Juni 2020 - Fællestråd

Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Juni 2020 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 6. jun 2020, 15:33

LaMariposa skrev:
RavenClaw skrev:
LaMariposa skrev:
RavenClaw skrev:
LaMariposa skrev:Tag


Jeg døjer lidt med hoften i disse dage, og så kom jeg i tanke om, at du specifikt træner hofterne bl.a. Kan du anbefale nogle øvelser, du mærker effekt ved? :)


Altså jeg træner dem på to måder: For at komme af med depoter og for at gøre dem mere smidige. Går ud fra, at det mest er den sidste, der er relevant? :)


Ja, umiddelbart. Selv om jeg også lagrer fedtet omkring hofterne :sarkasme:


Fedtdepoter på hofterne kan man tilsyneladende ikke gøre noget ved :rulle: Har talt med en plastikkirurg om det for noget tid siden.

Hvis du gerne vil arbejde med mobiliteten i hofterne, så er her nogle øvelser, du kan bruge. Hofter er noget af det, der kræver allermest tålmodighed at arbejde med, så du skal lytte rigtig godt efter, hvor din krop er. Pas på med at lægge for hårdt ud. Har listet dem, så de "letteste" kommer først.

Seated star pose: https://www.yogabasics.com/asana/bound-angle/

Skrædderstilling eller half lotus: https://www.yogabasics.com/asana/half-lotus/
Husk at flexe i fødderne. Hvis det gør ondt i dine knæ at have foden på skinnebenet, så sid i almindelig skrædderstilling.

Frog pose: https://www.gaia.com/article/frog-pose-mandukasana
Hvis du vil intensivere den lidt, kan du trække navlen op mod rygsøjlen og skubbe numsen lidt bagud.

Wide knee child pose: https://www.pocketyoga.com/pose/child_wide
Hvis det bliver for meget, så lav lidt mindre afstand mellem knæene

Du kan evt. ligge og skifte lidt mellem frog pose og wide knee child pose. Det giver en god åbning af hofterne.

Swan pose: https://www.ekhartyoga.com/resources/yi ... /swan-pose
Her kan du variere og enten støtte på hænder eller albuer eller lægge dig helt flat ned over dit ben. Du kan også med fordel ligge og vippe lidt fra side til side for at finde ud af, hvor du får det bedste stræk i ballen.


Tusind tak :kys:
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Juni 2020 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 6. jun 2020, 19:03

RavenClaw skrev:Guys, guys, guys, gode nyheder :banan:

https://nyheder.tv2.dk/politik/2020-06- ... iser-notat


Nu er det officielt :banan:
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41298

Re: Juni 2020 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 7. jun 2020, 06:00

RavenClaw skrev:
RavenClaw skrev:Guys, guys, guys, gode nyheder :banan:

https://nyheder.tv2.dk/politik/2020-06- ... iser-notat


Nu er det officielt :banan:


Hvor skønt! Er spændt på, hvordan de løser det med afstand, hygiejne osv.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16075
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29893

Re: Juni 2020 - Fællestråd

Indlægaf TinaW » 12. jun 2020, 08:38

Er lidt træt af, at der er røget en del kage ned i løbet af denne her uge. personalemøde på arbejde, feriekage og i dag wienerbrød fra kollega.
Og ja, jeg kunne "bare sige nej" :fløjt:
Til gengæld har jeg givet den gas på motionscyklen og selv i går, hvor jeg både var træt og gnaven og egentligt havde besluttet mig for at springe over, fik jeg cyklet 12 km.
Så det vejer vel en lille smule op.
Målet for weekenden er 45 km, gerne mere.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Juni 2020 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 13. jun 2020, 07:16

Jeg har været i FW her til morgen :banan: 3 km. på crosstraineren, 3 sæt squats, 3 sæt overhead press og 25 min. gang på løbebåndet. Det var dælme lækkert at være tilbage; satser på at træne igen i morgen. Bare fordi :-D
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16075
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29893

Re: Juni 2020 - Fællestråd

Indlægaf TinaW » 13. jun 2020, 08:43

Jeg tog 1/2 time på motionscyklen = 18 km.
Bliver nok ikke til ret lange gåture med hundene i dag, så længe de heftige byger dukker op med jævne mellemrum.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Juni 2020 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 13. jun 2020, 13:53

TinaW skrev:Jeg tog 1/2 time på motionscyklen = 18 km.
Bliver nok ikke til ret lange gåture med hundene i dag, så længe de heftige byger dukker op med jævne mellemrum.

