Februar 2020 - Fællestråd

Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Februar 2020 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 21. feb 2020, 07:53

MissIce skrev:Ihhh Ally - jeg bliver helt misundelig ;) Jeg glæder mig til, at jeg er der, hvor jeg er fit nok til at kunne træne hver dag (eller i hvert fald når lysten melder sig uden at skulle bekymre mig om smerter og skader).

Jeg ved nu ikke, om der er grund til at blive misundelig :lol: Jeg er ikke nødvendigvis dér, hvor jeg er fit, men jeg træner og går ture så ofte som muligt for at blive mere fit. De sidste par dage har jeg dog mærket lidt ømhed i mit højre knæ; det fraholder mig ikke fra at træne og gå, men jeg er opmærksom og stopper, hvis det gør for ondt.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Februar 2020 - Fællestråd

Indlægaf TinaW » 22. feb 2020, 12:17

Ally skrev:
MissIce skrev:Ihhh Ally - jeg bliver helt misundelig ;) Jeg glæder mig til, at jeg er der, hvor jeg er fit nok til at kunne træne hver dag (eller i hvert fald når lysten melder sig uden at skulle bekymre mig om smerter og skader).

Jeg ved nu ikke, om der er grund til at blive misundelig :lol: Jeg er ikke nødvendigvis dér, hvor jeg er fit, men jeg træner og går ture så ofte som muligt for at blive mere fit. De sidste par dage har jeg dog mærket lidt ømhed i mit højre knæ; det fraholder mig ikke fra at træne og gå, men jeg er opmærksom og stopper, hvis det gør for ondt.


Mærker du en effekt sådan vægtmæssigt af den megen cardio træning?

Jeg har taget 20 km på motionscyklen i dag, så det er fint. Kommer ikke rigtigt ud og får gået så meget, med hverken hunde eller den lille hest, når vejret er som det er pt.
Det bliver kun til korte ture med hundene, for ingen af os orker andet i regn og blæst.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Februar 2020 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 22. feb 2020, 12:43

Mit nye FW er tre etager højt! Jeg følte mig ret lille, da jeg stod ved siden af bygningen :lol:
2
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Februar 2020 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 22. feb 2020, 16:18

TinaW skrev:Mærker du en effekt sådan vægtmæssigt af den megen cardio træning?

Nej, faktisk ikke, men mine programmer er lavet af min coach, og jeg ved, at han har styr på tingene. Så sent som i går, da vi talte sammen, spurgte jeg ham, om det var for meget cardio, jeg lavede, og han bad mig blot fortsætte. Og ikke fokusere så meget på vægten, hvilket han ved, at jeg til tider gør.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Februar 2020 - Fællestråd

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 22. feb 2020, 18:17

Jeg har været okay god til at motionere de sidste par uger, men kosten har været en smule op og ned. Jeg har overvejet at opsige mit fitness medlemskab, men nu viser det sig at en af mine medstuderende tidligere har været PT'er. Vi snakkede lidt om at træne sammen (hun vil gerne gøre det gratis) og er i det center jeg er tilmeldt. Så jeg tænker at vi lige skal snakke lidt nærmere om det, specielt fordi jeg simpelthen ikke kommer afsted når jeg skal afsted alene.

Jeg bliver ved med at sige at jeg er en doven skid, men faktisk motionere jeg en del i løbet af ugen.
- 4 x min. 2 km gåtur i rask tempo
- Dækker 2 fodboldkampe hvor jeg skal løbe hvis nogle kommer til skade (hvilket de tit gør :rulle: )
- 4 x 1 times ridning + udmugning og opfyldning af hønet.

Kosten føler jeg bliver ved med at gå lidt galt. Jeg var i en god rutine med at lave en salad til frokost tirsdag til fredag og så have snacks med så jeg ikke begynder at binge spise, men føler bare jeg er alt for dårlig til at fortsætte henover weekenden hvor det er nemmere at spise kulhydrater og slik. Suk. Må i gang igen, for skal have styr på det før jeg skal være konkurrencerytter her henover sommeren.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Februar 2020 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 29. feb 2020, 17:06

Ally skrev:Mål for februar
- Ingen slik, chips, kage og købe-fastfood Jeg har ikke købt fastfood, og mængderne af slik er virkelig begrænset. Jeg har heller ikke spist kage eller chips i februar.
- Så mange dage som muligt med mindst 12.000 skridt 20 dage med mindst 12.000 skridt.
- Mindst 8 x træning i FW 19 gange i FW


Derudover blev det til en enkelt gang i svømmehallen.

Jeg er f*cking stolt af mig selv :banan:
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Februar 2020 - Fællestråd

Indlægaf TinaW » 29. feb 2020, 17:29

Min februar er ikke gået helt så,godt, som januar gjorde mht kage og slik.
Men det er stadig langt så ofte og i mindre mængder, end det plejede at være.
Til gengæld har jeg cyklet oftere end jeg havde sat mig for. Men gået færre km med hunde og hest pga det latterlige vejr.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Februar 2020 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 29. feb 2020, 22:13

RavenClaw skrev:Jeg vil gerne prøve at sætte egentlige mål denne gang.

- Mindst 12 ture i fitness, fordelt på både FW og universitetets center
- Løb mindst 8 gange
- Undgå take away, med mindre der er nul overskud til madlavning
- Tag cyklen rundt og få set min nye by de dage, jeg har fri og vejret tillader det


- Jeg har været i fitness 15 gange
- Har løbet 2 gange. Blev lige nedlagt af skade.
- Jeg har lavet aftensmad hver dag, og faktisk er det eneste, jeg har købt færdigt fastelavnsboller til fastelavnssøndag og to sunde sandwich i kantinen.
- Det har vist ikke rigtig været vejr til cykelture...

Anyhow, jeg rendte jo på krykker et godt stykke tid ind i måneden. Jeg har i dag bestilt tid til lægen, fordi mit hofteled igen er begyndt at gøre ondt efter en meget kort løbetur. Jeg er altså for ung til det her......
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Februar 2020 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 1. mar 2020, 07:36

Min februar har været en lortemåned både fysisk og mentalt. Har været syg i over 14 dage og har været idømt træningskarantæne af lægen :( Så jeg slår en streg over februar og hopper videre til marts.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Februar 2020 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 1. mar 2020, 08:03

I februar er målene:
- Træning x 10; Nej, der kom sygdom på tværs
- kosttilskud dagligt startede fint ud, men gik lidt i stå
- minus slik - helt uden sukker tror jeg ikke på - nej
- fokus på mængder til måltider- mjah...

Derudover et par praktiske mål:
- oprydning i mine sko
- oprydning på vores hylde i gangen: Tjek
- få min cykel tjekket/strammet/smurt mm; tjek
- mindre skærm, flere bøger - mjah...

Overordnet startede måneden bedre end den sluttede. Videre til marts!
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"