Fællestråd - februar 2017

Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fællestråd - februar 2017

Indlægaf Ally » 10. feb 2017, 08:15

Animi skrev:Det havde været rigtig rart hvis jeg havde tænkt over det lidt før, og så havde stoppet det, i stedet for at jeg står nu med så mange ekstra kg.

Enig. Helt og aldeles enig. Men - der er ikke andet at gøre end at se frem ad og huske på, at vi gør noget godt for os selv og vores kroppe nu :kys:
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33981

Re: Fællestråd - februar 2017

Indlægaf JoyNips » 10. feb 2017, 19:11

- tømme 750 ml vandflaske 2 x dagligt
- gå tur med baby i vogn 5 dage, gerne 1 times tid
- sove lur dagligt
- højest drikke to glas koffeindrik (cola og kaffe) dagligt
- tage på cafe med baby og babydaddy


Jeg kan allerede nu konkludere, at jeg misser gåture med barnevogns-målet. Dels har vejret været lidt øfferen for en lille baby i hans 2. leveuge, dels er mit ene si-led som drillede sådan under graviditeten træls igen, så jeg kan ikke gå så godt. Det gør ondt hver gang jeg lægger vægt på venstre ben og jeg tror, jeg har en funktionel længdeforskel på benene igen. Jeg vakler i hvert fald noget... og min kiropraktor holder vinterferie, så jeg skal nok ind til én af de andre på klinikken. Grrrr.

Resten går. Cafe er ikke afprøvet endnu, men det kan jo stadig nåes i weekenden.

Og selvom jeg ikke er på skrump vil jeg bare lige prale med at jeg har tabt 11,3 graviditetskilo. :banan:
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Fællestråd - februar 2017

Indlægaf Novella » 11. feb 2017, 20:03

Jeg har igen haft nogle uger, hvor det har været fecking vanskeligt at få gjort noget ved kosten - kundemøder med frokost, alkohol, slik, kage osv. Det er til gengæld gået ganske ok med træningen, og jeg tager eddermaneme godt fra i styrken efterhånden. Nu må jeg rette op på det med kosten igen og holde fast i styrketræningen.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fællestråd - februar 2017

Indlægaf Ally » 12. feb 2017, 08:18

- Drikke vand Der er plads til forbedringer
- Logge vand og mad på MyFitnessPal-app'en Det er slet ikke gået som planlagt i den her uge. Jeg strammer lige op!
- Mindst 3 x træning 3 x styrketræning + 1 x gåtur
- Fokusere på de positive ting i hverdagen Joh, men jeg tror, at PMS'en lurer lidt under overfladen
- Negleolie Atter plads til forbedringer

'Amen, det har ikke ligefrem været den bedste uge. Der er i den grad plads til forbedringer, hvilket jeg forsøger i den kommende uge, der for øvrigt er vinterferie. Fedt! Fri fra arbejde, elever, møder m.m. i en hel uge. Det er tiltrængt selv om jeg kan li' mit job.
Selv om opfyldelsen af ovenstående mål ikke just er gået efter planen, så tog jeg forleden dag en vigtig beslutning. Vi har brødklub på jobbet, som man betaler til og så er der franskbrød i formiddagspauserne. Det har jeg ganske enkelt meldt mig ud af. Jeg tænker, at de kalorier, jeg dagligt bruger på 1-2 stykker franskbrød med smør, pålægschokolade og ost sagtens kan bruges på et mindre kaloriefyldt mellemmåltid.

