Februar 2020 - Fællestråd

Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Februar 2020 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 11. feb 2020, 08:25

Jeg har været syg så der røg gode intentioner om motion. Kosten har dog været ok
0
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 471
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1396

Re: Februar 2020 - Fællestråd

Indlægaf MissIce » 11. feb 2020, 09:46

MissIce skrev:Men jeg blev så optændt i går, at jeg har meldt mig til det der to-timers-arrangement på søndag. Hvis det viser sig at være for meget, kan jeg stadig nå at melde fra til mandagstræningen - men jeg håber at det hele flasker sig.


Nuuuiiii, hvor var det bare en god oplevelse. :dance:

Gæsteinstruktører og gæster fra en anden klub, og vores egne darlinger. Vi startede med 1 times Bokwa med instruktør fra den anden klub, ½ times dance/disco-fitness med vores instruktører, og sluttede af ½ times Bokwa med en anden instruktør fra den anden klub. Det var hårdt, indviklet, svedigt og skide sjovt - der var bare den bedste vibe, og jeg var helt høj resten af dagen. :banan: :banan2: :banan:

Jeg var jo meget spændt på, om mine knæ kunne holde til det. Det kunne de heldigvis - jeg har ikke mærket noget, så jeg tog til den almindelige Bokwa træning i går. Vores egen instruktør gentog to af de bogstaver, som vi lærte af den anden klub. Fedt, for en gang skyld, at være en af dem på holdet, som faktisk havde prøvet det før, og som kunne være med fra start. :klap:

Jeg er lidt tung i benene i dag - så det er nok meget godt, at jeg ikke skal til træning i dag. :blush:
2
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 471
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1396

Re: Februar 2020 - Fællestråd

Indlægaf MissIce » 11. feb 2020, 09:56

Det er lige en ting , jeg gerne vil høre jer "proffer" om :blush:

Jeg overvejer om jeg skal købe et 8-ugers "bootcamp-forløb":
16 x træning med PT
2 x foredrag om kost
1 x samtale med diætist
Bodyscan ved start og slut
(max 10 deltagere pr. hold)

For:
Jeg vil kunne få tilrettelagt træningen, så den bliver så effektiv som muligt
Jeg vil kunne få vejledning om, hvordan jeg bedst muligt undgår skader

Imod:
Jeg er allerede supermotiveret, så det vil måske være smartere at vente til min motivation (måske) daler
Jeg er faktisk ikke interesseret i, at skulle introduceres for maskinerne - men hvad kan jeg så bruge en PT til?

Er der nogen af jer her i tråden som har nogle godt råd eller kommentarer?
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16989
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Februar 2020 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 11. feb 2020, 10:25

MissIce skrev:
MissIce skrev:Men jeg blev så optændt i går, at jeg har meldt mig til det der to-timers-arrangement på søndag. Hvis det viser sig at være for meget, kan jeg stadig nå at melde fra til mandagstræningen - men jeg håber at det hele flasker sig.


Nuuuiiii, hvor var det bare en god oplevelse. :dance:

Gæsteinstruktører og gæster fra en anden klub, og vores egne darlinger. Vi startede med 1 times Bokwa med instruktør fra den anden klub, ½ times dance/disco-fitness med vores instruktører, og sluttede af ½ times Bokwa med en anden instruktør fra den anden klub. Det var hårdt, indviklet, svedigt og skide sjovt - der var bare den bedste vibe, og jeg var helt høj resten af dagen. :banan: :banan2: :banan:

Jeg var jo meget spændt på, om mine knæ kunne holde til det. Det kunne de heldigvis - jeg har ikke mærket noget, så jeg tog til den almindelige Bokwa træning i går. Vores egen instruktør gentog to af de bogstaver, som vi lærte af den anden klub. Fedt, for en gang skyld, at være en af dem på holdet, som faktisk havde prøvet det før, og som kunne være med fra start. :klap:

Jeg er lidt tung i benene i dag - så det er nok meget godt, at jeg ikke skal til træning i dag. :blush:


Fedt, at du havde sådan en god oplevelse med det :banan: :lun: Træning, som man forbliver høj af resten af dagen, er det bedste :lun:
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Februar 2020 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 11. feb 2020, 15:48

I går havde jeg min bil på værkstedet, og imens gik jeg hjem til mine forældre. Da bilen var klar til afhentning, gik jeg tilbage til værkstedet - endda en omvej, så jeg fik gået over 16.000 skridt.

