Juli 2019 - Fællestråd

MånedstrådTS
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. apr 2016, 09:54
Kort karma: 0
Likede indlæg: 48

Juli 2019 - Fællestråd

Indlægaf MånedstrådTS » 1. jul 2019, 05:43

Her er tråden for juli 2019 :banan:

Siden januar 2015 har vi hver måned haft en sundhedstråd, hvor man kunne byde ind med sine individuelle mål for hver uge. Så skal du have sat træningen i system, eller vil du prøve at undvære sukker i en måned? Cykle lidt mere eller sætte mål om at blive bedre til at slappe af, når du ikke er på arbejdet eller studiet? Det bestemmer du helt selv, intet mål er for småt eller for uambitiøst :D

Vi plejer at have det skidehyggeligt, og der er plads til alle :kys:

Sæt i gang! :pompom:
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Juli 2019 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 1. jul 2019, 05:54

Efter en juni, der ikke helt gik som ønsket på motionsfronten (14 grønne klistermærker og 7-8 pink klistermærker), er jeg nu klar til en juli, der gerne skulle blive bedre.

Dog står ferien for døren (både alene, men også sammen med mine piger), men det er ikke ensbetydende med, at der ikke skal motioneres eller bare spises is i massevis.


Juli-mål:
- Gå mindst 10.000 skridt så mange dage som muligt
- Træne i FW - gerne 10 gange som minimum
- Minimere indtaget af sukker i form af slik, kage og chips (dog er is undtaget)
- Drikke mere vand, spise mere (fed) fisk
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Juli 2019 - Fællestråd

Indlægaf RavenClaw » 1. jul 2019, 06:27

Jeg er også med.

Jeg regner ikke med, at der kommer så meget på træningsfronten. Jeg er tilbage i FW, men jeg har endnu ikke været oppe at se, hvordan centeret nu ser ud efter ombygningen.

Jeg sætter hus i stand hele denne uge, og i næste uge er jeg på vandreferie i Alperne. Så målet er blot at spise så sundt som muligt og få rigeligt væske. Så må styrketræning komme, når der er overskud til det.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: Juli 2019 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 1. jul 2019, 06:57

Jeg er også med igen. Har ikke så meget på programmet ud over en masse træning og så vil jeg have en juli uden sukker indtil jeg går på sommerferie :)
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Juli 2019 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 1. jul 2019, 07:38

Er også med, juni har været lidt bop-bop. Satser på at lidt køligere vejr giver flere ture i FW.
I juli vil jeg gerne:
- cykle til/fra arbejde med mindre det er møgvejr
- lave gode madpakker (er i ret god træning)
- drikke mere vand, mindre Pepsi Max
- have fokus på færre kulhydrater og mindre sukker
0
AnnaSavanna
Indlæg: 5
Tilmeldt: 4. feb 2016, 15:42
Kort karma: 0
Likede indlæg: 3

Re: Juli 2019 - Fællestråd

Indlægaf AnnaSavanna » 1. jul 2019, 09:16

Melder mig med her.
Har altid været slank, men så blev jeg mor.. og mor igen, og så gik det ned (eller nærmere op) ad bakke :fløjt: . Har født to børn indenfor to år, og det kan desværre både mærkes og ses på kroppen. Alt overskud er gået til at være pseudo-tvillingemor/fuldtidsarbejdende.
Der er dog sket noget: har indtil videre tabt mig 13kg siden jeg begyndte at veje mig efter fødslen af den yngste (på et år), primært ved at fokusere på kost.
Men der er stadig et stykke vej til min drømmevægt, som ligger 6-10kg væk, og jo længere ned jeg kommer, jo sværere bliver det desværre.

