Fællestråd - maj 2017

Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Sorenspige » 26. maj 2017, 18:41

Her er der gået lidt ferie i den :genert:.
0
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf superboa » 26. maj 2017, 22:51

Først på dagen 1½ times træning i fitness (cardio + styrke) og senere god mad, bland-selv-slik og kage - så jeg holder mit mål om at få trænet, men ikke give køb på de fuldfede kalorier, når der er fest eller råhygge med vennerne ;)
0
Brugeravatar
musel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. jan 2016, 19:43
Kort karma: 37
Likede indlæg: 352

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf musel » 27. maj 2017, 08:57

Jeg spiste også bland selv slik i går. Havde gjort plads til 100 gram i mit "kalorieregnskab", men kunne ikke spise mere end 90 gram :D
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Ally » 27. maj 2017, 20:46

10 uger uden slik, is og kage. Det var mit projekt og i dag ramte jeg så uge 10. Jeg har spist lidt slik og chips med fuldfed cremefraiche-dip. Lækkert. Og så har jeg aftalt med mig selv, at jeg gerne må spise det - men holde det til et minimum og kun spise det, hvis jeg rent faktisk har lyst til det.

"Man skal ikke gå ned på udstyr". Det plejer jeg at sige til mig selv - så derfor var jeg naturligvis også i Sportmaster i går; brugte alt for mange penge på strømper, sportsbh og træningssko. Jeg er motiveret for at skulle i gang med at træne (igen) - både alene i centret, som jeg melder mig ind i i næste uge, men også til forløbet med den personlige træner.
7
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf superboa » 27. maj 2017, 21:09

Solskinnet lokkede mig udenfor på 2 gåture - én før og én efter aftensmaden :)
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Sorenspige » 28. maj 2017, 05:53

Du er virkelig sej Ally :gogo:.

Jeg har overholdt 2 af målene denne uge. Den sidste med at begrænse maden, er det gået knap så godt med :genert:. Men i dag starter en ny dag...
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Slettet bruger » 28. maj 2017, 06:07

Aquadorable skrev:Det er klart, at de kan bruges til noget i den forstand, at du kan se, om vægten går op eller ned. Min pointe er bare, at du har langt større udsving på grund af mad og væske om aftenen end om morgenen.

Prøv morgenvejningerne og se, om de giver et andet resultat :)


Det har vist ikke noget med morgen og aften at gøre. Man vejer ikke meget mindre fordi man har sovet, man taber et par hundrede gram i løbet af natten. Toiletbesøg er hvor man kan se de store udsving i vægt i løbet af dagen. Man kan let tabe et kilo på toilettet. Så det giver mere mening at veje sig hver dag efter sit daglige toiletbesøg.

Denne video fra en fysiker om hvor vægten forsvinder hen, er meget god: https://www.youtube.com/watch?v=lL2e0rWvjKI
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Aquadorable » 28. maj 2017, 07:09

abcd skrev:
Aquadorable skrev:Det er klart, at de kan bruges til noget i den forstand, at du kan se, om vægten går op eller ned. Min pointe er bare, at du har langt større udsving på grund af mad og væske om aftenen end om morgenen.

Prøv morgenvejningerne og se, om de giver et andet resultat :)


Det har vist ikke noget med morgen og aften at gøre. Man vejer ikke meget mindre fordi man har sovet, man taber et par hundrede gram i løbet af natten. Toiletbesøg er hvor man kan se de store udsving i vægt i løbet af dagen. Man kan let tabe et kilo på toilettet. Så det giver mere mening at veje sig hver dag efter sit daglige toiletbesøg.

Denne video fra en fysiker om hvor vægten forsvinder hen, er meget god: https://www.youtube.com/watch?v=lL2e0rWvjKI


Man har da et større væsketab om natten? Jeg mener, at man sveder det, der svarer til 300 ml om natten.
0
K - 12.06.18 :love:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Slettet bruger » 28. maj 2017, 07:23

Aquadorable skrev:Man har da et større væsketab om natten? Jeg mener, at man sveder det, der svarer til 300 ml om natten.


Ja, man taber sig om natten, det gør man døgnet rundt, men det er få hundrede gram, ikke ret meget i forhold til de vægtudsving man har fra toiletbesøg og måltider som tælles i kilo. Hvis man oplever at veje f.eks. 1-2 kilo mere om aftenen end om morgenen, er det med al sandsynlighed fordi der har været toiletbesøg imellem vejningerne, ikke fordi man har forbrændt en masse.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Guilded_Lily » 28. maj 2017, 09:54

Jeg har mistet min selvbeherskelse og motivation. Og varmen gør det ikke bedre - trods masser af vandindtag, puffer jeg voldsomt op i ansigtet og hænderne. Så jeg har det rigtig dårligt med mig selv pt. Mandens eksamensopgave trækker store veksler på min fritid, så jeg har ikke haft mulighed for at træne, og jeg får det sandsynligvis heller ikke før engang til august.

