220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Filipai » 28. apr 2017, 15:40

Angående sunde kager/kalorieproblematikken, så er jeg egentligt ret inde i hvad forskellige ting indeholder af kalorier, så det er slet ikke fordi jeg er overvægtig fordi jeg får skjulte kalorier ind. Jeg er helt opmærksom på de ryger ind, jeg er bare dårlig til at lade være :P Så noget der rent faktisk vil give lidt mæthedsfornemmelse ville være super.
1
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf milisa » 1. maj 2017, 17:23

Et lille pip: De her er mega lækre og ganske fornuftige kaloriemæssigt. Det kan anbefales at lave en portion usødet æblegrød - gerne med en stang vanilje - til at komme ovenpå, og så er man faktisk i himlen!!!

http://www.louisesmadblog.dk/bananpandekager

Energiindhold står længere nede i kommentarerne.
1
Tally-ho
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Filipai » 1. maj 2017, 20:26

milisa skrev:Et lille pip: De her er mega lækre og ganske fornuftige kaloriemæssigt. Det kan anbefales at lave en portion usødet æblegrød - gerne med en stang vanilje - til at komme ovenpå, og så er man faktisk i himlen!!!

http://www.louisesmadblog.dk/bananpandekager

Energiindhold står længere nede i kommentarerne.


Uh det må prøves i weekenden! Tak for link :D
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Filipai » 2. maj 2017, 14:47

Har i nogle gode forslag til madpakker?
Jeg har altid spist havegryn til morgenmad, som holder mig mæt, og har droppet sukkeren der. Aftensmadsmåltiderne er der også ved at være godt styr på.

Tilbage er frokost og slikspiseriet.

Jeg har altid hadet madpakker, og derfor ender jeg ofte i fælden med at jeg så intet spiser, og så falder i den søde fælde før aftensmad.
Jeg har mikrovn og køleskab til rådighed, men er ekstrem dårlig til at komme op om morgenen. Så det ville være fedt hvis det kunne tages direkte fra fryseren, eller forberedes dagen før.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Ally » 2. maj 2017, 15:09

Filipai skrev:Har i nogle gode forslag til madpakker?
Jeg har altid spist havegryn til morgenmad, som holder mig mæt, og har droppet sukkeren der. Aftensmadsmåltiderne er der også ved at være godt styr på.

Tilbage er frokost og slikspiseriet.

Jeg har altid hadet madpakker, og derfor ender jeg ofte i fælden med at jeg så intet spiser, og så falder i den søde fælde før aftensmad.
Jeg har mikrovn og køleskab til rådighed, men er ekstrem dårlig til at komme op om morgenen. Så det ville være fedt hvis det kunne tages direkte fra fryseren, eller forberedes dagen før.


Jeg er fan af restemad. Hvis der ikke er nok til to x aftensmad, bliver det til madpakke. Derudover smækker jeg tit en grovbolle/sandwich sammen med kyllingepålæg, grøntsager og Miracle Whip + grøntsagsstave. Af og til har jeg også rugbrød, grøntsagsstave, hytteost og tun med. Det gælder om at være lidt fantasifuld, for jeg er ikke fan af den traditionelle madpakke med rugbrød med leverpostej og spegepølse.
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Pandesteg » 2. maj 2017, 15:25

Filipai skrev:Har i nogle gode forslag til madpakker?
Jeg har altid spist havegryn til morgenmad, som holder mig mæt, og har droppet sukkeren der. Aftensmadsmåltiderne er der også ved at være godt styr på.

Tilbage er frokost og slikspiseriet.

Jeg har altid hadet madpakker, og derfor ender jeg ofte i fælden med at jeg så intet spiser, og så falder i den søde fælde før aftensmad.
Jeg har mikrovn og køleskab til rådighed, men er ekstrem dårlig til at komme op om morgenen. Så det ville være fedt hvis det kunne tages direkte fra fryseren, eller forberedes dagen før.


Det nemmeste for mig er helt klart at lave lidt ekstra aftensmad og tage med til frokost. Jeg har også altid bønnedeller/falafler/kødboller/frikadeller i fryseren, som jeg kan tage en håndfuld op af. Hvis du kan afsætte en eftermiddag til at producere en røvfuld af den slags til fryseren, så er det godt givet ud :) du kan også koge en stor portion kødsovs med masser af grøntsager i og spise med råkost til, det smager fint og jeg synes nogle gange, at det er rart med varm mad til frokost.

