Luffegås skal være i sit livs form når hun siger sit livs ja.

Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Luffegås skal være i sit livs form når hun siger sit livs ja.

Indlægaf Luffegås » 20. jan 2017, 19:48

En tråd for at jeg kan holde mig selv i ørerne....

Jeg vejede i mange år 74..
Det var lidt for meget, men jeg følte det okay, jeg havde styr på det. Problemet var bare den dunk jeg rendte rundt med.
Så mødte jeg min nuværende kæreste, der havde afskåret alt sukker, og introducerede mig til Low Carb, High Fat. Fantastisk følelse det gav mig. Aldrig mere mavesmerter, jeg begyndte at tabe mig for første gang i årevis, og alt var godt. Men så kom en grufuld lang sommerferie+ en fyring, hvor jeg bare spiste som jeg ville, hvilket nok var High Carb, High Fat, High Alcohol.. Og da jeg endelig stod på vægten igen, vejede jeg 84.. What the :genert: .... Jeg havde taget 10 kg. på, på et spørgsmål om uger!

Så tabte jeg mig lidt igen, kom ned på 80, tog til thailand hvor jeg cravede pomfritter konstant fordi jeg ikke brød mig om maden, kom hjem til jul, og så behøver jeg ikke forklarer mere.. Men tilgengæld har jeg denne gang, mere end nogensinde, besluttet det er sådan jeg vil leve. Væk med mavesmerter og oppustethed. Og væk med kiloene.. For jeg skal nemlig giftes! TIl august 2018, men skal jo ligesom finde en kjole før, hvilket jeg går i gang med allerede til august i går.

Så mål: Et sted mellem 60 og 65.
Delmål:
1. Under 80.
2. 74.
3. under 80.

Når jeg komme på 80 intensivere jeg med mere sport, jeg er årets gæst i fitnessworld, så har skam medlemsskab :P
Men allerede nu går jeg lidt flere ture end normalt, så det bliver en del med noget gang.
Jeg vejer mig daglig, og det er skønt at se fremskridtene pt. er allerede på 82.9 fra i mandags 84, whatever.
3
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Luffegås skal være i sit livs form når hun siger sit livs ja.

Indlægaf Luffegås » 20. jan 2017, 19:49

Vi var inviteret ud og spise kl. 18 men det blev aflyst kl. 17:15. What to do.. Ååh vi cravede bare at ringe efter noget, det er jo fredag og alt det der.
Men Nope! Lækre glutenfri burgerboller og så en god hakkebøf. Så var den craving stillet.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Luffegås skal være i sit livs form når hun siger sit livs ja.

Indlægaf kidkomb » 20. jan 2017, 20:43

Jeg hepper! :banan:
TILLYKKE med det forestående :D
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Luffegås skal være i sit livs form når hun siger sit livs ja.

Indlægaf Tilly » 21. jan 2017, 11:16

Jeg hepper også :)
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Luffegås skal være i sit livs form når hun siger sit livs ja.

Indlægaf Luffegås » 23. jan 2017, 08:08

Vægtskema siden sidste år. Det er vildt at se på, havde aldrig troet jeg kunne komme op på hvor jeg er. Troede ikke jeg var bygget til det.. Også fordi man faktisk ikke kan se det på mig når jeg har flatterende tøj på, folk får altid en forskrækkelse når de hører hvad jeg vejer.
Men når selv ens harembukser sidder stramt er det ved at være tid til at sadle om ;)
Vil forsøge at gå mere dagligt, gik en lille tur i går på 2.7 km. og vi var begge i hjemmet enige om at deeet burde vi da gøre hver dag. Klart.. og vi siger det samme om en måned igen.. Men det skal være løgn! Alle andre kan nemt få 10.000 skridt om dagen, så jeg vil starte med 5000 dagligt som delmål.
Har pokemon go som en ekstra sjov inspiration, men sgu ikke sjovt når telefonen går ud pga. det er for koldt :lol: :sarkasme:

Fil_000 (3).jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Luffegås skal være i sit livs form når hun siger sit livs ja.

