Juni challenge!

Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Juni challenge!

Indlægaf PaleSeptember » 6. jun 2022, 08:33

Mani skrev:
Mani skrev:
PaleSeptember skrev:Vi har meldt os til Royal Run (5 km gå) i morgen i Kolding, og jeg kan mærke, at nu hvor vejrudsigten siger regn, så gider jeg bare virkelig ikke. Vi tager toget derind og hjem igen, fordi der sikker er trafikkaos og ingen parkering, men bare tanken om at være halvvåd og fryse og ikke bare lige kunne tage hjem, det gør bare, at jeg ikke har lyst, selvom vi burde.

Jeg har det på samme måde (Aarhus), men jeg gør det sgu.

Gaah - heldagsregn!
Jeg overvejer at tage bilen, selvom jeg skal parkerer et stykke væk. Men så kan jeg da have skiftetøj i den og komme hjem uden at skulle stå og vente.

Hvornår er det i Kolding?


Det pisser ned i Vejen. Vi har allerede besluttet, at vi bliver hjemme. Jeg gider ikke gå gennemblødt rundt i 3 timer.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12375

Re: Juni challenge!

Indlægaf Guilded_Lily » 6. jun 2022, 08:44

Jeg gik død den sidste halvanden uge af maj. Først, fordi mit Vivofit besluttede at dø, og selvom jeg har telefonen i baglommen på arbejde og den så tæller skridt der, så har jeg den ikke på mig resten af dagen derefter, så jeg kan ikke gennemskue, om jeg er nået i mål. Derudover gik der helligdage i den i Kr. Himmelfart, med bryllup og masser af mad og alkohol. Jeg kom ikke ned at træne ret meget heller.

Juni kan blive lidt det samme - i går forærede manden mig et nyt ur, jeg har bare lidt bøvl med at få det koblet til telefonen. Irriterende! Jeg håber, det lykkes i dag. Samtlige weekender fremadrettet bliver våde - festival denne weekend, fødselsdag den næste og sommerfest på arbejdet d. 24.

Så målet må være:
* masser af grønt i madpakken
* masser af grønt til aftensmad
* nå skridtmål - med gåture indlagt om nødvendigt
* et par gange i fitness (det KAN være svært at nå, da skoleåret som altid afsluttes med et myriade af møder efter undervisning og arrangementer i både min egen og børnenes klasser)
* hvis ikke fitness lykkes, så har jeg et par kettlebells og en måtte hjemme, som ikke har været brugt siden første coronanedlukning...
2
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Juni challenge!

Indlægaf Mani » 6. jun 2022, 08:53

Smiling_Goat skrev:Nå men her er det allerede gået galt :lol:

Jeg fik et ret slemt migræneanfald i lørdags og føler mig først nogenlunde normal her til morgen. Jeg fik både hukommelsestab og talebesvær lørdag. I går var det kognitive på plads igen, men det var ligesom om, at jeg gik med en bold eller hævelse i tindingen i går, og så var jeg så utroligt træt, så jeg besluttede mig for, at jeg hellere lige måtte vente med øvelserne.

I dag regner jeg med at komme tilbage på sporet og fortsætte uden mere bøvl.

Migræne er man jo ikke herrer over og det der er et virkelig voldsomt anfald. Pas på dig selv :kram:
Jeg synes det er meget fornuftigt du har ventet med øvelserne, det skal jo være for at blive sundere og stærkere - ikke det modsatte.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Juni challenge!

Indlægaf PaleSeptember » 6. jun 2022, 13:33

PaleSeptember skrev:
Mani skrev:
Mani skrev:
PaleSeptember skrev:Vi har meldt os til Royal Run (5 km gå) i morgen i Kolding, og jeg kan mærke, at nu hvor vejrudsigten siger regn, så gider jeg bare virkelig ikke. Vi tager toget derind og hjem igen, fordi der sikker er trafikkaos og ingen parkering, men bare tanken om at være halvvåd og fryse og ikke bare lige kunne tage hjem, det gør bare, at jeg ikke har lyst, selvom vi burde.

