Juli 2020 - Fællestråd

Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Juli 2020 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 30. jun 2020, 16:51

Her er tråden for juli 2020 :banan:

Siden januar 2015 har vi hver måned haft en sundhedstråd, hvor man kunne byde ind med sine individuelle mål for hver uge. Så skal du have sat træningen i system, eller vil du prøve at undvære sukker i en måned? Cykle lidt mere eller sætte mål om at blive bedre til at slappe af, når du ikke er på arbejdet eller studiet? Det bestemmer du helt selv, intet mål er for småt eller for uambitiøst :D

Vi plejer at have det skidehyggeligt, og der er plads til alle :kys:

Sæt i gang! :pompom:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Juli 2020 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 1. jul 2020, 07:21

Nå, jeg synes, aktiviteten i disse tråde er langsomt dalende, men jeg vil da gerne fortsætte. Om det er lockdown, tør jeg ikke sige.

Endnu engang vil jeg ikke have deciderede mål. Jeg gør de forskellige ting af lyst og ikke pligt, men sundhed og træning er for mig også blevet en vane efterhånden. Jeg er fx helt holdt op med fastfood, og da jeg nu skal betale for hver gang, jeg benytter offentlig transport, og jeg er lidt nærig på det punkt, tager jeg cyklen eller går alle steder hen :D

Jeg tror, jeg vil begynde at bruge tråden lidt til at dele opdateringer fra de sunde vaner. Måske både træning og kost, fordi jeg går lidt død i at opdatere mål. Jeg træner af vane 4-5 gange om ugen, så for mig er det bare normalt. Men det vil da være meget hyggeligt at kunne dele lidt om den side af hverdagen.

Udover det så har jeg endelig taget mig sammen til at søge ordentlig behandling for de hofteproblemer, jeg har døjet med on/off i 14 måneder, for nu accelererer det mere, end jeg er komfortabel med i en alder af 25. Jeg har tid hos en læge på tirsdag, og så håber jeg, vi kan få lagt en ordentlig slagplan.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Andromeda
Indlæg: 315
Tilmeldt: 8. nov 2017, 21:46
Kort karma: 14
Likede indlæg: 458

Re: Juli 2020 - Fællestråd

Indlægaf Andromeda » 1. jul 2020, 16:39

Jeg skaffede et nyt trænings ur for over en måned siden. Det viser sig at jeg i juni cyklede ca. 75 km og svømmede i næsten halvanden time i alt, uden at stræbe efter noget. Så tænker jeg helt sikkert kan slå disse denne måned :)

Jeg havde desuden noget ferie og drak lige rigeligt. Nogle gange gør selv en enkelt genstand mig meget træt, og min hvilepuls er vild høj, når jeg drikker lidt meget af gangen. Så det har jeg allerede holdt pause for i over en uge, og det vil jeg også i denne måned.

Så planen er:
- Ingen alkohol
- Cykelture af mindst 100 km sammenlagt (tæller ikke alm. transport)
- Motionssvømning i over 2 timer sammenlagt
- Klatre mindst en gang om ugen
- Gå i gennemsnit 10k skridt per dag
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Juli 2020 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 2. jul 2020, 05:06

RavenClaw skrev:Nå, jeg synes, aktiviteten i disse tråde er langsomt dalende, men jeg vil da gerne fortsætte. Om det er lockdown, tør jeg ikke sige.

For mit vedkommende har det, særligt i juni, handlet om travlhed på jobbet og en til tider manglende motivation. Dog er jeg netop gået på ferie, jeg har samtidig fået besked om, at jeg er blevet fastansat på skolen, hvor jeg arbejder, og motivationen svigter mig generelt bare engang imellem. Særligt i travle perioder.

Nu holder jeg halvanden uges ferie med mine børn, og når de så skal holde ferie med deres far, får jeg mere tid til træning. Indtil da bliver træningen primært gåture, hygge og afslapning - uden, at det betyder is hver dag :engel:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Juli 2020 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 2. jul 2020, 19:57

Man får en hel del opmærksomhed, når man er ene kvinde på et crossfithold :lol:
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29903

Re: Juli 2020 - Fællestråd

Indlægaf TinaW » 3. jul 2020, 17:58

Jeg tror juli bliver svær mht kosten. Primært pga jeg har to ugers ferie senere på måneden.
Men jeg vil fortsat forsøge at spise nogenlunde sundt og varieret og så må jeg give den skalle på motionscyklen og få gået nogle længere tur.
0
Brugeravatar
Andromeda
Indlæg: 315
Tilmeldt: 8. nov 2017, 21:46
Kort karma: 14
Likede indlæg: 458

