Min mave hæver som en surdej

Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41315

Re: Min mave hæver som en surdej

Indlægaf LaMariposa » 4. maj 2021, 06:47

Locobase skrev:
LaMariposa skrev:Hormoner fucker alting op - også nogle gange i lang tid efter, at du er stoppet med at tage dem. Jeg er i perioder på hormoner i omkring en måned. Kan slet ikke kende min krop, når jeg er i gang med det, og det tager mig altid et par måneder efter endt behandling, før min krop bliver sig selv igen. Giv det lidt tid. Jeg kan bedst håndtere det med at sørge for en nogenlunde afbalanceret kost og træning.


Enig, det er ikke for børn.
Det er det meste af et år, hvor jeg ikke kan kende min krop


Jeg kender den følelse af, at man ikke kan kende sin krop - dog ikke fra samme type behandling som dig. Men jeg ved fra andre, at de hormoner, som man får i forbindelse med kræft, er virkelig hård kost.

Det har taget mig lang tid at komme overens med det, men nu har jeg ligesom bare erkendt, at min krop er fucked up (det har den været i nogle år nu, og det kommer den til at være et godt stykke tid endnu), og så har jeg købt tøj, der kan give sig til de dårlige dage.
Senest rettet af LaMariposa 4. maj 2021, 13:56, rettet i alt 1 gang.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Locobase
Indlæg: 279
Tilmeldt: 9. aug 2019, 08:42
Kort karma: 24
Likede indlæg: 232

Re: Min mave hæver som en surdej

Indlægaf Locobase » 4. maj 2021, 09:39

LaMariposa skrev:
Locobase skrev:
LaMariposa skrev:Hormoner fucker alting op - også nogle gange i lang tid efter, at du er stoppet med at tage dem. Jeg er i perioder på hormoner i omkring en måned. Kan slet ikke kende min krop, når jeg er i gang med det, og det tager mig altid et par måneder efter endt behandling, før min krop bliver sig selv igen. Giv det lidt tid. Jeg kan bedst håndtere det med at sørge for en nogenlunde afbalanceret kost og træning.


Enig, det er ikke for børn.
Det er det meste af et år, hvor jeg ikke kan kende min krop


Jeg kender den følelse af, at man ikke kan nerve kende sin krop - dog ikke fra samme type behandling som dig. Men jeg ved fra andre, at de hormoner, som man får i forbindelse med kræft, er virkelig hård kost.

Det har taget mig lang tid at komme overens med det, men nu har jeg ligesom bare erkendt, at min krop er fucked up (det har den været i nogle år nu, og det kommer den til at være et godt stykke tid endnu), og så har jeg købt tøj, der kan give sig til de dårlige dage.



Det er ganske vist. Det er i forbindelse med en behandling for cancer, at jeg afsluttende får seks måneders hormonbehandling, hvor man stopper tilførslen af testosteron. Det giver sig triste udslag både fysisk og psykisk. Mængden af bivirkninger er lang, så det bedste jeg kan gøre det at håbe at alle bivirkninger forsvinder om nogle måneder.
Jeg har derfor også købt bukser jeg bedre kan være i, her i 2021 ;-)

Tak til alle for input, det var dejligt med de venlige ord
0
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 9937
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1201
Likede indlæg: 17866

Re: Min mave hæver som en surdej

Indlægaf .Magic. » 4. maj 2021, 11:08

Min kæreste har også fået fjernet prostata pga kræft og da det har spredt sig til et ribben så får han også en antihormonbehandling hvert halve år. Han har også taget en del på og stort set kun på maven. Medicinen ændrer stofskiftet og som jeg forstod på lægen så er der ikke ret meget at gøre ved det - Andet end at spise sundt men det ændrer ikke på at min kæreste føler sig sulten hele tiden. Han bliver aldrig mæt og det er ikke bare en lækkersult. Det er en virkelig voldsom sult som i at det føles som om han ikke har spist i flere dage og har et kæmpe hul i maven. Det er svært at abstrahere fra.
Han har efterlyst noget der kan dæmpe appetitten men det ville lægen helst ikke udskrive fordi det har nogle vilde bivirkninger.

I den forbindelse sagde lægen at det med den udspilede mave desværre er almindeligt når man fjerner testosteronen :-(
Min kæreste har i hvert fald ikke fået nogle råd til at mindske “maveproblemet”.
0
Brugeravatar
Locobase
Indlæg: 279
Tilmeldt: 9. aug 2019, 08:42
Kort karma: 24
Likede indlæg: 232

Re: Min mave hæver som en surdej

Indlægaf Locobase » 4. maj 2021, 11:11

.Magic. skrev:Min kæreste har også fået fjernet prostata pga kræft og da det har spredt sig til et ribben så får han også en antihormonbehandling hvert halve år. Han har også taget en del på og stort set kun på maven. .

I den forbindelse sagde lægen at det med den udspilede mave desværre er almindeligt når man fjerner testosteronen :-(
Min kæreste har i hvert fald ikke fået nogle råd til at mindske “maveproblemet”.


Tak for input, det er åbenbart bare sådan det er.
Man kan så vender det om, og sige det er bedre end alternativet. Held og lykke med ham, og sig han er sej
0
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 9937
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1201
Likede indlæg: 17866

Re: Min mave hæver som en surdej

Indlægaf .Magic. » 4. maj 2021, 11:18

Locobase skrev:
.Magic. skrev:Min kæreste har også fået fjernet prostata pga kræft og da det har spredt sig til et ribben så får han også en antihormonbehandling hvert halve år. Han har også taget en del på og stort set kun på maven. .

I den forbindelse sagde lægen at det med den udspilede mave desværre er almindeligt når man fjerner testosteronen :-(
Min kæreste har i hvert fald ikke fået nogle råd til at mindske “maveproblemet”.


Tak for input, det er åbenbart bare sådan det er.
Man kan så vender det om, og sige det er bedre end alternativet. Held og lykke med ham, og sig han er sej

Held og lykke til dig og det er du helt sikkert også :-)
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Min mave hæver som en surdej

Indlægaf avdotja » 5. maj 2021, 16:42

Jeg har ingen brugbare input - jeg blev bare nødt til at gå ind i tråd med den overskrift :D
0
Brugeravatar
Locobase
Indlæg: 279
Tilmeldt: 9. aug 2019, 08:42
Kort karma: 24
Likede indlæg: 232

Re: Min mave hæver som en surdej

Indlægaf Locobase » 5. maj 2021, 16:52

avdotja skrev:Jeg har ingen brugbare input - jeg blev bare nødt til at gå ind i tråd med den overskrift :D


Jeg ville ønske min mave var surdej. Jeg har lige forsøgt mig med at lave rugbrød på surdej, det hævede ikke det mindste - men var fladt som en pandekage
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"