I dag har jeg været i FW. To gange endda :rock: Det hjælper lidt på menstruationssmerterne, men også på savnet til mine piger, som jeg heldigvis har hos mig i morgen. Men hold op, jeg savner kys og knus - jeg skal nok få masser af knus fra mine piger resten af ugen, men jeg savner altså også at få det fra en mand.
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Februar 2020 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 11. feb 2020, 16:33

MissIce skrev:Det er lige en ting , jeg gerne vil høre jer "proffer" om :blush:

Jeg overvejer om jeg skal købe et 8-ugers "bootcamp-forløb":
16 x træning med PT
2 x foredrag om kost
1 x samtale med diætist
Bodyscan ved start og slut
(max 10 deltagere pr. hold)

For:
Jeg vil kunne få tilrettelagt træningen, så den bliver så effektiv som muligt
Jeg vil kunne få vejledning om, hvordan jeg bedst muligt undgår skader

Imod:
Jeg er allerede supermotiveret, så det vil måske være smartere at vente til min motivation (måske) daler
Jeg er faktisk ikke interesseret i, at skulle introduceres for maskinerne - men hvad kan jeg så bruge en PT til?

Er der nogen af jer her i tråden som har nogle godt råd eller kommentarer?


Hvilket formål har bootcampen? Som oftest når der er flere deltagere til det samme forløb, så vil de være meget "standard" tilrettelagt. Forstået på den måde, at PT ikke vil lægge detaljerede forløb tilpasset hver enkelt, men have et generelt program, der lige justeres til alt efter deltagernes nuværende niveau. Sandsynligheden for maskintræning er ret stor.

Hvis du ønsker vejledning uden om maskinerne, men mere hvordan du kan bruge centeret eller - med frivægte og sådan - så tror jeg, at du vil få mere ud af at købe dig til et personligt træningsforløb. Så vil det blive tilrettelagt fuldt efter dit behov og dine ønsker.

Mht. motivation, så kan det godt være en fordel allerede at starte op med et forløb, når du er topmotiveret, og du vil have langt mere gåpåmod ift. at prøve nye ting.
2
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Februar 2020 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 11. feb 2020, 16:35

RavenClaw skrev:
MissIce skrev:Det er lige en ting , jeg gerne vil høre jer "proffer" om :blush:

Jeg overvejer om jeg skal købe et 8-ugers "bootcamp-forløb":
16 x træning med PT
2 x foredrag om kost
1 x samtale med diætist
Bodyscan ved start og slut
(max 10 deltagere pr. hold)

For:
Jeg vil kunne få tilrettelagt træningen, så den bliver så effektiv som muligt
Jeg vil kunne få vejledning om, hvordan jeg bedst muligt undgår skader

Imod:
Jeg er allerede supermotiveret, så det vil måske være smartere at vente til min motivation (måske) daler
Jeg er faktisk ikke interesseret i, at skulle introduceres for maskinerne - men hvad kan jeg så bruge en PT til?

Er der nogen af jer her i tråden som har nogle godt råd eller kommentarer?


Hvilket formål har bootcampen? Som oftest når der er flere deltagere til det samme forløb, så vil de være meget "standard" tilrettelagt. Forstået på den måde, at PT ikke vil lægge detaljerede forløb tilpasset hver enkelt, men have et generelt program, der lige justeres til alt efter deltagernes nuværende niveau. Sandsynligheden for maskintræning er ret stor.

