Fællestråd januar 2024

Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11698
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 921
Likede indlæg: 18861

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf PaleSeptember » 7. jan 2024, 13:19

75,1 i dag. Jeg forstår ikke helt, at vægten bliver ved med at falde, jeg har både spist slik og drukket vin her i weekenden :gruble:
Nå, men festen stopper nok på et tidspunkt.
I dag har jeg også trænet, og på tirsdag har jeg booket mig ind til en time med instruktør i håb om at få nogle andre øvelser end dem, der er i det cirkeltræning, som jeg normalt træner.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
D.itsen
Indlæg: 3341
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 564
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 9027

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf D.itsen » 7. jan 2024, 21:00

Det har været en ok uge. Jeg er stadig mærket af sygdom, så træningen har været lidt ynkelig, men jeg er da kommet afsted. I dag holdt det hårdt at få ugens 3. løbetur, men nu havde jeg jo sagt det højt, at det var målet, og så gjorde jeg det alligevel. Havde også ekstra "træning" med at fælde siv - det er virkelig nemt med skovl eller skuffejern langs isen, men det bliver alligevel hårdt i længden. Tror vi, to mand ryddede et areal på 60 m2 på en time. Men altså der er masse endnu.
Maden har været også været ok. Har huset frugt eller grønt til alle måltider og har drukket en ekstra dunk vand om dagen. Der har også være varm kakao, et rundstykke og pandekager, men har forsøgt kun at spise fordi jeg reelt var sulten. Har tabet 1,5 kg siden d. 1.1 men det tager jeg ikke så seriøst, min vægt svinger bare meget.
Håber på lidt mere overskud næste uge
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10032

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf FruKuk » 8. jan 2024, 05:36

Hvor er I seje alle 3 - Pale, Sophya og D.itsen :banan:
2
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10032

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf FruKuk » 8. jan 2024, 05:39

Her går det ok;

Vægt: 66,6 kg - fint
Træning: 2 gange - ok
Grønt - ikke ok
Vand - fint
3
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11698
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 921
Likede indlæg: 18861

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf PaleSeptember » 9. jan 2024, 19:50

Jeg har i dag været i Idrætscenteret og fået lagt et program til træning. Faktisk har jeg fået to programmer, et med maskiner og et med håndvægte. De må ellers kun lægge programmer med maskiner, da det andet hører under personlig træning, som man skal betale kassen for. Så jeg siger tak til den flinke træner. I dag gennemgik vi jo så bare øvelser, indstillinger og lidt teknik, så jeg har ikke trænet rigtigt. Til gengæld har jeg kværnet en halv plade marabou efter den ellers sunde aftensmad, så måske skal jeg tage mig sammen og træne rigtigt i morgen.
2
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6683

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf 1234 » 9. jan 2024, 19:59

Jeg havde tilmeldt mig blid yoga i fitness, det var så 1 times vejrtrækningsøvelse. Så det skal jeg ikke igen.
0
Kanga
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 185
Likede indlæg: 3713

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf Kanga » 9. jan 2024, 21:47

Jeg prøver at melde mig ind i tråden, jeg har rygrad som en regnorm...
Vægten siger 95 kg, jeg har aldrig vejet så meget før. Jeg er høj, men alligevel.
Jeg har ikke noget mål, men skal bare se et eller andet resultat indenfor ikke alt for lang tid.

Jeg har trænet sporadisk de seneste 10-12 år. Har ikke kunne holde motivationen i mange måneder ad gangen.

Jeg har været med i 2 runder FitChallenge og lige startet på 3. runde; et Herbalife-koncept, som løber 8 uger ad gangen, med opstartsmåling og slutmåling. Det er som om jeg bedre kan overskue 8 uger, 8 uger, 8 uger end et fitnessabonnement, der bare løber uendeligt.
Jeg er egentlig ikke ret hooked på Herbalife-konceptet, men træningen er lige noget for mig. Jeg er igang med test af deres proteinshakes. Jeg har virkelig brug for at se resultater på vægten. Så jeg håber, det kan være et spark.

Fit-træningen er 2 gange om ugen, og min plan var at køre en spinningtime om ugen udover det. Det er bare svært at få til at hænge sammen i dagligdagen.
1
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4916
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 191
Likede indlæg: 6531

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf Stars » 10. jan 2024, 05:56

Kanga skrev:Jeg prøver at melde mig ind i tråden, jeg har rygrad som en regnorm...
Vægten siger 95 kg, jeg har aldrig vejet så meget før. Jeg er høj, men alligevel.
Jeg har ikke noget mål, men skal bare se et eller andet resultat indenfor ikke alt for lang tid.

Jeg har trænet sporadisk de seneste 10-12 år. Har ikke kunne holde motivationen i mange måneder ad gangen.

Jeg har været med i 2 runder FitChallenge og lige startet på 3. runde; et Herbalife-koncept, som løber 8 uger ad gangen, med opstartsmåling og slutmåling. Det er som om jeg bedre kan overskue 8 uger, 8 uger, 8 uger end et fitnessabonnement, der bare løber uendeligt.
Jeg er egentlig ikke ret hooked på Herbalife-konceptet, men træningen er lige noget for mig.
Jeg er igang med test af deres proteinshakes. Jeg har virkelig brug for at se resultater på vægten. Så jeg håber, det kan være et spark.