Re: Juli 2020 - Fællestråd

Indlægaf Andromeda » 4. jul 2020, 15:35

Det går godt med træningen.. Jeg mistede mit pendlerkort i løbet af ugen, så cyklede til nabobyen for at klatre i den bedste klatrehal, og tilbage igen. 2x25 km, så jeg skal nok få cyklet de 100 km. Kortet blev nemlig også fundet et andet sted i nabobyen, så må lige cykle dertil endnu engang :D
Så er der bare svømningen. Tog en tur på lidt over 20 min den anden dag, men vil også prioritere det lidt mere. Bedre for mine knæ, som er lidt ømme efter at cykle.
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Juli 2020 - Fællestråd

Indlægaf FrøkenM » 5. jul 2020, 17:01

Jeg melder mig (forsigtigt) ind her igen efter en lang pause.

Nu skal der ske et eller andet for ellers får jeg aldrig styr på vægten, er jeg bange for. Faktum er, at jeg i de sidste par år bare er blevet større og større og i takt med, at jeg har fået flere smerter grundet mit fysiske handicap, er jeg blevet mere og mere inaktiv. Det er jeg selvsagt ked af men der har været en del ting, der har fyldt mere.

Nu er vi godt igang med at få styr på fysikken og selvom der stadig er et pænt stykke vej før jeg er helt fit for fight igen, så føler jeg at tiden er inde til også at kigge på vægten, så jeg også mentalt får det bedre med mig selv.

Jeg har fået cykel som jeg er rigtig glad for at bruge så det skal (udover den individuelle træning med fys og 1-2 gange bassintræning om ugen) udgøre min træning pt. så jeg ikke får overanstrengt mine fødder. Så pt. er det mest kosten, jeg kan og skal sætte ind på, da mine led stadig er for svage til meget fysisk aktivitet.

Desuden er jeg i overvejelsesfasen af at opstarte et forløb med diætist, så jeg kan komme rigtigt fra start.
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Juli 2020 - Fællestråd

Indlægaf Luffegås » 5. jul 2020, 17:32

Jeg havde haft nul sukker-politik (også det skjulte) i 30 dage, men så kom jeg til at spise et stykke jordbærtærte - og tog 1 væskekilo på. Det tog 5 dage at komme af med, og jeg kom ned på det laveste jeg så har været i år. Hurra..
Så var jeg til fødselsdag i fredags og fik lyst til at kværne øl. Så kom der 1,2 væskekilo på - og de er jo forsinkede så de er først kommet i dag. Så nu ved jeg hvad de næste par dage skal gå med :P

Dagens status indtil nu: 4474 skridt og +1.2 i vægt. Overvejer at tage op og træne...
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Juli 2020 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 5. jul 2020, 18:35

FrøkenM skrev:Jeg melder mig (forsigtigt) ind her igen efter en lang pause.

Nu skal der ske et eller andet for ellers får jeg aldrig styr på vægten, er jeg bange for. Faktum er, at jeg i de sidste par år bare er blevet større og større og i takt med, at jeg har fået flere smerter grundet mit fysiske handicap, er jeg blevet mere og mere inaktiv. Det er jeg selvsagt ked af men der har været en del ting, der har fyldt mere.

Nu er vi godt igang med at få styr på fysikken og selvom der stadig er et pænt stykke vej før jeg er helt fit for fight igen, så føler jeg at tiden er inde til også at kigge på vægten, så jeg også mentalt får det bedre med mig selv.

Jeg har fået cykel som jeg er rigtig glad for at bruge så det skal (udover den individuelle træning med fys og 1-2 gange bassintræning om ugen) udgøre min træning pt. så jeg ikke får overanstrengt mine fødder. Så pt. er det mest kosten, jeg kan og skal sætte ind på, da mine led stadig er for svage til meget fysisk aktivitet.

Desuden er jeg i overvejelsesfasen af at opstarte et forløb med diætist, så jeg kan komme rigtigt fra start.


