Kompucha/kefir etc.

Brugeravatar
Locobase
Indlæg: 288
Tilmeldt: 9. aug 2019, 08:42
Kort karma: 26
Likede indlæg: 241

Kompucha/kefir etc.

Indlægaf Locobase » 22. apr 2024, 14:27

Hvis man vil gøre noget godt for mavsen og tarmene, skulle det efter nettets overskrifter være at drikke Kompucha eller kefir.
Nogen her der har prøvet det - og hvor let/bøvlet er det at skulle producere det selv?

Tak
0
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4686
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 684
Likede indlæg: 21510

Re: Kompucha/kefir etc.

Indlægaf catnip » 22. apr 2024, 14:28

Vi brygger selv kombucha. Det er ret nemt, og der er mange videoer på nettet der er nemme at følge. Det tager lidt tid at lave en scoby, og også at brygge et batch, så det er lige noget man skal tage med i ligningen.
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Locobase
Indlæg: 288
Tilmeldt: 9. aug 2019, 08:42
Kort karma: 26
Likede indlæg: 241

Re: Kompucha/kefir etc.

Indlægaf Locobase » 22. apr 2024, 14:31

catnip skrev:Vi brygger selv kombucha. Det er ret nemt, og der er mange videoer på nettet der er nemme at følge. Det tager lidt tid at lave en scoby, og også at brygge et batch, så det er lige noget man skal tage med i ligningen.



Okay, kan du mærke forskel på før/efter kombicha?
0
JoyNips
Indlæg: 12123
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 34096

Re: Kompucha/kefir etc.

Indlægaf JoyNips » 22. apr 2024, 15:11

Det er nemt nok at brygge kombucha. Jeg gjorde det selv en del til min tidligere hest, som døjede med efterløb.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6537
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14597

Re: Kompucha/kefir etc.

Indlægaf Mangoness » 22. apr 2024, 16:16

Jeg har prøvet vand-kefir for mange år siden. De små bæster voksede hurtigt, og det var nemt at lave.

Drikken har en meget gæret lugt, og jeg blev direkte spurgt, om jeg var ved at lave hjemmebryg :lol:

Jeg kan huske, at mange anbefalede, at man puttede noget i drikken - f.eks. appelsiner.

Jeg husker ikke, at jeg mærkede en forskel i maven - men jeg lavede det nok også mest bare for at prøve det. :)
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4686
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 684
Likede indlæg: 21510

Re: Kompucha/kefir etc.

Indlægaf catnip » 22. apr 2024, 16:23

Locobase skrev:
catnip skrev:Vi brygger selv kombucha. Det er ret nemt, og der er mange videoer på nettet der er nemme at følge. Det tager lidt tid at lave en scoby, og også at brygge et batch, så det er lige noget man skal tage med i ligningen.



Okay, kan du mærke forskel på før/efter kombicha?


Altså, vi startede med kombucha og (købe) kefir fordi jeg har udviklet semi-IBS, og forskningen antyder at fermenterede produkter gavner IBS patienter. Det er jo ikke sådan at jeg bliver helbredt, men jeg vil sige det sådan at mine symptomer i hvertfald ikke er blevet værre, og det var det der var formålet.
1
- Nevertheless she persisted -

Tilbage til "Sund og/eller slank"