Fællestråd januar 2024

Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11341
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1796
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23474

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf Mani » 30. jan 2024, 07:46

Mani skrev:Jeg har ikke været med, men sagt at jeg starter i februar...
Men hvorfor vente til februar når man kan starte mandag? Jeg skal have det bedre - spise sundt, sove regelmæssigt og træne til mine løb.

Jeg skal spise sundere og være opmærksom på mine søvnmønstre.
Mit løb går ok i betragtning af hvor skod jeg spiser og sover, men jeg er ikke konsekvent nok om min genoptræning - og har forlagt mit kort til PureGym. Så den del skal der styr på (også fordi i morgen har jeg betalt for en uge jeg ikke har brugt fordi jeg ikke kan finde det effing kort).

Nå, men planen er:
Mandag:
Spise efter 8-16 princip, greenie med proteinpulver før løb (så jeg ikke snacker), løbetræning, aftensmad skal være groft & grønt
Tirsdag:
Det bliver 8,5-15,5 princippet, da jeg ellers ikke kan nå aftensmad efter italiensk - og heller ikke kan nå det inden.
Genoptræning i fitness, aftensmad med grønt til (jeg spiser rester fra de andres aftensmad)
Onsdag:
Spise efter 8-16 princip, greenie med proteinpulver før løb (så jeg ikke snacker), løbetræning, aftensmad skal være groft & grønt
Torsdag:
Spise efter 8-16 princip, genoptræning i fitness, greenie med proteinpulver efter træning, aftensmad skal være groft & grønt
Fredag:
Spise efter 8-16 princip, greenie med proteinpulver før løb (så jeg ikke snacker), aftensmad skal være groft & grønt
Lørdag:
Greenie med proteinpulver før løb (så jeg ikke snacker), løbetræning (hvis jeg ikke er meldt til løb søndag), aftensmad skal være groft & grønt
Søndag:
Spise efter 8-16 princip, genoptræning i fitness, greenie med proteinpulver efter træning, aftensmad skal være groft & grønt

Gå efter 7,5-8,5 timers søvn hver nat.

Jeg har fundet mit kort til fitness - så der er ingen undskyldninger i dag og første mandag er tjekket af.
Jeg er stadig møgtræt og uoplagt, men hvis jeg ikke kommer i gang bliver det ikke bedre.
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
IrmaPigen
Indlæg: 7808
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12476

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf IrmaPigen » 30. jan 2024, 10:01

Jeg sidder og venter på at kunne komme til at spise kl 12. Jeg er mega sulten.

Det er ellers ofte jeg kun drikker kaffe med mælk om morgenen og indtil frokost. Men der er åbenbart stor forskel på kaffe med mælk og sort kaffe.

For jeg er virkelig sulten. Så håber jeg bare det her faste-show, det virker.
Senest rettet af IrmaPigen 3. feb 2024, 16:33, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11341
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1796
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23474

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf Mani » 30. jan 2024, 10:09

IrmaPigen skrev:Jeg sidder og venter på at kunne komme til at spise kl 12. Jeg er mega sulten.

Det er ellers ofte jeg kun drikker kaffe med mælk om morgenen og indtil frokost. Men der er åbenbart somtor forskel på kaffe med mælk og sort kaffe.

For jeg er virkelig sulten. Så håber jeg bare det her faste-show, det virker.

Jeg er også sulten selv om jeg ofte først spiser langt op ad formiddagen. Ved ikke om det betyder noget at jeg skal springe snacks om aftenen over :gruble:
Håber i al fald det bliver med mindre larmende mave hen ad vejen.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4898
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6492

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf Stars » 30. jan 2024, 10:20

Mani skrev:
IrmaPigen skrev:Jeg sidder og venter på at kunne komme til at spise kl 12. Jeg er mega sulten.

Det er ellers ofte jeg kun drikker kaffe med mælk om morgenen og indtil frokost. Men der er åbenbart somtor forskel på kaffe med mælk og sort kaffe.

