig er det 1. mensdag i morgen, hvilket normalt koster 1,5-2,5 kg i plus.

Jeg fastede i går, så i dag skal der kværnes hveder, til jeg brækker mig! :slem:
3
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3072

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Alphilia » 12. maj 2017, 18:42

Jeg har fået cravings for grøntsagsstænger med dip - trods alt ikke den værste craving at have. Og meget godt for at kompensere for de mængder brød der er røget ned.
2
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf superboa » 13. maj 2017, 20:59

1½ times gåtur i det smukke - og varme - solskinsvejr :love:
2
Brugeravatar
musel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. jan 2016, 19:43
Kort karma: 37
Likede indlæg: 352

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf musel » 14. maj 2017, 12:11

Jeg er i maj måned begyndt at tælle kalorier, sådan virkelig grundigt, hvor jeg vejer alt hvad jeg spiser, og ALT bliver talt med (dvs. hvis jeg steger i olie vejer jeg olien, et tyggegummi bliver talt med, selv min fiskeoliekapsel tæller jeg med...). Jeg har tabt 4 kg. på 14 dage, så det er tilsyneladende effektivt. Jeg regner dog ikke med, at det fortsætter med samme hastighed. Jeg er ca. 6 kg. fra hvad jeg gerne vil veje, så det gør egentlig heller ikke noget, hvis det ikke går vildt hurtigt.
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Kalimsofie » 14. maj 2017, 13:06

musel skrev:Jeg er i maj måned begyndt at tælle kalorier, sådan virkelig grundigt, hvor jeg vejer alt hvad jeg spiser, og ALT bliver talt med (dvs. hvis jeg steger i olie vejer jeg olien, et tyggegummi bliver talt med, selv min fiskeoliekapsel tæller jeg med...). Jeg har tabt 4 kg. på 14 dage, så det er tilsyneladende effektivt. Jeg regner dog ikke med, at det fortsætter med samme hastighed. Jeg er ca. 6 kg. fra hvad jeg gerne vil veje, så det gør egentlig heller ikke noget, hvis det ikke går vildt hurtigt.


Flot :banan:

Jeg synes også, det er vildt effektivt, når man vejer ALT. Man tænker nemlig eks. ikke over, hvor mange kalorier, der rent faktisk er i stegeolien. Vi er begyndt at bruge sådan noget stegefolie på pander, i gryder og ovnfade for at kunne spare på olie og smør til stegning. Det virker rigtig godt. Og hvis det endelig skal steges i olie, måler jeg kun en tsk. op, som jeg smører ud med køkkenrulle på hele panden.
0
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf jeanett88 » 14. maj 2017, 18:03

Hele weekenden har stået på arbejde fra morgen til aften, så har ikke kunne komme i fitness.
Til gengæld fandt jeg ud af, at hvis jeg tog trappen fra kælderen til 5. etage tre gange, forbrændte jeg ca. 100 kcal. Så det har jeg gjort nogle gange i løbet af weekenden :lol: Det tæller vel alt sammen.

I morgen skal jeg heldigvis i fitness, hvis ikke min datter er blevet syg. Frygter hun måske har fået en enkel skoldkop, så er spændt på hvordan det ser ud i morgen. Trænger virkelig til at svede og forbrænde nogle kalorier, så håber hun er frisk til vuggestuen!
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Sorenspige » 14. maj 2017, 18:31

Jeg har overholdt mine mål, men det holder hårdt ikke at drikke for mange colaer :genert:.

Jeg har haft to dage, hvor jeg klart har spist for meget . Jeg har fået running sushi og været til familiefrokost, og begge gange røg der en del ned (men colaer begrænsede jeg).
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Sorenspige » 14. maj 2017, 18:33

Jeg fortsætter med de samme mål:

3 gåture
Max 2 dåser cola
Medbringe frokost

Derudover begrænser jeg også kage og slik, men jeg spiser stadig lidt.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Ally » 15. maj 2017, 08:08

At opdatere i tråden via mobilen er bare ikke det samme som at gøre det på computeren - derfor gør jeg det nu, hvor jeg er på arbejde :lol:

Jeg begynder at komme mere og mere på plads i lejligheden. Det er rart. Dog forbander jeg betonvægge, når man ikke ejer en boremaskine og stadig gerne vil have hængt gardiner og lamper op. Har heldigvis en kollega, der bor i samme by som mig, og han har tilbudt at gøre det, så det takker jeg formentlig ja til. Altså, jeg vil gerne gøre tingene selv, men der vil bare opstå situationer, hvor jeg har brug for en handyman og må takke ja, når jeg bliver tilbudt hjælp :lol:

Pigerne var hos mig i weekenden. Det var rigtig dejligt, men de savnede lidt, at der både var internet og TV. Who can blame them? Internettet bliver formentlig sat op senere på ugen og et TV må jeg også hellere få købt.