Jeg er topmotiveret, fordi jeg stadig ikke kan genkende mig selv på billeder, eller passe mit gamle tøj ordentligt, og virkelig gerne vil være 'petit' igen (ikke bare lav :genert: ). Min udfordring er, at jeg simpelthen har ekstraordinært travlt disse måneder, og derfor ikke har tid til så meget motion. Der kan dog godt skæres i kosten - ikke så meget selve måltiderne, der er meget kaloriefattige, men jeg er virkelig blevet forfalden til kølig rosé, øl/rødvin om aftenen, især her i sommermånederne - og det løber bare op i kalorier, og er heller ikke sundt for mig i de mængder, hvis jeg skal være ærlig. Det handler mest om selvmedlidenhed/forkælelse efter en mega travl dag med arbejde, leg, putning osv. Og jeg vil prøve at finde noget lækker the eller lignende, så jeg kan få 'selvforkælelsesfornemmelsen' om aftenen alligevel.

Så planen er:
- Fortsætte med meget kalorielav morgen og frokost (når jeg har mest travlt kan det eks. være en nupobar til morgenmad), og almindelig, fornuftig aftensmad, så ungerne ikke skal glo på mor 'der er på kur'. Som udgangspunkt ingen mellemmåltider, dog ok med snackgulerødder/kaffe med skummetmælk.
- Selvfølgelig ingen slik/is/osv.
- Fokus på væskeindtag - drikke mindst halvanden liter vand/danskvand dagligt
- Kun drikke alkohol én dag om ugen (eks. lørdag), og max tre glas!
- Prøve at gå en lille tur på ca. en halv time dagligt el. mindst fire gange ugentligt
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: Juli 2019 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 1. jul 2019, 16:20

Nå, første juli blev ikke helt sukkerfri, men nu er resten af chokoladen fra weekenden da udryddet :-D

Må op på hesten igen i morgen. Der kommer i hvert fald en masse træning der :banan:
0
:lun: Be brave
AnnaSavanna
Indlæg: 5
Tilmeldt: 4. feb 2016, 15:42
Kort karma: 0
Likede indlæg: 3

Re: Juli 2019 - Fællestråd

Indlægaf AnnaSavanna » 2. jul 2019, 09:46

... Og viljestyrken holdt så ikke engang et døgn. Var hjemme hos svigerforældrene, og endte med at drikke to (små) glas rosé- øv! Til gengæld holdt jeg mig fra den enorme plade chokolade, de havde placeret foran mig på bordet.
Maden var ikke sund, men meget kalorielet - har helt sikker ikke fået over 1000 kcal i madindtag, så der burde være plads til noget vin. Meeen, det ville nok være sundere for mig at bytte det ud med mere mad/flere grøntsager.

Øv, det er svært at tabe sig på en sund måde, når alt overskud går med at nå min skrivedeadline inden sommerferien (er på kanten til at indlevere ph.d.-afhandling).
Vil gå en tur her efter frokost på mindst en halv time, så jeg kan få clearet hovedet + få motion, og så i øvrigt lade være med at veje mig hver dag, men kun en x ugentligt.
1
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3074

Re: Juli 2019 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 2. jul 2019, 19:11

Har skudt juli godt igang med træning og mange skridt.
Har også forberedt grønt så der er til madpakker de kommende dage. God start!
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: Juli 2019 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 3. jul 2019, 04:57

Nå, men efter en lidt sløv start mandag var i går i den grad godkendt. Lækker træning og snorlige kost. Og jeg er totalt øm i kroppen på den lækre måde i dag :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: Juli 2019 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 3. jul 2019, 05:00

AnnaSavanna skrev:... Og viljestyrken holdt så ikke engang et døgn. Var hjemme hos svigerforældrene, og endte med at drikke to (små) glas rosé- øv! Til gengæld holdt jeg mig fra den enorme plade chokolade, de havde placeret foran mig på bordet.
Maden var ikke sund, men meget kalorielet - har helt sikker ikke fået over 1000 kcal i madindtag, så der burde være plads til noget vin. Meeen, det ville nok være sundere for mig at bytte det ud med mere mad/flere grøntsager.

Øv, det er svært at tabe sig på en sund måde, når alt overskud går med at nå min skrivedeadline inden sommerferien (er på kanten til at indlevere ph.d.-afhandling).
Vil gå en tur her efter frokost på mindst en halv time, så jeg kan få clearet hovedet + få motion, og så i øvrigt lade være med at veje mig hver dag, men kun en x ugentligt.


