Fællestråd - maj 2017

Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Kalimsofie » 15. maj 2017, 18:13

Aquadorable skrev:
Kalimsofie skrev:Dejligt at du er ved at komme på plads og få mere overskud lader det til, Ally :kys:

Er der egentlig forskel på, hvornår på dagen man vejer sig? Jeg har indtil nu vejet mig søndag aften, men i sidste uge blev det jo så tirsdag formiddag, og i går aftes glemte jeg det, så jeg fik først vejet mig i morges. Og da sagde vægten 2 kilo ( :8: ) mindre end sidste uge! Kan det være helt rigtigt? Det lyder af virkelig meget...


Jeg vejer mig kun om morgenen og på nogenlunde samme tidspunkt hver gang. Det giver det mest reelle billede :)


Ja, jeg plejer også altid at veje mig på samme tidspunkt (dog så om aftenen). Men det er da vildt med den forskel på, om jeg har vejet om aftenen eller morgenen. Er de så overhovedet så reelle, de vejninger? :gruble:
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Aquadorable » 15. maj 2017, 18:25

Kalimsofie skrev:
Aquadorable skrev:
Kalimsofie skrev:Dejligt at du er ved at komme på plads og få mere overskud lader det til, Ally :kys:

Er der egentlig forskel på, hvornår på dagen man vejer sig? Jeg har indtil nu vejet mig søndag aften, men i sidste uge blev det jo så tirsdag formiddag, og i går aftes glemte jeg det, så jeg fik først vejet mig i morges. Og da sagde vægten 2 kilo ( :8: ) mindre end sidste uge! Kan det være helt rigtigt? Det lyder af virkelig meget...


Jeg vejer mig kun om morgenen og på nogenlunde samme tidspunkt hver gang. Det giver det mest reelle billede :)


Ja, jeg plejer også altid at veje mig på samme tidspunkt (dog så om aftenen). Men det er da vildt med den forskel på, om jeg har vejet om aftenen eller morgenen. Er de så overhovedet så reelle, de vejninger? :gruble:


Jeg synes, det giver god mening, at man vejer betydeligt mere om aftenen. Alt det, du har spist og drukket, vejer til, og du kan have væskeophobninger osv. De kloge siger, at der i gennemsnit vil være 700 gram forskel på morgen- og aftenvægt. Jeg har selv prøvet, at der har været mere end to kilo til forskel.

Kan dine aftenvejninger så bruges til noget? Tja, hvis du vejer dig på samme tidspunkt og har spist og drukket nogenlunde samme mængder, så ja. Men det vil jo sjældent være tilfældet :)
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Kalimsofie » 15. maj 2017, 18:29

Aquadorable skrev:
Kalimsofie skrev:
Aquadorable skrev:
Kalimsofie skrev:Dejligt at du er ved at komme på plads og få mere overskud lader det til, Ally :kys:

Er der egentlig forskel på, hvornår på dagen man vejer sig? Jeg har indtil nu vejet mig søndag aften, men i sidste uge blev det jo så tirsdag formiddag, og i går aftes glemte jeg det, så jeg fik først vejet mig i morges. Og da sagde vægten 2 kilo ( :8: ) mindre end sidste uge! Kan det være helt rigtigt? Det lyder af virkelig meget...


Jeg vejer mig kun om morgenen og på nogenlunde samme tidspunkt hver gang. Det giver det mest reelle billede :)


Ja, jeg plejer også altid at veje mig på samme tidspunkt (dog så om aftenen). Men det er da vildt med den forskel på, om jeg har vejet om aftenen eller morgenen. Er de så overhovedet så reelle, de vejninger? :gruble:


Jeg synes, det giver god mening, at man vejer betydeligt mere om aftenen. Alt det, du har spist og drukket, vejer til, og du kan have væskeophobninger osv. De kloge siger, at der i gennemsnit vil være 700 gram forskel på morgen- og aftenvægt. Jeg har selv prøvet, at der har været mere end to kilo til forskel.