Jeg har det på samme måde (Aarhus), men jeg gør det sgu.

Gaah - heldagsregn!
Jeg overvejer at tage bilen, selvom jeg skal parkerer et stykke væk. Men så kan jeg da have skiftetøj i den og komme hjem uden at skulle stå og vente.

Hvornår er det i Kolding?


Det pisser ned i Vejen. Vi har allerede besluttet, at vi bliver hjemme. Jeg gider ikke gå gennemblødt rundt i 3 timer.


Vi kom afsted alligevel! Det var egentlig OK, selvom der kom en byge, mens vi ventede på at blive sendt afsted, og da var det sgu lidt koldt at stå der. Men det klarede op, vi kom afsted og fik varmen på turen. Undervejs regnede det lidt igen, men det var ikke så slemt. På vej i mål og indtil vi skulle med toget hjem skinnede solen, og det var dejligt lunt.

Nu er jeg godt brugt, selvom vi kun har gået 5 km :)
2
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Juni challenge!

Indlægaf Mani » 6. jun 2022, 15:33

PaleSeptember skrev:
Vi kom afsted alligevel! Det var egentlig OK, selvom der kom en byge, mens vi ventede på at blive sendt afsted, og da var det sgu lidt koldt at stå der. Men det klarede op, vi kom afsted og fik varmen på turen. Undervejs regnede det lidt igen, men det var ikke så slemt. På vej i mål og indtil vi skulle med toget hjem skinnede solen, og det var dejligt lunt.

Nu er jeg godt brugt, selvom vi kun har gået 5 km :)

Sådan :banan:

I Aarhus regnede det virkelig da vi skulle mødes, men så klarede det op og blev lunt. Lidt småregn på turen, men ellers fint. Så alt i alt en god tur, men jeg var glad for at hoppe i bilen, da vi var færdige for det blev hurtigt koldt.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 939
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 215
Likede indlæg: 3457

Re: Juni challenge!

Indlægaf Galoldriel » 6. jun 2022, 16:56

Jeg vil også være med :banan:

Mål nr. 1:
Jeg har været - og er stadig - igennem en lidt turbulent tid, hvor jeg ofte har et stort arbejdspres, som giver mig trang til at trøstespise. Det er suverænt værst om aftenen, og selvom jeg ikke tømmer vores slikbeholdning, ender jeg tit med at spise af det, vi har, som jeg egentlig ikke er så vild med. Vingummier og den slags. Køber jeg slik, jeg virkelig godt kan li', spiser jeg det meget hurtigt. Konsekvensen er, at jeg føler mig oppustet og tung (også selvom jeg ikke har taget mere end et kg på).

Dét vil jeg gerne have ændret. Min plan er at forberede en lille skål med udskåret frugt og 20 g mørk chokolade. Mørk chokolade kan jeg ikke bare spise løs af, men en begrænset mængde tager trangen til andet slik, og det er bedre for mig at starte "blidt" ud, end at tage en kold tyrker med sukker i det hele taget. Det fungerer ikke for mig lige nu, når jeg har så meget at se til.

Mål nr. 2:
Jeg er trappet op i noget medicin, som gør mig tung i kroppen, og det påvirker min ellers store trang til at bevæge mig. Så hvor jeg før fik presset 3x intens træning ind i løbet af en uge (jeg har ikke tid til mere) + gåture til og fra arbejde, er jeg nede på 2 gange træning, men samme antal gåture. Jeg vil gerne op på 3 gange igen. Det kræver, tror jeg, at jeg accepterer, at jeg ikke kan træne så intensivt alle 3 gange, men at den tredje gang godt må være mere loose.

God vind til jer andre! :kys:
3
It's turtles all the way down.
Ettig1
Indlæg: 101
Tilmeldt: 1. jan 2020, 11:37
Kort karma: 2
Likede indlæg: 103

Re: Juni challenge!

Indlægaf Ettig1 » 6. jun 2022, 18:48

Jeg melder mig også under fanerne! :D
Mit mål er grønt til alle hovedmåltiderne og kun hjemmelavet kage. Sidstnævnte fordi der simpelthen er kage 4 ud af 5 dage på arbejdet. De allerfleste gange er det købekage, og jeg har lovet mig selv at jeg kun må tage såfremt en kollega har svedt i køkkenet. ;)
2
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Juni challenge!