Det er egentlig sjovt, at der kan være så meget forskel. På midtsjælland er der høj solskin og 25 grader. Det blæser dog ret meget. Men det er ikke, fordi det er så langt væk fra øhavet.

---
Jeg fik mine nye løbesko hjem i går, og jeg overvejer at prøve dem af en af de næste dage.

Derudover kan jeg godt mærke, at jeg er kommet i temmelig dårlig form af de her fitnessnedlukninger :lol2:
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41298

Re: Juni 2020 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 13. jun 2020, 14:46

RavenClaw skrev:
TinaW skrev:Jeg tog 1/2 time på motionscyklen = 18 km.
Bliver nok ikke til ret lange gåture med hundene i dag, så længe de heftige byger dukker op med jævne mellemrum.

Det er egentlig sjovt, at der kan være så meget forskel. På midtsjælland er der høj solskin og 25 grader. Det blæser dog ret meget. Men det er ikke, fordi det er så langt væk fra øhavet.

---
Jeg fik mine nye løbesko hjem i går, og jeg overvejer at prøve dem af en af de næste dage.

Derudover kan jeg godt mærke, at jeg er kommet i temmelig dårlig form af de her fitnessnedlukninger :lol2:


Vi må bare op på fitnesshesten (eller skulle jeg sige løbebåndet?) igen :pompom:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Juni 2020 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 13. jun 2020, 15:03

LaMariposa skrev:
RavenClaw skrev:Jeg fik mine nye løbesko hjem i går, og jeg overvejer at prøve dem af en af de næste dage.

Derudover kan jeg godt mærke, at jeg er kommet i temmelig dårlig form af de her fitnessnedlukninger :lol2:


Vi må bare op på fitnesshesten (eller skulle jeg sige løbebåndet?) igen :pompom:

Ja :D

Men mine indesko er i Odense, og jeg er i Roskilde indtil d. 24. :wacko: og på en uge har jeg brugt 6.000 Kr. på andre ting, så jeg må nok bare vente på at komme hjem :D

Jeg har dog fundet min lillebrors gamle vægtstangssæt frem, så helt så meget er jeg heller ikke undskyldt...
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Juni 2020 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 13. jun 2020, 18:22

Ally skrev:Jeg har været i FW her til morgen :banan: 3 km. på crosstraineren, 3 sæt squats, 3 sæt overhead press og 25 min. gang på løbebåndet. Det var dælme lækkert at være tilbage; satser på at træne igen i morgen. Bare fordi :-D


Var det hårdt? Jeg frygter lidt resultatet, når jeg sætter mine ben ved de tunge vægte igen :lol:
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Juni 2020 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 14. jun 2020, 09:28

RavenClaw skrev:Var det hårdt? Jeg frygter lidt resultatet, når jeg sætter mine ben ved de tunge vægte igen :lol:

Jeg kan godt mærke gårsdagens squats i dag, men jeg har besluttet mig for at lægge blidt ud. Gårsdagens squats var kun med 20 kg. stang, og ikke 40-45 kg., jeg tog før Corona. Overhead press var med samme vægt som før.

I dag har jeg været af sted igen. 3 km. på crosstraineren, 3 sæt bicep curls med 6 kg., 3 sæt gorilla row med 10 kg. kettlebells (der er vist tale om lidt mere vægt end før lockdown) og 3 sæt one arm press med 6 kg. kettlebell.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Hindbær
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:00
Kort karma: 32
Likede indlæg: 287

Re: Juni 2020 - Fællestråd

Indlægaf Hindbær » 14. jun 2020, 17:27

det lyder godt at I der er i træningscenter kan komme i gang igen.

jeg er nok lidt omvendt ift andre at det er under corona at jeg endelig er kommet i gang med at motionere igen efter noget der ligner 5 år (barn nr. 2 inkl graviditet) og jeg skal simpelthen have fundet en måde at holde fast i det på i hverdagen fremover. for det føles fantastisk!

