220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Filipai » 17. mar 2017, 11:15

Pandesteg skrev:Træner du i FW? Så kan jeg anbefale Bodyfit-timerne. Man kommer igennem alle store og små muskelgrupper med få gentagelser og derfor kan man tage meget vægt på. Jeg bliver presset meget mere end hvis jeg selv træner i maskiner (bortset fra det ville jeg altid træne med frivægte, da jeg synes det er meget skønnere, men man skal jo vide hvad man laver, så man ikke får skader).


Jep træner i FW i Lyngby, der er bodyfit to gange om ugen. Har før været til bodypump, og det er mega fedt. Har dog et mindre problem med træneren, hun er sindsygt dygtig, men hun er også meget hård, og så skal hun altid kommentere på at jeg ikke må træne i fivefingers, som er det eneste jeg kan holde ud at træne i. Har ikke prøvet hendes bodyfit hold, men kunne være jeg skulle give det et skud.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Filipai » 17. mar 2017, 11:17

Aquadorable skrev:
Allerførst; fedt at det lykkedes dig at træffe nogle gode valg, da I var ude i går :gogo: Det kræver virkelig rygrad!

Jeg ved ikke, om det kan hjælpe dig at lade være med at fokusere på det hele på én gang. Nogen gange skal man tage et skridt ad gangen og enten fokusere på maden eller træningen eller noget helt tredje. Jeg har været inde i en god træningsrutine de sidste par år, så den del begynder at ligge på rygraden, og min krop "efterspørger" træningen nu. Derimod har det haltet på madfronten, og efter min knæskade er det kun blevet værre. Derfor er det nu der, jeg har sat ind, og så kører træningen egentlig bare, som den plejer. Ja, jeg har fået en personlig træner, men jeg træner ikke mere af den grund. Blot mere effektivt.

Hvis det er dine arme, du er mest ked af, så synes jeg da klart, det er (styrke)træningen, du skal sætte ind på. Har du overvejet TRX? Det er vanvittig effektivt, og jeg kan styrketræne hele kroppen på 45 minutter. Måske er der TRX i dit center?

Jeg ved, du ikke er så vild med at køre efter træning, men hvis du ombestemmer dig, er der plads på mit TRX hold i Birkerød mandag eftermiddag :) Prøvetimen er vist gratis.

Rispapirruller lyder lækkert, det skal vi vist have skrevet på madplanen :gogo: Og nej, det slår ikke fredagsslik, men jeg har tænkt mig at skære nogle gulerødder, agurker og peberfrugter ud til i aften og dyppe dem i en god dip ... Det smager overraskende godt! :)


Her bliver fokus klart på maden, og så hoppe på et hold i ny og næ. I hele uge 13 må jeg ikke få pulsen sådan specielt op, og det er først i uge 15 jeg må begynde at løfte tunge ting, grundet den dumme operation. Så håber jeg kan leve sundt i mellemtiden.

Og du har helt ret, bare de 10 minutter jeg skal bruge på at komme ned i centeret er en mega præsentation :lol:
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Pandesteg » 17. mar 2017, 11:39

Filipai skrev:
Pandesteg skrev:Træner du i FW? Så kan jeg anbefale Bodyfit-timerne. Man kommer igennem alle store og små muskelgrupper med få gentagelser og derfor kan man tage meget vægt på. Jeg bliver presset meget mere end hvis jeg selv træner i maskiner (bortset fra det ville jeg altid træne med frivægte, da jeg synes det er meget skønnere, men man skal jo vide hvad man laver, så man ikke får skader).


Jep træner i FW i Lyngby, der er bodyfit to gange om ugen. Har før været til bodypump, og det er mega fedt. Har dog et mindre problem med træneren, hun er sindsygt dygtig, men hun er også meget hård, og så skal hun altid kommentere på at jeg ikke må træne i fivefingers, som er det eneste jeg kan holde ud at træne i. Har ikke prøvet hendes bodyfit hold, men kunne være jeg skulle give det et skud.


Åh gud, jeg hader virkelig sådan noget. Jeg har før trænet bodyfit hos én som konstant ville have, at folk skulle putte mere vægt på. Altså man kan opfordre til det, men det er sgu flabet nærmest at tvinge folk til at putte mere vægt på. Så hende gad jeg ikke træne hos i det lange løb.