Jeg har også altid dåsetun på lager, som hurtigt kan mikses med et par spsk skyr og/eller Mayo. Det grønne indslag består næsten altid af en form for råkost, jeg elsker rå blomkål, så ofte findelt blomkål med f.eks. Ovnbagte tomater, peberfrugt, forårsløg og lidt dressing (du kan jo lave en olie/eddike dressing og have på lager til hele ugen), ellers køb en god pesto - så får du gode og mættende fedtstoffer og man behøver ikke bruge mere end en spsk.
Jeg kan også rigtig godt lide en råkost bestående af hvidkål/gulerod. Synes kålsalater mætter mig mere end almindeligt salatgrønt. Grønkål er også lækkert. Evt. brug lidt nødder i salaten også.

Det er også nemt og godt at have en bøtte hytteost i køleren, som kan væltes ud over noget salat og kød istedet for dressing - det mætter lidt ekstra.

Jeg pakker forresten altid min frokost aftenen før, fordi jeg ikke gider bøvle med det om morgenen.
5
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Pandesteg » 2. maj 2017, 15:30

Man kan også koge 6 æg og på den måde have til flere dage. Spises med groft rugbrød og gnavegrønt til - og evt lidt Mayo til.
Jeg har også altid dåsemakrel på lager og rugbrød i fryseren. På de dage hvor jeg virkelig nærmest intet har på lager til frokost pakker jeg bare en dåse makrel, 1-2 skiver rugbrød og en halv agurk/en peberfrugt/en håndfuld tomat eller lignende. Det fungerer også.
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Rapfisk » 2. maj 2017, 15:33

Omelet med diverse fyld: Æggemassen kan laves hjemmefra, eller man kan have æg i køleskabet på kontoret, hvis man har sådan ét. Skal bare have et par minutter i mikrobølgeovn.

Råkost og en rest af kød fra aftensmaden (fx frikadeller)

Rugbrød med godt fyld, fx laks eller avokado

Pastasalat, hvis du spiser pasta ind imellem. Jeg skal eksperimentere med denne opskrift i aften og have resten til frokost: https://www.nigella.com/recipes/linguin ... -mushrooms

Salater af kål kan holde fra dagen før, selv om der er dressing på. Google ellers Mason jar salad eller Mason jar lunch - de viser, hvilken rækkefølge, tingene bør lægges i, så de er lækrest, når man spiser.

Endeligt elsker jeg Food52, som har hundredevis af idéer i deres "Not sad desk lunch"-sektion: https://food52.com/topics/not-sad-desk-lunch
3
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Filipai » 2. maj 2017, 16:36

Hvor er i gode :banan:

Jeg har fri på lørdag, og vil klart prøve at få fyldt op. Har endelig lidt ledig plads i den :P
Det er klart det med madder der er problemet. For jeg er ikke sådan særligt meget til rugbrød.
Super god inspiration. Det fik lige sat mig igang med at få lavet en liste over mad til fryseren.

Kål er jeg ved at lære at spise, spidskål og grønkål er jeg blevet ret pjattet med. Blomkål kan jeg stadig ikke få ned :genert:
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf flicka » 2. maj 2017, 16:44

Filipai skrev:Har i nogle gode forslag til madpakker?
Jeg har altid spist havegryn til morgenmad, som holder mig mæt, og har droppet sukkeren der. Aftensmadsmåltiderne er der også ved at være godt styr på.

Tilbage er frokost og slikspiseriet.

Jeg har altid hadet madpakker, og derfor ender jeg ofte i fælden med at jeg så intet spiser, og så falder i den søde fælde før aftensmad.
Jeg har mikrovn og køleskab til rådighed, men er ekstrem dårlig til at komme op om morgenen. Så det ville være fedt hvis det kunne tages direkte fra fryseren, eller forberedes dagen før.


Salat - det kan oftest laves aftenen før, især hvis du først putter de "våde" ting som agurk og tomat i om morgenen. Eller simpelthen skraber den bløde centrum af agurken fra og tilsætter hele cherrytomater, så det ikke smatter ud.

