FrøkenM's vægttabstråd

Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: FrøkenM's vægttabstråd

Indlægaf FrøkenM » 14. aug 2020, 06:35

Afskylia skrev:Hvor er det godt gået :banan:

Tusind tak :)

Det er så dejligt at jeg er ved at vende bøtten. Jeg er stadig flov over min vægt og synes det er flovt at skulle vise mig frem osv. Men jeg ved at jeg er ved at gøre noget ved det, så det hjælper en del.
2
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: FrøkenM's vægttabstråd

Indlægaf FrøkenM » 16. aug 2020, 13:36

Jeg har købt Michelle Kristensens bog "Mission Sund Mad" i håbet om at blive inspireret til at leve sundere og bedre. Foreløbig har jeg bagt æggemuffins, skyrboller og gulerodsbrød hvilket er en delvis succes umiddelbart.

Jeg synes generelt det går ok for tiden og jeg er ved at tune mig ind på hvad der fungerer og hvad der ikke fungerer for mig. Det sværeste er, at jeg bruger ret meget tid med min mor (som dels er kræsen og dels ikke forstår behovet for sund mad helt). Her forsøger jeg at vælge de bedste alternativer, men jeg kan klart mærke, at det fungerer bedst de dage jeg bare er mig selv og ikke har planer eller andet, jeg skal tage hensyn til.
3
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: FrøkenM's vægttabstråd

Indlægaf FrøkenM » 21. aug 2020, 06:59

Jeg har tabt præcis 5 kg og er nu "kun" 800 gram fra at veje det, jeg vejede ved min operation i oktober sidste år. Det er for mig en vigtig milepæl, da jeg virkelig har skammet mig over at jeg tog 6 kg på i en periode hvor jeg burde som minimum have holdt vægten :)
8
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: FrøkenM's vægttabstråd

Indlægaf FrøkenM » 8. sep 2020, 20:08

Jeg kæmper mentalt rigtig meget pt. Det går ok med vægt og kost så det er jo et fint udgangspunkt.

Jeg går til bassintræning to gange om ugen og træner tre gange med en fys, cykler derudover en smule. Jeg synes bare ikke det er nok.
Det går langsomt og jeg savner at træne selvstændigt. Virkelig meget. Jeg overvejer alvorligt at begynde igen selvom min fys mener at "jeg har mere end nok" og burde vente. Ikke noget voldsomt eller noget, bare noget mave-ryg, da jeg var rigtig glad for det før operationerne og det bør ikke kunne skade noget. Jeg har også kigget på medi-yoga, men jeg er i tvivl om, om det er det rigtige for mig. Jeg ved, at jeg burde diskutere det med min læge når jeg om seks uger skal til kontrol, men jeg har bare brug for at gøre noget godt for mig selv nu og føle, at jeg selv har bare lidt kontrol også over min træning, selvom det pt. bærer meget præg af, at andre bestemmer hvad jeg kan, skal og bør :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: FrøkenM's vægttabstråd

Indlægaf FrøkenM » 2. nov 2020, 18:18

Så ramte jeg minus 10 kg :banan:

Det er til tider svært for mig at sige fra overfor fristelser når jeg har planer med andre, men i hverdagen forsøger jeg at tage de fornuftige valg - hvilket tilsyneladende fungerer rigtig godt for mig :)

Jeg har fokus på jeg indtager og i hvilke mængder og sørger for at der er balance i tingene. Jeg dyrker lidt blid motion og er generelt blevet mere aktiv, hvilket også har skabt en del mere overskud.

I den kommende måned skal jeg have fokus på de gode valg, fordi jeg ved at december kan blive en udfordring for mig. Men tænker at jeg godt kan finde en god måde at komme igennem de næste måneder uden at det går helt galt.
11
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: FrøkenM's vægttabstråd

Indlægaf FrøkenM » 3. jan 2021, 13:35

Jeg er kommet hjem fra min nytårsferie hos min mor og har fået fyldt køleskabet med de gode ting, så jeg kan komme ordentligt op på hesten igen efter julen og nytåret. Det har jeg i den grad brug for - og jeg glæder mig faktisk til det :)

Jeg har meldt mig til "Ride the Year 2021" hvilket betyder, at jeg skal have cyklet min 2021 km i år. Det er for nogle måske et lille mål, men med mine fysiske skavanker mv. er jeg lykkelig hvis jeg når i mål. Så det er målet for i år, samtidig med jeg godt gad i mål med mit vægttab også hvis muligt. Mangler cirka 13 kg og det bør være muligt hvis jeg tager mig sammen.