Det bliver en "fed" sommer.
0
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf jeanett88 » 28. maj 2017, 18:29

Da jeg havde vejedag i onsdags, prøvede jeg for sjov at veje mig to gange. Først vejede jeg mig lige da jeg havde stået op. Jeg var nøgen og havde lige tisset. Efterfølgende drak jeg vand, spiste morgenmad og tog tøj på og så vejede jeg mig igen. Der var et helt kilo til forskel. Det synes jeg er ret vildt!
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Ally » 28. maj 2017, 19:10

Mål for den indeværende uge:
- Drikke vand Tjek!
- Fortsætte "NUL slik, kage og chips"-projektet (i morgen rammer jeg uge 10) Tjek!
- Måske melde mig ind i FW Nej, for jeg blev rådet af en FW-medarbejder at vente til næste uge, hvor de kører kampagne mht.
indmeldelsesgebyret


Mål for den kommende uge:
- Drikke vand
- Melde mig ind i FW og træne minimum 1 gang
- Minimere indtaget af "søde sager" (nu har jeg holdt mit projekt i 10 uger og vil nu minimere indtaget og kun spise det, hvis jeg føler for det)


Endnu en weekend - og denne gang en forlænget en - er snart ovre. Pigerne og jeg har hygget os rigtig meget. Nydt solen og hinanden. Efter jeg havde afleveret dem hos deres far, kørte jeg i fitnesscentret. Det er længe siden, jeg sidst har været der. Faktisk ikke siden begyndelsen, måske midten, af april - for jeg indrømmer, at overskuddet ikke just har været der siden separationen, men jeg kan mærke, at jeg er klar til at begynde at træne igen. Det i sig selv giver mig jo også overskud. Og nu, hvor jeg har betalt for den personlige træner, så bliver jeg vel også klar til at træne? :lol: :lol:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Pandesteg » 29. maj 2017, 09:49

Halløj! :wave:

Jeg er lige kommet hjem fra London og der blev spist godt igennem :D Nu skal jeg have fokus tilbage på træning og sund kost. Manden og jeg træner jo sammen i Crossfit Copenhagen sammen i øjeblikket og vi er enige om, at der godt nok er STOR forskel på kvaliteten af de forskellige træninger. Nogle dage føler man nærmest ikke, at man har fået noget ud af træningen og det gider jeg bare ikke! Vores sidste træning var med fokus på bænktpres, det er også fint, men der var simpelthen for meget spildtid hvor man stod og ventede på at komme til stativet - og vi var så 3 om et stativ så vi blev ikke engang færdige, før tiden var gået. Selve WOD'en var 3 runder af 2 min roning, 2 min kettlebell snatch og 2 min pause. Dvs. sammenlagt 12 minutters effektiv træning udover nogle runder bænkpres. På en time.. Ej, det var sgu en sølle omgang og det er jeg nok stadig lidt mærket af.

Vores crossfit-prøvetid er vist til og med juli og så skal vi tage en beslutning om, om vi skal fortsætte, så vi har aftalt at se tiden an indtil da. Men vi har faktisk allerede en del træningsudstyr derhjemme og har talt lidt om at sammen sætte vores egne work outs - det kunne være sjovt. Evt. kombineret med løbeture ville det give en god alsidig træning og jeg mangler lidt mine løbeture nu, hvor fokus er på crossfit. Så vi må se, hvad det bliver til.

På onsdag skal jeg have lavet 2 forskellige løbetest - den ene på løbebånd ift. at få nye løbesko - mine nuværende er ALT for varme til sommertid. Den anden test er "Hechmanns løbetest", som er præcisionsmåling af iltoptagelse og kuldioxid-output med det formål at fastslå, hvilket tempi man bør løbe i ift. fedtforbrænding, forbedring af kondition osv. Lyder måske lidt avanceret og er egentligt også lidt for sjov, da det var et tilbud jeg købte gennem Marathon Sport, hvor man fik iltoptagelsestesten med gratis. Men spændende bliver det :)
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 87
Likede indlæg: 886

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Jydepigen » 29. maj 2017, 11:50

jeanett88 skrev:Da jeg havde vejedag i onsdags, prøvede jeg for sjov at veje mig to gange. Først vejede jeg mig lige da jeg havde stået op. Jeg var nøgen og havde lige tisset. Efterfølgende drak jeg vand, spiste morgenmad og tog tøj på og så vejede jeg mig igen. Der var et helt kilo til forskel. Det synes jeg er ret vildt!


Kan godt forstå din tanke, da du hoppede på vægten igen anden gang. Dog skal der jo ikke meget til 1 kilo ekstra. Tøjet vejer hurtigt 500g, 200g vand og 300g morgenmad :)
Vejer mig altid om morgenen efter toiletbesøg og kun i nattøj/t-shirt.
0
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf jeanett88 » 29. maj 2017, 12:59

Jydepigen Det har du selvfølgelig ret i. Det var dog let træningstøj, så tror alligevel måltidet har ret meget at sige. Men det var egentlig også bare for sjov, jeg vejer nemlig også altid nøgen om morgnen efter toiletbesøg :)
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"