Fællestråd - februar 2017

Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Fællestråd - februar 2017

Indlægaf Novella » 26. feb 2017, 16:47

Neenah skrev:[list=][/list]
drpingvin skrev:
Novella skrev:Jeg har været nede at blive målt igen. Jeg har tabt et kilo :cuss: Som åbenbart bare er muskelmasse. Jeg har været nede at styrketræne 12 gange siden sidste måling + masser af havearbejde og gåture. Jeg har spist grøntsager, så jeg har været ved at brække mig. Jeg har forsaget alkohol, kage, slik, brød, pasta, ris, cornflakes og endda fastelavnsboller. Jeg har dydigt holdt mig til LCHF-kost og kværnet sundt fedt og grønt + velafbalanceret protein. Jeg har som sædvanlig spist omkring 1.000 kcal om dagen.

Og min fedtprocent er steget 1,8 point siden sidste måling. Jeg bliver fucking sindssyg.



1.000 kcal er slet ikke nok hvis du styrketræner. (Det er faktisk heller ikke nok, hvis du ikke træner overhovedet). Jeg tror du vil opleve bedre resultater hvis du øger dit kalorieindtag :-)


Enig. Da jeg arbejdede målrettet for at tage på i muskler spiste jeg nok 2200 kcal eller mere på de dage jeg styrketrænede. Omkring 1400 kcal på dage jeg ikke trænede. Det var ret effektivt.

Jeg kan vanskeligt komme op på 1400 kcal, og 2200 har jeg vist ikke været på i årevis, ikke engang til jul. Hvis jeg øger kcal-indtaget med 100 kcal, tager jeg øjeblikkeligt på. Det er skam afprøvet flere gange. Det virker kun, hvis jeg decideret sulter. Jeg veksler mellem 800 kcal, når jeg ikke træner, og 1000-1100, når jeg træner. Jeg ved nøjagtigt, hvad jeg indtager, målt og vejet, så det er ikke koketteri. 600 gram grønt om dagen, og så omelet og hytteost eller tun til.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Fællestråd - februar 2017

Indlægaf Animi » 27. feb 2017, 08:24

Evaluerer lige mine mål, selvom februar ikke er slut :)

- Drikke vand Det må desværre blive en rød. Har slet slet ikke drukket nok.
- Sætte mit colaforbrug ned! Også en rød, har drukket alt for meget i stedet for vand.
- % ekstra salt i mad Det følger jeg til gengæld ret godt! Ikke 100%, men kan godt leve med at jeg en gang i mellem lige salter min kartoffelmad, da mit saltindtag slet slet ikke er på samme niveau som før.
- Gå en morgentur så ofte som muligt Pga sygdom og det kolde vejr har jeg desværre slet ikke fået gjor det.
- Følge Bodyfit By Amy's træningskalender Heller ikke pga sygdom.
- Følge min "+1min løb" challenge hver dag Den droppede jeg

Desværre rigtig meget rød denne her gang, har pga sygdom ikke været særlig aktiv. Har tilgengæld spist okay sundt, selvom der har sneget sig lidt slik ind hist og her. Har også fået bevæget mig lidt i form af to korte løbeture da jeg blev rask, så lidt er da bedre end ingenting.

Denne her uge satser jeg dog på at kommer ordentlig i gang igen, da jeg endelig er 100% rask!
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Fællestråd - februar 2017

Indlægaf Animi » 27. feb 2017, 08:28

Novella skrev:Jeg har været nede at blive målt igen. Jeg har tabt et kilo :cuss: Som åbenbart bare er muskelmasse. Jeg har været nede at styrketræne 12 gange siden sidste måling + masser af havearbejde og gåture. Jeg har spist grøntsager, så jeg har været ved at brække mig. Jeg har forsaget alkohol, kage, slik, brød, pasta, ris, cornflakes og endda fastelavnsboller. Jeg har dydigt holdt mig til LCHF-kost og kværnet sundt fedt og grønt + velafbalanceret protein. Jeg har som sædvanlig spist omkring 1.000 kcal om dagen.

Og min fedtprocent er steget 1,8 point siden sidste måling. Jeg bliver fucking sindssyg.


Hvordan bliver din fedtprocent målt? På en vægt, eller med en tang?
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Fællestråd - februar 2017

Indlægaf Animi » 27. feb 2017, 10:33

Jeg har været ude og løbe i dag - eller rettere sagt gået/løbet 5 km :lol2: Og nu har jeg trænet kettlebell i 30 min, og skal gøre rent resten af dagen :pompom: Kan godt mærke det er dejligt at komme i gang igen.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Fællestråd - februar 2017

Indlægaf Novella » 27. feb 2017, 11:29

pige1987 skrev:
Novella skrev:Jeg har været nede at blive målt igen. Jeg har tabt et kilo :cuss: Som åbenbart bare er muskelmasse. Jeg har været nede at styrketræne 12 gange siden sidste måling + masser af havearbejde og gåture. Jeg har spist grøntsager, så jeg har været ved at brække mig. Jeg har forsaget alkohol, kage, slik, brød, pasta, ris, cornflakes og endda fastelavnsboller. Jeg har dydigt holdt mig til LCHF-kost og kværnet sundt fedt og grønt + velafbalanceret protein. Jeg har som sædvanlig spist omkring 1.000 kcal om dagen.

Og min fedtprocent er steget 1,8 point siden sidste måling. Jeg bliver fucking sindssyg.



Det er klart du mister muskelmasse med så lavt kcal indtag. Jeg tror bare du skal vænne din krop til nogle flere kalorier. Den vil nok holde lidt på dem til start men den finder ud af der ikke er "hungersnød" mere og den vil sætte forbrændingen op igen. :)

Ja, det er det jo, men jeg har som sagt prøvet at skrue op tidligere, og det eneste der sker, er, at jeg lagrer mere fedt.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - februar 2017

Indlægaf Ally » 28. feb 2017, 07:43

Ugens første træning blev 30 baner svømning i går aftes. Jeg vil se, hvor mange træningssessions, jeg kan nå i den her uge. Med træningssessions mener jeg svømning, løb og styrketræning.

I går var jeg hjemme med Yngstebarnet, da hun var sløj. Vi havde en hyggelig hjemmedag, men i morges havde hun det heldigvis bedre og var klar til at komme i skole. Jeg sidder på arbejdet og må hellere komme i gang med forberedelsen til morgendagens undervisning i engelsk...
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Fællestråd - februar 2017

Indlægaf Animi » 28. feb 2017, 08:40

Av, av, mine ben er virkelig ømme i dag. Jeg er ret vild med følelsen :D
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Fællestråd - februar 2017

Indlægaf Ally » 28. feb 2017, 09:40

Animi skrev:Av, av, mine ben er virkelig ømme i dag. Jeg er ret vild med følelsen :D

Det er også en fed følelse - at vide, at man har tæsket kroppen igennem :dåne:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Fællestråd - februar 2017

Indlægaf Animi » 28. feb 2017, 18:09

Jeg har lige været ude på en 5km skiftevis løb og gå. Det var ret rart at få bevæget de ømme ben lidt. Nu har jeg så også lidt gennemført en 15min kettlebell abs workout :pompom:
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Sund og/eller slank"