For jeg er virkelig sulten. Så håber jeg bare det her faste-show, det virker.

Jeg er også sulten selv om jeg ofte først spiser langt op ad formiddagen. Ved ikke om det betyder noget at jeg skal springe snacks om aftenen over :gruble:
Håber i al fald det bliver med mindre larmende mave hen ad vejen.


Jeg bliver sulten af at drikke sort kaffe :wacko: (og af at spise rå gulerødder :panik: )

Jeg reagerer ret meget på kulhydrater - jo flere kulhydrater jeg spiser om aftenen, jo hurtigere bliver jeg sulten igen. :tie:

Så hvis jeg skulle faste 16/8 skulle jeg holde mig helt fra kulhydrater og kun drikke te morgen-formiddag (fordi jeg drikker det uden mælk)

Ud over det - da jeg på et tidspunkt forsøgte mig med det, trappede jeg op: Skubbede 1. måltid fra kl. 6 til kl. 8 til kl. 10 til kl. 11.30.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2976
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6646

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf Sophaya » 30. jan 2024, 17:00

Sophaya skrev:Jeg vil også gerne være med her :)

Mål for januar: spise overvejende sundt, undgå koffein udover pepsi max, passe min træning to gange om ugen. I slut januar er jeg gravid i 10.uge, og jeg vil gerne dertil uden at tage på. Allerhelst tabe mig et kg, men ikke for enhver pris.

Vægt 2/1: 114,9 kg
Mål 1/2: 113,9 kg


Indtil videre går det godt. 114,5 på vægten i morges og jeg er ikke så voldsomt sulten som i starten af ugen. Jeg har købt myntete der er uden koffein og glæder mig til træning starter på mandag :)


Det er mildest talt gået dårligt :lol:

Jeg har så meget kvalme og sover så dårligt. Jeg har været til træning alle gange bortset fra to, da jeg lå med influenza. Men jeg har spist mig op på 117,2 kg alligevel :stoned: Håber februar bliver bedre.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Muddi
Indlæg: 3439
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf Muddi » 30. jan 2024, 21:08

Jeg har nu fastet (8/16 ish) i 14 dage, holdt søde sager på et minimum, uden dog at skære det helt væk, og tabt tre kg. :banan: I næste uge begynder jeg at træne.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6682

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf 1234 » 30. jan 2024, 21:12

Her går træning strålende og kan se min kropsholdning er blevet bedre. Jeg håber at jeg kan holde niveauet i februar,
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3444
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 274
Likede indlæg: 3075

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf Alphilia » 2. feb 2024, 19:59

Januar har rykket sig med museskridt og jeg “tør” stadig ikke hoppe på vægten.
Jeg har gået en del mere end i december og været en enkelt gang i svømmehallen, som var et hit.
Well, prøver at forbedre februar
0
D.itsen
Indlæg: 3334
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 9006

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf D.itsen » 3. feb 2024, 07:19

Der røg et kilo her i januar. Hvis jeg skal stoel på min vægt så 0.7 % nedgang i fedtprocent. Styrken er nogenlunde konstant.
Er ikke helt kommet tilbage på normal standard omkring mad og væske efter skiferie, men det er på vej. Så samlet en hel fin måned
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Kanga
Indlæg: 2936
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 182
Likede indlæg: 3671

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf Kanga » 3. feb 2024, 09:28

Denne uge har været skidt. Jeg kom kun til træning en gang. Kosten har været præget af nemme (usunde) løsninger. Og så er jeg kørt sur i proteinshakes. Der er så meget kunstig sødestof i, så min krop reagerer på det. Jeg er stoppet, men skal så finde en anden måde at få et måltid om morgenen med få kalorier.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7808
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12476

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf IrmaPigen » 3. feb 2024, 16:38

Kun minus 300 gram på vægten efter den første fasteuge med spisevindue kl. 12 - 20. Jeg har spist salat til aftensmad de sidste tre dage.

