Been there, done that, going again

Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 6. sep 2016, 08:39

Nå, men her er jeg igen.
Jeg har (min) 3 skide stædige kilo jeg skal smide for at noget andet kan ske. Det er så tæt på, og så langt væk......

Altså egentlig er der mange flere kilo der skal af, men lige nu er der fokus på det lille mål, der som sagt er katalysator for noget andet.
Med til historien hører, at der i løbet af de sidste måneder ER sket lidt. I snit ½ kg om ugen og det synes jeg egentlig er fint. Fordi det har været i et tempo, der har levnet plads til fødselsdage, ferier og lørdagsrødvin. Min hjerne synes det er fint og jeg kan mærke det på mit tøj og sådan noge. Det måtte baare gerne gå hurtigere..
Metoden er egentlig "bare" at være striks til daglig og hele tiden have målet for øje. Ikke noget med faste, raw food, syndedage eller lign. Fornuft. Jeg ved nemlig, at jo mere jeg følger noget bestemt, jo mere er jeg tilbøjelig til at falde fra...
Jeg satser også stærkt på, snart at få gang i mere motion, er kommet lidt ud af rytmen efter min ferie.

Jeg HÅBER, at jeg kan holde mig selv i ørerne ved at skrive lidt herinde.
Det bliver nok en blanding af tanker, ugemål ala månedstråden, notering af madindtag, blær og det løse :)
Første delmål: < 100 kg
Senest rettet af Alphilia 7. sep 2016, 10:23, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 6. sep 2016, 08:41

Det vil jeg forsøge i denne uge:

- Fornuftige madpakker
- minimere kulhydrater
- kun alkohol x 1
- motion, min x1
- 10 min daglig ro - som i ingen tv, musik osv
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf MyGirl » 6. sep 2016, 09:11

Tillykke med tråden! Jeg følger gerne med og hepper :pompom:
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 7. sep 2016, 10:28

^tak

Altså indtil videre går det godt i denne uge. Jeg tygger kål og gulerødder som (næsten) aldrig før. Forsager kulhydrater og det er okay. Nogle gange gør det det nemmere at håndtere, at sådan er det bare. Ikke så meget pjat, det er det der er vejen.
I dag og i morgen er fridage - en glimrende undskydning/anledning til at "forkæle" sig selv med mad. Det er i hvert fald min sædvanlige tankegang. Den skal jeg lige prøve at snige mig udenom så om lidt er der massage på programmet og bagefter en kop kaffe med en bog. Noget andet end mad, som OGSÅ er en hyggeting.
2
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 8. sep 2016, 17:52

Åh, jeg har været ude og trave i Dyrehaven. en god lang tur - det var godt for sjæl og krop!
Og så er jeg lidt stolt af, at selvom aftensmaden ikke just var slankevenlig så formodede jeg faktisk at levne - stort af en, der plejer at spise rub og stub.
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 27. sep 2016, 09:42

Nå, meningen med den her tråd var jo, at den skulle bruges...
Vægten falder. Laaaaangsomt. Det frustrerer mig lidt, selvom jeg et eller andet sted også synes det er fint at det foregår i et tempo hvor jeg kan følge med.
Rom blev jo ikke bygget på een dag og alle de her kilo kom jo hellere ikke på overnight. Men alligevel. Fuck det er træls, og jeg bliver irriteret på mig selv over "at jeg ikke bare kan tage mig sammen" og få de der 2 kg væk. Alle siger, at dem kan jeg da snildt tabe på et par uger... Men det kan jeg åbenbart ikke. Synes det er svært med mine egne forventninger og andres (velmenende) kommentarer.
Well, det hjælper ikke just på sagerne, at de sidste uger har været præget af svær sygdom i nær familie og noget gammelt stress der stikker sit grimme fjæs lidt for lang frem.
I torsdags var jeg nede og træne, det var virkelig fedt og jeg nød det. Fredag blev jeg sendt til tælling af Roskildesyge og er først nu ved at være frisk igen. Come on Karma, kom lige ind i kampen!

Men jeg skal nok få bugt med de der kilo. Med tiden. I mellemtiden prøver jeg at glædes over de små skridt.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf MyGirl » 28. sep 2016, 10:01

Alphilia skrev:Nå, meningen med den her tråd var jo, at den skulle bruges...
Vægten falder. Laaaaangsomt. Det frustrerer mig lidt, selvom jeg et eller andet sted også synes det er fint at det foregår i et tempo hvor jeg kan følge med.
Rom blev jo ikke bygget på een dag og alle de her kilo kom jo hellere ikke på overnight. Men alligevel. Fuck det er træls, og jeg bliver irriteret på mig selv over "at jeg ikke bare kan tage mig sammen" og få de der 2 kg væk. Alle siger, at dem kan jeg da snildt tabe på et par uger... Men det kan jeg åbenbart ikke. Synes det er svært med mine egne forventninger og andres (velmenende) kommentarer.
Well, det hjælper ikke just på sagerne, at de sidste uger har været præget af svær sygdom i nær familie og noget gammelt stress der stikker sit grimme fjæs lidt for lang frem.
I torsdags var jeg nede og træne, det var virkelig fedt og jeg nød det. Fredag blev jeg sendt til tælling af Roskildesyge og er først nu ved at være frisk igen. Come on Karma, kom lige ind i kampen!