Hvorfor mener hun ikke, at du må træne i fivefingers egentlig?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Filipai » 17. mar 2017, 12:44

Pandesteg skrev:
Filipai skrev:
Pandesteg skrev:Træner du i FW? Så kan jeg anbefale Bodyfit-timerne. Man kommer igennem alle store og små muskelgrupper med få gentagelser og derfor kan man tage meget vægt på. Jeg bliver presset meget mere end hvis jeg selv træner i maskiner (bortset fra det ville jeg altid træne med frivægte, da jeg synes det er meget skønnere, men man skal jo vide hvad man laver, så man ikke får skader).


Jep træner i FW i Lyngby, der er bodyfit to gange om ugen. Har før været til bodypump, og det er mega fedt. Har dog et mindre problem med træneren, hun er sindsygt dygtig, men hun er også meget hård, og så skal hun altid kommentere på at jeg ikke må træne i fivefingers, som er det eneste jeg kan holde ud at træne i. Har ikke prøvet hendes bodyfit hold, men kunne være jeg skulle give det et skud.


Åh gud, jeg hader virkelig sådan noget. Jeg har før trænet bodyfit hos én som konstant ville have, at folk skulle putte mere vægt på. Altså man kan opfordre til det, men det er sgu flabet nærmest at tvinge folk til at putte mere vægt på. Så hende gad jeg ikke træne hos i det lange løb.

Hvorfor mener hun ikke, at du må træne i fivefingers egentlig?


Manglende støtte som giver ondt i ryggen når jeg træner med vægt. Når jeg træner stepfitness hos hende er det grundet manglende støtte til knæene under vrid. Og det kan jeg bedre følge hende i, men lidt træls da jeg hørte det for 3. gang på en uge, hvor jeg så fik forklaret hende at det var det fivefingers eller bare tær. Nu er det et stykke tid siden jeg har trænet hos hende, så ville nok skulle igennem møllen igen.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Filipai » 17. mar 2017, 12:45

Udover det er det et kvarter til at jeg ikke længere kan afmelde mig holdet, og det kribler i mig for at trykke afmeld. Det er blevet overskyet, og er godt igang med oprydning herhjemme, og gider ik ud :genert:
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Aquadorable » 17. mar 2017, 12:57

Filipai skrev:Udover det er det et kvarter til at jeg ikke længere kan afmelde mig holdet, og det kribler i mig for at trykke afmeld. Det er blevet overskyet, og er godt igang med oprydning herhjemme, og gider ik ud :genert:


Du kan godt! Tænk på, hvor fedt det føles bagefter! :)
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Ally » 17. mar 2017, 18:15

Fili, kom du af sted? :kys:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Filipai » 17. mar 2017, 19:12

Ally skrev:Fili, kom du af sted? :kys:


Øhm bøøhh. Måske :genert:

Til gengæld fik mig og manden danset rundt herhjemme, og virkeligt givet den gas. Nok til det kunne mærkes i kroppen :D
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Aquadorable » 21. mar 2017, 15:23

Hvordan går det med sensekuren? Fungerer det? :)
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Filipai » 21. mar 2017, 15:33

Aquadorable skrev:Hvordan går det med sensekuren? Fungerer det? :)


Indtil videre er jeg ikke helt inde i rutinen, har gjort det når jeg har spist hjemme, men vi har nærmest været til arrangementer til alle måltider siden fredag. Og er det frem til torsdag.
Jeg kan slet ikke finde motivation, trods den virkeligt burde være der. Har kigget på billeder fra da jeg vejede 8 kg mindre, og så brand godt ud, jeg er ked af min vægt, og jeg synes det er træls tøjet strammer, og alligevel er min rygrad der bare ikke. Det er sgu deprimerende.
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Aquadorable » 21. mar 2017, 15:43

Filipai skrev:
Aquadorable skrev:Hvordan går det med sensekuren? Fungerer det? :)


Indtil videre er jeg ikke helt inde i rutinen, har gjort det når jeg har spist hjemme, men vi har nærmest været til arrangementer til alle måltider siden fredag. Og er det frem til torsdag.
Jeg kan slet ikke finde motivation, trods den virkeligt burde være der. Har kigget på billeder fra da jeg vejede 8 kg mindre, og så brand godt ud, jeg er ked af min vægt, og jeg synes det er træls tøjet strammer, og alligevel er min rygrad der bare ikke. Det er sgu deprimerende.


