Oktober 2019 - Fællestråd

Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Oktober 2019 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 13. okt 2019, 18:19

Jeg hygger mig så meget med mine piger :lun: I eftermiddag gik vi 6,5 km. i regnvejret; fjollede, grinede, krammede og hyggede os. Fandme en lækker søndag!
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Oktober 2019 - Fællestråd

Indlægaf Mangoness » 14. okt 2019, 05:31

Ally skrev:
Mangoness skrev:De sidste 14 dage, har jeg forsøgt at gå fra 80-90 g protein om dagen til 110-120 g.

Siden den sidste vejning er jeg gået 800 gram op i muskelmasse og 300 g ned i fedtmasse. Så det ser ud til at gå den rigtige vej :banan:

Hvilke proteiner har du spist flere af?


Det ved jeg ikke :gruble:

Hvis jeg ikke får nok proteiner gennem kosten (jeg er altædende), så tager jeg et ekstra måltid og/eller en proteindrik (diet whey protein fra myprotein) alt efter, hvor meget protein jeg mangler :)
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17193
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41805

Re: Oktober 2019 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 16. okt 2019, 04:36

Her går det stadig godt, selvom jeg ikke opdaterer så meget lige pt. Både kost og motion kører egentlig, som det skal :) Havde en enkelt chebatday i sidste uge og ud over den, var det eneste "forbudte", der sneg sig ind, en scone en kanelsnurre. Så jeg er godt tilfreds.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: Oktober 2019 - Fællestråd

Indlægaf Phlox9 » 19. okt 2019, 09:04

Hej i tråden - efter en virkelig lang pause er jeg kommet lidt på benene igen og vil gerne være med her, hvis det er ok at springe på så sent på måneden :)

Jeg var meget aktiv i tråden sidste år, hvor jeg bla. havde et fedt forløb med en personlig træner, men lang historie ultrakort, så er jeg blevet skilt fra min hollandske mand og er flyttet tilbage til DK (hvis nogle af jer kan huske, at jeg boede i Holland). Jeg flyttede herop i starten af juni med mit hjerte slæbende efter mig, og træning var ikke noget, jeg kunne overskue. Har gået lange ture, men det er, hvad det er blevet til de sidste 4 måneder - frem til, at jeg flyttede herop, trænede jeg 3-4 gange om ugen. Men nu er jeg kommet så meget på plads (i byen og i mit hoved), at jeg har meldt mig til et udendørs træningshold; vi træner en time to gange om ugen, altid udendørs, og det er SÅ fedt :love2: Træningsstedet ligger 30 min. gang fra min lejlighed, så det tæller også med :)

Derudover holder jeg fast i lange gåture så mange gange som muligt om ugen, og fra næste weekend vil jeg ud at løbe igen. Så min ugeplan for (resten af) oktober er:

2x 1 times holdtræning + 2x 30 min. gang
3x gåtur (over 10000 skridt)
1x løbetur (formen må afgøre, hvor lang, den bliver)

Hyggeligt at være med igen :)
3
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Oktober 2019 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 19. okt 2019, 09:19

Phlox9 skrev:Hej i tråden - efter en virkelig lang pause er jeg kommet lidt på benene igen og vil gerne være med her, hvis det er ok at springe på så sent på måneden :)

Jeg var meget aktiv i tråden sidste år, hvor jeg bla. havde et fedt forløb med en personlig træner, men lang historie ultrakort, så er jeg blevet skilt fra min hollandske mand og er flyttet tilbage til DK (hvis nogle af jer kan huske, at jeg boede i Holland). Jeg flyttede herop i starten af juni med mit hjerte slæbende efter mig, og træning var ikke noget, jeg kunne overskue. Har gået lange ture, men det er, hvad det er blevet til de sidste 4 måneder - frem til, at jeg flyttede herop, trænede jeg 3-4 gange om ugen. Men nu er jeg kommet så meget på plads (i byen og i mit hoved), at jeg har meldt mig til et udendørs træningshold; vi træner en time to gange om ugen, altid udendørs, og det er SÅ fedt :love2: Træningsstedet ligger 30 min. gang fra min lejlighed, så det tæller også med :)

Derudover holder jeg fast i lange gåture så mange gange som muligt om ugen, og fra næste weekend vil jeg ud at løbe igen. Så min ugeplan for (resten af) oktober er:

2x 1 times holdtræning + 2x 30 min. gang
3x gåtur (over 10000 skridt)
1x løbetur (formen må afgøre, hvor lang, den bliver)

Hyggeligt at være med igen :)


Udendørstræning er så fedt! Jeg glæder mig til at få bedre faciliteter, når jeg flytter til nytår :)
2
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Oktober 2019 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 19. okt 2019, 09:22

Jeg har fået mit nye ur :love: så jeg leger lidt med funktionerne i disse dage.