Kan dine aftenvejninger så bruges til noget? Tja, hvis du vejer dig på samme tidspunkt og har spist og drukket nogenlunde samme mængder, så ja. Men det vil jo sjældent være tilfældet :)


Tja, godt spørgsmål. Et eller andet sted kan de jo bruges til ligeså meget som morgenvejninger, så længe de viser fremgang i et vægttab, hm... Men tror måske, jeg vil til at veje mig om morgenen nu så. Det har jeg også gjort tidligere, ved ikke lige, hvorfor det pludselig blev til søndag aften.
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Aquadorable » 15. maj 2017, 19:38

Kalimsofie skrev:
Aquadorable skrev:
Kalimsofie skrev:
Aquadorable skrev:
Kalimsofie skrev:Dejligt at du er ved at komme på plads og få mere overskud lader det til, Ally :kys:

Er der egentlig forskel på, hvornår på dagen man vejer sig? Jeg har indtil nu vejet mig søndag aften, men i sidste uge blev det jo så tirsdag formiddag, og i går aftes glemte jeg det, så jeg fik først vejet mig i morges. Og da sagde vægten 2 kilo ( :8: ) mindre end sidste uge! Kan det være helt rigtigt? Det lyder af virkelig meget...


Jeg vejer mig kun om morgenen og på nogenlunde samme tidspunkt hver gang. Det giver det mest reelle billede :)


Ja, jeg plejer også altid at veje mig på samme tidspunkt (dog så om aftenen). Men det er da vildt med den forskel på, om jeg har vejet om aftenen eller morgenen. Er de så overhovedet så reelle, de vejninger? :gruble:


Jeg synes, det giver god mening, at man vejer betydeligt mere om aftenen. Alt det, du har spist og drukket, vejer til, og du kan have væskeophobninger osv. De kloge siger, at der i gennemsnit vil være 700 gram forskel på morgen- og aftenvægt. Jeg har selv prøvet, at der har været mere end to kilo til forskel.

Kan dine aftenvejninger så bruges til noget? Tja, hvis du vejer dig på samme tidspunkt og har spist og drukket nogenlunde samme mængder, så ja. Men det vil jo sjældent være tilfældet :)


Tja, godt spørgsmål. Et eller andet sted kan de jo bruges til ligeså meget som morgenvejninger, så længe de viser fremgang i et vægttab, hm... Men tror måske, jeg vil til at veje mig om morgenen nu så. Det har jeg også gjort tidligere, ved ikke lige, hvorfor det pludselig blev til søndag aften.


Det er klart, at de kan bruges til noget i den forstand, at du kan se, om vægten går op eller ned. Min pointe er bare, at du har langt større udsving på grund af mad og væske om aftenen end om morgenen.

Prøv morgenvejningerne og se, om de giver et andet resultat :)
1
K - 12.06.18 :love:
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Sorenspige » 16. maj 2017, 12:23

Jeg har tabt mig 700 gr. på en uge :banan:.
6
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf superboa » 16. maj 2017, 18:14

Var i fitnesscenteret med min veninde for første gang i dag - fik trænet cardio og styrke, peppet op med grineflip :D
4
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf jeanett88 » 16. maj 2017, 18:41

Jeg har vejedag i morgen og en syg datter hjemme, så måtte være kreativ med motionen. Det blev til en gåtur på 7km, så det er okay.
Håber så meget på at have tabt mig i morgen, hvis der ikke er røget noget, må jeg sætte mere ind på min kost :gruble:
0
jeanett88
Indlæg: 371
Tilmeldt: 26. sep 2015, 14:24
Kort karma: 65
Likede indlæg: 646

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf jeanett88 » 17. maj 2017, 18:46

Og bum så røg der 1,4 kg på en uge :banan: Er nu nede på 68,4 :afro:
5
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Ally » 19. maj 2017, 17:24

Efter en snak omkring træning og valg af fitnesscenter med en kollega-veninde, er mit valg faldet på Fitness World. Det er min plan at træne før og/eller efter arbejde, og med tre FW-centre i byen, hvor jeg arbejder, skulle der være masser af muligheder for det.
Derudover følger jeg en personlig træner på både Facebook og Instagram og ham har jeg taget kontakt til. Jeg satser på at høre fra ham inden længe. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvorvidt det blot skal være kost- og træningsprogram eller et forløb, jeg ønsker.

