Been there, done that, going again

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf MyGirl » 19. maj 2017, 08:37

Alphilia skrev:Det er ok :)
Det kører ok med motionen, men jeg spiser for meget og det kan desværre ses på vægten.
Lidt for meget stress på mange områder gør ikke noget godt for sundheden.


Kender godt de perioder.

Håber, der kommer lidt ro på inden alt for længe :kram:
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 22. maj 2017, 15:45

Nå men nu har jeg lige besluttet mig for at tage een dag ad gangen. Ikke fokusere på i morgen eller overmorgen, men kun på at holde i dag sund. Små skridt....

I den sammenhæng er det også planlægning, planlægning, planlægning
Og så må jeg bare erkende, at træning ikke er det der er mest af efter lange arbedsdage
2
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf MyGirl » 23. maj 2017, 10:49

Alphilia skrev:Nå men nu har jeg lige besluttet mig for at tage een dag ad gangen. Ikke fokusere på i morgen eller overmorgen, men kun på at holde i dag sund. Små skridt....

I den sammenhæng er det også planlægning, planlægning, planlægning
Og så må jeg bare erkende, at træning ikke er det der er mest af efter lange arbedsdage


Godt at høre, du hopper op på hesten igen :)
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 20. jun 2017, 08:22

Uh, ferie med lidt for meget vin og hygge :X
Tør ikke rigtig hoppe op på vægten, men jeg kan fornemme på min krop og mit tøj, at det ikke går den rigtige vej.
Jeg synes det er SÅ svært at komme igang selvom jeg har maser af "mål".
Jeg snacker for meget og spiser for store portioner, det er vist mit primære fokusområder
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf MyGirl » 21. jun 2017, 13:35

Håber, det var en god ferie uanset. Det skal der altså også bare være plads til!!

Men det kan desværre være forbandet hårdt at komme op på hesten igen. Meeeen, jeg hepper stadig :)
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Akehurst2 » 21. jun 2017, 13:44

Alphilia skrev:Uh, ferie med lidt for meget vin og hygge :X
Tør ikke rigtig hoppe op på vægten, men jeg kan fornemme på min krop og mit tøj, at det ikke går den rigtige vej.
Jeg synes det er SÅ svært at komme igang selvom jeg har maser af "mål".
Jeg snacker for meget og spiser for store portioner, det er vist mit primære fokusområder


Portionsanretning og så spise væk fra gryderne. Gerne så langt væk, at du ikke rigtig orker at rejse dig for at tage ekstra.
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 21. jun 2017, 16:00

MyGirl skrev:Håber, det var en god ferie uanset. Det skal der altså også bare være plads til!!

Men det kan desværre være forbandet hårdt at komme op på hesten igen. Meeeen, jeg hepper stadig :)


Det var en fantastisk ferie! Jeg fik også brugt kroppen i hhv de norske fjelde og den skotske natur, så der blev gået mange skridt til kompensation.


Akehurst2 skrev:
Alphilia skrev:Uh, ferie med lidt for meget vin og hygge :X
Tør ikke rigtig hoppe op på vægten, men jeg kan fornemme på min krop og mit tøj, at det ikke går den rigtige vej.
Jeg synes det er SÅ svært at komme igang selvom jeg har maser af "mål".
Jeg snacker for meget og spiser for store portioner, det er vist mit primære fokusområder


Portionsanretning og så spise væk fra gryderne. Gerne så langt væk, at du ikke rigtig orker at rejse dig for at tage ekstra.


Ja, dét skal jeg virkelig øve mig i.
Morgenmad og frokost (især ift madpakker) kører faktisk ret godt, så det er fra kl 16 og frem, jeg skal have fokus.
Udover portionsstørrelser er der en del snacking og noget af det tror jeg simpelthen jeg kan komme udenom ved at spise aftensmad tidligere - og have gulerødder fx i tasken til togturen hjem

I dag er jeg ret tilfreds med mig selv, fordi jeg virkelig har tænkt over og handlet på, ikke at spise alt muligt men "gemt" det til jeg skulle ud og spise i aften.
Det er jo det jeg gerne vil - nyde de særlige lejligheder og være fornuftig resten af tiden.
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 24. jun 2017, 14:29

uh, nattevagter er svære når en kollega har slik med. Jeg har ingen stopklods i den sammenhæng så måske skal jeg bare øve mig i, slet ikke at spise noget af det :gruble:

Nå men til gengæld trodsede jeg lysten til at hente junkfood og lavede god sund aftensmad. Og fik bikset en madpakke sammen i samme moment - win win.
2

Tilbage til "Sund og/eller slank"