Ved du, hvad fremtidsudsigten er for bedring her efter dine operationer?
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Juli 2020 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 5. jul 2020, 18:37

Jeg var til zumba i dag i et lille center. Holdet var naturligvis kun halv størrelse, men jeg følte alligevel, at salen var fyldt op. Jeg tør ikke forestille mig, hvordan det føles, når der er fuldt antal deltagere.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Juli 2020 - Fællestråd

Indlægaf FrøkenM » 5. jul 2020, 18:43

RavenClaw skrev:
FrøkenM skrev:Jeg melder mig (forsigtigt) ind her igen efter en lang pause.

Nu skal der ske et eller andet for ellers får jeg aldrig styr på vægten, er jeg bange for. Faktum er, at jeg i de sidste par år bare er blevet større og større og i takt med, at jeg har fået flere smerter grundet mit fysiske handicap, er jeg blevet mere og mere inaktiv. Det er jeg selvsagt ked af men der har været en del ting, der har fyldt mere.

Nu er vi godt igang med at få styr på fysikken og selvom der stadig er et pænt stykke vej før jeg er helt fit for fight igen, så føler jeg at tiden er inde til også at kigge på vægten, så jeg også mentalt får det bedre med mig selv.

Jeg har fået cykel som jeg er rigtig glad for at bruge så det skal (udover den individuelle træning med fys og 1-2 gange bassintræning om ugen) udgøre min træning pt. så jeg ikke får overanstrengt mine fødder. Så pt. er det mest kosten, jeg kan og skal sætte ind på, da mine led stadig er for svage til meget fysisk aktivitet.

Desuden er jeg i overvejelsesfasen af at opstarte et forløb med diætist, så jeg kan komme rigtigt fra start.


Ved du, hvad fremtidsudsigten er for bedring her efter dine operationer?

Rask bliver jeg jo aldrig, men jeg er (stort set) smertefri og får langsomt mere styrke og bedre mobilitet.
For mig var det allervigtigste, at jeg slap af med de fleste af de smerter jeg har haft, da det har medført et meget stort indtag af medicin. Hvad jeg så fik derudover, var for mig bare bonus :D
Fuld belastning skal jeg ikke regne med jeg kan holde til før efter et års tid - måske mere min alder taget i betragtning ;)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Juli 2020 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 5. jul 2020, 19:01

FrøkenM skrev:
RavenClaw skrev:
FrøkenM skrev:Jeg melder mig (forsigtigt) ind her igen efter en lang pause.

Nu skal der ske et eller andet for ellers får jeg aldrig styr på vægten, er jeg bange for. Faktum er, at jeg i de sidste par år bare er blevet større og større og i takt med, at jeg har fået flere smerter grundet mit fysiske handicap, er jeg blevet mere og mere inaktiv. Det er jeg selvsagt ked af men der har været en del ting, der har fyldt mere.

Nu er vi godt igang med at få styr på fysikken og selvom der stadig er et pænt stykke vej før jeg er helt fit for fight igen, så føler jeg at tiden er inde til også at kigge på vægten, så jeg også mentalt får det bedre med mig selv.

Jeg har fået cykel som jeg er rigtig glad for at bruge så det skal (udover den individuelle træning med fys og 1-2 gange bassintræning om ugen) udgøre min træning pt. så jeg ikke får overanstrengt mine fødder. Så pt. er det mest kosten, jeg kan og skal sætte ind på, da mine led stadig er for svage til meget fysisk aktivitet.

Desuden er jeg i overvejelsesfasen af at opstarte et forløb med diætist, så jeg kan komme rigtigt fra start.


Ved du, hvad fremtidsudsigten er for bedring her efter dine operationer?

Rask bliver jeg jo aldrig, men jeg er (stort set) smertefri og får langsomt mere styrke og bedre mobilitet.
For mig var det allervigtigste, at jeg slap af med de fleste af de smerter jeg har haft, da det har medført et meget stort indtag af medicin. Hvad jeg så fik derudover, var for mig bare bonus :D
Fuld belastning skal jeg ikke regne med jeg kan holde til før efter et års tid - måske mere min alder taget i betragtning ;)


Det er da vildt nice at kunne slippe for en del af smerterne!

Altså, det lyder da til, det går fremad, selv om der har været udfordringer her under corona. Jeg hepper på medvind på resten af genoptræningsrejsen :pompom:
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Juli 2020 - Fællestråd

Indlægaf FrøkenM » 5. jul 2020, 19:06

RavenClaw skrev:
FrøkenM skrev:
RavenClaw skrev:
FrøkenM skrev:Jeg melder mig (forsigtigt) ind her igen efter en lang pause.