I eftermiddags var jeg i Hunkemøller. Det var egentlig ikke meningen, at jeg skulle købe noget, men det er farligt at slippe mig løs derinde :fløjt:
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12375

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Guilded_Lily » 19. maj 2017, 17:54

ALtså. Det der med ferie og mig, det går bare ikke. Jeg havde alle intentioner om at faste, spise fornuftigt og træne min. 3 gange.

Gæt selv, hvor meget det er blevet til :rulle: Jeg lod vægt og målebånd holde fri i dag...
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Ally » 21. maj 2017, 15:08

Sikke en dejlig weekend :love: Ikke nok med, at vejret har vist sig fra sin bedste side, men pigerne og jeg har virkelig nydt tiden sammen. Vi har været i svømmehallen, i parker og på legepladser samt besøgt mormor og morfar.
Turen i svømmehallen var første træning i lidt over en måned. I kid you not! Mens pigerne plaskede rundt og legede, svømmede jeg 30 baner - og kunne konstatere, at formen ikke helt er kageform, da jeg tilbagelagde banerne i samme tid, som jeg plejer.

Mål for den kommende uge:
- Drikke vand
- Fortsætte "NUL slik, kage og chips"-projektet (i morgen rammer jeg uge 10)
- Måske melde mig ind i FW
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12375

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Guilded_Lily » 21. maj 2017, 16:38

Nå, vi river lige den forgangne uge ud af kalenderen og glemmer, jeg har holdt ferie. Jeg har ikke været i haven, jeg har klaret det halve af det planlagte arbejde og ikke en tredjedel af det, jeg skulle indendøre - OG jeg har haft den ene slåskamp med især datteren efter den anden.

På den positive side blev det okay hygsomt til fællesarrangement for skolen og børnehaven i går, og jeg har læst hele Zappa på 5½ time i dag.
Nu siger jeg hurra for rester fra i går til aftensmaden, bagefter skal der pakkes til sønnens tredages lejrskole og det sidste rabarberkage spises - så tager vi fat igen i morgen. Det tabte vil jeg tro, er tilbage, så nu må der strammes op - igen.

Godt, der kun er 2½ arbejdsdage i denne uge (onsdag er 9.årgang sidste skoledag, hvilket altid betyder ikke-undervisbare elever)

Mål for ugen:
* faste to-tre dage
* træne min. to gange
* huske håndplejen
* få barberet kamelstolperne og gjort fødderne sandalklar.
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Ally » 21. maj 2017, 16:59

Guilded_Lily skrev:* få barberet kamelstolperne og gjort fødderne sandalklar.

Jeg barberede også ben i morges - og sandalklare fødder er altså pænest, når man vælger at gå i sandaler.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Ally » 21. maj 2017, 17:11

Ally skrev:Derudover følger jeg en personlig træner på både Facebook og Instagram og ham har jeg taget kontakt til. Jeg satser på at høre fra ham inden længe.

I morgen aften har jeg en aftale med den personlige træner. I Odense :lol: Han arbejder i Odense, Næstved og København - og jeg synes trods alt, at det er nemmere at køre til Fyn end Sjælland. For pokker, jeg er spændt!
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Fællestråd - maj 2017

Indlægaf Sorenspige » 21. maj 2017, 18:49

Hvor spændende Ally :banan:. Er sådan en ikke vildt dyr :genert:?
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"