Februar 2019 - Fællestråd

Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17183
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41759

Re: Februar 2019 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 3. feb 2019, 07:28

Pityt skrev:Jeg vil også gerne være med igen :)

Mine mål for februar er de næsten de samme som for de tidligere måneder:

• Mere mad
• Mindre kage og slik
• Vende tilbage til træningscentret :blush:

Jeg vejer egentlig ikke for meget,- min BMI er på knap 21, men jeg bliver 50 i år og kan godt mærke, at tingene ikke sidder så godt fast mere :tie: Derudover har jeg slidgigt diverse steder og ved af erfaring, at jeg har færre smerter når jeg træner.


Jeg synes, at man bliver straffet hårdere og hårdere for udsving i kosten med alderen. Til gengæld skal man knokle meget mere i fitnesscenteret for at holde formen :D

Mit BMI er cirka det samme som dit, men jeg er kun fire procent fedt fra at være tyndfed. Det er meget utilfredsstillende.
Senest rettet af LaMariposa 3. feb 2019, 07:54, rettet i alt 1 gang.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11295
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Februar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Mani » 3. feb 2019, 07:45

Jeg vil også gerne være med igen. Mine mål fra februar er delt efter hvilken uge det er:

Uge 7:
* Daglige 7 minutter
* Ski
* Holde vægten

Øvrige uger:
* Daglige 7 minutter
* 3 x løbe opstart pr uge
* 3 x kettlebell pr uge
* Gå/løbe/cykle mindst en 1/2 time pr dag
* Max 1.500 kcal søndag-torsdag
* Kun snack/slik/kage etc fredag efter 17 og lørdag
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11295
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Februar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Mani » 3. feb 2019, 07:53

LaMariposa skrev:
Pityt skrev:Jeg vil også gerne være med igen :)

Mine mål for februar er de næsten de samme som for de tidligere måneder:

• Mere mad
• Mindre kage og slik
• Vende tilbage til træningscentret :blush:

Jeg vejer egentlig ikke for meget,- min BMI er på knap 21, men jeg bliver 50 i år og kan godt mærke, at tingene ikke sidder så godt fast mere :tie: Derudover har jeg slidgigt diverse steder og ved af erfaring, at jeg har færre smerter når jeg træner.


Jeg synes, at man bliver straffet hårdere og hårdere for udsving i kosten med alderen. Til gengæld skal man knokle meget mere i fitnesscenteret for at holde formen :D

Min BMI er cirka det samme som din, men jeg er kun fire procent fedt fra at være tyndfed. Det er meget utilfredsstillende.

Det er præcis det jeg også kan mærke. Og specielt efter 6 mdr med skade efter jeg endelig havde fundet en ny sport, der fungerede (må ikke spille volley mere pga skader) tager det enormt lang tid - og jeg kæmper for at holde motivation og gode rutiner i hverdagen. Derfor er det også mine primære mål disse måneder: Gode rutiner til kost og motion tilbage i hverdagen. Og jeg kan mærke jeg bliver nødt til at gøre det langsomt så det virker overskueligt at holde fast i det. Selvom jeg jo ved det er sådan jeg reelt lever bedst og har mest overskud i hverdagen.
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Februar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Muspel » 3. feb 2019, 09:27

Jeg vil også gerne nå at være med.
Jeg har haft et meget omtumlet 2018, men nu skal det vende. Startede nyt job 1. Januar, og der er overskud til bedre rutiner.

Mål for uge 6:
1: Træne to gange
2: Gå mine 10.000 skridt hver dag ( når ofte kun op på 2000 i løbet af arbejdsdagen. Meget lille skole)
3: Kun spise søde sager 2 gange i løbet af hverdagene (må trappe ned fra ustyrlige mængder)

I dag er målet bare at komme ned og træne. Timen er booket.
2
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Februar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 3. feb 2019, 12:32

LaMariposa skrev:
Pityt skrev:Jeg vil også gerne være med igen :)

Mine mål for februar er de næsten de samme som for de tidligere måneder:

• Mere mad
• Mindre kage og slik
• Vende tilbage til træningscentret :blush:

Jeg vejer egentlig ikke for meget,- min BMI er på knap 21, men jeg bliver 50 i år og kan godt mærke, at tingene ikke sidder så godt fast mere :tie: Derudover har jeg slidgigt diverse steder og ved af erfaring, at jeg har færre smerter når jeg træner.