Jeg er jo nakkeskadet og i forbindelse med ulykken, fik jeg også ødelagt et eller andet i hjernestammen, så jeg har svært ved at kontrollere min puls (jeg kan nemt få en hvilepuls på 100). Så mit ur fortæller mig allerede, at jeg har for højt stressniveau efter én dags brug.
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Oktober 2019 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 21. okt 2019, 18:05

Usj, der er koldt ude. Jeg måtte have både vanter og halstørklæde på, da jeg her til aften gik en tur. Men nu sidder jeg tilbagelænet i sofaen med varm kakao og ser TV.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Oktober 2019 - Fællestråd

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 21. okt 2019, 18:20

Jeg er virkelig kommet ud af form. Havde en session med min PT i fredags og vægtmæssigt er jeg stadig fint med, men CV-wise er jeg tilbage til nul.

Det hjælper nok heller ikke at jeg ingen appetit har eller har overskud til at lave sunde måltider eller madpakker. Vil virkelig gerne tilbage i min rutine med sund mad og træning 5-6 gange om ugen (3-4 gange hest og 2-3 gange fitness), men det er fuldkommen uoverskueligt.

Skulle have været i fitness i går. Aflyste fordi jeg ville bruge længere tid på at gøre mig klar til fodbold. Skulle af sted i morgen, men har aflyst fordi jeg ikke kan overskue at skulle derhen på det tidspunkt. Vil se om jeg kan booke et hold i løbet af formiddagen og så rent faktisk komme af sted...
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Oktober 2019 - Fællestråd

Indlægaf Mangoness » 22. okt 2019, 08:56

Vægten går i øjeblikket op, og jeg er lidt glad for at have en fedtprocentmåler, som kan vise mig, om det er fedt eller muskler, der er synderen :genert:

Der er gået 22 dage, siden jeg gik fra 80-90 g protein om dagen til 110-120 g (på ligevægtsindtag) - og indtil videre har jeg tabt mig 600 g fedtmasse og taget 1,3 kg muskelmasse på. Jeg styrketræner 3 gange i ugen og dyrker ikke noget cardio, da jeg pt har hælspore og overbelastet mine knæ.

Jeg prøvede at slå op på nettet, hvor meget muskelmasse man kan tage på om måneden, og i sammenligning virker mine tal helt overdrevne. Så jeg forventer lidt, at tallene falder igen :gruble:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Oktober 2019 - Fællestråd

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 29. okt 2019, 16:04

Jeg har lige været ude at gå i stedet for at tage bilen til supermarkedet. Det er omkring 1 km hver vej, så ikke mega langt. Det var bare virkelig svært at komme afsted.

Jeg nyder når jeg er i gang med motion, men jeg føler stadig at mit overskud er ikke eksisterende og det gør det bare svært at få mig til at lette røven og gøre det. Til gengæld spiser jeg dog lidt bedre nu.
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Oktober 2019 - Fællestråd

Indlægaf Mangoness » 30. okt 2019, 05:19

pige1987 skrev:
Mangoness skrev:Vægten går i øjeblikket op, og jeg er lidt glad for at have en fedtprocentmåler, som kan vise mig, om det er fedt eller muskler, der er synderen :genert:

Der er gået 22 dage, siden jeg gik fra 80-90 g protein om dagen til 110-120 g (på ligevægtsindtag) - og indtil videre har jeg tabt mig 600 g fedtmasse og taget 1,3 kg muskelmasse på. Jeg styrketræner 3 gange i ugen og dyrker ikke noget cardio, da jeg pt har hælspore og overbelastet mine knæ.

Jeg prøvede at slå op på nettet, hvor meget muskelmasse man kan tage på om måneden, og i sammenligning virker mine tal helt overdrevne. Så jeg forventer lidt, at tallene falder igen :gruble:


Hvad er det for en vægt du har? Eller er det en ældre sag der ikke findes på markedet mere? :genert:


Jeg bruger pt bare den i fitness world (hvor man får 8 kr ekstra kan se fedtmasse i kg). Ellers har jeg også en hjemme fra Tanita (dog kan muskelmassen på de to maskiner ikke sammenlignes). Det gode ved min egen er, at man får en fysisk kategori. Så den fortæller fx hvor meget fedt der er om organerne og om man fx er tyndfed med for lidt muskelmasse og for meget fedt :)

Fedtprocentmålere er dog ikke vildt præcise, så jeg bruger dem mest til at se, om der sker en udvikling i den rigtige retning :)

https://www.fysiosupplies.dk/tanita-bc545n
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17193
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41805

Re: Oktober 2019 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 30. okt 2019, 05:32

pige1987 skrev:
Mangoness skrev:Vægten går i øjeblikket op, og jeg er lidt glad for at have en fedtprocentmåler, som kan vise mig, om det er fedt eller muskler, der er synderen :genert:

Der er gået 22 dage, siden jeg gik fra 80-90 g protein om dagen til 110-120 g (på ligevægtsindtag) - og indtil videre har jeg tabt mig 600 g fedtmasse og taget 1,3 kg muskelmasse på. Jeg styrketræner 3 gange i ugen og dyrker ikke noget cardio, da jeg pt har hælspore og overbelastet mine knæ.