Nåh. Vasketøjet venter, der skal gøres rent og skiftes sengetøj. My life's so exciting :lol:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
drpingvin
Indlæg: 53
Tilmeldt: 2. maj 2016, 02:46
Kort karma: 5
Likede indlæg: 59

Re: Fællestråd - februar 2017

Indlægaf drpingvin » 12. feb 2017, 13:23

Jeg har fået en fibersprængning i baglåret! Av av av :'(
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7486
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19593

Re: Fællestråd - februar 2017

Indlægaf Animi » 12. feb 2017, 13:39

- Drikke vand Det går nogenlunde, men kunne godt være lidt bedre. Det vil jeg fokusere på i næste uge.
- Sætte mit colaforbrug ned! Selvom jeg stadigvæk drikker mere end jeg burde, drikker jeg klart mindre end jeg plejer. Så det er jeg ret positiv over!
- % ekstra salt i mad Har kun brugt lidt salt én dag på de her to uger, så det kører jo bare!
- Gå en morgentur så ofte som muligt Har slet ikke fået gået ture, det har vejret været alt for koldt til
- Følge Bodyfit By Amy's træningskalender Har ikke helt fået fulgt det som jeg gerne ville, men jeg træner stadigvæk hver anden dag, så det er jo alligevel ret godt
- Følge min "+1min løb" challenge hver dag Det har jeg droppet pga det kolde vejr

Alt i alt en ganske fin uge, med plads til forbedringer.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33981

Re: Fællestråd - februar 2017

Indlægaf JoyNips » 12. feb 2017, 17:35

JoyNips skrev:
- tømme 750 ml vandflaske 2 x dagligt
- gå tur med baby i vogn 5 dage, gerne 1 times tid
- sove lur dagligt
- højest drikke to glas koffeindrik (cola og kaffe) dagligt
- tage på cafe med baby og babydaddy


Jeg kan allerede nu konkludere, at jeg misser gåture med barnevogns-målet. Dels har vejret været lidt øfferen for en lille baby i hans 2. leveuge, dels er mit ene si-led som drillede sådan under graviditeten træls igen, så jeg kan ikke gå så godt. Det gør ondt hver gang jeg lægger vægt på venstre ben og jeg tror, jeg har en funktionel længdeforskel på benene igen. Jeg vakler i hvert fald noget... og min kiropraktor holder vinterferie, så jeg skal nok ind til én af de andre på klinikken. Grrrr.

Resten går. Cafe er ikke afprøvet endnu, men det kan jo stadig nåes i weekenden.

Og selvom jeg ikke er på skrump vil jeg bare lige prale med at jeg har tabt 11,3 graviditetskilo. :banan:


Og så kan jeg krydse cafe-besøg med baby af. Så så man lige mig drikke latte og spise sukkerfri, laktosefri, glutenfri, økologisk gulerodskage med min sovende 18 dage gamle baby ved siden af. Jeg er SÅ østerbro'sk! :lol:

Så bortset fra gåturene er jeg grøn på det hele!
5
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7486
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19593

Re: Fællestråd - februar 2017

Indlægaf Animi » 13. feb 2017, 08:42

Vægten siger -1,5kg på 2 uger. Siden mit mål er at tabe 2kg på 4 uger, er jeg mere end tilfreds :)
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fællestråd - februar 2017

Indlægaf Ally » 13. feb 2017, 14:53

1. dag i den tiltrængte vinterferie :love: Manden er ikke hjemme i dag og i morgen, så der er dømt kvalitetstid med pigerne. Vi har været i Viborg for at H&M-shoppe og spise frokost på Sunset. Et stort hit hos pigerne! Nu fordriver vi tiden med at se Netflix og til aften spiser vi mexi-mad.

Som led i FitChallenge, jeg er med i i fitnesscentret, opfordres vi til at logge maden på MyFitnessPal, hvilket jeg har gjort siden forløbets start, men jeg stopper nu. Ikke med selve forløbet; der er stadig ca. tre uger tilbage, men jeg stopper med at logge maden. Jeg bliver altså lettere bims af at skulle veje og logge min mad, selv om jeg er nået til et punkt, hvor jeg har ret godt styr på portionerne af de enkelte madvarer. Til gengæld vil jeg have fokus på at spise flere proteiner og jeg ser det som et plus, at jeg har fået appetit for både kikærter og hytteost :gogo:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7486
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19593