Fit-træningen er 2 gange om ugen, og min plan var at køre en spinningtime om ugen udover det. Det er bare svært at få til at hænge sammen i dagligdagen.


Det har jeg også gode erfaringer med. (Selvom det er LÆNGE siden)

Det var fedt, at det var udendørs. Det var en gulerod, at man var med i en konkurrence, hvis man var mødt op nok gange. Og så hjalp det nok også, at det var lidt mere personligt - at man blev krydset af, og der var en person, der sagde: "Fedt at se DIG. Super, at du kom, selvom det er lidt koldt og blæser lidt."
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1152
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 91
Likede indlæg: 953

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf Jydepigen » 11. jan 2024, 10:36

Update 11/1:

Snacking på arbejde er jeg ikke altid så god til at holde igen på - det kræver stadig øvelse.
Træning kører så fint - får løbet selvom det er glat.
Vægt: 95,6 kg i morges.
________________________________________________________

Mål for januar:
Sørge for at holde snacking nede - specielt på arbejde
Løbe 1-2 gange i ugen (+ alt det almindelige crossfit træning)
Lave fornuftig aftensmad (gerne til flere dage ad gangen)

Vægt d. 2/1: 96,6 kg
Mål d. 1/2: 93,0 kg
2
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10032

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf FruKuk » 12. jan 2024, 11:53

Vægten er stadig stabil og mit vandindtag kører. Søvn, træning og grønt kunne bestemt tåle et eftersyn
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6683

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf 1234 » 12. jan 2024, 12:26

Jeg opfylder mine træningsmål og det kan mærkes på ryg, nakke og skuldre i dag :D
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11698
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 921
Likede indlæg: 18861

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf PaleSeptember » 12. jan 2024, 15:55

Jeg har trænet mit nye styrketræningsprogram i dag. Det var f*cking hårdt, og jeg bliver SÅ øm de næste par dage. Fedt, når jeg skal til keramikkursus i morgen :-D
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5938
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14793

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 12. jan 2024, 22:17

Jeg tjekker lige ind, her næsten halvvejs i måneden :-D

Jeg skal i hvid kjole i Juni, så vil gerne finde en god rutine og holde ved den. Jeg vil egentlig ikke tabe mig, bare stramme lidt op og blive stærkere igen.
Indtil videre er mine målsætninger:

- Træne 3-4 gange om ugen. Minimum 2x ben, 4x arme/bryst/ryg og 1-2 core.
- Kun spise 1 kulhydrat tungt måltid om dagen, hvilket 5 dage om ugen bliver frokost på arbejdet. Suppe eller salat til aftensmad.
- Vedblive at meal preppe på mine fridage, gerne sammen med min udlejer som også er på skrump/vil blive stærkere.
- Drikke min. 2 ltr vand om dagen.
- KUN ÉN cheat day om ugen.

Generelt mål: Fedtprocenten tilbage under 30, helst omkring de 25%.
Lige pt. er den på 31% og det gør mig rigtig ked af det/føler jeg mig egentlig virkelig dårligt tilpas med.

Indtil videre er det gået godt.
Jeg har været i PureGym 3 gange og i fitness 3 gange på arbejdet (Vi har nu Mon/Tues/Thurs gym club!). Vi har pool på arbejdet, så håber at kunne begynde at svømme lidt igen også, da jeg elsker vand og det bør være mere skånsomt for mit knæ.
Jeg har kun "cheat day" 2x indtil videre. Det var super nemt den første uge og så kom sliklysten ellers snigende i denne. Så tough shit for mig, når jeg skal bruge næsten 8-9 timer i en bus/bil i morgen.
Jeg har lavet suppe og sund (Lean in 15) lasagne til batch cook. I går lavede jeg protein pandekager med peanutbutter i stedet for at ignorere min sult, som jeg ellers gør. Så tænker at sundere madvaner ikke er så langt væk igen :genert:

I morgen skal jeg i fitness med en af mine kollegaer efter vi kommer tilbage fra udebanekamp, så kører jeg til Manchester (største prøve på min viljestyrke i forhold til at snacke på usunde ting!) og så vil jeg tjekke hvordan min fedtprocent har det. Ikke at jeg forventer store ændringer efter 2 ugers gode vaner :lol:
1
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5938
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14793

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 12. jan 2024, 22:20

Og så har min tidligere kollega, som har en kandidat i Strength & Conditioning og er i gang med en PhD i Physical Performance, sagt at han gerne laver mit styrketræningsprogram i 6-ugers cyklus. Så det glæder jeg mig til at modtage. Der er bonus i at arbejde i pro sport nogle gange :lol:
2
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11698
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 921
Likede indlæg: 18861

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf PaleSeptember » 13. jan 2024, 16:18

PaleSeptember skrev:Jeg har trænet mit nye styrketræningsprogram i dag. Det var f*cking hårdt, og jeg bliver SÅ øm de næste par dage. Fedt, når jeg skal til keramikkursus i morgen :-D


Jeg fik ret. Jeg har ondt i alle muskler i dag, især her efter jeg er kommet hjem fra keramik. Av.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner

Tilbage til "Sund og/eller slank"