Kender det alt for godt. Både at tøjet strammer, og at motivationen svigter. Øv, det er ikke sjovt.

Det værste er jo, at man ofte kommer til at gå og slå sig selv oven i hovedet, og det bliver det jo ikke bedre af ... Jeg håber, det lykkes dig at få styr på motivationen og finde en måde, der virker for dig :)

Om ikke andet, så er du også meget smuk nu :kys:
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Pandesteg » 21. mar 2017, 15:49

Filipai skrev:
Aquadorable skrev:Hvordan går det med sensekuren? Fungerer det? :)


Indtil videre er jeg ikke helt inde i rutinen, har gjort det når jeg har spist hjemme, men vi har nærmest været til arrangementer til alle måltider siden fredag. Og er det frem til torsdag.
Jeg kan slet ikke finde motivation, trods den virkeligt burde være der. Har kigget på billeder fra da jeg vejede 8 kg mindre, og så brand godt ud, jeg er ked af min vægt, og jeg synes det er træls tøjet strammer, og alligevel er min rygrad der bare ikke. Det er sgu deprimerende.


Synes du ikke du kan bruge sense, når du spiser ude?

Kender desværre godt det med motivationen, det kan være så svært at forstå hvorfor den ikke er der. Da jeg skulle giftes knoklede jeg de sidste måneder op til fordi jeg bare ikke ville være utilfreds med mit udseende på
bryllupsbillederne.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Filipai » 22. mar 2017, 06:47

Pandesteg skrev:
Filipai skrev:
Aquadorable skrev:Hvordan går det med sensekuren? Fungerer det? :)


Indtil videre er jeg ikke helt inde i rutinen, har gjort det når jeg har spist hjemme, men vi har nærmest været til arrangementer til alle måltider siden fredag. Og er det frem til torsdag.
Jeg kan slet ikke finde motivation, trods den virkeligt burde være der. Har kigget på billeder fra da jeg vejede 8 kg mindre, og så brand godt ud, jeg er ked af min vægt, og jeg synes det er træls tøjet strammer, og alligevel er min rygrad der bare ikke. Det er sgu deprimerende.


Synes du ikke du kan bruge sense, når du spiser ude?

Kender desværre godt det med motivationen, det kan være så svært at forstå hvorfor den ikke er der. Da jeg skulle giftes knoklede jeg de sidste måneder op til fordi jeg bare ikke ville være utilfreds med mit udseende på
bryllupsbillederne.


Altså jo på restaurant besøg uden forud bestemt menu. Men de sidste dage har det været fødselsdagsarrangementer, familiespining og på restaurant med forudbestemt menu, så der har jeg ikke rigtigt haft så meget at skulle sige, andet end jeg prøver at spare på sovsen, og tage mere grønt.
Men det er svært når menuen er f.eks pizza :genert:

Men ja, motivationen skal op. Det er også bare pisse tarveligt at min kæreste bare rasler kg af sig, så snart han bare holder en lille bitte bitte smule igen.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Filipai » 22. mar 2017, 06:51

På den positive side er jeg kommet bedre igang med hjemmetræningen, får trænet arme, og får danset rundt en hel masse, og fyrer den bestemt mere af til "min" musik end nede i centeret :P
Jeg har også (endelig!!!) fået styr på mit speciale. Så nu bliver der travlt igen, og så plejer det at gå bedre med motivationen.
Slikket herhjemme er erstattet at et enkelt stykke mørk chokolade, og det er en klar forbedring.
2
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: 220 dage til det store ja! Nu skal de overflødige kg af!

Indlægaf Pandesteg » 22. mar 2017, 06:54

Hvis du sparer HF4 og noget fedt væk hele resten af dagen bør du kunne spise ca. en halv pizza på sense :) Det bedste ville dog være at nøjes med to stykker sv.t. din håndflades størrelse og så supplere med grønt, men ellers er det OK med en halv pizza.

Håber du snart genfinder motivationen :kys:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Sund og/eller slank"