Men jeg skal nok få bugt med de der kilo. Med tiden. I mellemtiden prøver jeg at glædes over de små skridt.


Jeg hepper stadig glad og gerne.

Håber, det er blevet okay med både familiens helbred og dit :ae: Det lyder som noget af en omgang, og fuldt forståeligt, det tager noget fokus.

Og fedt, det trods alt går den rigtige vej! Det langsomme vægttab er jo også det, der er størst sandsynlighed for, varer ved!
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 29. sep 2016, 15:49

Tak for det :)

Paradoksalt nok har en omgang mavehalløj givet mere fokus på at spise mindre - måske fordi systemet lige skulle vendes til mad igen?
Det har også på en sær måde været godt for psyken ikke at have overskud til at tænke på så meget andet end at blive frisk. Og så var fandme sej i går og fik sagt fra overfor/i nogle situationer på mit arbejde i går, dér er jeg faktisk ret stolt af mig selv.

Endelig, så har jeg haft en dejlig fridag med masser af MIG tid, afslapning og en god tur i motionscentret.
Dejligt, når der begynder at være lys et eller andet sted i horisonten.
2
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 2. okt 2016, 20:15

Rimelig hæderlig weekend rent madmæssigt og afsluttet med en god gang cykling. Jeg lavede ny playliste i går, det var motiverende.
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 4. okt 2016, 07:36

Wuhu - lykken er at tage nogle jeans på, som har siddet så stramt at de altid blev taget af igen :D
Jeg kan nu godt mærke på mit tøj og min krop, at der ryger lidt hist og pist.
5
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf girl_beat » 4. okt 2016, 09:26

Alphilia skrev:Wuhu - lykken er at tage nogle jeans på, som har siddet så stramt at de altid blev taget af igen :D
Jeg kan nu godt mærke på mit tøj og min krop, at der ryger lidt hist og pist.


Så går det da helt sikkert den rigtige vej! :gogo:

Sørger du indimellem for noget træning, der får pulsen helt i vejret? Når du alligevel kommer i fitnesscenter kan det være et rigtig godt supplement til gå- og cykelture, hvis du tonser igennem til fx spinning eller lign. holdtræning. Kroppen kan godt blive vænnet til et bestemt aktivitetsniveau, og så regulerer den sult, forbrænding osv. efter det :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 4. okt 2016, 09:56

girl_beat skrev:
Alphilia skrev:Wuhu - lykken er at tage nogle jeans på, som har siddet så stramt at de altid blev taget af igen :D
Jeg kan nu godt mærke på mit tøj og min krop, at der ryger lidt hist og pist.


Så går det da helt sikkert den rigtige vej! :gogo:

Sørger du indimellem for noget træning, der får pulsen helt i vejret? Når du alligevel kommer i fitnesscenter kan det være et rigtig godt supplement til gå- og cykelture, hvis du tonser igennem til fx spinning eller lign. holdtræning. Kroppen kan godt blive vænnet til et bestemt aktivitetsniveau, og så regulerer den sult, forbrænding osv. efter det :)


Tak for input :)
Jeg plejer at køre bakkeprogram på motionscyklen med øget belastning med jævne mellemrum og det føles i hvert fald som om pulsen ryger godt op.
Jeg skal vist også ind i en lidt mere fast gang i træningscentret før kropen er vænnet til et bestemt niveau :blush: - trods alt.

Jeg har en "veje" aftale om en uge - er spændt på hvad der er sket der.

En dag som i dag er altid lidt tricky synes jeg. Jeg skal møde kl 14 (og afsted en time før) så jeg synes altid jeg kommer lidt i et dilemma mht måltider - enten er det 2 mindre måltider (morgen og frokost) eller et større kombineret - uanset hvad når jeg at blive monster sulten inden aften fordi min frokost bliver lidt underlig
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf MyGirl » 10. okt 2016, 09:10

Hænger du i endnu? :)
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 10. okt 2016, 16:29

Ja, men ikke så effektivt som jeg gerne ville være.
Har en veje aftale i morgen, det er altid spændende (vejer mig ikke så meget derudover), men synes jeg kan mærke på min krop at der sker noget.

Tilgengæld bliver jeg rigtig ofte irriteret over, hvor meget mad fylder og hvor meget skam og skyldfølelse det giver mig, fordi jeg ikke føler jeg slår til.
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 11. okt 2016, 16:46

Dagens vejning var ikke katastrofal, men bestemt heller ikke fantastisk. Skal vi ikke bare fastslå, at det der vægttab sneeeegler sig af sted. Og jeg ved sq ikke rigtig, hvad jeg skal gøre ved det.
Jo, altså jeg ved, at der skal mere konsekvens til, men jeg synes altså ikke det er SÅ grelt det jeg gør. Af og til overvejer jeg, om der er noget psykisk der blokerer (det er der sikkert) og jeg synes egentlig, at jeg kan mærke og se på min krop at der ryger noget. Hvorfor viser det sig så ikke på vægten ?
Måske skal jeg have mere struktur på min dag? Tælle kalorier?
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"