Nu skal der ske et eller andet for ellers får jeg aldrig styr på vægten, er jeg bange for. Faktum er, at jeg i de sidste par år bare er blevet større og større og i takt med, at jeg har fået flere smerter grundet mit fysiske handicap, er jeg blevet mere og mere inaktiv. Det er jeg selvsagt ked af men der har været en del ting, der har fyldt mere.

Nu er vi godt igang med at få styr på fysikken og selvom der stadig er et pænt stykke vej før jeg er helt fit for fight igen, så føler jeg at tiden er inde til også at kigge på vægten, så jeg også mentalt får det bedre med mig selv.

Jeg har fået cykel som jeg er rigtig glad for at bruge så det skal (udover den individuelle træning med fys og 1-2 gange bassintræning om ugen) udgøre min træning pt. så jeg ikke får overanstrengt mine fødder. Så pt. er det mest kosten, jeg kan og skal sætte ind på, da mine led stadig er for svage til meget fysisk aktivitet.

Desuden er jeg i overvejelsesfasen af at opstarte et forløb med diætist, så jeg kan komme rigtigt fra start.


Ved du, hvad fremtidsudsigten er for bedring her efter dine operationer?

Rask bliver jeg jo aldrig, men jeg er (stort set) smertefri og får langsomt mere styrke og bedre mobilitet.
For mig var det allervigtigste, at jeg slap af med de fleste af de smerter jeg har haft, da det har medført et meget stort indtag af medicin. Hvad jeg så fik derudover, var for mig bare bonus :D
Fuld belastning skal jeg ikke regne med jeg kan holde til før efter et års tid - måske mere min alder taget i betragtning ;)


Det er da vildt nice at kunne slippe for en del af smerterne!

Altså, det lyder da til, det går fremad, selv om der har været udfordringer her under corona. Jeg hepper på medvind på resten af genoptræningsrejsen :pompom:

Tusind tak :kys:
Det er så nice; jeg tuder ugentligt over hvor heldig jeg har været :lol:

Det giver mig så meget overskud og motivation til, at sidste del skal gå bedre end den første del. Det indbefatter desværre at jeg er nødt til at ændre markant på kost og den del af motionen som jeg kan. Sådan skal det være og når vi når til oktober og genhenvisningen til Montebello skal afsted, vil jeg gerne stå så skarpt som muligt.
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 471
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1396

Re: Juli 2020 - Fællestråd

Indlægaf MissIce » 5. jul 2020, 20:07

Jeg melder mig også på banen igen. :wave:

Det går faktisk rigtig fint med træningen. De to sidste uger af Corona-nedlukningen havde jeg ingen motivation, men siden mit fitnesscenter åbnede igen, har den faktisk fået fuld skrue :pompom:

Under corona-nedlukningen er jeg blevet udredt for slidgigt i begge knæ. Heldigvis er det ikke så slemt, at jeg skal have nye knæ. Jeg skal derimod stoppe udviklingen med træning. Så jeg er blevet tilknyttet et 7 ugers online-forløb, med træning mandag og torsdag, hvor jeg får redskaberne til at styrke de små stabiliserende muskler i og omkring knæene, så jeg (forhåbentlig) kan holde slidgigten i skak resten af livet.

Samme dag, som jeg blev henvist til online-forløb havde mit fitnesscenter et "velkommen tilbage fra Corona" tilbud på en 4 ugers bootcamp (onsdag), som jeg takkede ja til. :D

Jeg er nu 3 uger inde i bootcampen og 2 uger inde i online-forløb. De dage, hvor jeg har online-træning om eftermiddagen, nupper jeg mine yndlings-danse-hold om aftenen. Og umiddelbart efter bootcampen er der også et fedt danse-hold.

Så jeg giver den gas :banan: :banan: :banan: Og det er så fedt at være tilbage i centeret. Jeg har helt klart manglet det sociale og fællesskabet under nedrykningen, selvom "mit" center har gjort helt enormt meget for os i form af hjælp til hjemmetræning.

Nu skal jeg lige finde ud af over de næste par uger, om jeg skal holde "hvile-dag" dagene efter online-træningen (det giver lidt sig selv om fredagen, for der er der ikke nogle hold jeg er interesseret i). Indtil videre har jeg godt kunnet danse 6 dage om ugen - men hvis jeg kommer til at opleve forværring af knæsmerterne (fysioterapeuterne siger, at det er meget normalt, når man starter målrettet træning), er jeg også ok men at skære en dag mere væk.
2

Tilbage til "Sund og/eller slank"