hurtig vægttab??

Brugeravatar
Cruella
Indlæg: 38
Tilmeldt: 9. feb 2022, 20:58
Kort karma: 2
Likede indlæg: 16

Re: hurtig vægttab??

Indlægaf Cruella » 13. apr 2022, 18:02

Jeg håber du finder en sundere måde at tabe de 25 kg på, for det lyder ærligtalt som om du ikke helt har gennemtænk dit spørgsmål.

Evt. kontakt en dygtig diætist
0
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: hurtig vægttab??

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 13. apr 2022, 20:00

Chicken sushi!
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: hurtig vægttab??

Indlægaf godtnavn » 13. apr 2022, 20:45

Jeg ville nok gå efter 10 kg på 2 måneder, det er hårdt men kan godt gøres sundt, i hvert fald hvis du ikke vejer for meget :)
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: hurtig vægttab??

Indlægaf Akehurst2 » 14. apr 2022, 10:38

godtnavn skrev:Jeg ville nok gå efter 10 kg på 2 måneder, det er hårdt men kan godt gøres sundt, i hvert fald hvis du ikke vejer for meget :)


Man kan netop tabe meget og meget hurtigt, hvis man vejer for meget, særligt hvis det er meget for meget.

Hvorfor skulle man kunne tabe sig meget og hurtigt (10 kg på to måneder er mere end et kg om ugen), hvis man i forvejen ikke vejer for meget? Så er der jo ikke meget at tabe.

(Og nok også en formodning for, at man spiser nogenlunde fornuftigt i forvejen og på den måde ikke har en masse oplagte punkter at sætte ind overfor.)
5
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: hurtig vægttab??

Indlægaf godtnavn » 14. apr 2022, 11:02

Akehurst2 skrev:
godtnavn skrev:Jeg ville nok gå efter 10 kg på 2 måneder, det er hårdt men kan godt gøres sundt, i hvert fald hvis du ikke vejer for meget :)


Man kan netop tabe meget og meget hurtigt, hvis man vejer for meget, særligt hvis det er meget for meget.

Hvorfor skulle man kunne tabe sig meget og hurtigt (10 kg på to måneder er mere end et kg om ugen), hvis man i forvejen ikke vejer for meget? Så er der jo ikke meget at tabe.

(Og nok også en formodning for, at man spiser nogenlunde fornuftigt i forvejen og på den måde ikke har en masse oplagte punkter at sætte ind overfor.)


Du har helt ret, jeg lavede sætningen om og derfor kom der ved en fejl et "ikke" med fordi det gav mening i den oprindelige sætning men ikke den jeg endte med. Der skulle selvøflgelig stå "i hvert fald hvis du vejer for meget" :)
10 kg på 2 måneder er hurtigt men hvis udgangspunktet er en ret høj vægt, hvilket jeg antager når målet var at tabe 25 kg vil der nemt kunne ryge et par kg om ugen de første uger og derefter et mere moderat vægttab på 1 kg/ugen, dette kan gøres uden at det er et usundt vægttab. Så det er i en størrelse hvor det kan give et godt og varigt vægttab hvor 25 kg på 1-2 måneder næppe ender med at være varigt eller sundt.
2
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7329
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23143

Re: hurtig vægttab??

Indlægaf Aragorn » 14. apr 2022, 11:19

Der kom ikke fede mennesker ud af Auswitch, men jeg gætter på man netop skal op i den kaliber: Nærmest ingen mad og hårdt fysisk slid på samme tid. Jeg tror det vil være farligt at belaste sin krop så meget. Det virker voldsomt.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: hurtig vægttab??

Indlægaf Akehurst2 » 14. apr 2022, 11:23

Aragorn skrev:Der kom ikke fede mennesker ud af Auswitch, men jeg gætter på man netop skal op i den kaliber: Nærmest ingen mad og hårdt fysisk slid på samme tid. Jeg tror det vil være farligt at belaste sin krop så meget. Det virker voldsomt.


For den fulde KZ- oplevelse, tilsæt gerne tyfus. Det giver lige det lille ekstra.

Og ja, det er galgenhumor. Men det er sgu også et meget mærkeligt startindlæg, særligt når TS er forsvundet igen uden opfølgning.
0
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4590
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 667
Likede indlæg: 21053

Re: hurtig vægttab??

Indlægaf catnip » 14. apr 2022, 11:40

Akehurst2 skrev:
Aragorn skrev:Der kom ikke fede mennesker ud af Auswitch, men jeg gætter på man netop skal op i den kaliber: Nærmest ingen mad og hårdt fysisk slid på samme tid. Jeg tror det vil være farligt at belaste sin krop så meget. Det virker voldsomt.


For den fulde KZ- oplevelse, tilsæt gerne tyfus. Det giver lige det lille ekstra.

Og ja, det er galgenhumor. Men det er sgu også et meget mærkeligt startindlæg, særligt når TS er forsvundet igen uden opfølgning.


TS har ikke haft mange indlæg herinde, men en stor del af dem der har været, som ikke er slettet igen, har været...sære.
1
- Nevertheless she persisted -

Tilbage til "Sund og/eller slank"