Jeg synes, at man bliver straffet hårdere og hårdere for udsving i kosten med alderen. Til gengæld skal man knokle meget mere i fitnesscenteret for at holde formen :D

Mit BMI er cirka det samme som dit, men jeg er kun fire procent fedt fra at være tyndfed. Det er meget utilfredsstillende.

Jeg aner ikke hvad min fedtprocent er, men den ligger HELT sikkert for højt :gruble:

Ja, alderen kan mærkes på mange måder og nu, hvor jeg nærmer mig overgangsalderen (eller rettere: står midt i det), kan jeg mærke, at det er blevet svært for mig at tabe mig.
Jeg har det bedst når jeg vejer et par kilo mindre end jeg gør nu, men det ville sandsynligvis gøre en stor forskel, hvis jeg kom i gang med træningen igen og fik byttet fluffiness ud med muskler.
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3072

Re: Februar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 4. feb 2019, 13:21

Så fik jeg skudt februar igang på motionskontoen.
Jeg er lidt træt af min vægt, som næsten ikke rører sig ud af flækken. Den må gerne vente med at stå stille til den er 10 kg lavere.
Måske skal jeg bare boycutte den i nogle uger - har en kropslig fornemmelse af, at jeg taber mig.
Det er maden (små-snacking) det skal skrues på, så den hest sadler jeg lige igen.
0
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Februar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Skinkehunden » 5. feb 2019, 14:32

Jeg er med igen :)

Efter en træls januar med lændehold og megaondsindet virus der gik over i mellemørebetændelse, og lige lovlig meget kage :ninja: har jeg været afsted igen og træne - nøj det var hårdt :ad!: Men SÅ skønt at komme afsted :D

Der var dog lige skruet lidt ned for tid/tempo/vægt - skal jo lige i gang igen uden at gå helt død.

Februars mål er egentligt bare at komme stille og roligt igang igen og få spist ordentligt. Gerne drikke mere vand. Så tænker jeg vægttabet nok skal fortsætte.

Har egentligt holdt vægten men jeg har fået lidt væske i kroppen igen som jo selvfølgelig ses på vægten, men det tager jeg stille og roligt eftersom det tydeligt mærkes at det er væske i fødder/ankler mm.

E68E4E60-594D-44BD-9676-7FD1C49E2932.jpeg
1
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17183
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41759

Re: Februar 2019 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 6. feb 2019, 08:46

Har fået startet ugen godt med en god lang gåtur mandag (min krop have brug for en pause efter fire dage i rap med Flow), dejlig Pump i går og Flow her til morgen. Kosten kører også som den skal, og det er lykkes mig at skære ned på kaffen, så jeg nu kun drikker en kop almindelig og en kop koffeinfri om dagen.

Så egentlig burde jeg være godt tilfreds, er bare sådan lidt "meh" for tiden. Synes, at det hele føles som sådan en lidt ligegyldig, kedelig suppedas.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Februar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Stitch » 6. feb 2019, 12:40

Jeg er også både motiveret men meh for tiden. Med maden går det faktisk godt. Søvn og vand er til gengæld helt i hegnet.
Så jeg har installeret lifesum og har i dag pligtfyldigst indtastet alting. Og er i okey kalorieunderskud.