Hvis du ønsker vejledning uden om maskinerne, men mere hvordan du kan bruge centeret eller - med frivægte og sådan - så tror jeg, at du vil få mere ud af at købe dig til et personligt træningsforløb. Så vil det blive tilrettelagt fuldt efter dit behov og dine ønsker.

Mht. motivation, så kan det godt være en fordel allerede at starte op med et forløb, når du er topmotiveret, og du vil have langt mere gåpåmod ift. at prøve nye ting.


Btw. Hvis du har en mailadresse eller andet på den træner, der står for forløbet, kan du smide en besked af sted og høre, hvordan træningen grundlæggende er bygget op. De fleste vil rigtig gerne svare på det, når interesserede melder sig :)
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16989
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Februar 2020 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 11. feb 2020, 18:54

Var til dejlig (og hård!) Combat :lun: her i aften, og jeg var der tidligt, så jeg kunne træne ben og triceps først. Det lykkedes mig at tage 15 tricepsarmbøjninger for første gang nogensinde, så måske er der ved at være lidt andet en blæver derinde efterhånden :D
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 471
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1396

Re: Februar 2020 - Fællestråd

Indlægaf MissIce » 11. feb 2020, 19:16

RavenClaw skrev:Btw. Hvis du har en mailadresse eller andet på den træner, der står for forløbet, kan du smide en besked af sted og høre, hvordan træningen grundlæggende er bygget op. De fleste vil rigtig gerne svare på det, når interesserede melder sig :)


Den ene af trænerne er instruktør på to af de hold jeg kommer på - så jeg tager lige fat i hende ved lejlighed i centeret, og får en snak med hende.

Tak for dine input :)
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Februar 2020 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 11. feb 2020, 19:35

LaMariposa skrev:Var til dejlig (og hård!) Combat :lun: her i aften, og jeg var der tidligt, så jeg kunne træne ben og triceps først. Det lykkedes mig at tage 15 tricepsarmbøjninger for første gang nogensinde, så måske er der ved at være lidt andet en blæver derinde efterhånden :D


Stærkt!
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16079
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Februar 2020 - Fællestråd

Indlægaf TinaW » 12. feb 2020, 07:50

Siden 28.01 har jeg cyklet 161 km på min motionscykel og i går købte jeg en fastelavnsbolle med hjem til min søn, men undlod at købe en til mig selv.
Skar dog 1/4 af hans da jeg kom hjem :D
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16989
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Februar 2020 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 12. feb 2020, 07:53

Og jeg er virkelig øm i kroppen på den lækre måde i dag :lun:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14691

Re: Februar 2020 - Fællestråd

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 12. feb 2020, 08:36

MissIce skrev:Det er lige en ting , jeg gerne vil høre jer "proffer" om :blush:

Jeg overvejer om jeg skal købe et 8-ugers "bootcamp-forløb":
16 x træning med PT
2 x foredrag om kost
1 x samtale med diætist
Bodyscan ved start og slut
(max 10 deltagere pr. hold)

For:
Jeg vil kunne få tilrettelagt træningen, så den bliver så effektiv som muligt
Jeg vil kunne få vejledning om, hvordan jeg bedst muligt undgår skader

Imod:
Jeg er allerede supermotiveret, så det vil måske være smartere at vente til min motivation (måske) daler
Jeg er faktisk ikke interesseret i, at skulle introduceres for maskinerne - men hvad kan jeg så bruge en PT til?

Er der nogen af jer her i tråden som har nogle godt råd eller kommentarer?


Jeg har selv en uddannelse der gør mig (på papiret) mere kvalificeret end en PT til træning, men jeg absolut storelskede mit PT forløb fra September til December sidste år. Jeg havde ikke kost/diætist inde over da jeg allerede har noget baggrundsviden om det fra min uddannelse, men min PT havde noget erfaring med tilskud som jeg fandt vældig nyttigt.

Vi lavede langt fra kun maskiner - faktisk tror jeg vi brugte Smith machine mest, men den er ikke SÅ meget maskine igen som f.eks. leg press. Der lavede vi en mange varianter af forskellige øvelser og også nogle jeg aldrig selv ville have overvejet. Vi var også inde i studio'et, boksede og arbejdede med fri vægte. Så selvom maskinerne er en del af det, så er det langt fra den ENESTE del, hvis altså du har en god træner.