Jeg synes det er vildt svært at være på besøg hos andre, hvis man gerne vil spise på en bestemt måde. Jeg bryder mig ikke om at sige nej tak til noget, når nu nogen har stået og tilberedt det.

Har ikke lige fundet den gode løsning på det endnu.
0
:lun: Be brave
AnnaSavanna
Indlæg: 5
Tilmeldt: 4. feb 2016, 15:42
Kort karma: 0
Likede indlæg: 3

Re: Juli 2019 - Fællestråd

Indlægaf AnnaSavanna » 3. jul 2019, 07:55

LaMariposa skrev:
AnnaSavanna skrev:....


Jeg synes det er vildt svært at være på besøg hos andre, hvis man gerne vil spise på en bestemt måde. Jeg bryder mig ikke om at sige nej tak til noget, når nu nogen har stået og tilberedt det.

Har ikke lige fundet den gode løsning på det endnu.


Ja det er nemlig mega svært. Det værste er, at det ofte er de samme mennesker, der kommer med stikpiller som: 'aj, ja du vil da sikkert også gerne tilbage i din gamle krop' (ahem.. det her ER min krop :gruble: ), som stejler hvis man vælger fra og til i det, de serverer. Mærkeligt nok er det i min (ellers ret velfriserede akademikerfamilie), ofte alkoholen, som jeg føler jeg bliver presset lidt til at drikke, også for at undgå hentydninger til om jeg er gravid med nr. 3 (not.gonna.happen :P ).

Jeg prøver som udgangspunkt at holde mine morgenmads - og frokostmåltider ret stringent, og så 'spare kalorier op' til aftensmaden, hvis vi eks. skal spise hos familien. Er det meget kalorierig aftensmad de serverer, så spiser jeg simpelthen en væsentligt mindre portion og langsommere, så jeg ikke bliver presset til at tage mere, når folk begynder at have tømt deres tallerken.
Det er sjovt vi har sådan en mad-pres-kultur i DK. Så Morten Elsøe (hvis du kender ham), der havde et opslag om hvordan 'rigtige mænd' presses til overspise - virkelig tankevækkende og genkendeligt ift. min mand synes jeg. Men også en generel tendens, synes jeg; 'høfligheds-overspisning'.
1
AnnaSavanna
Indlæg: 5
Tilmeldt: 4. feb 2016, 15:42
Kort karma: 0
Likede indlæg: 3

Re: Juli 2019 - Fællestråd

Indlægaf AnnaSavanna » 3. jul 2019, 08:24

Nå jo, og i dag er planen at holde mig til under 12-1300kcal i alt som vanligt. Med flest kalorier i til aftensmaden. Motion bliver nok max en 30-40 min gåtur med svigerforældrenes hund + cykelturen hjem i eftermiddag.
Tror jeg vil veje mig i morgen tidlig og få en status.

Startede med at løbe her i april-maj, og troede jeg gik tilstrækkeligt roligt frem, men efter at have løbet hveranden dag 3 kg i stræk fik jeg pludselig et væld af akutte skader/smerter i både knæ, skinneben og hofte. Så holdt jeg helt op... nu har jeg downloadet c25K og vil forsøge at starte roligt op igen efter den værste deadline er overstået her næste fredag. Håber sommerferien vil give lidt luft og overskud til at komme i gang med det.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: Juli 2019 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 3. jul 2019, 13:57

PublicLibrary skrev:99,0 kg viste vægten i torsdags. Det er en fin vægt, hvis man er mand og 200+ cm høj. Det er jeg ikke.

Eksamensperioden var ret slem, men jeg har hele tiden vist, at jeg gik i gang, når ferien startede. Så fra og med torsdag har den stået på 5000-7000 kJ om dagen + daglig motion. Og sådan skal juli bare være. Vægten viste 96,1 kg i morges.


Hold da op, det er da et ret vildt vægttab på så kort tid :) Way to go.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: Juli 2019 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 3. jul 2019, 20:46

Her sidst på dagen er jeg gået fra "lækker-øm" til "det-gør-meget-ondt-at-rejse-sig-fra-stolen-øm" :-D
1
:lun: Be brave

Tilbage til "Sund og/eller slank"