Re: Fællestråd - februar 2017

Indlægaf Animi » 16. feb 2017, 19:50

Denne uge går ikke super godt. Jeg har slet ikke trænet, jeg har spist ret usundt og drukket sodavand og nu er jeg blevet syg så tror ikke det bliver bedre resten af ugen :( Øv, men så må jeg jo bare gøre det endnu bedre i næste uge :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12448

Re: Fællestråd - februar 2017

Indlægaf Guilded_Lily » 17. feb 2017, 08:09

Animi skrev:Denne uge går ikke super godt. Jeg har slet ikke trænet, jeg har spist ret usundt og drukket sodavand og nu er jeg blevet syg så tror ikke det bliver bedre resten af ugen :( Øv, men så må jeg jo bare gøre det endnu bedre i næste uge :)


God bedring! :ae:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12448

Re: Fællestråd - februar 2017

Indlægaf Guilded_Lily » 17. feb 2017, 08:20

Godmorgen...

Jeg sidder hjemme i min sofa med post-London-blues. Fem dage med så meget knald på, mine lægge føles som om, de er på bristepunktet. De er vist nødt til at holde en pause i dag.
Imponerende nok har de fem dage med sandwiches, fish n' chips, sushi, chokolade (mmmm - Cadbury's :love: ), sausage rolls, cheese cake, sticky toffee pudding, latte ad libitum, vin og cider har kun kostet et kilo i plus - og jeg går mens i møde i weekenden. Mine hænder, ansigt og fødder er noget hævede, men ellers er jeg godt tilfreds, jeg har heller ikke drukket vand nok, af ren dovenskab - min taske var ikke stor nok til en flaske, og jeg gad ikke slæbe rundt på den i hånden hele tiden. Jeg har været oppe på 25.-30.000 skridt hver dag i et godt tempo, så det har selvfølgelig også en betydning på vægten.
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fællestråd - februar 2017

Indlægaf Ally » 17. feb 2017, 14:08

Guilded_Lily skrev:Godmorgen...

Jeg sidder hjemme i min sofa med post-London-blues. Fem dage med så meget knald på, mine lægge føles som om, de er på bristepunktet. De er vist nødt til at holde en pause i dag.
Imponerende nok har de fem dage med sandwiches, fish n' chips, sushi, chokolade (mmmm - Cadbury's :love: ), sausage rolls, cheese cake, sticky toffee pudding, latte ad libitum, vin og cider har kun kostet et kilo i plus - og jeg går mens i møde i weekenden. Mine hænder, ansigt og fødder er noget hævede, men ellers er jeg godt tilfreds, jeg har heller ikke drukket vand nok, af ren dovenskab - min taske var ikke stor nok til en flaske, og jeg gad ikke slæbe rundt på den i hånden hele tiden. Jeg har været oppe på 25.-30.000 skridt hver dag i et godt tempo, så det har selvfølgelig også en betydning på vægten.
Øjs, det lyder som nogle dejlige dage i London - og dejligt, at opholdet og den kommende mens ikke har kostet dig mere i vægtøgning :gogo:

Er du ellers klar til jobbet på mandag? Altså, har du fået slappet af? :kys: Jeg kunne godt bruge en uges ferie mere, men nyder virkelig dagene uden elevopgaver, forberedelse, møder m.m. Jeg har gjort mit ypperste for ikke at tænke på arbejde i vinterferien :dance:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12448

Re: Fællestråd - februar 2017

Indlægaf Guilded_Lily » 17. feb 2017, 14:15

Ally skrev:
Guilded_Lily skrev:Godmorgen...

