Fællestråd for januar 2022?

Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17191
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41803

Fællestråd for januar 2022?

Indlægaf LaMariposa » 2. jan 2022, 09:16

Ved ikke, om der er stemning for det, men nu laver jeg alligevel en fællestråd for januar 2022? Så må vi se, om jeg bliver helt alene herinde :D

Siden januar 2015 har vi on/off haft fællestråde hver måned, hvor man kunne deltage med motion, træning eller fokus på sundhed eller hvad man nu har lyst til. Det bestemmer helt selv, hvad du vil have fokus på og hvor meget, og vi plejer at have det ret hyggeligt. Det er altså på ingen måde en "jeg skal træne fem gange om ugen og kun spise skyr uden frugt"-tråd. Alle kan være med :D

Nogen skriver mål for hver uge, andre skriver bare lidt en gang imellem.

Håber I vil være med :pompom:
Senest rettet af LaMariposa 2. jan 2022, 11:22, rettet i alt 1 gang.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17191
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41803

Re: Fællestråd for januar 2022?

Indlægaf LaMariposa » 2. jan 2022, 09:21

Mine mål for januar er at motionere så meget som muligt og holde fokus på en god kost, der ikke generer mit system alt for meget. Min gravide krop er noget påvirket af at være byggeplads her i tredje trimester, så jeg er mere og mere nødt til at lade kroppen bestemme, hvad den er med på. Fair nok. Men jeg træner stadig lidt cardio to-tre gange om ugen, og jeg kan stadigvæk ikke rigtigt fungere, hvis jeg ikke motionerer hver dag.

Så min plan for januar er:
- Så meget cardio som kroppen er med på
- Gåture de andre dage
- Grøntsager hver dag og gode madpakker/frokost
- En ugentlig fastelavnsbolle, når sæsonen starter (gammeldags fastelavnsboller er min absolutte yndlingskage og livskvalitet er vel også en slags sundhed :D)
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Fællestråd for januar 2022?

Indlægaf Ally » 2. jan 2022, 09:56

Jeg vejede mig i går formiddags (*dybt suk*), men jeg er klar til januar - og resten af 2022 :D Jeg har de sidste år kørt med klistermærkesystemet; det fungerer for mig, og det er også med til at motivere mig. Kort fortalt betyder det blot, at jeg sætter klistermærker i forskellige farver på min kalender, der hænger til frit skue, og pigerne kender også til systemet - og kommenterer også på, hvis der er få eller mange klistermærker :lol:

Planen for januar er:
* Mindst ét klistermærke hver dag
* At gå mindst 10.000 skridt om dagen
* At komme i enten FW eller Loop så meget som muligt
* Langsomt øge vægten i forbindelse med styrketræningen
* Få tømt fryseren og lave madplaner ud fra indholdet (min lille kummefryser ER tømt og afrimet, og den skal ikke i brug igen)
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Fællestråd for januar 2022?

Indlægaf Stitch » 2. jan 2022, 10:27

Jeg vil gerne prøve at være med. Burde virkelig tage mig sammen, så håber det hjælper at være med her :)

Mine mål for januar er:
- træning 3 gange om ugen
- min 2l vand om dagen
- min 5timers søvn
- gåtur 3 gange om ugen
2
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12726
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 916
Likede indlæg: 12457

Re: Fællestråd for januar 2022?

Indlægaf Guilded_Lily » 2. jan 2022, 10:48

Jeg vil også gerne være med. Det er efterhånden nogle år siden, jeg var aktiv i månedstrådene, og selvom intentionen var der et par gange, blev det aldrig til mere end et par indlæg et par gange om året.
Efter jeg røg på forskelligt medicin, tog jeg 25 kg på. Jeg blev dog reguleret, så vægten ikke steg yderligere, og jeg har da smidt 4 kg. Men mit madindtag er fuldstændig smadret (min morgenmedicin giver voldsom kvalme, hvis jeg ikke spiser til, og da jeg ikke er sulten om morgenen, bliver det som oftest bare en müslibar eller grovkiks). Jeg spiser lidt til frokost og så alt for meget til aftensmad (én portion, men ofte stor).

Så min plan for januar er:
* starte stille og roligt op, så intentionerne ikke falder med et brag.
* arbejde på kosten. Madpakken skal fx helst bestå af salat i stedet for Nettos pølsehorn og en Hanuta-kopi som et hurtigt quickfix.
* købe nyt træningstøj. Én af barriererne for overhovedet at komme afsted, er, at mine bukser er blevet for stramme om maven. Min søn vil også gerne i gang nu, hvor han endelig må (aldersgrænsen i mit center er 14 år), så vi kan forhåbentlig holde hinanden op på at komme afsted.
* jeg er simpelthen blevet for doven. Jeg har SÅ svært ved at få de mest almindelige hverdagsting gjort, så nye vaner må der til. Det vil jeg begynde at bruge min bullet journal til at få sat i system.

2022 - kom an!
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17191
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41803

Re: Fællestråd for januar 2022?

Indlægaf LaMariposa » 2. jan 2022, 11:23

Yay! Er glad for, at jeg ikke bliver helt alene herinde :banan:
4
:lun: Be brave
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: Fællestråd for januar 2022?

Indlægaf PaleSeptember » 2. jan 2022, 11:29

Jeg vil også gerne være med. Har lige været på vægten i dag, og det var ikke godt! Har fluks genaktiveret min konto på madlog.
Mine mål for januar:
Spise ordentligt ketostyle igen med langt færre kulhydrater - vil dog unde mig selv en skive rugbrød eller 2 til frokost.
Få gået nogle ture.
Få logget min mad.
2
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11304
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23363

Re: Fællestråd for januar 2022?