Indlægaf Pandesteg » 23. jan 2017, 08:16

Held og lykke med vægttabet! Kører du stadig LCHF? Jeg har selv levet lidt for godt her de sidste 3 måneder, så er lige kommet tilbage på LCHF-vognen efter godt og vel 6 måneders pause. Jeg havde helt glemt hvor godt jeg har det på LCHF.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Luffegås skal være i sit livs form når hun siger sit livs ja.

Indlægaf Luffegås » 23. jan 2017, 08:22

Pandesteg skrev:Held og lykke med vægttabet! Kører du stadig LCHF? Jeg har selv levet lidt for godt her de sidste 3 måneder, så er lige kommet tilbage på LCHF-vognen efter godt og vel 6 måneders pause. Jeg havde helt glemt hvor godt jeg har det på LCHF.

Jeg går ikke op i tallene, om jeg får nok fedt og sådan, men ja, vi lever stadig efter så godt som ingen kulhydrater. Tror dog jeg skal til at skrue lidt op for fedtet.
Er også vildt glad for følelsen af lethed man har, og at man føler sig slankere uden at være det :)
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Luffegås skal være i sit livs form når hun siger sit livs ja.

Indlægaf Pandesteg » 23. jan 2017, 08:38

Luffegås skrev:
Pandesteg skrev:Held og lykke med vægttabet! Kører du stadig LCHF? Jeg har selv levet lidt for godt her de sidste 3 måneder, så er lige kommet tilbage på LCHF-vognen efter godt og vel 6 måneders pause. Jeg havde helt glemt hvor godt jeg har det på LCHF.

Jeg går ikke op i tallene, om jeg får nok fedt og sådan, men ja, vi lever stadig efter så godt som ingen kulhydrater. Tror dog jeg skal til at skrue lidt op for fedtet.
Er også vildt glad for følelsen af lethed man har, og at man føler sig slankere uden at være det :)


Jeg går heller ikke så meget op i det med fedtet. Man kan jo mærke ret tydeligt, hvis man ikke får nok Og selvom jeg får fedt til næsten alle måltider, men jeg kører det ikke ned i de mængder, som jeg godt kan se, at andre LCHF'ere gør (er medlem af en facebookgruppe).
Ja man føler sig meget lettere og kan også tydeligt se, hvordan min mave er markant fladere på LCHF. :love:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: Luffegås skal være i sit livs form når hun siger sit livs ja.

Indlægaf Petrix » 23. jan 2017, 08:43

10000 skridt/dag er meget nemt at opnå.
Synes du sætter dit delmål for lavt.

Håber du når dit mål og ønsker dig al mulig held og lykke :)
0
27102021
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Luffegås skal være i sit livs form når hun siger sit livs ja.

Indlægaf Pandesteg » 23. jan 2017, 08:47

pige1987 skrev:
Pandesteg skrev:Held og lykke med vægttabet! Kører du stadig LCHF? Jeg har selv levet lidt for godt her de sidste 3 måneder, så er lige kommet tilbage på LCHF-vognen efter godt og vel 6 måneders pause. Jeg havde helt glemt hvor godt jeg har det på LCHF.


Håber det er ok jeg lige låner din trås TS.

Pandesteg:
Kunne du evt. beskrive hvad du får af mad i løbet af en typisk dag på LCHF??


Ja det kan jeg da godt :)

Er aldrig sulten om morgenen, så først ved 9-10-tiden spiser jeg 3 ostehaps og et stykke grønt. F.eks. bare noget peberfrugt eller en avocado. Til frokost er det enten en rest aftensmad eller alternativt noget grønt (agurk, tomat, peberfrugt, rå blomkål) der fylder ca. ½ af tallerknen, noget kød på (tit noget god spegepølse) og så en god portion ost. Tit en klump mozzarellaost, det er vist 125 g der i sådan en pose.
Til aftensmad holder jeg det også ret simpelt. I denne uge skal vi have blomkålssuppe (lavet med flødeost og serveret med sprød bacon oven på), enebærgryde med fløde og creme fraiche 38% og serveret med en mos af broccoli og blomkål, hakkebøffer med med ostefyld, whiskysauce og salat og krebinetter med revet ost i farsen og paneret i flæskesværs-rasp og serveret med kogte grøntsager og creme fraiche.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Luffegås skal være i sit livs form når hun siger sit livs ja.