Jeg sidder hjemme i min sofa med post-London-blues. Fem dage med så meget knald på, mine lægge føles som om, de er på bristepunktet. De er vist nødt til at holde en pause i dag.
Imponerende nok har de fem dage med sandwiches, fish n' chips, sushi, chokolade (mmmm - Cadbury's :love: ), sausage rolls, cheese cake, sticky toffee pudding, latte ad libitum, vin og cider har kun kostet et kilo i plus - og jeg går mens i møde i weekenden. Mine hænder, ansigt og fødder er noget hævede, men ellers er jeg godt tilfreds, jeg har heller ikke drukket vand nok, af ren dovenskab - min taske var ikke stor nok til en flaske, og jeg gad ikke slæbe rundt på den i hånden hele tiden. Jeg har været oppe på 25.-30.000 skridt hver dag i et godt tempo, så det har selvfølgelig også en betydning på vægten.
Øjs, det lyder som nogle dejlige dage i London - og dejligt, at opholdet og den kommende mens ikke har kostet dig mere i vægtøgning :gogo:

Er du ellers klar til jobbet på mandag? Altså, har du fået slappet af? :kys: Jeg kunne godt bruge en uges ferie mere, men nyder virkelig dagene uden elevopgaver, forberedelse, møder m.m. Jeg har gjort mit ypperste for ikke at tænke på arbejde i vinterferien :dance:


Det var en rigtig god tur. Og ofte så varmt, man kunne gå med åben jakke eller ligefrem tage den af! Der var som altid masser af gimmicks rundt omkring, så der var masser at opleve og kigge på.

Arbejde? Hmmm. Jeg skal arbejde det meste af weekenden, desværre. Pga. projektfremlæggelser i uge seks fik vi ikke arbejdet med Uge Sex, så det har jeg lovet i næste uge. Og det skal lige forberedes. Jeg har også stile, der skal rettes. Så jeg kunne også sagtens bruge en uges ferie mere!
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fællestråd - februar 2017

Indlægaf Ally » 17. feb 2017, 16:02

Hold nu op, hvor jeg nyder vinterferien! :love: Det er virkelig godt for mig at slappe af og ikke tænke på arbejde.

Kostmæssigt kunne det bestemt gå bedre selv om det ikke er alarmerende dårligt, men stadig. I aften gælder det dog fredagssnolder. Og i morgen aften skal alle naboerne på vejen samles - det involverer altid god mad og drikke.
Motionsmæssigt er jeg tilfreds. Indtil videre er det blevet til gåture, 1 x styrketræning og 1 x svømning - og ugen er ikke slut endnu. Faktisk har jeg allerede pakket træningstøjet, så efter aftensmaden kører jeg i fitnesscentret :love:

Tallet på vægten flytter sig ikke rigtig. Eller jo, op – ser det ud til. Og ja, jeg ved, at muskler vejer mere end fedt, men for ikke at blive mere frustreret over vægten end jeg allerede er, tog jeg et billede af min bagdel og sammenlignede med et billede, der blev taget for 1½ måned siden. Det er muligt, at det er mig, der stirrer mig blind på billederne, men jeg syntes at kunne se forskel. Både på bagdelen og rygdellerne under BH’en. Positiv forskel, altså.

Om 3 ugers tid skal jeg måles i fitnesscentret. Jeg indrømmer, at jeg har forholdsvis store forventninger til, at der er sket ændringer. Jeg synes at kunne se det på mit spejlbillede. Og det må jeg så være tilfreds med, når tallet på vægten ikke just er med mig.

Jeg har også brugt vinterferien på at rydde gevaldigt op i mit tøj. Alt, der er for småt, for stort, ikke blevet brugt længe m.m., er blevet taget ud af skabet. Og lagt væk eller givet væk. Jeg vil ganske enkelt ikke se på det hver gang, jeg åbner skabet og mindes om, hvor tyk jeg er. Resultatet er nu, at jeg har ét par jeans, ét par læderlook leggings og en masse kjoler, som jeg kan passe. Skræmmende. Men egentlig også motiverende, for så kan jeg vel for pokker endelig gøre noget ved vægttabet. I hvert fald hvis jeg ønsker at kunne passe mine jeans, der er for små. Og det vil jeg.

Øj! En masse tanker…
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?

Tilbage til "Sund og/eller slank"