Jeg er stolt af mig selv!

Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Jeg er stolt af mig selv!

Indlægaf Purple » 21. mar 2019, 14:11

(Helst ikke quote lige startindlægget her med billederne i) :fløjt:

Jeg tog i dag mig selv i at være stolt af mig selv - en følelse jeg bestemt nyder! :blomst:

Her er et før og efter billede... Det ene er fra 2012... Det andet fra i dag :blush2:

Tog lige et billede i dag af mig selv i kjolen jeg har vist i modeforummet, til at sætte op med "før og efter" - fra da jeg havde det værst i 2012 (for jeg havde det virkelig dårligt dengang inden i - tiltrods for det store smil) - og frem til nu.... Det er ikke hokus pokus der er sket siden da... Det er heller ikke baseret på rå viljestyrke... Det er et mentalt arbejde med mig selv, som aldrig stopper, fordi jeg ikke ønsker det skal stoppe - Jeg har i stedet gjort det til et berigende og udviklende flow , i stedet for at være destruktivt for både min krop, og mit sind! :blomst:

Som en del af Jer herinde ved gennem årene på debatten - både her og den gamle, så har vægten været et kæmpe problem for mig tidligere... en konstant kamp, som jeg forsøgte at vinde over med viljestyrke, stædighed og følelsen af, at hvis ikke det sker nu, så er jeg intet.. jeg følte mig som den største fiasko.. lod overvægten styre alt omkring mig.. Det var det eneste jeg kunne tale om, det eneste jeg kunne have fokus på... :tie:

Det har ændret sig... markant! Vægten vil altid have en dynamik i livet - i hvert fald hos mig - men jeg er blevet i stand til at mærke mig selv... mærke mine behov... stå ved mine behov.. handle på mine reelle behov..reflektere... være tilstede i de følelser jeg får løbende... vise mig selv omsorg, uden at det sker igennem mad, som min krop ikke har brug for... Det betyder ikke, at alt er legende let konstant - jeg er ikke blevet en robot :devil2: Men det betyder, at jeg har lært at lytte til min krop, mærke efter og bare være i følelsen, uden at dulme den med mad.. Være bevidst om mine behov... vise mig selv omsorg.. Jeg lovede mig selv, efter mit vægttab, at jeg aldrig nogensinde igen ville gå på en skrap kur... fx. nupo, som jeg ellers kørte en heftig kur med også, og tabte mig - for at tage samtlige kg på igen + vennerne der fulgte med - aldrig igen ville jeg byde mig selv det, ikke byde min krop det - ikke byde mit sind det... Phew, alt det jeg har budt min krop... ulovlige slankepiller, hvor jeg pludselig ikke kunne mærke min venstre arm... sult/overspisning... Spise i smug... sukkertrip med et hjerte der bare bankede der ud af når jeg ikke kunne holde de regler, som jeg satte op for mig selv.... Det skulle være slut med enten eller tankegang, strenge kure, kostplaner og lignende... og sådan har det været siden! :rock:

Det betyder ikke, at alting bare har været super nemt siden min beslutning - men det betyder, at jeg valgte at arbejde med mig selv siden da.. mine tanker... mit selvværd... mit indre... mærke.. føle de følelser jeg fik.. vælge mig selv til.. Vise kærlighed til mig selv, i stedet for tænke alle grimme gloser om det jeg så i spejlet.. :blush2:

Min vægt var på før-billedet lige omkring 81,5 kg... og i dag er den på 64 kg :blomst:
- men vigtigst af alt: så er jeg god ved mig selv! :love2:
Senest rettet af Purple 23. apr 2019, 15:51, rettet i alt 2 gange.
39
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Jeg tog mig selv i at være stolt...

Indlægaf Aima » 21. mar 2019, 14:27

Wow! Hvor ser du godt ud! Du har al mulig grund til at være stolt! :love:
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Jeg tog mig selv i at være stolt...

Indlægaf LaScrooge » 21. mar 2019, 14:31

Jamen :banan: Hvor er du VILDT SEJ! Og du ser pissegodt ud :kys:
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Jeg tog mig selv i at være stolt...

Indlægaf Purple » 21. mar 2019, 14:31

Aima skrev:Wow! Hvor ser du godt ud! Du har al mulig grund til at være stolt! :love:


Tusind tak :blomst: :lun:

Det lækreste i det her, det er virkelig at jeg føler mig i balance... og netop det, at jeg har så meget fokus på at være i balance, mærke mine behov og respektere dem, det gør at jeg kan navigere i det på en helt anden måde :banan:
Senest rettet af Purple 21. mar 2019, 14:32, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Jeg tog mig selv i at være stolt...

Indlægaf Purple » 21. mar 2019, 14:31

LaScrooge skrev:Jamen :banan: Hvor er du VILDT SEJ! Og du ser pissegodt ud :kys:


Tusind tak!! :blomst: :banan2: :lun:
1
Aesel82
Indlæg: 2654
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4285

Re: Jeg tog mig selv i at være stolt...

Indlægaf Aesel82 » 21. mar 2019, 14:46

Du er stanglækker :kys:
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Jeg tog mig selv i at være stolt...

Indlægaf hotlips » 21. mar 2019, 15:38

Det har du da også grund til, ingen tvivl om det. Men det er ikke noget man skal tage sig selv i, man må gerne være stolt af at være stolt. :-D


Du ville få blomster hvis jeg kendte dig rigtigt men nu må du få tanken og dem her i stedet. :blomst: :blomst: :blomst:
2
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: Jeg tog mig selv i at være stolt...

Indlægaf D.itsen » 21. mar 2019, 15:47

Jeg forstår virkelig godt du er stolt af hvor meget du har rykket i dit hoved. Vægttabet er jo kun en dejlig bivirkning i den sammenhæng.
Det er pisse sejt gået
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:

Tilbage til "Sund og/eller slank"