Derfor er ugens mål som følger.

- Cykle mindst 30 km
- Minimér sukkerindtag
- 3 gange træning med fys (ret beset er det minimal styrketræning, koordination og balance, men lidt har også ret)
- En gåtur (kort/lang afhængig af kroppens formåen) 3 gange om ugen.

Jeg skal stadig tage store hensyn til min fysiske formåen fordi min krop ikke er 100% fit for fight, men det her er hvad jeg tænker er realistisk uden at overgøre det. Derudover regner jeg med at indtage minimalt af stivelse og fra næste uge primært leve efter MK principperne.
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: FrøkenM's vægttabstråd

Indlægaf Ally » 3. jan 2021, 14:11

:klap: :klap: :klap:

Jeg er sikker på, du når dine mål. Både dem, du sætter dig for at opnå hver uge, hver måned og i løbet af 2021 :kys:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: FrøkenM's vægttabstråd

Indlægaf FrøkenM » 3. jan 2021, 14:20

Ally skrev::klap: :klap: :klap:

Jeg er sikker på, du når dine mål. Både dem, du sætter dig for at opnå hver uge, hver måned og i løbet af 2021 :kys:

Tusind tak :kys:

Efter mange, mange år som overvægtig er det bare så fedt at kunne se det gå den rigtige vej. I år må være mit år - også selvom helbreddet kunne være bedre. Oh well, måske jeg også får helt styr på det i år :banan:
2
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: FrøkenM's vægttabstråd

Indlægaf FrøkenM » 22. jul 2023, 10:02

Jeg er tilbage her igen :genert: og må erkende at det kun går en vej. Den forkerte.

Jeg tabte mig 20 kg og stod skarpere end nogensinde. Wauw og min krop havde det godt. Så skete der en masse møg og så gik det helt galt. Jeg var slet ikke motiveret og pænt ligeglad.

Det skal ikke være sådan. Jeg vil tilbage og være lækker, have det godt i min krop og gøre det rette for min fysik.

I skrivende stund ved jeg ikke hvad status er, men jeg er motiveret for at gøre noget ved det igen.

Jeg har bestilt en ny badevægt da den gamle afgik ved døden og besluttet at jeg fra 1/8 er 100% back on track.

Jeg tror realistisk jeg er omkring de 75 kg igen og det er da bare slet ikke godt nok :rulle:

Nå, men.... der er kun en vej og det er frem.

Håber lidt, der er nogen der har lyst til at følge med men ellers tænker jeg tråden bliver min dagbog for ups and downs endnu engang.

Jeg ved ikke hvad mit eksakte mål bliver endnu, men jeg tænker at jeg - med tanke på at min fysik vil have godt af det, skal ende omkring 55-60 kg.

Det helt store mål for mig må være at kunne passe den kjole, jeg har til at hænge i skabet for den gad jeg virkelig godt have på igen snart :love: og lige nu ligner jeg en meget presset rullepølse når jeg gør forsøget.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: FrøkenM's vægttabstråd

Indlægaf avdotja » 22. jul 2023, 10:49

Jeg hepper på dig :pompom:

Du gjorde det sidst, så selvfølgelig kan du gøre det igen!
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: FrøkenM's vægttabstråd

Indlægaf PaleSeptember » 22. jul 2023, 11:12

Jeg hepper også - du kan godt :)
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: FrøkenM's vægttabstråd

Indlægaf Ally » 23. jul 2023, 09:29

Jeg hepper også på dig, frøken, og ved, du kan gøre det igen. Du har viljen, og du ved, hvad der skal til :kys:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Muddi
Indlæg: 3432
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: FrøkenM's vægttabstråd

Indlægaf Muddi » 6. jan 2024, 16:15

Hvordan går det søde? :kys:
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"