Indlægaf Luffegås » 27. jan 2017, 08:03

Var i går til Yoga for første gang, og det var en fed oplevelse. Jeg er normalt meget ukoncentreret, og keder mig let, men jeg levede mig helt ind i det. Rigtig god instruktør, der ikke rendte rundt og trykkede på folk, og alligevel følte man sig set og forstået.
Vil forsøge at prioritere Yoga som en af de ting der udover vægttab forhåbentligt også kan give noget glæde.
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Luffegås skal være i sit livs form når hun siger sit livs ja.

Indlægaf Lykke » 27. jan 2017, 11:04

Så han har fået friet? Det har jeg helt overset. Tillykke med det!
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Luffegås skal være i sit livs form når hun siger sit livs ja.

Indlægaf Luffegås » 27. jan 2017, 12:12

Lykke skrev:Så han har fået friet? Det har jeg helt overset. Tillykke med det!

Niks, stadig ikke :) Men kan mærke det er nær.. Han har sagt at det frieri han har i hovedet nok er for dyrt og for stort lige nu, og så kom han til at sige "jeg ved heller ikke lige hvornår jeg har ferie i år og om jeg har"! :gruble:
Så lyder på ham som om han vil finde på noget andet :)
Ringen har vi købt i Thailand, så den skal han jo ikke ud og finde :D Det er bare stedet
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Luffegås skal være i sit livs form når hun siger sit livs ja.

Indlægaf Luffegås » 3. feb 2017, 09:59

Efter i går at have været på mit 2. hold yoga ever, blev jeg så bidt at jeg tænkte "det her, det vil jeg fandme dagligt i en måned!". Men centret har ikke hold dagligt, så jeg gik da bare i føtex, købte en måtte (nok lidt for tyk, men pyt) og så på youtube, og har fundet en fantastisk instruktør! tog lige 40 minutter med hende Adriane, hun forklarer godt, er sjov nok, men jeg tilsatte lidt musik afslappende musik fra computer nr. 2 der kører med godt anlæg.

Så nu har jeg lige haft yoga herhjemme :D Fuck jeg har fede lår og mave, men det skal nok blive godt :)

Find hendes playlister her: https://www.youtube.com/user/yogawithadriene/playlists

Udover det, svømmer vægten omkring de 82-83 stadigvæk men er svært når jeg de her dage har menstruation, er åbenbart typen der tager på i den tid :s Men føler mig fit, glad, og i aften skal vi have min bedste ven på besøg, og har advaret ham om at vi personligt nok ikke drikker alkohol, så det er ren alm. hygge-aften. Føles underligt, men godt :) Sidste fredag fik jeg også kun et glas rødvin til en hygge-aften, og havde valgt at jeg skulle køre hjem :) Vi kunne sagtens have cyklet eller taget bussen, men det var ikke nødvendigt.
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Luffegås skal være i sit livs form når hun siger sit livs ja.

Indlægaf Luffegås » 12. mar 2017, 15:44

I dag er det 2 år siden min kæreste og jeg første gang kyssede, men vi har 15 mdr. dag på tirsdag :P Sådan er der jo så meget, og det er et sjovt minde :D Nu er der 17 mdr. og 5 dage til vi skal giftes,i dag stod vægten på 80.2 for 2. dag i streg, så det vare ikke længe før jeg er under 80, som klart er et delmål for mig.
Overvejer at rulle lige om lidt ud i det gode vejr. Havde slet ikke tænkt på at godt vejr måske kan give mig masser af ekstra motion. jaaa :)
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.

Tilbage til "Sund og/eller slank"