August 2020 - Fællestråd

Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

August 2020 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 31. jul 2020, 07:03

Her er tråden for august 2020 :banan:

Siden januar 2015 har vi hver måned haft en sundhedstråd, hvor man kunne byde ind med sine individuelle mål for hver uge. Så skal du have sat træningen i system, eller vil du prøve at undvære sukker i en måned? Cykle lidt mere eller sætte mål om at blive bedre til at slappe af, når du ikke er på arbejdet eller studiet? Det bestemmer du helt selv, intet mål er for småt eller for uambitiøst :D

Vi plejer at have det skidehyggeligt, og der er plads til alle :kys:

Sæt i gang! :pompom:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: August 2020 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 31. jul 2020, 07:07

Først og fremmest håber jeg, det er okay, jeg opretter månedstrådene :genert:


Dernæst er jeg klar til august. Min ældste datter skal konfirmeres om kun 9 måneder, og jeg har sat mig som mål at stå skarpt til den dag.
Jeg har ikke sat tal på hvor meget, jeg vil tabe mig, men målet er at komme ned i vægt, gerne øge muskelmassen og, vigtigst af alt, føle mig rigtig godt tilpas.
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16226
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1406
Likede indlæg: 30204

Re: August 2020 - Fællestråd

Indlægaf TinaW » 31. jul 2020, 19:02

August skal i hvert fald bruges på, at komme tilbage på sporet. De 2 sidste uger her af juli, har budt på alt for megen Fastfood og slik og ikke nok motion.
Så planen for august er igen ingen sodavand/chokolade/kage/chips i hverdagene.
Minimum 4 dage på motionscyklen om ugen og mindst 12 km pr. gang.
Få redet 2-3 gange om ugen.
Een portion aftensmad.
0
Hindbær
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:00
Kort karma: 32
Likede indlæg: 287

Re: August 2020 - Fællestråd

Indlægaf Hindbær » 31. jul 2020, 19:35

Ally jeg vil gerne være med og jeg hepper på dig så du kan stå skarpt til din datters konfirmation :)

Skal man egentlig lave mål for en uge ad gangen eller et mål for hele måneden ?
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: August 2020 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 31. jul 2020, 20:26

Hindbær skrev:Ally jeg vil gerne være med og jeg hepper på dig så du kan stå skarpt til din datters konfirmation :)

Skal man egentlig lave mål for en uge ad gangen eller et mål for hele måneden ?

Du skal være så velkommen i månedstråden :D Hvad angår mål, er det helt op til dig selv. Nogle har ugentlige mål, andre månedsmål og nogen har måske langsigtede mål. Det er også individuelt, hvorvidt man skriver målene i tråden.

Og... Tak. Jeg sætter pris på hep og tiltrængte spark, for begge dele vil jeg få brug for :lol:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: August 2020 - Fællestråd

Indlægaf godtnavn » 1. aug 2020, 10:01

Jeg vil også gerne være med :) Jeg har besluttet at ville leve sundere, jeg vil gerne tabe mig 20 kg, men det skal ikke være hovedfokus, mit fokus er at være gladere og have mere overskud.

Jeg begyndte i juli og har fået en meget mere aktiv hverdag end jeg havde før. Tager mange flere længere ture med børnene, det giver så meget mere overskud og glæde i hverdagen. Vi er nærmest flyttet ind på frilandsmuseet :lol: Og så har jeg oplevet at jeg bare helt naturligt spiser sundere når jeg laver mere, lysten til det usunde er faldet, og når jeg spiser sundere får jeg mere energi til at lave ting, så det er en god cirkel :)

Da det er glæde der er i fokus er det f.eks. helt fint for mig at gå på La Glace og spise kage hvis der er en anledning, og en anledning kan også være at det bare kunne være hyggeligt, tilgengæld vil jeg gerne stoppe med at spise usundt "bare fordi" i hverdagene, altså skal usunde ting være noget jeg tilvælger og er hyggeligt, og ikke noget der bare spises af vane. Giver det mening?

Førhen har jeg fokuseret for meget på vægten, vejet mig for meget og kørt død i det når den ikke flyttede sig, derfor skal det ikke være fokus. Hovedfokus er at være gladere og have mere overskud. Jeg vejer mig dog fast d. 1. i hver måned har jeg besluttet, og i sidste måned røg 2,9 kg :) Men det bedste sidste måned er altså alle de fantastiske oplevelser jeg har haft med pigerne.

Går i øvrigt hjemme med 2 børn, så decideret motion er der ikke den vilde tid til, men cykler dem til det meste, og vi går lange ture og har generelt en aktiv hverdag sammen.