Jeg prøvede at slå op på nettet, hvor meget muskelmasse man kan tage på om måneden, og i sammenligning virker mine tal helt overdrevne. Så jeg forventer lidt, at tallene falder igen :gruble:


Hvad er det for en vægt du har? Eller er det en ældre sag der ikke findes på markedet mere? :genert:


Vi har en Fitbit Aria, som også kan måle fedtprocent. Ved ikke, hvor præcis, den er, men den kan i hvert fald give en indikation af, om den går op eller ned.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17193
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41805

Re: Oktober 2019 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 30. okt 2019, 05:40

Jeg er ved at være tilbage på sporet efter, at jeg lige var nødt til at tage en ufrivillig pause i halvanden uges tid på grund af operation.

Har indtil videre løbet mandag og været til både Flow og Combat i går. Det må vist være godkendt for den her uge indtil videre.

Min plan er at køre cardio fire gange om ugen resten af året og derudover træne lidt ben tre gange om ugen også. Får ikke trænet ben, hvis det skal tage en time hver gang, men lidt ekstra bentræning ud over den almindelige træning, det får jeg rent faktisk gjort.

Er så uendeligt træt af mine brede hofter, så vil prøve at se, hvad et par måneders fokus kan gøre ved dem. Vil gerne helt tilbage til min "før medicin"-krop, men ved ikke helt, om det er muligt på to måneder.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11307
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23377

Re: Oktober 2019 - Fællestråd

Indlægaf Mani » 30. okt 2019, 06:49

pige1987 skrev:
Mangoness skrev:Vægten går i øjeblikket op, og jeg er lidt glad for at have en fedtprocentmåler, som kan vise mig, om det er fedt eller muskler, der er synderen :genert:

Der er gået 22 dage, siden jeg gik fra 80-90 g protein om dagen til 110-120 g (på ligevægtsindtag) - og indtil videre har jeg tabt mig 600 g fedtmasse og taget 1,3 kg muskelmasse på. Jeg styrketræner 3 gange i ugen og dyrker ikke noget cardio, da jeg pt har hælspore og overbelastet mine knæ.

Jeg prøvede at slå op på nettet, hvor meget muskelmasse man kan tage på om måneden, og i sammenligning virker mine tal helt overdrevne. Så jeg forventer lidt, at tallene falder igen :gruble:


Hvad er det for en vægt du har? Eller er det en ældre sag der ikke findes på markedet mere? :genert:

Jeg har denne, som giver udemærket indikation for under 300 DKK.
Den er ikke 100% korrekt (ved ikke om der er nogen af de mindre der er det), men den viser hvilken vej det går:
https://www.mobilsiden.dk/anmeldelser/h ... lid.39184/
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11307
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23377

Re: Oktober 2019 - Fællestråd

Indlægaf Mani » 30. okt 2019, 07:19

pige1987 skrev:
Mani skrev:
pige1987 skrev:
Mangoness skrev:Vægten går i øjeblikket op, og jeg er lidt glad for at have en fedtprocentmåler, som kan vise mig, om det er fedt eller muskler, der er synderen :genert:

Der er gået 22 dage, siden jeg gik fra 80-90 g protein om dagen til 110-120 g (på ligevægtsindtag) - og indtil videre har jeg tabt mig 600 g fedtmasse og taget 1,3 kg muskelmasse på. Jeg styrketræner 3 gange i ugen og dyrker ikke noget cardio, da jeg pt har hælspore og overbelastet mine knæ.

Jeg prøvede at slå op på nettet, hvor meget muskelmasse man kan tage på om måneden, og i sammenligning virker mine tal helt overdrevne. Så jeg forventer lidt, at tallene falder igen :gruble:


Hvad er det for en vægt du har? Eller er det en ældre sag der ikke findes på markedet mere? :genert:

Jeg har denne, som giver udemærket indikation for under 300 DKK.
Den er ikke 100% korrekt (ved ikke om der er nogen af de mindre der er det), men den viser hvilken vej det går:
https://www.mobilsiden.dk/anmeldelser/h ... lid.39184/


Den ser smart ud. Har bare lige skimtet siden, så har ikke læst den som sådan. Kan den kun bruges hvis man har en Huawie mobil? (måske et meget dumt spørgsmål :forvirret2: )

Nej, jeg har en iPhone og har bare downloadet en app. Jeg valgte den fordi min veninde sagde den fungerede rigtig godt for hende (har kun haft den i knap 3 uger pt.)
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'

Tilbage til "Sund og/eller slank"