Har dog lige bagt en glutenfri brownie, som jeg glæder mig til at smage senere. Chokolade giver mig ved nærmere eftertanke kvalme pt, men det kan jo være :D

Motionen får jeg ingen af pt. Var lige kort ude igår hvor jeg nok lige fik overanstrengt mig, så har lidt for mange smerter i dag. Det var dumt.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17183
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41759

Re: Februar 2019 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 7. feb 2019, 07:53

Vil altså gerne lige slå et slag for programmet "Kan man spise sig rask?" på TV2. Synes det er helt vildt inspirerende, hvordan ordentlig kost kan forbedre livskvaliteten for de mennesker, der deltager. Det fedeste er, at det faktisk ikke en gang virker specielt svært. Kan mærke, at det giver mig lyst til at fyre endnu flere grøntsager ind i min kost :-D
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3440
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3072

Re: Februar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Alphilia » 7. feb 2019, 09:37

^ Jeg synes også det er inspirerende, hvordan kost kan virke helbredsfremmende.

Pt holder jeg mig medicinfri pga (rimelig strikst) madindtag + motion, det har været - og er -ret tankevækkende, at det er muligt.

Det sagt, så er det ret udfordrende at finde tid til motion i denne uge pga arbejde, møder, aftaler osv. Derudover er jeg mentalt ikke i hopla og har virkelig meget brug for at restituere/glo ud i luften når tiden tillader
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Februar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 7. feb 2019, 19:31

Jeg trænger til ferie. Heldigvis har jeg vinterferie i næste uge. Det skal bestemt nydes. Både alene og i selskab med pigerne.

Intentionerne om at træne i eftermiddag var der. Helt sikkert. Men det blev ikke til noget. Derimod fik jeg gjort badeværelset rent, vasket en maskinfuld tøj og gået en tur. Hmm. Ja, jeg skal huske på det, jeg rent faktisk får gjort frem for det, jeg ikke får gjort - og lade være med at slå mig selv i hovedet.
Dog har jeg besluttet mig for, at jeg gerne vil træne minimum et par gange inden jeg holder ferie med pigerne fra på onsdag. Og ellers slappe af og nyde nogle feriedage i eget selskab.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Februar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 8. feb 2019, 07:36

Ikke nok med, at weekenden er nær, men det samme er en uges vinterferie - og jeg glæder mig :banan:

Pigerne og jeg holder først ferie sammen fra på onsdag, så indtil da er det min plan, at jeg skal nyde lidt alenetid. Planerne for dagene, jeg er alene, begrænser sig til træning i FW, gåture og Netflix samt HBO.
Feriedagene med pigerne er mere eller mindre planlagt. Vi skal i IKEA, i svømmehallen og på café. Generelt skal vi bare hygge os, spille spil, gå ture og nyde kvalitetstiden sammen :love:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12723
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12456

Re: Februar 2019 - Fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 8. feb 2019, 09:10

Jeg har simpelthen været så gennemborende træt hele ugen oven på lidt sygdom mandag-tirsdag, så jeg har ikke fået trænet. Men i morgen kører vi op i yndlingssommerhuset, så jeg ser frem til god lår- og balletræning ved gåturene i klitterne og vi tager også en tur i Svømmestadion Danmark (efterfulgt af en tur på Flammen, men hey). Så det må være ugens træning.

Jeg har valgt at vente med at veje og måle mig til d. 28.
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17183
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41759

Re: Februar 2019 - Fællestråd

Indlægaf LaMariposa » 8. feb 2019, 09:49

Mere blær på vej :genert:

Jeg har simpelthen været sådan en engel med kosten i den her uge, at jeg næsten ikke selv kan forstå det :-D Er stadig helt enormt træt (kom nu, forår!), men min krop har det SÅ meget bedre, når den får en masse grove grøntsager at beskæftige sig med i løbet af dagen.

Har også været til Pump to gange og været til Flow. Og så sneg jeg en omgang cardio ind i går. Savnede det simpelthen så meget (og vi siger det ikke til nogen). Alt i alt en dejlig uge på kost-og motionsfronten :cool:

Har besluttet, at jeg godt må indtage ugens fastelavnsbolle i weekenden, hvis jeg kan finde den rigtige slags. Det glæder jeg mig til.
4
:lun: Be brave

Tilbage til "Sund og/eller slank"