Det er ikke et tilfredsstillende resultat, synes jeg.

Jeg tager en uge til for at teste effekten. Hvis der ikke er større effekt ved fasten, så dropper jeg nok fasten igen.
Senest rettet af IrmaPigen 4. feb 2024, 08:46, rettet i alt 1 gang.
0
Mette
Indlæg: 1285
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1847

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf Mette » 3. feb 2024, 21:35

Kanga skrev:Denne uge har været skidt. Jeg kom kun til træning en gang. Kosten har været præget af nemme (usunde) løsninger. Og så er jeg kørt sur i proteinshakes. Der er så meget kunstig sødestof i, så min krop reagerer på det. Jeg er stoppet, men skal så finde en anden måde at få et måltid om morgenen med få kalorier.

Hvor få kalorier skal det være?
0
Kanga
Indlæg: 2936
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 182
Likede indlæg: 3671

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf Kanga » 4. feb 2024, 00:48

Mette skrev:
Kanga skrev:Denne uge har været skidt. Jeg kom kun til træning en gang. Kosten har været præget af nemme (usunde) løsninger. Og så er jeg kørt sur i proteinshakes. Der er så meget kunstig sødestof i, så min krop reagerer på det. Jeg er stoppet, men skal så finde en anden måde at få et måltid om morgenen med få kalorier.

Hvor få kalorier skal det være?

Ca. 100.
Mine shake ligger på 107 kalorier. Når jeg laver en greenie, ligger den på 180. Havregryn med sukker og letmælk ligger på 330.
0
Mette
Indlæg: 1285
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1847

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf Mette » 4. feb 2024, 06:23

Kanga skrev:
Mette skrev:
Kanga skrev:Denne uge har været skidt. Jeg kom kun til træning en gang. Kosten har været præget af nemme (usunde) løsninger. Og så er jeg kørt sur i proteinshakes. Der er så meget kunstig sødestof i, så min krop reagerer på det. Jeg er stoppet, men skal så finde en anden måde at få et måltid om morgenen med få kalorier.

Hvor få kalorier skal det være?

Ca. 100.
Mine shake ligger på 107 kalorier. Når jeg laver en greenie, ligger den på 180. Havregryn med sukker og letmælk ligger på 330.

Jeg spiser 100g græsk youghurt med frugt på. Det er ca 100. Og holder mig mæt til frokost.
1
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5927
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14751

Re: Fællestråd januar 2024

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 4. feb 2024, 11:52

Status update fra 1. Januar til 4. Februar

-2 kg på vægten
-0.8% fedtprocent
-0.6% subcutaneous fat
-1 år på metabolic body age.
X4 træning pr uge.

Til gengæld har jeg også tabt omkring 0.8 kg muskelmasse. Hvilket jeg er lidt irriteret over omend det giver mening hvis jeg generelt har tabt mig næsten 2 kg.

Jeg tror at der hvor jeg skal sætte ind i februar er min kost. Jeg har været god til ikke at snacke på usunde ting. Jeg har fundet sunde(re) alternativer og har været god til ikke at binge, når jeg bliver snacksulten.
Til gengæld er jeg stadigvæk god til ikke at spise aftensmad, medmindre vi får mad på arbejdet. Hvilket er lidt noget lort, for jeg spiser heller ikke morgenmad sådan generelt. Så nogle dage er det vitterligt frokost, en proteinshake, en Yazoo og to jaffa cake bars som jeg får i løbet af dagen. Det er ikke nok eller godt nok.

Så det er der jeg skal stramme op. For tænker at muskelmassen falder fordi jeg ikke får kulhydrater og protein nok. Så er det fint at fedtprocent bliver ved med at dale, men jeg vil faktisk ikke tabe mig mere fra et overall vægt perspektiv. Bare blive stærkere og en smule mindre “blobby”.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"