Og man kan jo variere det "mættende element" i en uendelighed. Grovpasta, couscous, bulgur, speltkerner, kikærter, nye kartofler, kylling, laks, rejer osv.
2
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf milisa » 2. maj 2017, 18:34

Grovboller i fryseren, hytteost og/eller skyr og/eller en let creme fraiche på lager, så kan man lave lækre "tøm (køle)skabet"salater. Æg, skinke, tun, laks, avokado blandes med mælkeprodukt, salt, peber og finthakket radiser, løg, peberfrugt, gulerødder osv. Alt kan laves aftenen før.
0
Tally-ho
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Filipai » 6. jul 2017, 08:20

Jeg hiver lige tråden op igen, da jeg i den grad har slacket på det. Jeg fik intet gjort, og det blev simpelthen for meget. For små 4 uger siden valgte jeg at bestille allevo pulver hjem, og det har vidst været vejen frem, i fredags ramte jeg minus 4 kg, og jeg håber at (trods en lidt dum uge) er røget lidt mere når jeg hopper på vægten i morgen.
Jeg spiser enten havregryn eller en shake til morgenmad, en omgang allevo kartoffel/porresuppe til frokost og så normal sund aftensmad. I weekenden spiser jeg det ikke, men undlader så også at kværne slik, og spiser max 4 stykker marabou chokolade.
Jeg har også kun drukket et enkelt glas vin siden jeg startede. Så krydser for jeg kan forsætte den gode stil.
På mandag skal jeg til skrædderen med min kjole. Den har snørreryg og vil bede hende om at sørge for at den kan strammes mere ind, så jeg kan forsætte kampen mod kg og forhåbentligt ende på -10 kg inden bryllupsdagen den 9.9 :banan:
2
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Akehurst2 » 6. jul 2017, 08:31

Åh, hvor kan jeg bare huske de sidste måneder op til mit bryllup, hvor jeg havde købt en lidt for lille (og ret dyr :tie:) kjole online og klippet mærket af.

Så var det bare kogt kylling, rå blomkål og endeløs cardio det sidste stykke tid. Men det gik og kjolen sad fint, da den skulle. Brudekjole er virkelig en motivation, der vil noget :-D

MEn det lyder som om, du er inde i en god stime. Jeg hepper på dig!
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Filipai » 6. jul 2017, 09:08

Akehurst2 skrev:Åh, hvor kan jeg bare huske de sidste måneder op til mit bryllup, hvor jeg havde købt en lidt for lille (og ret dyr :tie:) kjole online og klippet mærket af.

Så var det bare kogt kylling, rå blomkål og endeløs cardio det sidste stykke tid. Men det gik og kjolen sad fint, da den skulle. Brudekjole er virkelig en motivation, der vil noget :-D

MEn det lyder som om, du er inde i en god stime. Jeg hepper på dig!


Min kjole er faktisk et nummer for stor. Men nu mere den skal lægges ind, nu mere får jeg for pengene :genert:

De første 4 kg er røget i ansigt og mave, og det er awesome. Desværre rykker det slet ikke på armene, og det er træls. Så skal få lavet noget træningsprogram til hængearme.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Filipai » 6. jul 2017, 10:01

Ballademager skrev:
Filipai skrev:
Akehurst2 skrev:Åh, hvor kan jeg bare huske de sidste måneder op til mit bryllup, hvor jeg havde købt en lidt for lille (og ret dyr :tie:) kjole online og klippet mærket af.

Så var det bare kogt kylling, rå blomkål og endeløs cardio det sidste stykke tid. Men det gik og kjolen sad fint, da den skulle. Brudekjole er virkelig en motivation, der vil noget :-D

MEn det lyder som om, du er inde i en god stime. Jeg hepper på dig!


Min kjole er faktisk et nummer for stor. Men nu mere den skal lægges ind, nu mere får jeg for pengene :genert:

De første 4 kg er røget i ansigt og mave, og det er awesome. Desværre rykker det slet ikke på armene, og det er træls. Så skal få lavet noget træningsprogram til hængearme.


Jeg forstår ikke logikken i hvor man taber sig.

Taber mig let i ansigtet, som kommer til at se pillet ud. Men depoterne på hofter og håndtag sidder urokkeligt fast :tie:


Mine hofter rykker det sig ikke på. Men det gør nu ikke så meget, jeg kan faktisk ret godt lide mine (virkeligt) brede hofter , men er så også indehaver af en stor barm, så det giver en fin timeglas form. Men mine arme er virkeligt store, har bitte små håndled, men mine overarme er virkeligt virkeligt massive. På den kedelige slaskede måde. Så jeg bliver nok nødt til at sætte ind med noget målrettet træning. Og så overvejer jeg alternative metoder som en bodywrap eller noget kunne fungere.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"