Indlægaf Mani » 2. jan 2022, 12:52

Jeg trænger også til at stramme op. Primært på kosten - mindre snacks, bedre morgenmad og ordentlig madpakke de dage jeg skal have sådan en med.

For januar er planen:
- Morgenmad alle hverdage
- Madpakke eller instant grød med alle dage jeg skal til kontoret uden kantine
- Kun sunde snacks søn-tor
- Fastholde de gode motionsvaner og gerne tilføje en vandretur med manden om ugen igen.
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Fællestråd for januar 2022?

Indlægaf JoyNips » 2. jan 2022, 13:13

Jeg er også med. Jeg skal

- kun drikke cola i weekenden
- træne mit program fra min PT 3 gange ugentligt + 8 minutters bækkenbundstræning fra Dana Landgreen
- gå tur med barnevognen dagligt efter aflevering af storebror + den ene weekenddag (medmindre det øser ned!)
- ikke gå i netto efter chokolade efter aflevering af storebror
- planlægge min frokost og holde mig til planen i stedet for altid at lande i ristet-bolle-hver-gang-baby-sover-fælden.
- drikke en kop amme-te når jeg føler lyst til at spise udenfor måltiderne for at finde ud af om jeg reelt er sulten eller ej.
- på hesteryg igen!

Den 6. og den 25. kommer der til at ryge lidt søde sager ned. Og det er helt ok, for det er en del af planen.
4
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17191
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41803

Re: Fællestråd for januar 2022?

Indlægaf LaMariposa » 2. jan 2022, 17:05

Nå, men jeg fik sparket mig selv ud at gå, selvom det tisser ned i lårfede stråler og har gjort det en stor del af eftermiddagen. Det var i den grad en principiel "hvis man skal sidde inde hver gang det regner i Dk, så kommer man jo aldrig ud"-gåtur, men jeg hørte lydbog og det er nu meget rart nu, hvor der ER overstået :D Nu prøver jeg at samle mig sammen til at lave aftensmad.
3
:lun: Be brave
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11304
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23363

Re: Fællestråd for januar 2022?

Indlægaf Mani » 2. jan 2022, 17:43

LaMariposa skrev:Nå, men jeg fik sparket mig selv ud at gå, selvom det tisser ned i lårfede stråler og har gjort det en stor del af eftermiddagen. Det var i den grad en principiel "hvis man skal sidde inde hver gang det regner i Dk, så kommer man jo aldrig ud"-gåtur, men jeg hørte lydbog og det er nu meget rart nu, hvor der ER overstået :D Nu prøver jeg at samle mig sammen til at lave aftensmad.

Sejt :banan:

Vi nåede en 2 timers vandretur i gråvejr men uden regn i formiddags.
Maden har også været fin i dag, men jeg har spist de to sidste stykker chokolade fra min julekalender :naughty:
3
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Fællestråd for januar 2022?

Indlægaf avdotja » 2. jan 2022, 17:56

Tja, jeg har da i hvert fald nogle planer, så de kan vel lige så godt ryge herind også :D

Januar:
- Mindst 300g grønt pr dag
- Ingen tv/telefon/ipad efter kl 22 (mandag-torsdag)
- En times praktisk "arbejde" hver dag (for at få styr på nogen af alle de hængepartier der er i hjemmet)
- Styrketræning 2 gange om ugen
- Løb 5 gange om ugen
- Komme ned på 68 kg (~2-2,5 kg)
Senest rettet af avdotja 2. jan 2022, 19:52, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17191
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41803

Re: Fællestråd for januar 2022?

Indlægaf LaMariposa » 2. jan 2022, 18:27

Mani skrev:
LaMariposa skrev:Nå, men jeg fik sparket mig selv ud at gå, selvom det tisser ned i lårfede stråler og har gjort det en stor del af eftermiddagen. Det var i den grad en principiel "hvis man skal sidde inde hver gang det regner i Dk, så kommer man jo aldrig ud"-gåtur, men jeg hørte lydbog og det er nu meget rart nu, hvor der ER overstået :D Nu prøver jeg at samle mig sammen til at lave aftensmad.

Sejt :banan:

Vi nåede en 2 timers vandretur i gråvejr men uden regn i formiddags.
Maden har også været fin i dag, men jeg har spist de to sidste stykker chokolade fra min julekalender :naughty:


Ja ja, så er chokoladen da ude af verden inden mandag :lol:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Fællestråd for januar 2022?

Indlægaf Alphilia » 2. jan 2022, 21:07

Jeg vil også være med og vil have fokus på:
- Daglig gåtur med barnevognen medmindre det står ned i stænger
- have fokus på at få ordentlig frokost, det ender for tit med en brødting på en gåtur
- skære ned på slik
- få mere grønt ind i min kost igen

Så kommer mit tøj forhåbentlig til at sidde bedre igen
1
Jammerdalen
Indlæg: 779
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1008

Re: Fællestråd for januar 2022?

Indlægaf Jammerdalen » 2. jan 2022, 23:21

Jeg vil også gerne være med! :)

Mine mål for måneden:

Komme til træning to gange om ugen
Spise ordentlige måltider og planlæg hvor meget, jeg må spise i løbet af dagen.
Begrænse sukkerindtaget
Veje mig hver dag

Jeg kommer nok til at spise lidt sødt hver dag.
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"