220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Filipai » 8. feb 2017, 06:40

Nå. Så blev det vejedag. Kosten har ikke været så fornuftig som den kunne være. Igår var jeg til møde angående at blive virksomhedsejer, og det trak ud og der blev bestilt fast food. Jeg droppede dog sodavand og fritter som jeg normalt ville gøre.
Jeg kom afsted til træning søndag, og har gået som en der har skidt i bukserne siden. Hold nu op hvor er jeg øm. Indtil idag har jeg været nærmest grædefærdig når jeg skulle på trapper :genert:
Vægten var heller ikke helt tilfredsstillende, -300 gram er det blevet til, hvilket ikke er godt nok, da det jo er nu jeg har mest at tabe af. Min bedre halvdel har smidt 400 gram. Men vi klarede målsætningen om ikke at købe og indtage slik og sodavand.

Denne uges mål er at fokusere på sundere aftensmadvalg. (Pånær i aften hvor jeg skal smovse alt for meget sushi :genert: )
3
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Ally » 8. feb 2017, 08:11

Baby steps, Fili - du skal nok få smidt mange flere gram :kys:

Jeg bander også trapperne langt væk efter jeg har trænet ben, men samtidig er det bare så lækkert at mærke ømheden; vide, at man har givet den gas :lol:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf sortkaffe » 8. feb 2017, 09:09

ja helt enig med Ally, det går den rigtige vej :)
0
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Tricolette » 8. feb 2017, 10:09

Husk på at -400 gram er langt bedre end +100 gram.

Hvis bare du passer på og ikke falder i 5 gange hver dag, men kun lidt en gang i mellem, så skal du nok nå det. Der skal være plads til dage, hvor man spiser/drikker udenfor det planlagte (feks fest, lange møder mv) ellers bliver det et langt surt slæb, og det skal det altså ikke være.

Desuden kan jeg se, at du træner en del, og det opbygger din muskelmasse, som vejer mere men fylder mindre. Så en god ide kunne være at finde målebåndet frem og tage en 4-6 mål rundt om på kroppen. Det kan hjælpe vildt meget på motivationen, når vægten ikke går ned i det tempo, man ønsker.
2
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Filipai » 28. feb 2017, 10:37

Im back! Jeg er sådan nogenlunde opstanden fra de døde. Var først virkelig klattet i en uge, blev så rask i 2 dage, hvor jeg fik trænet den ene, og så brød helvede løs. Kan ikke huske hvornår jeg sidst har været så syg her. Hoppede på vægten dagen efter jeg igen kunne spise, det var et rigtigt fint tal, men selvfølgelig slet ikke repræsentativt, når man nu ikke har kunne indtage mad. Nu har jeg kunne spise nogenlunde i nogle dage, dog meget båret præg af, at jeg har spist hvad jeg har haft lyst til, for at få noget ned.
Der er dog stadig endt med at jeg har nået målet for måneden med -1 kg siden 1.2 :banan:

I denne uge bliver der ikke trænet, jeg bliver stadig forpustet bare af at gå op ad trappen, men vi skal nok få gået et par gode ture, og på lørdag skal jeg på arbejde, hvor det er stående arbejde en hel dag :)
4
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Filipai » 28. feb 2017, 18:50

Første måned er som sagt overstået og der var målet ikke så højt som det bliver fremover. Mest fordi jeg havde tabt en del på ferie grundet høj aktivitet. Men hvis jeg skal nå mit endelig mål inden brylluppet skal jeg altså op i gear.
Så jeg tror desværre kalorietællingen må i spil, for det er jo klart nu hvor der er mange kg at tabe, at det burde være nemmere.
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Aquadorable » 15. mar 2017, 21:26

Hvordan går det? :kys:
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Filipai » 16. mar 2017, 10:48

Aquadorable skrev:Hvordan går det? :kys:


Rigtigt dårligt :D

Ej det er selvfølgelig mega træls. Så jeg er glad for du oprettede din tråd. Det har lige givet blod på tanden.
Der er lige knap 6 måneder til brylluppet. Og jeg skal altså få tabt 2 kg om måneden for at nå mit mål. Så nu går vi igang med sense. Prøvede at starte i december, og det gik ikke. Men nu er der ingen undskyldning what so ever.
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Aquadorable » 16. mar 2017, 10:51

