Dårlig/ingen form --> bidt af fitness! :)

Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 331
Kontakt:

Re: Dårlig/ingen form --> bidt af fitness! :)

Indlægaf EmoJanice » 29. sep 2023, 07:33

Jeg er begyndt med en morgenløbetur på 2-3 kilometer. Hastigheden er cirka 9 minutter og 30 sekunder pr. kilometer så det er måske overdrevet at kalde det løb. Jeg vejer mig før og efter for at se på mit væsketab. Efter arbejde går jeg i fitnesscentret hvor jeg har opdelt det i 2 dele - mave og ryk. Jeg er dog kun derovre mellem 10 og 16 gange om måneden.

Min vægt har været for nedadgående i måneder. Nogle måneder kun omkring 1 kg, andre næsten 3 kilo. Min BMI er faldet fra 35 til 31 så der er lang vej endnu, men det går da. Problemet har været kantinen og så kontorets køleskab, livs-eliksir maskine. Især den sidste kan lave kakao med mælkeskum. Jeg bestemmer ikke menuen i kantinen, så det har været en kamp at undgå at spise for meget, når maden har været god.

Jeg er endelig kommet på vand uden brus, efter at have gradueret fra cola med sukker til cola uden sukker, til danskvand. Det er efter det sidste skifte at der er kommet skred i sagerne.

Betyder brus i vandet så meget?
1
Brugeravatar
FionaTheFerry
Indlæg: 142
Tilmeldt: 3. apr 2023, 16:02
Kort karma: 13
Likede indlæg: 199

Re: Dårlig/ingen form --> bidt af fitness! :)

Indlægaf FionaTheFerry » 30. sep 2023, 22:08

EmoJanice skrev:Jeg er begyndt med en morgenløbetur på 2-3 kilometer. Hastigheden er cirka 9 minutter og 30 sekunder pr. kilometer så det er måske overdrevet at kalde det løb. Jeg vejer mig før og efter for at se på mit væsketab. Efter arbejde går jeg i fitnesscentret hvor jeg har opdelt det i 2 dele - mave og ryk. Jeg er dog kun derovre mellem 10 og 16 gange om måneden.

Min vægt har været for nedadgående i måneder. Nogle måneder kun omkring 1 kg, andre næsten 3 kilo. Min BMI er faldet fra 35 til 31 så der er lang vej endnu, men det går da. Problemet har været kantinen og så kontorets køleskab, livs-eliksir maskine. Især den sidste kan lave kakao med mælkeskum. Jeg bestemmer ikke menuen i kantinen, så det har været en kamp at undgå at spise for meget, når maden har været god.

Jeg er endelig kommet på vand uden brus, efter at have gradueret fra cola med sukker til cola uden sukker, til danskvand. Det er efter det sidste skifte at der er kommet skred i sagerne.

Betyder brus i vandet så meget?


Jeg vil vove og påstå, at det ikke skyldes brus/ikke brus i vandet. :) I hvert fald ikke kaloriemæssigt.

Godt gået, i øvrigt! :gogo:
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 668
Likede indlæg: 7396

Re: Dårlig/ingen form --> bidt af fitness! :)

Indlægaf Neenah » 30. sep 2023, 23:24

FionaTheFerry skrev:Det går stadig godt, men der sker intet nedadgående på vægten, tværtimod har jeg taget 2 kg på. Mine mål til gengæld! :slem: Er pænere! Mindre mave, mindre/næsten elimineret baderings-lænde-delle, markeret bagdel og lår.
Jeg kan lide det!
Men havde også forventet et vægttab. Vi spiser Hello Fresh-retter under 650 kcal til aftensmad, jeg spiser sund og grøn, men mættende frokost, meget let eftermiddagsmad, that's it.
Ingen morgenmad.
Faste fra kl 20-12.

Men: Drikker meget automat-kaffe på job - med mælk, dvs pulver-fløde... jeg tror synderen ligger her. Oder was?

Er det ikke ligegyldigt hvad et tal på vægten siger hvis du kan se en positiv forskel i spejlet? :kys:
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"