Min bodyscan var også forbedret på trods af et minimum af overskud igennem 4-6 uger af forløbet. Så bare det at have én målrettet træning om ugen med PT'er holdte det hele kørende. Jeg er SÅ positiv over forløbet og hvis ikke det var fordi at jeg er gået tilbage til at være studerende, så var jeg fortsat hos min PT'er. Måske ikke hver uge, men bare som månedligt input, for det var SÅ fedt og giver bare lidt mere end når man skal holde øje med sig selv.
1
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14691

Re: Februar 2020 - Fællestråd

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 12. feb 2020, 08:45

Jeg har ikke været i fitness siden 2019. Det er jeg lidt træt af, for jeg kunne virkelig godt lide hvad jeg havde opnået formmæssigt. Hvis jeg må tale mig selv lidt op har jeg altid haft en god bagdel, men den nåede altså lige et ekstra level efter mit PT forløb. Ryg og skuldre var også kommet super godt tilbage efter min skade.

Jeg vil så gerne i gang igen, men jeg synes det er svært at finde overskuddet når jeg skal op 5.30, er på Uni 7.30 - læser indtil 9 hvor mine klasser start og indtil 16/17 når de stopper, så er der 1 times kørsel hjem og så skal jeg læse mere fordi 3 års studier på 2 år er presset. Specielt når man også lige sætter niveauet lidt op.
Ville sådan ønske at jeg bare var den der super person som havde energien til at tage afsted efter uni eller om morgenen før uni.

Til gengæld har jeg faktisk været skide god med min kost. Jeg har forberedt salater til frokost de sidste mange dage - spinat med peberfrugt, revet gulerod, agurk og en smule chorizo/pancetta. Er tilbage i at have skåret kulhydrater ud når der ikke er brug for dem og min mave er allerede efter 2 dage ved at være mindre oppustet :rock:

Får dog stadig noget motion i det jeg går fra bus til Uni og så rider hesten mellem 2-4 gange om ugen. Skal i samarbejde med hestens nye ejer lægge noget plan for vores træning, da sommeren gerne skal bruges på så mange stævner som muligt. Det er så til gengæld også en af grundende til at jeg super gerne vil i fitness igen, for jeg er altså en bedre rytter når jeg selv er i form og får arbejdet på mine svagere muskelgrupper.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16989
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Februar 2020 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 12. feb 2020, 08:53

MissIce skrev:Det er lige en ting , jeg gerne vil høre jer "proffer" om :blush:

Jeg overvejer om jeg skal købe et 8-ugers "bootcamp-forløb":
16 x træning med PT
2 x foredrag om kost
1 x samtale med diætist
Bodyscan ved start og slut
(max 10 deltagere pr. hold)

For:
Jeg vil kunne få tilrettelagt træningen, så den bliver så effektiv som muligt
Jeg vil kunne få vejledning om, hvordan jeg bedst muligt undgår skader

Imod:
Jeg er allerede supermotiveret, så det vil måske være smartere at vente til min motivation (måske) daler
Jeg er faktisk ikke interesseret i, at skulle introduceres for maskinerne - men hvad kan jeg så bruge en PT til?

Er der nogen af jer her i tråden som har nogle godt råd eller kommentarer?


Jeg tænker umiddelbart, at du ville få mere ud af et individuelt forløb med en pt, som kan tilrettelægge et program, der passer til dine præferencer, frem for en bootcamp.

Selvom du allerede er super motiveret (hvilket er SÅ fedt at læse om), så ville en pt kunne hjælpe dig med at få det optimale ud af træningen. Dertil kommer kostdelen, som altid er en god ting at overveje, når man træner :)

Men det hele kommer selvfølgelig an på, hvad du selv vil med din træning.
2
:lun: Be brave

Tilbage til "Sund og/eller slank"