Filipai skrev:
Aquadorable skrev:Hvordan går det? :kys:


Rigtigt dårligt :D

Ej det er selvfølgelig mega træls. Så jeg er glad for du oprettede din tråd. Det har lige givet blod på tanden.
Der er lige knap 6 måneder til brylluppet. Og jeg skal altså få tabt 2 kg om måneden for at nå mit mål. Så nu går vi igang med sense. Prøvede at starte i december, og det gik ikke. Men nu er der ingen undskyldning what so ever.


Godt vi kan inspirere hinanden lidt :D
Sense lyder spændende, og jeg mener, jeg så den udsendelse på TV 2 "En kur, der dur", hvor de afprøvede den. Hvad er det helt præcist for nogle principper, kuren bygger på?

To kilo om måneden er helt sikkert realistisk. Så det er bare med at klø på! :klap:
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Filipai » 16. mar 2017, 11:08

Aquadorable skrev:
Filipai skrev:
Aquadorable skrev:Hvordan går det? :kys:


Rigtigt dårligt :D

Ej det er selvfølgelig mega træls. Så jeg er glad for du oprettede din tråd. Det har lige givet blod på tanden.
Der er lige knap 6 måneder til brylluppet. Og jeg skal altså få tabt 2 kg om måneden for at nå mit mål. Så nu går vi igang med sense. Prøvede at starte i december, og det gik ikke. Men nu er der ingen undskyldning what so ever.


Godt vi kan inspirere hinanden lidt :D
Sense lyder spændende, og jeg mener, jeg så den udsendelse på TV 2 "En kur, der dur", hvor de afprøvede den. Hvad er det helt præcist for nogle principper, kuren bygger på?

To kilo om måneden er helt sikkert realistisk. Så det er bare med at klø på! :klap:


Det går meget ud på det der common sense, altså lad være med at proppe hovedet med alt muligt skidt.
Det er bygget rimeligt simpelt op, ikke noget kalorietælling. Man kører efter tallerkenmodellen.
Billede
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Aquadorable » 16. mar 2017, 13:56

Filipai skrev:
Aquadorable skrev:
Filipai skrev:
Aquadorable skrev:Hvordan går det? :kys:


Rigtigt dårligt :D

Ej det er selvfølgelig mega træls. Så jeg er glad for du oprettede din tråd. Det har lige givet blod på tanden.
Der er lige knap 6 måneder til brylluppet. Og jeg skal altså få tabt 2 kg om måneden for at nå mit mål. Så nu går vi igang med sense. Prøvede at starte i december, og det gik ikke. Men nu er der ingen undskyldning what so ever.


Godt vi kan inspirere hinanden lidt :D
Sense lyder spændende, og jeg mener, jeg så den udsendelse på TV 2 "En kur, der dur", hvor de afprøvede den. Hvad er det helt præcist for nogle principper, kuren bygger på?

To kilo om måneden er helt sikkert realistisk. Så det er bare med at klø på! :klap:


Det går meget ud på det der common sense, altså lad være med at proppe hovedet med alt muligt skidt.
Det er bygget rimeligt simpelt op, ikke noget kalorietælling. Man kører efter tallerkenmodellen.
Billede


Ah, ja, det giver rigtig god mening. Og nemt at arbejde med, tænker jeg :gogo:
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Filipai » 17. mar 2017, 10:15

Nå, men vi var ude og spise sushi igår. Men jeg proppede mig ikke, som jeg normalt gør. Og desserten var udsolgt, så det hjalp også på det.
Generelt er min tilværelse lidt noget rod lige for tiden, hvilket gør overskuddet minimalt, selvom jeg egentligt har massere af tid til at få gjort noget ved det. Men overskuddet er der slet ikke. Hvilket er fjollet, for i næste uge starter jeg forhåbentligt op med en mere travl hverdag, og så er der meget mindre tid. Men jeg er sær, og fungerer bedre under pres, og får altid udrettet mere på de travle dage, end de dage hvor jeg reelt har tid.