Indlægaf Anne Droid » 6. jun 2022, 19:02

Jeg vil også gerne prøve at være med.
Jeg er i alt for dårlig form, vejer for meget og kan mærke det på helbredet.

Nu har jeg heldigvis fundet en motionsform der passer til mig, en hund. Jeg går med hende hver morgen og igen om eftermiddagen. Når hun er blevet vænnet til at gå ture, er planen at vi skal på længere ture. Gerne 10-15 km i løbet af sommerferien og gerne i lidt mere udfordrende terræn.

Jeg spiser også for usundt, men jeg kan mærke at jeg ikke har så meget lyst til sukker som jeg plejer.
3
Klimatosse
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Juni challenge!

Indlægaf Anne Droid » 7. jun 2022, 19:22

Jeg bruger et garmin-ur for at holde ngenlunde øje med hvor lidt/meget jeg bevæger mig. Det viser intensitetsminutter og var forhåndsindstillet på 150 om ugen. Det har jeg ikke fået ændret, selvom jeg nærmest aldrig har nået det mål. I denne uge har jeg allerede opnået 100 minutter.
Mit stressniveau er tilmed også faldet.

Det er altså helt vildt, vi har kun haft hund i 14 dage.

I dag har jeg "kun" gået omkring 14.000 skridt, men jeg sidder også meget ned om tirsdagen. Jeg har kun 2 undervisningslektioner, resten af arbejdsdagen er forberedelse og møder.
2
Klimatosse
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Juni challenge!

Indlægaf Mani » 8. jun 2022, 05:47

Anne Droid skrev:Jeg bruger et garmin-ur for at holde ngenlunde øje med hvor lidt/meget jeg bevæger mig. Det viser intensitetsminutter og var forhåndsindstillet på 150 om ugen. Det har jeg ikke fået ændret, selvom jeg nærmest aldrig har nået det mål. I denne uge har jeg allerede opnået 100 minutter.
Mit stressniveau er tilmed også faldet.

Det er altså helt vildt, vi har kun haft hund i 14 dage.

I dag har jeg "kun" gået omkring 14.000 skridt, men jeg sidder også meget ned om tirsdagen. Jeg har kun 2 undervisningslektioner, resten af arbejdsdagen er forberedelse og møder.

Sejt. Jeg kæmper virkelig med skridtene tirsdag & torsdag, hvor jeg ikke løber og sidder på kontor en stor del af dagen. Med det vejr der var i går var det en virkelig sejer, at jeg nåede de 10k.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Juni challenge!

Indlægaf PaleSeptember » 9. jun 2022, 09:15

Der sker ikke så meget her. Min vægt cykler lidt op og ned lige omkring de 80 kg. Jeg har været nede på 79,7, men siden er den steget igen, hvilket bare er frustrerende, når man synes, man gør alt det rigtige.

I weekenden skal vi på udstilling, så jeg skal have fundet på noget nemt og sundt, som jeg kan tage med og spise, så jeg ikke skal spise cafeteriamad, og jeg skal også have lavet noget aftensmad på forhånd, som jeg bare kan varme, når jeg kommer træt hjem.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Juni challenge!

Indlægaf Mani » 9. jun 2022, 09:26

PaleSeptember skrev:Der sker ikke så meget her. Min vægt cykler lidt op og ned lige omkring de 80 kg. Jeg har været nede på 79,7, men siden er den steget igen, hvilket bare er frustrerende, når man synes, man gør alt det rigtige.

I weekenden skal vi på udstilling, så jeg skal have fundet på noget nemt og sundt, som jeg kan tage med og spise, så jeg ikke skal spise cafeteriamad, og jeg skal også have lavet noget aftensmad på forhånd, som jeg bare kan varme, når jeg kommer træt hjem.