har fået flere kommentarer på job om at det er tydeligt at jeg har tabt mig-men idet jeg stadig vejer mere end 'Jeg plejede' så er det jo klart for mig, at min krop jo bare var blevet større.

jeg bøvler en del med nakken pga mange timer foran computeren og har de sidste 14 dage haft holdt i begge sider af nakken. det duer jo ikke ! så jeg overvejer mere seriøst end hidtil om jeg skulle få lavet et styrketrænings program og så begynde at træne i motionsrummet på mit arbejde 2-3 morgener om ugen når vi er tilbage efter sommerferien engang.
og så har jeg løbet en del om kap med min søn i dag og jeg kan mærke at det trækker mere og mere at komme i gang med at løbe igen. så jeg håber! at jeg kan få løb og træning integreret så godt i løbet af august - september at jeg kan holde fast i det når det igen bliver efterår og vinter. og ikke mindst holde fast i at træne om morgenen.

Har I lyst til at fortælle om jeres motions rutiner ? og hvad der fungerer for jer ?
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Juni 2020 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 14. jun 2020, 17:53

Hindbær skrev:det lyder godt at I der er i træningscenter kan komme i gang igen.

jeg er nok lidt omvendt ift andre at det er under corona at jeg endelig er kommet i gang med at motionere igen efter noget der ligner 5 år (barn nr. 2 inkl graviditet) og jeg skal simpelthen have fundet en måde at holde fast i det på i hverdagen fremover. for det føles fantastisk!

har fået flere kommentarer på job om at det er tydeligt at jeg har tabt mig-men idet jeg stadig vejer mere end 'Jeg plejede' så er det jo klart for mig, at min krop jo bare var blevet større.

jeg bøvler en del med nakken pga mange timer foran computeren og har de sidste 14 dage haft holdt i begge sider af nakken. det duer jo ikke ! så jeg overvejer mere seriøst end hidtil om jeg skulle få lavet et styrketrænings program og så begynde at træne i motionsrummet på mit arbejde 2-3 morgener om ugen når vi er tilbage efter sommerferien engang.
og så har jeg løbet en del om kap med min søn i dag og jeg kan mærke at det trækker mere og mere at komme i gang med at løbe igen. så jeg håber! at jeg kan få løb og træning integreret så godt i løbet af august - september at jeg kan holde fast i det når det igen bliver efterår og vinter. og ikke mindst holde fast i at træne om morgenen.

Har I lyst til at fortælle om jeres motions rutiner ? og hvad der fungerer for jer ?


Jeg synes, det lyder som en god idé at begynde at styrketræne især din skulder- og rygmuskulatur. Jeg har kronisk piskesmæld og nerveskader i nakken, og det har gjort en stor forskel for smerteniveauet at styrketræne regelmæssigt. Faktisk kan simple elastikøvelser også afhjælpe en del og styrke dine muskler tilstrækkeligt til kontorarbejde, hvis du vil starte ud i det små.

Normalt, når jeg går i fitnesscenter, træner jeg 4-5 gange om ugen af 1-1,5 times varighed. Det lyder måske af meget, men jeg har også trænet nogle år og er bachelor i idræt, så jeg er vant til bevægelsen. Engang løb jeg, men så begyndte mine hofter at drille. Jeg har dog købt nye løbesko, som forhåbentligt kan hjælpe på det. Jeg hader dog at løbe, så jeg bruger det mest til at have mere energi i hverdagen :D Nu under lockdown og kaos med sygdom, hjemmeundervisning og eksaminer træner jeg knapt så meget, som jeg gerne ville. Jeg er ikke så glad for kropvægtøvelser, så jeg kan ikke rigtig finde motivationen. Jeg glæder mig til at komme tilbage til centeret og har da også meldt mig på nogle hold igen. Jeg startede op på crossfit og zumba kort før lockdown, og det vil jeg gerne tilbage til.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Juni 2020 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 16. jun 2020, 07:54

De sidste tre dage har jeg trænet, og jeg skal også i FW i eftermiddag - og der skal trænes upper body :banan:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41298

Re: Juni 2020 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 16. jun 2020, 08:05

Her går det fint med både træning og kost. Endte med at have en ret vild dag i går, hvor jeg både trænede 50 min hård cardio, 50 min styrke og cyklede næsten 60 km på elcyklen :D
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Sund og/eller slank"