Der er et sted jeg godt kunne blive bedre, og det er søvn. Så mit mål for den næste uge er at gå i seng senest kl 23 :) Og så håber jeg at runde 11.111,11 km på ladcyklen den kommende uge, der er ca 70 km igen :) Men vi skal på nogle lange ture så tænker det er realistisk.
3
Hindbær
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:00
Kort karma: 32
Likede indlæg: 287

Re: August 2020 - Fællestråd

Indlægaf Hindbær » 1. aug 2020, 11:14

godt navn det lyder som om du er et virkelig godt sted ift at du oplever stor glæde ved motion og effekterne af det.

jeg har selv prioriteret motion næsten hver dag stort set siden corona nedlukningen midt marts og jeg elsker mine nye vaner, at jeg har tabt mig lidt og er blevet stærkere.

min kortsigtede plan de næste par måneder er at jeg skal ud at gå/løbe 8 km hver morgen fortsat og den tur må ikke nedprioriteres fordi der bliver travlt på job. jeg skal simpelthen sige nej til en opgave eller bede mine chefer omprioritere i stedet for. Det samme gælder aftenarbejde det duer ikke at sove senere!

når det er blevet en vane er det næste mål fra oktober til marts at komme ud tidligt om morgenen på samme tur uanset vind og vejr og mørke.

drømmer også om at gå til gymnastik eller svømning i efteråret men afventer lige om det er realistisk :genert:

jeg glæder mig til at være med igen :)
1
Brugeravatar
Andromeda
Indlæg: 315
Tilmeldt: 8. nov 2017, 21:46
Kort karma: 14
Likede indlæg: 458

Re: August 2020 - Fællestråd

Indlægaf Andromeda » 1. aug 2020, 15:37

Denne måned vil jeg have lidt mere fokus på mit mentale helbred. Jeg er ret stresset og måske mildt deprimeret. Jeg vil prøve med noget meditation og bedre søvn.

- Cykelture af mindst 100 km sammenlagt
- Motionssvømning i over 2 timer sammenlagt
- Klatre mindst en gang om ugen
- Gå i gennemsnit 10k skridt per dag
- Meditere 3 gange om ugen
- Få rykket min søvnrytme til at gå i seng før midnat og stå op før kl 8
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: August 2020 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 1. aug 2020, 18:24

Min langsigtede plan er at komme i god form til min ældste datters konfirmation om 9 måneder, og nej, det sker ikke over night, men med hjælp af nedenstående skulle jeg gerne nå mit mål :kryds:

* Træning iflg. program
* Mindst 12.000 skridt om dagen
* Minimere indtaget af sukker i form af kage, slik og chips
* Øge det daglige proteinindtag
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Hindbær
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:00
Kort karma: 32
Likede indlæg: 287

Re: August 2020 - Fællestråd

Indlægaf Hindbær » 1. aug 2020, 20:00

Mine mål for august:

- gå/løb 6 gange om ugen
- 1600 kcal 5 gange om ugen og så er der plads til lidt ekstra i weekenden
- 7-8 timers søvn hver nat
1
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: August 2020 - Fællestråd

Indlægaf JoyNips » 2. aug 2020, 19:14

Jeg har signet op til noget online træning specifikt for ryttere. Man lægger ud med en test for at finde styrker og svagheder og symmetri og så får man, udover træningsprogrammet som er generelt og har 3 ugentlige øvelsesdage á ca. 25 min, 2 specifikke øvelser som er rettet mod ens svagheder og som man skal bestræbe sig på at gennemføre dagligt. Hele programmet varer 12 uger.

Jeg har lavet mit homework, dvs de 2 specifikke øvelser, 3 aftener nu og lavede programmet første dag i dag.
...Og har forstrakt noget i et baglår :lol: Så det går jo pissegodt!
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: August 2020 - Fællestråd

Indlægaf Hunkat » 2. aug 2020, 19:19

Jeg melder mig forsigtigt ind. Jeg har altid kunne spise som jeg ville uden at tage et gram på og jeg var hypermobil som yngre så motion var jo spild af tid.

Nu har jeg så ramt 30+, 73 kg og en fedtprocent på 35%. Det er for meget, så jeg har meldt mig ind i Fitness world. Foreløbig er mit mål at komme derned 1 gang om ugen. Jeg skal arbejde lidt på både kondi, vægt og muskelstyrke. Ikke fordi jeg skal være buff, men jeg har stillesiddende arbejde, så arm og skulderstyrke kan forhindre skader og smerter på lang sigt.

Jeg har også en veninde som er frisk på nogle hold, f.eks. yoga eller pilates. Men hold er booket op månedsvis i forvejen.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: August 2020 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 2. aug 2020, 19:35

Jeg er tilfreds med weekendens antal skridt - 18.300 i går og 16.600 i dag. Træningstøjet er lagt frem til i morgen tidlig, så jeg cardiotræner i FW inden arbejdet kalder igen efter en dejlig ferie.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: August 2020 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 3. aug 2020, 19:00

Morgentræningen blev til 30 minutter på crosstraineren og 35 minutters gang på løbebåndet. Her til aften har jeg været ude at gå i ca. 55 minutter. Ooooog... Træningstøjet er lagt frem til i morgen tidlig og jeg har pakket til en ekstra træning om eftermiddagen :gogo:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: August 2020 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 4. aug 2020, 16:28

Tirsdagens morgentræning blev til opvarmning på crosstraineren og styrketræning for overkroppen. I eftermiddag blev det til 20 min. på crosstraineren og en session med en PT'er, der viste mig nogle kettlebell-øvelser, som jeg vil lave udover mit styrketræningsprogram.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?

Tilbage til "Sund og/eller slank"