Mit "NUL slik, kage og chips"-projekt går stadig godt. Jeg er gået i gang med uge 9. Til gengæld er det over en måned siden, at jeg sidst har trænet. Jeg har bare ikke rigtig overskuddet til det og alligevel vil jeg rigtig gerne i gang. Jeg overvejer at indmelde mig i et center i byen, hvor jeg arbejder, så jeg kan træne før og efter arbejde - og hellige weekenderne til fx. gåture og svømning med mine to yndlingspiger.
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Kalimsofie » 15. maj 2017, 08:37

Dejligt at du er ved at komme på plads og få mere overskud lader det til, Ally :kys:

Er der egentlig forskel på, hvornår på dagen man vejer sig? Jeg har indtil nu vejet mig søndag aften, men i sidste uge blev det jo så tirsdag formiddag, og i går aftes glemte jeg det, så jeg fik først vejet mig i morges. Og da sagde vægten 2 kilo ( :8: ) mindre end sidste uge! Kan det være helt rigtigt? Det lyder af virkelig meget...
1
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Kalimsofie » 15. maj 2017, 08:48

Ballademager skrev:
Kalimsofie skrev:Dejligt at du er ved at komme på plads og få mere overskud lader det til, Ally :kys:

Er der egentlig forskel på, hvornår på dagen man vejer sig? Jeg har indtil nu vejet mig søndag aften, men i sidste uge blev det jo så tirsdag formiddag, og i går aftes glemte jeg det, så jeg fik først vejet mig i morges. Og da sagde vægten 2 kilo ( :8: ) mindre end sidste uge! Kan det være helt rigtigt? Det lyder af virkelig meget...


Mon ikke, at det kommer ret meget an på, hvornår du har spist sidst, og hvad du har spist? :)


Jo, det gør det nok. Jeg synes bare, det er et virkelig stort udsving. Men hey, i det mindste til den rigtige side ;)
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7489
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19598

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Animi » 15. maj 2017, 09:07

Jeg har sleeet ikke været aktiv i tråden - men vil bare komme med et lille pip om at jeg har nået mit første delmål om et vægttab på -5kg :-D
7
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf jeanett88 » 15. maj 2017, 13:06

Kalimsofie skrev:Dejligt at du er ved at komme på plads og få mere overskud lader det til, Ally :kys:

Er der egentlig forskel på, hvornår på dagen man vejer sig? Jeg har indtil nu vejet mig søndag aften, men i sidste uge blev det jo så tirsdag formiddag, og i går aftes glemte jeg det, så jeg fik først vejet mig i morges. Og da sagde vægten 2 kilo ( :8: ) mindre end sidste uge! Kan det være helt rigtigt? Det lyder af virkelig meget...


Tror sagtens der kan være så stor forskel. Det afhænger af hvad og hvornår du sidst har spist, om du har været på toilettet inden, hvilket tøj du har på osv :)
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Aquadorable » 15. maj 2017, 16:51

Kalimsofie skrev:Dejligt at du er ved at komme på plads og få mere overskud lader det til, Ally :kys:

Er der egentlig forskel på, hvornår på dagen man vejer sig? Jeg har indtil nu vejet mig søndag aften, men i sidste uge blev det jo så tirsdag formiddag, og i går aftes glemte jeg det, så jeg fik først vejet mig i morges. Og da sagde vægten 2 kilo ( :8: ) mindre end sidste uge! Kan det være helt rigtigt? Det lyder af virkelig meget...


Jeg vejer mig kun om morgenen og på nogenlunde samme tidspunkt hver gang. Det giver det mest reelle billede :)
0
K - 12.06.18 :love:

Tilbage til "Sund og/eller slank"