Stærkt at du hænger i. Jeg faldt i med et brag i går og åd en æske chokolade. Min vægt har stadig ikke flyttet sig og selv om je kan se på min krop den ændre sig er jeg virkelig så demotiveret af det. Samtidig kan jeg slet ikke overskue at tælle kalorier midt i studentergilder og travlt op til ferie - så jeg prøver at hænge i med de gode vaner og ikke bare give helt op.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Juni challenge!

Indlægaf PaleSeptember » 9. jun 2022, 09:36

Mani skrev:
PaleSeptember skrev:Der sker ikke så meget her. Min vægt cykler lidt op og ned lige omkring de 80 kg. Jeg har været nede på 79,7, men siden er den steget igen, hvilket bare er frustrerende, når man synes, man gør alt det rigtige.

I weekenden skal vi på udstilling, så jeg skal have fundet på noget nemt og sundt, som jeg kan tage med og spise, så jeg ikke skal spise cafeteriamad, og jeg skal også have lavet noget aftensmad på forhånd, som jeg bare kan varme, når jeg kommer træt hjem.

Stærkt at du hænger i. Jeg faldt i med et brag i går og åd en æske chokolade. Min vægt har stadig ikke flyttet sig og selv om je kan se på min krop den ændre sig er jeg virkelig så demotiveret af det. Samtidig kan jeg slet ikke overskue at tælle kalorier midt i studentergilder og travlt op til ferie - så jeg prøver at hænge i med de gode vaner og ikke bare give helt op.


Jeg kan mærke, at min krop har det godt, og det betyder en del for, at jeg hænger i. I går kunne jeg også næææææææsten passe en skindjakke i str. 38, som jeg optimistisk købte for flere år siden - den har været meget stram over overarmene, men jeg synes, det er blevet en del bedre.

I sommerferien kommer jeg bestemt nok til at skeje ud, men jeg vil gerne se lidt smækker ud til mands arbejdsplads 50 års jubilæum lige i starten af vores sommerferie.
3
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Juni challenge!

Indlægaf Mani » 9. jun 2022, 09:42

PaleSeptember skrev:
Mani skrev:
PaleSeptember skrev:Der sker ikke så meget her. Min vægt cykler lidt op og ned lige omkring de 80 kg. Jeg har været nede på 79,7, men siden er den steget igen, hvilket bare er frustrerende, når man synes, man gør alt det rigtige.

I weekenden skal vi på udstilling, så jeg skal have fundet på noget nemt og sundt, som jeg kan tage med og spise, så jeg ikke skal spise cafeteriamad, og jeg skal også have lavet noget aftensmad på forhånd, som jeg bare kan varme, når jeg kommer træt hjem.

Stærkt at du hænger i. Jeg faldt i med et brag i går og åd en æske chokolade. Min vægt har stadig ikke flyttet sig og selv om je kan se på min krop den ændre sig er jeg virkelig så demotiveret af det. Samtidig kan jeg slet ikke overskue at tælle kalorier midt i studentergilder og travlt op til ferie - så jeg prøver at hænge i med de gode vaner og ikke bare give helt op.


Jeg kan mærke, at min krop har det godt, og det betyder en del for, at jeg hænger i. I går kunne jeg også næææææææsten passe en skindjakke i str. 38, som jeg optimistisk købte for flere år siden - den har været meget stram over overarmene, men jeg synes, det er blevet en del bedre.

I sommerferien kommer jeg bestemt nok til at skeje ud, men jeg vil gerne se lidt smækker ud til mands arbejdsplads 50 års jubilæum lige i starten af vores sommerferie.

Jeg forstår dig 100%
Jeg vil ogs så gerne være lidt mindre og knap så æbleformet når jeg skal i badetøjet i sommerferien.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Juni challenge!

Indlægaf Anne Droid » 9. jun 2022, 10:40

I morges da jeg skulle ud med hunden, tog jeg den øverste t-shirt i bunken. Den plejer at være til den lille side. Nu sidder den lidt løst :banan:

Jeg ejer heldigvis ikke en vægt, så jeg bliver kun vejet ved mit årlige blodtryktjek.
4
Klimatosse

Tilbage til "Sund og/eller slank"