Jeg har meldt mig til et zumba hold idag klokken 16, og jeg overvejer om jeg tør kaste mig ud i at træne på maskinerne inden. Min arme er det jeg er mest ked af ved min krop, og synes egentligt "kun" det er det jeg ikke kan leve med på bryllupsbillederne.

Aftensmaden står på rispapirsruller, som vi skulle have haft igår :genert: Men det bliver lækkert, og så bliver vinen skiftet ud med danskvand. Og vi dropper fredagsslik (satser jeg på, bliver altid lokket dernede, men jeg prøver at være standhaftig)
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Pandesteg » 17. mar 2017, 10:21

Fedt at du kunne begrænse dig :) Jeg så forresten i en Sensegruppe, at hvis man sparer HF4 væk resten af dagen, så kan man spise omkring 15 stk sushi til aftensmad.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Aquadorable » 17. mar 2017, 10:27

Filipai skrev:Nå, men vi var ude og spise sushi igår. Men jeg proppede mig ikke, som jeg normalt gør. Og desserten var udsolgt, så det hjalp også på det.
Generelt er min tilværelse lidt noget rod lige for tiden, hvilket gør overskuddet minimalt, selvom jeg egentligt har massere af tid til at få gjort noget ved det. Men overskuddet er der slet ikke. Hvilket er fjollet, for i næste uge starter jeg forhåbentligt op med en mere travl hverdag, og så er der meget mindre tid. Men jeg er sær, og fungerer bedre under pres, og får altid udrettet mere på de travle dage, end de dage hvor jeg reelt har tid.

Jeg har meldt mig til et zumba hold idag klokken 16, og jeg overvejer om jeg tør kaste mig ud i at træne på maskinerne inden. Min arme er det jeg er mest ked af ved min krop, og synes egentligt "kun" det er det jeg ikke kan leve med på bryllupsbillederne.

Aftensmaden står på rispapirsruller, som vi skulle have haft igår :genert: Men det bliver lækkert, og så bliver vinen skiftet ud med danskvand. Og vi dropper fredagsslik (satser jeg på, bliver altid lokket dernede, men jeg prøver at være standhaftig)


Allerførst; fedt at det lykkedes dig at træffe nogle gode valg, da I var ude i går :gogo: Det kræver virkelig rygrad!

Jeg ved ikke, om det kan hjælpe dig at lade være med at fokusere på det hele på én gang. Nogen gange skal man tage et skridt ad gangen og enten fokusere på maden eller træningen eller noget helt tredje. Jeg har været inde i en god træningsrutine de sidste par år, så den del begynder at ligge på rygraden, og min krop "efterspørger" træningen nu. Derimod har det haltet på madfronten, og efter min knæskade er det kun blevet værre. Derfor er det nu der, jeg har sat ind, og så kører træningen egentlig bare, som den plejer. Ja, jeg har fået en personlig træner, men jeg træner ikke mere af den grund. Blot mere effektivt.

Hvis det er dine arme, du er mest ked af, så synes jeg da klart, det er (styrke)træningen, du skal sætte ind på. Har du overvejet TRX? Det er vanvittig effektivt, og jeg kan styrketræne hele kroppen på 45 minutter. Måske er der TRX i dit center?

Jeg ved, du ikke er så vild med at køre efter træning, men hvis du ombestemmer dig, er der plads på mit TRX hold i Birkerød mandag eftermiddag :) Prøvetimen er vist gratis.

Rispapirruller lyder lækkert, det skal vi vist have skrevet på madplanen :gogo: Og nej, det slår ikke fredagsslik, men jeg har tænkt mig at skære nogle gulerødder, agurker og peberfrugter ud til i aften og dyppe dem i en god dip ... Det smager overraskende godt! :)
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Pandesteg » 17. mar 2017, 10:39

Træner du i FW? Så kan jeg anbefale Bodyfit-timerne. Man kommer igennem alle store og små muskelgrupper med få gentagelser og derfor kan man tage meget vægt på. Jeg bliver presset meget mere end hvis jeg selv træner i maskiner (bortset fra det ville jeg altid træne med frivægte, da jeg synes det er meget skønnere, men man skal jo vide hvad man laver, så man ikke får skader).
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Sund og/eller slank"